[HK] VWO eindexamen 2010 III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:32

Goodmorning! Heb ik eerste 4 uur vrij, moet ik om 9 uur naar de tandarts :+

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:32

Vandaag mijn laatste lesdagje *\o/* Maar ga alleen naar scheikunde vanmiddag, de rest is nutteloos.
Ik moet nog wiskunde pta, kunst algemeen pta, duits pta, duits mondeling, nederlands mondeling, engels essay schrijven, biologie pta en scheikunde pta maken.
Nu maar eens hard aan wiskunde leren B-)

Zijn er hier mensen met biologie? Kijken jullie in de les ook altijd van die engelse filmpjes waarin ze de fotosynthese of citroenzuurcyclus uitleggen? Mijn lerares heeft daar een handje van en het is echt gruwelijk irritant want het helpt 3/4 van de klas niet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:18

HAHA klopt. En dan is alles in het Engels en oooh zo'n vreselijke stem en blabla. :')
En ik lees nu telkens ribosoom als 'raibosoom' en DNA-polymerase als 'Die-En-Ee poolimerees' :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:49

Hahahah ik ben dus niet de enige die het vervelend vind :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:55

Miriam91 schreef:
Vandaag mijn laatste lesdagje *\o/* Maar ga alleen naar scheikunde vanmiddag, de rest is nutteloos.
Ik moet nog wiskunde pta, kunst algemeen pta, duits pta, duits mondeling, nederlands mondeling, engels essay schrijven, biologie pta en scheikunde pta maken.
Nu maar eens hard aan wiskunde leren B-)

Zijn er hier mensen met biologie? Kijken jullie in de les ook altijd van die engelse filmpjes waarin ze de fotosynthese of citroenzuurcyclus uitleggen? Mijn lerares heeft daar een handje van en het is echt gruwelijk irritant want het helpt 3/4 van de klas niet :Y)

Ja! van een cd-rom van Campbell en van bioplek.org (die zijn nederlands)
En het is zo irritant! snap er toch niks van want het is in het engels,d us ga ik maar plaatjes kijken, maar dan zit je weer zo dat je het niet kan zien etc, maar een groot deel van onze bio-klas is tweetalig en die vinden het allemaal simpel engels, nou ik volg er niks van :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:57

Ben klaar met me toetsweek :D
Net natuurkunde gehad, alle afgelopen toetsen kwamen uit de examentrainer had ik gemerkt toen ik dat boekje afgelopen periode had aangeschaft... dus ik alles geoefend wat met dit hoofdstuk te maken had... 3x raden... 0 opdrachten uit dat boekje in de toets |( (dacht ik al, die andere natuurkunde leraar had dat boekje aan al zijn leerlingen aanbevolen)

en voor nederlands mondeling had ik een 7,5 (iedereen zowat, terwijl iedereen zegt dat die er niks van bakte (net als ik dus, wist dingen niet die ze uit de literatuurgeschiedenis vroeg, wist geen thema's maar dan ging ik gewoon vertellen waar het boek over ging :P))
haha

en nu naar de tandarts

en daarna ga ik echt uitrusten! dat moeten ze nooit meer doen, een toetsweek met 5 dagen vrij ertussen :(

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:48

Ben ik hier welkom of is het een besloten groepje? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:50

van mij ben je welkom, meen me te herinneren dat je al eens eerder bent geweet. De meesten hier komen wel zeer regelmatig.

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:51

Tuurlijk ben je welkom. :j

Fiona fijn dat je klaar bent! Beetje jammer dat er niks uit die boekjes kwam, maar ach je hebt dan iig goed geoefend. En gefeliciteerd met je cijfer voor nederlands. :)

Bij ons bij biologie gaat de leraar altijd naar bioplek, verschrikkelijk. :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:52

onze bioleraar heeft zelf presentaties gemaakt van bijna alle hoofdstukken. Echt ideaal

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:54

Dat is fijn! Onze leraar jat alles overal van internet.. :')

Lucifer123

Haha ja ik ben al regelmatig geweest inderdaad, maar de tijd ontbrak helaas om jullie bij te kunnen houden. Maar ik zal nu proberen jullie bij te houden :D Dan zal ik me nog wel een keer voorstellen:
Ik ben Annemarie, een paar dagen 19 alweer. Zit ook in de 6e, maar heb mijn havo diploma al op zak (heb dus al ervaring in examens haha)
Verder heb ik een eigen pony, ze heet [paard] en ze is 8 jaar oud. Rijd helaas geen wedstrijden meer met haar maar rijd nu gewoon recreatief.
Oh ja heb het profiel NG met keuzevakken economie en M&O.Hierna wil ik gezondheidswetenschappen gaan studeren in Amsterdam.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust :P

Anoniem

Bij ons maken ze dat bij elke paragraaf.. Al 3 jaar lang, errug fijn.

