Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:08

Ik kreeg zojuist bericht dat mijn ww ophoudt. Tsss. Ik was in beroep gegaan omdat ik min. recht had op 14 maand. En ook gelijk gekregen een maand geleden. Maar het loopt weer lekker langs elkaar heen :-D. Zij maken steeds fouten en ik mag t steeds weer recht breien. Je wordt er moedeloos van. Laatst al 600 uitkering moeten terugbetalen. Begrijp er niks van. Was iets van 350 maar werd spontaan 600 omdat n nieuw jaar was begonnen volgens hen???

Heeeeel apart. Kan mijn jobcoach ook nooit bereiken en als ik m wat vraag weet ie t nooit. Mailen kan ie ook niet evenals typen ;-) dus ja ook ik wil mijn jobcoach wel vervangen. Denk dat wij t allemaal beter doen dan zij door onze ervaringen ;-);-);-);-)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:23

Qizz schreef:
Ik kreeg zojuist bericht dat mijn ww ophoudt. Tsss. Ik was in beroep gegaan omdat ik min. recht had op 14 maand. En ook gelijk gekregen een maand geleden. Maar het loopt weer lekker langs elkaar heen :-D. Zij maken steeds fouten en ik mag t steeds weer recht breien. Je wordt er moedeloos van. Laatst al 600 uitkering moeten terugbetalen. Begrijp er niks van. Was iets van 350 maar werd spontaan 600 omdat n nieuw jaar was begonnen volgens hen???

Heeeeel apart. Kan mijn jobcoach ook nooit bereiken en als ik m wat vraag weet ie t nooit. Mailen kan ie ook niet evenals typen ;-) dus ja ook ik wil mijn jobcoach wel vervangen. Denk dat wij t allemaal beter doen dan zij door onze ervaringen ;-);-);-);-)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zeker weten dat wij het beter kunnen. Maakt niet uit of je naar het UWV of het UWV Werkbedrijf belt; begrijpen doen ze het niet. Hier is de ervaring *\o/* en niet daar! Moet je kijken wat je alleen al kwijt bent al telefoonkosten; het zijn allemaal betaalde nummers. En voor je eens iemand aan de lijn hebt (als dat al lukt!) ben je zo 5 minuten onderweg. Dan moeten ze nog je dossier erbij zoeken, weer in de wacht, uitleggen, begrijpen ze het niet, even overleggen, ja hoor ik wacht wel......., daar gaat mijn collega over en die is er vandaag niet. Kunt u morgen terugbellen? Ik heb wel eens geprobeerd om mij terug te laten bellen. :Z. Hoort binnen 24 uur te gebeuren. Ja ja, moet jij eens te laat terugbetalen, moet je kijken hoe snel ze dan zijn!

Bij mij hadden ze vorig jaar bedacht dat ik in de verkeerde klasse arbeidsongeschiktheid zat. Of ik even 650 wilde terugbetalen. En in 2008 had mijn werkgever "vergeten" iets door te geven, kon ik even 1800 terugbetalen -:(-

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:40

*\o/* *\o/* Ik meld mij ook, ben zo blij.

Na jaren bij huis gelopen te hebben, heb ik eindelijk werk gevonden. Vanmorgen maar weer eens gebeld na verschillende bedrijven, maar nee hadden geen vacatures. Pfff dacht probeer gewoon eens totaal iets anders, belde dus na een hotel hier in de buurt, en ja die zochten nog mensen voor in bediening, keuken en houskeeping, gewoon gevraagt of ik op gesprek mocht. Resultaat 3 maanden op proef, als het van beide kanten klikt krijg ik een contract van 30 uur.
Het is nog geen 5 minuten fietsen, hoef pas om 9 uur te beginnen. Ja oke moet zondags en feestdagen ook werken, maar dat vindt ik niet erg, ben veel te blij met deze kans.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:42

Ik zie het soms allemaal even niet meer zitten.....zoveel sollicitaties heb ik helemaal nog niet gestuurd, maar het idee dat je weer op gesprek moet, etc, etc. Plus dat ik op niet een hele (emotioneel) fijne manier bij mijn huidige werkgever weg moet....blegh.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:47

Heb net op een baan gesolliciteerd waarvan ik precies in het profiel pas, heb alleen geen opleiding op dat vlak, maar wel ervaring uit de praktijk.
Onder het motto, nee heb je en ja kun je krijgen toch gereageerd :Y)
Wie weet...:......

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:20

Eergisteren brief verstuurd. Zojuist een mail dat ikdonderdag op sollicitatie moet. Alleen moet ik tot 14.00 werken. Tja, groot dilemma met war ik nu moet doen. Mijn baas inlichten?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:01

Viennanova schreef:
Ik zie het soms allemaal even niet meer zitten.....zoveel sollicitaties heb ik helemaal nog niet gestuurd, maar het idee dat je weer op gesprek moet, etc, etc. Plus dat ik op niet een hele (emotioneel) fijne manier bij mijn huidige werkgever weg moet....blegh.

