Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:47

Klant had er toen wel begrip voor gelukkig. Er zit niets anders op het geld terug te storten, hetzelfde artikel heb ik niet meer op voorraad. :\

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:51

Pff, wat rot zeg Georgette! Ik vind dat zo krom, je moet al aardig wat geld betalen om zo'n pakket te verzenden en als ze het kwijt raken heb je gewoon dikke pech. Dan had je nog maar een grotere smak geld neer moeten tellen om het te verzekeren. Echt belachelijk...

Ik ben me nu ook een beetje aan het verdiepen in markten en braderieën, maar ik vind 60 euro voor het huren van een kraam nog best veel geld! Ik vraag me namelijk af of ik dat er wel uit zal krijgen...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:17

Ik denk dat het voor jouw product misschien wel leuk kan zijn Joyce! Da's toch iets wat je snel een keer "erbij" koopt als je op de markt snuistert, niet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:20

Ik doe dat persoonlijk wel ja, maar ik heb ook echt een zwak voor leuke dingen die met dieren te maken hebben, hahaha. Misschien moet ik het gewoon eens proberen, dan kan ik er natuurlijk pas echt over oordelen! Ik had via Paan een hele mooie lijst gekregen, van markten die er komende tijd gehouden worden, maar ik ben er nog niet over uit wat voor mij nou een hele leuke markt kan zijn!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:21

Klopt, misschien valt het wel erg goed mee!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:41

Paan, heb je die lijst nog?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:12

Voor iedereen die eens een markt wil proberen, kijk eens op http://www.hollandsemarkten.nl. dan kun je zoeken op datum of op gemeente of op soort markt. En je kunt er ook diverse organisatoren vinden.

Georgette, kijk eens bij www.bempromotions.nl voor een markt in Purmerend.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:30

Georgette schreef:
Susanne_ schreef:
Kijk sowieso eens even op http://www.alibaba.com. Zeker omdat het slechts gaat om kleine aantallen...

Ik zou even kijken of ik volgende week wat meer tijd heb om wat uitgebreidere info te geven. Ben op het moment nogal druk (3 lange dagen landbouwvakbeurs gehad voor een bedrijf, en dan vanavond en morgen nog twee keer in de horeca werken, zo kom ik op ruim 40 uur deze week terwijl ik ook nog een afrondingsperiode van school heb. Vorige week ook al 28 uur gemaakt door omstandigheden. En voor mijn studie moet ik nu echt dit weekend ook nog even het een en ander doen, anders worden die boos ;-) )

Thanks voor de tip! Ik heb lekker lang weekend, dus maandag ga ik eens het een en ander uitzoeken en ook informeren of ik het niet via een groothandel in Nederland kan doen. Die importeren immers ook.

Ben wel flink geirriteerd betreft het verzenden van een pakket. Ik heb op 15 december een pakket verstuurd naar een klant (althans, dat dacht ik)... Als ik een pakket verzend, plak ik er altijd een A4 adressenvel op, met linksboven in kleine letters m'n bedrijfsnaam en adresgegevens en met dikke vette zwarte letters 'Verzenden aan ...' Ik breng de pakketten altijd bij het servicepunt TNT bij de Albert Heijn. Een week later werd m'n voicemail ingesproken door de klant, ze had het pakket nog niet ontvangen. Was me nog nooit eerder gebeurd, dus ik had lichtelijke stress. Uiteraard bewaar ik de Track & Trace codes, dus ik kijken, heeft de medewerker MIJN adres ingevuld, in plaats die van de klant. Maar ook ik had het pakket niet terug ontvangen. Vervolgens heb ik gebeld met TNT, hele probleem uitgelegd, ik zou papieren toegestuurd krijgen, via de post. Via de e-mail was het niet mogelijk. Lekker, als je de volgende ochtend op wintersport gaat... Maargoed, klant geinformeerd, papieren na de vakantie ingevuld, opgestuurd. Werd gister m'n voicemail ingesproken; 'Mijn excuses mevrouw, maar we hebben het pakket op de desbetreffende magazijnen niet kunnen terugvinden, dus u moet uw pakket als kwijtgeraakt beschouwen. Gezien u het pakket niet verzekerd of aangetekend heeft verzonden, kunnen we verder niets voor u betekenen. Fijne dag nog!'

-:(-

Heb het even snel voor je opgezocht. Heb gastcollege gehad van Hans van der Veen, wellicht kan je eens contact opnemen met een van deze mensen: http://www.exportcircle.nl/contact Die weten er alles van en helpen vaak ondernemers hierbij.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:36

Mallootje schreef:
Ik denk dat het voor jouw product misschien wel leuk kan zijn Joyce! Da's toch iets wat je snel een keer "erbij" koopt als je op de markt snuistert, niet?

Op de markt in Zwolle en in Olst staan ook mensen met dieren-(voornamelijk honden-)spullen. Veel snoep en speeltjes en ook wat kussens en andere prullaria. Die in Olst verkoopt ook hondenvoer (Eukanuba) en dergelijke. Volgens mij loopt dat best prima, zie er altijd wel genoeg mensen staan eigenlijk...
Ik betrap mezelf er ook wel op dat ik vaak als ik zelf aan het genieten ben van mijn kibbeling, iets meeneem voor mijn hond (wat ze helemaal niet nodig heeft...) De drempel is daar voor mij veel lager dan in de dierenwinkel waar ik altijd langs kom als ik boodschappen doe...

