Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:56

tante_t schreef:
@M_D_H mensen willen altijd goedkoper wat later toch duurder blijkt te zijn. Daar moetj e je niet teveel van aantrekken.
Wat voor acties doen jullie om meer bezoekers op de site te krijgen?

Ehm...voornamelijk acties via bokt.

Heb nu als actie dat ik elke maand een kortingscode van 10 euro verloot onder de klanten van die maand. Heb ook twitter en facebook.
En we willen ook met adwords aan de slag.

tante_t

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:58

Hoe is jullie ervaring met adwords?
Ik heb het idee dat je best veel geld betaalt en dat je er weinig voor terug krijgt.
Als er meerdere in dezelfde branche ook met adwords werken en diegene stelt zijn dagtotaal hoger in dan sta je al weer lager. of heb ik dat mis?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:17

wil je veel bezoekers of veel klanten ;)
met 1 adv red je het natuurlijk niet. neemt toch zeker een middagje in beslag om voldoende advertenties te plaatsen op plekken waar de mensen zitten die jij wil bereiken.
en updaten, altijd maar blijven updaten.

ik heb net 100,- cadeau gehad van google :D
met adwords maak je dus die advertentietekstjes rechts in beeld op google.
maar daarnaast bv ook de banner hierboven of die op de home pagina links naast het nieuws.
alles kost geld en degene die het hoogst bied komt boven aan.
paarden is bv een heel popiejopie woord en met 0,05 kom je dus niet boven aan.
maar dat wijst zich vanzelf wel.
of het duur is ligt aan jezelf. het slimste is gewoon een vast bedrag te doen en je daar aan te houden.
begin met 10,- gebruik daarop de coupon van 50,- en probeer het daarmee eens een maand.

tante t je kunt ook instellen dat je bepaalde uren van de dag mee doet en andere uren op onderbroken staat.
dat kun je dus leuk matchen aan de uren dat jouw website de meeste bezoekers heeft.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:28

hmm, dat klinkt dat op zich wel goed...
ga dat adwords is even onthouden, mischien wel een ideetje :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:47

Hilda79 schreef:
Belachelijk van dat slotje. Niet iedere ondernemer die op bokt zit komt in ons topic lijkt mij zo.

Ook ik ben heel benieuwd boven welk bedrag je inkomsten/winst moeten liggen voor een IB aangifte.
Belachelijk vind ik wat overdreven, maar wel jammer.

Voor wat betreft je vraag; Daar is geen precieze grens voor. Als je inkomsten hebt, moet je die gewoon opgeven bij de bel. dienst.
De meeste mensen krijgen automatisch een aangifte formulier, en daar moet je je extra inkomsten/winst gewoon op invullen.

Wildgirl schreef:
ik reageer straks ff dames, nu op de zaak drukkkk
Ok, ik was het onderhand ook wel een beetje met Holly eens, vandaar ook mijn vraag of je iets aan mijn antwoord had gehad :P

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:34

IK ga eens wat meer leren van dat adword, leer hier weer veel bij. Ik dacht alitjd gewoon instellen en het loopt wel maar wist niks van per tijd e.d.
Nog 1 weekend een beetje vrij en dan de aankomende weekenden alleen maar shows (wedstrijden waar wij met onzse winkel staan) dat is pas goede reclame.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:35

tante_t schreef:
IK ga eens wat meer leren van dat adword, leer hier weer veel bij. Ik dacht alitjd gewoon instellen en het loopt wel maar wist niks van per tijd e.d.
Nog 1 weekend een beetje vrij en dan de aankomende weekenden alleen maar shows (wedstrijden waar wij met onzse winkel staan) dat is pas goede reclame.

Dat is iets wat ik ook nog steeds wil gaan doen! Maar het komt er steeds niet zo van. Met hoeveel artikelen ga jij altijd naar zoiets? Je kan moeilijk je hele assortiment meenemen.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:44

Ik probeer zoveel mogelijk mee te nemen. Alles wat ik kan meenemen neem ik mee. Hoe meer je bij je hebt hoe meer je kan verkopen. Wil jij naar concours gaan enzo??

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:44

Tante_T, waar sta je allemaal. Als het in de buurt is, kom ik misschien wel even langs met m'n vriendin. Die heeft nog wel e.e.a. nodig.

HenlaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:45

Misschien iemand hier die interesse heeft?
[EA-CO] Grote partij ruitersportartikelen
We hebben ook nog een partijtje met spullen uit een dierenwinkel

@ Paan Het weekend van 11 ,12 en 13 maart staan we in Oirschot, 20 maart in Aalsmeer, 27 maart staan we in Den Ham en daarna een week in Duitsland
Laatst bijgewerkt door Henla op 28-02-11 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:46

tante_t schreef:
Ik probeer zoveel mogelijk mee te nemen. Alles wat ik kan meenemen neem ik mee. Hoe meer je bij je hebt hoe meer je kan verkopen. Wil jij naar concours gaan enzo??

Ik wou beginnen met de wat kleinere dingen zoals een braderie ofzo. Later misschien de wat grotere evenementen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:50

Over dat Adwords, ik heb hier een paar dagen geleden wat gezegd over dat ik bezig was in een boek, dat gaat ook over Adwords. Het heet "The Findability Formula", daar word precies in beschreven hoe je het adverteren het beste aan kan pakken en wat veel voorkomende valkuilen zijn, waar bijna iedereen intrapt. Ik ben nu in hoofdstuk 4 en er zijn heel wat hoofdstukken, maar elke keer denk ik weer "aaaah, dat klinkt logisch zeg!!". Ben ook heel benieuwd hoe het gaat als ik alles in de praktijk toe ga passen...

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:53

Voor mijn idee heeft een braderie met ruitersport niet heel veel zin, ik heb er verschillende gezien die dat deden en die er nooit veel aan over houden. Je kan beter naar de concoursen gaan, je betaalt vaak 100 euro standgeld en dan hopen dat je veel verkoopt, maar je zit wel dicht op het vuur en het zijn allemaal potentiele klanten. dus veel reclame maken en zorgen dat je goede kwaliteit hebt. Als je op concour gaat kan je het best spullen meenemen die ze op wedstrijd nodig hebben, plastrons, zwepen hoofdstellen teugels dekjes, kalkoenen, martingaal noem maar op. Dit zijn dingen die ze vergeten en dan kopen. Wij deden dat ook en namen dan de wat duurdere dingen mee en dat verkocht echt wel goed.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:03

Bedankt voor de tip! Denk dat wat betreft braderieën je wel gelijk heb. Ach voolopig is dit voor 2012, nu gewoon te druk en ook nog trouwen in juli...dus weinig tijd over voor dat soort dingen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:07

Ik heb ruim een jaar Google Adwords gebruikt, met een budget van ca. €30 per maand, volgens mij kreeg ik daar wel wat extra bezoekers door, maar of dat ook klanten waren?

Sinds half november gebruik ik Google Analytics en dat levert wel veel nuttige info op. Zo kun je zien op wat voor manier mensen op je site terecht gekomen zijn en als dat via Google is, welke zoekwoorden ze gebruikt hebben. Meeste mensen zoeken gewoon op mijn naam, maar ik krijg ook veel bezoekers via bijvoorbeeld paardenfotografie of 'foto's hengstenkeuring 2011'.
Vond het wel gaaf om te zien, dat de mensen die hadden gezocht op paardenfotografie gemiddeld ruim 10 minuten op mijn site waren en de combi 'paardenfotografie-bruidsfotografie' ruim 23 minuten.

Ik zit er nu wel aan te denken om de Google adwords campagne weer op te starten en dan proberen wat meer bezoekers te trekken met toch wat algemenere zoekwoorden, zoals fotoreportage, bedrijfsreportage etc.

Als het goed is kan ik dan na verloop van tijd ook zien in Google Analytics wat het aan extra bezoekers heeft opgeleverd.
Oh ja, ik heb me ook nog aangemeld bij Google Places. Dat zorgt er zeg maar voor dat wanneer iemand in Groningen op zoek is naar een fotograaf, niet de fotografen krijgt te zien die in Limburg actief zijn.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:13

jij hebt naast een webwinkel ook gewoon een winkel tante t?
je besteed best veel aandacht aan je stand op concoursen. kun je ook zeggen dat jr die dagen uit meer verdient/verkoopt als thuis?

analytics wilde ik ook eens gaan proberen ja. ken het nog niet maar lees dat het heel handig is. komt dus in de nieuwe site

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:47

Adwords heeft voor mij niet gewerkt. Places vind ik wel een te gek product en ook Analytics ben ik fan van. Je kunt daardoor heel veel vindbaarheid verbeteringen op je site uitvoeren en ziet vrijwel direct of het resultaat geeft.