Ik herken het volledig :(:). Bij mijn vorige/laatste werkgever ontslagen met een burn out erbij. De re-integratie (na ingrijpende OK) uit laten lopen op arbeidsconflict. Tel daar bij op een spoed OK (kerst 2009) en de emmer is vol hoor. Ik heb wel wat sollicitaties verzonden maar kom nergens tussen. Gewoon waardeloos. Het is niet altijd makkelijk om vol te houden maar voor ons komt er ook wel weer een leuke baan. Schrale troost: ik vind de gesprekken vreselijk! Een brief schrijven, oké, maar dan eventueel een gesprek. Daar krijg ik de bibbers van.....

@Annastasia: ik denk dat je 2 dingen kunt doen: of open kaart spelen en je baas eerlijk vertellen waarvoor je vrij wilt hebben of je hebt een afspraak in het ziekenhuis/tandarts/...... waar je echt niet onderuit kunt en waarbij je de tijd niet zelf hebt kunnen bepalen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:01

He bah, hele dag mijn telefoon in de gaten gehouden en niks geen bericht over die sollicitatie... Ook per mail niet. Ik hoop dat ik morgen wat hoor! Altijd vervelend om te moeten wachten, ik hou niet zo van onzekerheid, haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:07

Patpen, het gaat om de functie waarvan ik je m'n brief heb laten lezen. Ik heb dus totaal geen ervaring, ben wel benieuwd waarom ik op gesprek mag komen. Ben nu al stikzenuwachtig. Morgen eerst een nette broek halen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:19

annastasia schreef:
Patpen, het gaat om de functie waarvan ik je m'n brief heb laten lezen. Ik heb dus totaal geen ervaring, ben wel benieuwd waarom ik op gesprek mag komen. Ben nu al stikzenuwachtig. Morgen eerst een nette broek halen.

Geen ervaring betekend niet dat je niet geschikt bent.. Blijkbaar was je motivatie toch voldoende om je uit te nodigen. :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:12

annastasia schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*
Is een leuke functie :9. Heb je de aangepaste versie verzonden???? Zo ja, dat komt dat vast door die fantastische brief _O-. Nu moet je het waar maken! Maar ik vind het top dat je uitgenodigd bent. Om in de sfeer te blijven: een witte broek := := (sorry, ik ben een beetje melig!). Ik zal heel hard voor je duimen donderdag. En ik zou gewoon open kaart spelen; eerlijkheid duurt het langst.......

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:34

Heb 'm gedeeltelijk aangepast. ;-)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:39

Jeetje wat een gedoe allemaal zeg bij het UWV en ik ken het helaas al te goed!
De eerste keer WW kreeg ik pas uitbetaald toen ik alweer een baan had, nou toen dat niets werd omdat hij niet betaalde kreeg ik een herleving van mijn WW.
Ik ben nu alweer 2 weken aan het werk en ze moeten me nog steeds uitbetalen!

En het zal hun een worst zijn dat jij je vaste lasten hebt!
Heb vandaag mijn eerste loon betaald gekregen, nog eerder dus dan mijn WW die ik nog moet ontvangen!
Man o man wat een zooitje daar!

Iedereen die op gesprek mag gefeliciteerd!
En iedereen met een nieuwe baan ook gefeliciteerd!

Ik zit vandaag ik mijn 2de week en moest vanmorgen met mijn leidinggevende mee hij wou even praten.
Criminelen kreeg gelijk een hartslag van 380!
Maar hij wou alleen weten of ik het naar mijn zin had en ik mijn plekje kon vinden!
Maar ik heb het reuze naar mijn zin, en dat vond hij heel belangrijk!

Toen mocht ik weer gaan haha.
Moet ook zeggen dat het erg goed gaat, zit al helemaal in hun systeem na 6 jaar met een heel ander systeem gewerkt te hebben.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:57

Kijk dat is nou de reden dat ik een baan voor 2 weken niet genomen heb. Je ww wordt dan stopgezet en herleving duurt weer weken...

Dark moon zocht jij geen werk bij een transportbedrijf? of wie was dat? In Winterswijk bij HSF Logistics vragen ze nu een assistent planner!!! En een adm.med.emballage.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:14

Qizz daarom zou ik het ook niet doen hoor!
Ik had ook gewoon niet verwacht dat die baas niet zou betalen anders was ik daar nooit gaan werken!

Liep toevallig allemaal zo! En ik had gelukkig een buffertje anders had ik het nooit gered financieel!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:22

Kan ik me voorstellen... Ik heb helaas ook niks achter de hand.. Dan wil je werken en dan maken ze je het wel erg lastig. Je weet vooraf dat t om 80 uur gaat. Laat de ww dan doorlopen en trek die uren eraf. Was al bang dat dat een heel gedoe was om die ww te herleven. Zit je weer weet ik hoe lang zonder geld... Ja zegt t uitzendburo doodleuk... Dat wordt wel gereserveerd hoor. Zei ook al... Heeft mn hypotheekverstrekker wat aan en de rest. Die willen geld zien.. En wachten niet.

