Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steentje schreef:Bellatrix, heb jij nog gesolliciteerd?
SuperLiesje schreef:Iedereen die gesprekken heeft, succes!!!
Ik heb besloten om toch maar te gaan proberen werk te vinden dat past bij de opleiding die ik gedaan heb en wat me ontzettend leuk lijktHet probleem is alleen dat ik een nieuwe opleiding heb gevolgd en ook de 1e ben die erin is afgestudeerd. Het is een HBO-opleiding en mijn afstudeerrichting was dier en zorg. Dat gaat dan bijvoorbeeld over het begeleiden van mensen met een beperking met behulp van dieren. Nou wil ik daar echt in verder maar zie zelf ook wel in dat daar op dit moment (vooral met de ontwikkelingen rondom pgb) weinig werk in is.
Ik wil dus graag de welzijnszorg in, maar doordat ik geen volledige zorggerichte opleiding heb gedaan wordt ik tot nu toe steeds afgewezen als ik solliciteer. Ik heb de mogelijkheden om een 2e studie te gaan doen al bekeken en dat is financieel gewoon niet haalbaar. Ik hoef absoluut niet perse met dieren te werken, het gaat mij vooral om het contact met mensen en vooral het helpen van mensen bij wie het niet allemaal zo makkelijk gaat om toch zo zelfstandig mogelijk te kunnen functionerenZo lijkt het mij ontzettend leuk om bijvoorbeeld als woonbegeleider te werken op een project waar de clienten zo zelfstandig mogelijk wonen
Of als begeleider/coordinator op een dagbestedingscentrum.. Verder heb ik ook nog het "probleem" dat mijn vriend boer is en ik dus niet voor een leuke baan kan (en wil) verhuizen.
Ik ben nu motivatie aan het verzamelen om toch gewoon door te zetten, wie heeft er wat over?
Wendy schreef:In welke regio zoek je wat? En welke achtergrond heb je precies qua studie?