En nu maken ze per hoofdstuk ook een samenvatting en alles. Lieve leraren. :+: De biologiesectie is echt de leuke sectie van school. :D

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:55

Jaloers! Ik kan echt echt echt echt niet mijn biologieleraar opschieten. :+

Welkom Annemarie :) Nog gefeliciteerd met je verjaardag dan!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:58

Nu maar eens aan de slag..

Morgen economie presentatie, vrijdag economie tentamen (30 hoofstukken...) en duits mondeling. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:59

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:02

Ik kan ook totaal niet met mijn biolerares overweg. Ze stinkt heel erg (open maagklep ofzo) en ze spreekt de t nooit uit. Dus ze zegt animasies, vakansies enzo, super irritant :Y)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:02

astriidj schreef:
Woensdag toetsweek is wel laat eigenlijk. Onze cijfers worden nu vrijdag al naar de inspectie gestuurd..
Ben echt lui geworden (wat school betreft dan ;) ) sinds ik eigenlijk niks meer hoef te doen op school :o

Heeft er ook mee te maken dat regio Zuid pas later aan het schooljaar is begonnen dan bijv. regio Noord of Midden, al zit jij ook in regio Zuid aan je woonplaats te zien :+

Wij moeten deze week nog een biologie PO inleveren en nog een scheikunde verslag,
vrijdag nog een aardrijkskundeherkansing (stonden verkeerde opgaven in de herkansingstoets, dus nu weer nieuwe herkansingstoets, heel fijn, blijf aan 't leren :roll:)

Onze toetsweek is trouwens echt niet over alle examenstof al :n
Volgende week woensdag heb ik alleen Engels, da's een luistertoets (alweer, laat ik daar nou helaas niet al te best in zijn), donderdags heb ik Duits, brief schrijven (vorig jaar ook al brief moeten schrijven voor SE-punt en dat ging heel goed, dus daar maak ik me niet al te druk over, vrijdags biologie, dat is wel veel, heel boek 3 van Nectar :\, wordt nog flink leren dus.. en heb dan ook Nederlands, maar dat is ook brief schrijven dus eigenlijk zo ongeveer geen leerwerk.
Maandag erna heb ik wiskunde, is toets over 2 hoofdstukken en nog een keuzeonderwerp, dinsdags scheikunde solopracticum, hoop dat ik daarmee m'n cijfer voor scheikunde wat omhoog kan werken...
En dan woensdag mag je nog één herkansing doen en dan nog herexamen, en dan zit de toetsweek er op en krijgen we alleen nog maar examentrainingen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:03

Annemarie, jij zat toen toch in het rijles en afrijstresstopic? Heb je je rijbewijs al gehaald? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:04

Miriam91 schreef:
Ik kan ook totaal niet met mijn biolerares overweg. Ze stinkt heel erg (open maagklep ofzo) en ze spreekt de t nooit uit. Dus ze zegt animasies, vakansies enzo, super irritant :Y)

Biiiiiiiiij de polisie! :)ddd Hehe, K3

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:05

Bij mij is ook niet alles al de hele examenstof. Wiskunde wel, engels is essay schrijven, kunstvak algemeen is 2 hoofdstukken, biologie is 6 hoofdstukken :S, scheikunde is 8 hoofdstukken en dan duits literatuur over 2 boeken, en nog duits en nederlands mondeling.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:05

Nueve schreef:
Miriam91 schreef:

Biiiiiiiiij de polisie! :)ddd Hehe, K3

:')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:07

Vind het opzich wel ideaal dat veel van mijn tentamens over de examenstof gaan. Mijn testweek begint helemaal pas laat volgens mij, ik begin 19 april. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:08

Pff echt laat sommigen nog :oo Ik heb dinsdag mijn her en dan knallen voor de examens jajaja. 8-)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:11

Miriam91 schreef:

Wij hebben laatst idd ook die van de citroenzuurcyclus gekeken :+
En nog een ander filmpje, docente was er helemaal enthousiast over, klas iets minder :')