Logisch dat je vooraf niet verwacht had dat je geen geld kreeg. Zo.n werkgever verwacht je echt niet... Mooi vervelend.
Gelukkig heb je nu iets leuks gevonden ;-)

ik heb de baan waar ik laatst aangenomen was en t niet vertrouwde ook niet. Heb navraag gedaan bij t Juridisch Loket en toen hoefde ik niet meer te komen terwijl ik aangenomen was...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:43

Ja daar ben ik ook blij om, alleen ben ik het vertrouwen in werkgevers helemaal kwijt!
Heb nu een half jaar contract, en dan ben ik weer bang dat ze hem niet gaan verlengen of verlengen met een jaar en je er daarna uitknikkeren!
Ik weet nu gewoon wat voor gekut het is in de WW en dat wil ik niet nog een keer meemaken!

Ja dan hang je helemaal als je niets achter de hand hebt!
Gelukkig had ik anders altijd nog terug kunnen vallen op mijn vriend of vader.

Maar dat zegt idd genoeg, je mag toch best nakijken met welk bedrijf je inzee gaat?

Ik heb echt mazzel gehad met deze baan!
Besef echt hoeveel geluk ik daarmee heb gehad.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:51

Pascal wat fijn dat het nu wel lekker loopt +:)+

Helaas nog niks van mijn coach gehoord, misschien dat ze ook niks voor me kan doen hoor maar ik kan het altijd proberen ;)
Ik word een beetje moedeloos van het thuis zijn, ik wil weer productief zijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:01

Ik heb al wel door dat je moet proberen te voorkomen om in de WW te komen. Wat een prutsmuts is dat zeg.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:26

Qizz schreef:
Kijk dat is nou de reden dat ik een baan voor 2 weken niet genomen heb. Je ww wordt dan stopgezet en herleving duurt weer weken...

Dark moon zocht jij geen werk bij een transportbedrijf? of wie was dat? In Winterswijk bij HSF Logistics vragen ze nu een assistent planner!!! En een adm.med.emballage.

Ja, ik zoek inderdaad werk bij een transportbedrijf. Helaas is Winterswijk niet echt naast de deur, dus weer balen voor me ;(
Heb wel even zitten kijken op de website, en ik heb natuurlijk affiniteit met transport ect. Maar helaas daar geen specifieke opleiding gevolgd. Dit maakt het wel wat lastig. Bedankt voor de tip in ieder geval *\o/*

Wat voor werk zoek je zelf eigenlijk (plus welk deel van Nederland)? Dan zal ik ook eens op letten voor jou. Ik zoek elke dag weer het hele internet af, maar kan nou niet echt iets spectaculairs vinden wat me nu echt past. We geven de moed maar niet op. Nu nog een sollicitatie lopen, dus wie weet komt daar nog wat uit.

Verder eigenlijk nog weinig te melden, behalve dat ik nu dus echt zonder werk zit weer (had een tijdelijke baan die niet verlengd is helaas.)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:29

Zo krijg je geen antwoord van bedrijven waar je gesolliciteerd hebt, en vandaag krijg ik gewoon een afwijzing van een bedrijf waar ik niet eens gesolliciteerd heb :-D...
Zal ze er eens even netjes voor bedanken... En aangeven dat ik niet gesolliciteerd heb maar het wel waardeer dat er ook bedrijven zijn die (niet) sollicitanten in ieder geval bericht doen haha ;-);-);-)

Darkmoon: ah ik dacht dat je hier uit de buurt kwam. Sorry. Heb ik je lekker gemaakt met niks. Waar woon jij dan? Ik zoek adm/secretarieel werk voor 32 uur in de Achterhoek of Twente.

Ik struin ook bijna dagelijks alles af. Zie momenteel heel weinig. Wat er is is vaak erg ver weg.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:42

Gaat er ook nog iemand naar het agrifood career event morgen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:49

Viennanova schreef:
Gaat er ook nog iemand naar het agrifood career event morgen?

Nee ik ga niet heen.
Staat ook bij dat het voor hogeropgeleiden is.
Kan ook nooit een leuke vacature vinden die in de buurt is via agriholland.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:59

Ik ga wel. Hoop wat op te steken van de lezingen daar. Toegang is 5 euro en A'dam....ach, daar rijdt ik ook zo heen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:06

Krijg ik net via de mail een uitnodiging voor een gesprek volgende week dinsdag op de zorgboerderij! Ik baalde al een beetje dat ik totaal niets gehoord had (brief vorige week maandag verzonden; uiterste inzenddatum). Geen ontvangstbevestiging per mail of post van mijn brief. En nu mag ik op gesprek......
In de brief staat dat ik gedeeltelijk AO ben; blijkbaar eindelijk een werkgever die daar weinig problemen mee heeft en kijkt naar mijn kwaliteiten en niet mijn handicap. Misschien ook wel een voordeel dat het een zorgboerderij is en ze weten dat niet iedereen met een handicap per definitie niet zou kunnen werken?!

En dan komt weer het probleem: kleding. Vorige keer toch gewoon in een nette spijkerbroek gegaan :o. Moet nog nieuwe broeken maken (zou net een broek gaan knippen toen die mail kwam) maar de stof voor een nette broek is nog niet gewassen.... Op naar de wasmachine dus maar!