We hebben trouwens ook een keer een onwijs mooi kussen voor de hond gekocht op de markt (dat beest heeft een luxe bed nu joh, maar dat terzijde...)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:59

Oeh spannend, ik mag vanavond mij pitch houden voor zo'n 100 man

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:00

Spannend!! Heel veel succes alvast!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:07

Veel succes Susanne!

Wij krijgen plots een paar registraties binnen met emailadressen van een uitgeverij, hoop maar dat ze ons idee niet gaan pikken!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:31

Hallo ondernemers!

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen...maar ik heb een vraag.

De zoekfunctie heb ik al gebruikt, maar heb de info die ik zoek nog niet gevonden.

Ik heb namelijk een hoofd vol met ideeën die ik op het moment aan het uitwerken ben.
Komt erop neer dat ik een webshop wil beginnen (markt is vast nog niet verzadigd, haha)
Mijn 1e site heb ik zelf gemaakt, maar deze shop wil ik laten maken,
dus heb ik bij pukt even gevraagd hoeveel dat ongeveer gaat kosten.

Eerlijk gezegd schrok ik een beetje van de prijs...

Dus mijn vraag aan jullie;
weten jullie misschien een webdesigner (mag ook hobbymatig zijn)
die een website kan bouwen met shop+ideal en mijn logo kan uitwerken,
voor een leuke prijs?

Liefst omg Dordrecht/Rotterdam/Breda zodat ik face-to-face dingen kan bespreken.

(de bedragen die ik in mijn hoofd heb doe ik liever via pb)

Alvast bedankt,
Groet Bren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:47

Hoi Bren, Pukt is een van de goedkopere webdesigners die ik heb gesproken! Uiteindelijk heb ik voor Michiel Haagen gekozen, omdat ik bij hem net even een beter gevoel had en hij de dingen persoonlijk met me door is komen spreken, voordat hij een offerte maakte. Qua prijs waren ze nagenoeg gelijk (in elk geval, voor wat ik wou qua webshop).

Ik denk dus dat je het in de "hobbymatige" sfeer moet gaan zoeken, als je het echt veel goedkoper wilt krijgen. Daar heb ik het eerst ook in gezocht en dat is mij persoonlijk zeer vies tegen gevallen. Afspraken werden slecht nagekomen, dingen functioneerde niet zoals we besproken hadden, etc. Uit eigen ervaring zou ik zeggen: Spaar nog even door en ga voor een pro!

Edit: @Mallootje: Kan je je ideeën niet vast laten leggen ofzo, dat ze ze niet kunnen "stelen"?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:01

joyce2 schreef:
Ik doe dat persoonlijk wel ja, maar ik heb ook echt een zwak voor leuke dingen die met dieren te maken hebben, hahaha. Misschien moet ik het gewoon eens proberen, dan kan ik er natuurlijk pas echt over oordelen! Ik had via Paan een hele mooie lijst gekregen, van markten die er komende tijd gehouden worden, maar ik ben er nog niet over uit wat voor mij nou een hele leuke markt kan zijn!

Heb je nog contact gehad met de Farm & Country fair?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:17

Ik heb er wel even naar gekeken, maar Aalten is een aardig eind rijden voor mij. Het wordt dan wel heel moeilijk om de kosten eruit te halen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:31

Trouwens, wat ik me net afvroeg, zijn er mensen die naar de webwinkel vakdagen in Utrecht gaan? Ik twijfel, vraag me af of het wel interessant genoeg is om daar heen te gaan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:46

Oh die Farm&Country fair is leuk zeg! Ik zal eens even contact opnemen met de organisatie voor meer info.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:55

@ joyce, bedankt voor het delen van jou ervaring!!
Dit ga ik zeker meenemen in mijn "denk-proces" :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:30

Bren, mijn site is ook door Denise van Pukt gemaakt en ik kan niets dan lof over haar spreken. Ook de meiden van Horsea (al tijdje niet hier geweest) hebben hun site door haar laten maken.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:31

ja in mijn "zoektocht" heb ik meerdere site's van haar gezien, vooral via bokt,
dat is ook de manier waarop ik bij haar terecht kwam :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:35

Ik heb mijn site ook door Michiel Haagen laten maken. Ik heb de zelfde ervaring als Joyce als het gaat om iemand die hobby matig bezig is. Zonde van je tijd en geld. Als je geen groot budget hebt is het misschien handig om te beginnen via iets als http://www.mijnwebwinkel.nl

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:42

Dan gaat mijn gevoel toch steeds meer richting "meer geld uitgeven" haha.
Ik heb al eens zelf een site geknutseld maar ik wil voor deze shop een "echte"
Dat komt toch professioneler over en heeft meer mogelijkheden,
ik moet sowieso beter vindbaar zijn, want dat is bij mijn eigen site echt nooit gelukt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:33

Ik vond mijnwebinkel achtige sites ook "geldverspilling", want je huurt het allemaal en het is allemaal net niet zoals je wilt (althans, zo was dat bij mij). Mijn shop is ook echt van mij en alles is speciaal voor mij gemaakt. Veel webbouwers werken met een standaard "webwinkel programma" en bouwen de rest er omheen. Michiel bouwt alles vanaf een blanco pagina helemaal op, daarom is ook werkelijk alles mogelijk! Ik weet niet hoe dit bij Pukt is, maar Michiel is ook ontzettend goed qua service. Af en toe heb ik nog wel eens vragen, of moet er iets kleins veranderd worden en ik mag Michiel nog steeds altijd bellen en mailen, zonder dat er extra kosten gerekend worden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:57

Ik heb nu iets raars, ik heb een factuur van € 20,17 en het bedrijf schrijft € 20,18 af....