Tante_T en Henla_Tent jullie horen vast bij elkaar gezien de boktnamen en avatar/logo.

Zo ik ga portfolio verder afmaken en teksten voor mijn paarden site herschrijven en dan hopelijk zo alles online knalle.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:56

Hij doet het!!! :D :D www.getitwrite.nl

Dit is dus een tijdelijke site die ik zelf in HTML en Word heb gemaakt :+
Het is de bedoeling dat er dus absoluut een betere en mooiere site komt in de toekomst :j

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:16

Nuage schreef:
Hij doet het!!! :D :D http://www.getitwrite.nl

Dit is dus een tijdelijke site die ik zelf in HTML en Word heb gemaakt :+
Het is de bedoeling dat er dus absoluut een betere en mooiere site komt in de toekomst :j

Ik vind het nog wel knap gedaan hoor ;) Het menu met de foto vind ik ook wel leuk.

Als ik een paar kleine "puntjes" mag noemen: :o
- Het plaatje van je boek doet het bij mij niet. Als ik op het vakje klik, dan kom ik op de site (begin pagina) van Divosa.
- Ik krijg bij het bovenste frame een scrollbar, maar er valt niks te "scrollen" daar, dus misschien dat je dat beter weg kan laten?
- Bij alle opsommingen staat een "ü" ervoor. Is dit zo bedoeld?

Verder goed bezig!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:18

Aha dus sommige dingen komen niet goed over :j
Ga ik meteen even naar kijken!

De link naar Divoza doet het idd niet. Had een direct link naar het boek erop gezet maar die werkt niet :n

Die scrollbar :+ Ik werk met ouderwetse frames en het ligt aan de grootte van je beeldscherm denk ik of je die scrollbar krijgt. Eens zien of ik daar nog iets mee kan doen..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:26

Wat betreft Analytics ben ik het helemaal met jullie eens! Het is echt een ideale tool om de traffic op je website in de gaten te houden! Gebruik het ook al sinds ik een eigen website heb!
Places heb ik toevallig vorige week bijgewerkt, maar ik weet nog niet of het echt effect heeft... Wel vind ik het fijn dat je foto's en zo kunt toevoegen!

@Nuage: Gaaf!! Ik zou inderdaad in de tijd wel een mooiere website (laten) ontwerpen, maar voor het de eerste opzet is ie heel leuk!!

Graag zou ik even jullie mening willen. Ik bedacht net dat het misschien wel leuk is om een paar foto's onder de tekst op mijn hoofdpagina te plaatsen, zodat mensen alvast een paar foto's zien als ze op mijn website komen. Maar naar mijn idee lijkt het nu een beetje rommelig. Wat vinden jullie: http://www.11afotografie.nl/

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:27

Oh mijn hemel Nuage, voor zo'n beetje website zo megaveel code. Wats gebeurt %)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:32

De beeldscherminstellingen maken niet zoveel uit, maar kan je ergens bij het bovenste frame scrolling="no" invullen en dan krijg je gewoon helemaal geen scrollbar meer ;)

Als ik het goed zie heeft Divosa voor alle pagina's de zelfde link! Zo wordt het wel moeilijk voor je om een link naar jouw boek te maken ;) Volgens mij doet deze het wel:
http://divoza.com/shop/a.visit/4d6bb1df ... cadeau.jpg

Edit: Als dat trouwens jouw boek is!? haha!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:35

Ik vind hem leuk en goed bij je passen Nuage. Echt no nonsens wat je zo komt het op mij over ook wilt uitstralen.

Wie weet hier welke code ik in een simpleviewer gallerie kan plakken om alle foto's voor google een zoektekst mee te geven? Een title of alt tag moet dat zijn maar welke en waar zet ik heb neer.

Dit is de codering die ik heb:

<image>
<filename>131.jpg</filename>
</image>

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:38

Ja dat is mijn boek!! Thanks!!

Die code is de schuld van Word ;)
Dat is ook de reden dat die opsommingstekens het niet doen bij iedereen denk ik, want het is gemaakt in Word 2007. Vraag me af of de kleuren e.d. wel overkomen nu...