NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:04

Marion Schreuder is allang weg ja. :P
Studenten van Deurne: zijn jullie verwachtingen waar gemaakt? De mijne allesbehalve en ben gestopt. :)

Squawk

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:34

Bij mij niet, daardoor na 1 jaar gestopt. (wel een diploma) Er was nogal sprake van onoplosbare zaken. Ik denk dat dat vooral een goede vraag is voor de afgestudeerden.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:11

Ja mijne wel

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:13

Ja, je bedoelt dat je verwachtingen zijn waargemaakt?
Leuk, stal Doorweth is hier vlakbij.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:19

Ben afgelopen juni afgestudeerd aan de HBO sportopleiding.

Mja, toen ik met de HBO sportopleiding begon was het voor mij allang duidelijk dat ik mijn centjes niet met rijden zou verdienen. Bij mij moest het echt aankomen op het lesgeven, zowel in de rijbaan als voor de klas.

Betreft het mbo gedeelte: Mocht mijn proeve van bekwaamheid dan ook afsluiten met niv. 3 rijden (ipv niv. 4). Had wel voor lesgeven het hoogste cijfer en daar was (en ben) ik natuurlijk super trots op. Maargoed, met het geven van rijlessen alleen kan je niet rondkomen, dus vol goede moed aan het HBO gedeelte begonnen.

HBO gedeelte: heb het HBO-gedeelte afgerond in de richting Docent. Heb in mijn afstudeerjaar mij gefocust op kinderen met leer- en gedragsproblemen en mensen met een verstandelijke beperking en daar ook al mijn afstudeerprojecten op gericht. Met succes afgerond, binnen het tijdsbestek van 2 jaar. Ook op het HBO alles volgens plan.

Maar nu: nog geen baan in het onderwijs. Iets wat mij wel ontzettend leuk lijkt! Heb me suf gesolliciteerd op vacatures binnen het docentschap richting Paardenhouderij, Paardensport en Dierhouderij. Zelfs gesolliciteerd op een vacature docent Biologie, maar ook dat is hem helaas niet geworden. Geef nu rijles op een manegebedrijf en werk nu bij ruitersportzaak EppleJeck, ook een erg leuke baan met fijne collega's (een baan waar ik nu ook echt erg blij mee ben!!), echter zie ik mijn toekomst wel in het docentschap. Zit er nu over na te denken om in de toekomst nog in deeltijd de PABO te gaan doen, maar een deeltijdopleiding Paraveterinair lijkt me ook erg leuk. De reden waarom ik misschien 1 van beide opleidingen nog wil volgen, is om mij nog bekwamer te maken in het docentschap. De ene meer op het pedagogieke gedeelte, de ander meer op het educatieve gedeelte.

Maargoed, conclusie: mijn verwachtingen zijn nog niet waargemaakt. Wel betreffende de opleiding, maar niet in het vervolg van mijn opleiding.

Verder denk ik dat je met een deurne-opleiding heel veel ervaring, kennis en connecties kan opdoen. Je netwerkt veel via stages, leert veel in de praktijk etc. Maargoed, heb je al die connecties, ervaring en kennis al en gaat het je enkel om het rijden en minder om het lesgeven: houd je centen op zak en doe desnoods de Orun, Deurne kost dan zo onwijs veel geld.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:04

Topic met de eerste paar en laatste paar bladzijdes doorgelezen en veel verschillende ervaringen gelezen. Ik volg nu de opleiding directiesecretaresse niveau 4. Hierna wil ik niet gaan werken, dat is een ding wat zeker is en in het beroep dat ik nu doe zie ik mezelf ook niet werken. Maar waarin dan wel, ik ben me zelf aan het orienteren op allerlei opleidingen en me mentor nu zegt dat ik me moet verdiepen in het paardensport omdat ik al een andere opleiding achter de hand heb. Maar wat precies... dus als jullie het goed vinden, ga ik een tijd meelezen om nog meer ervaringen op te doen en binnenkort de opendag bezoeken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:32

Niemand die mijn vragen wil beantwoorden? :)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 08:58

Dat soort vragen zijn al zo vaak beantwoord hier

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 08:59

Chaos schreef:
Ja, je bedoelt dat je verwachtingen zijn waargemaakt?
Leuk, stal Doorweth is hier vlakbij.

Ja dat bedoel ik! Dan woon ik vlakbij je :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:18

bonzwa schreef:
Dat soort vragen zijn al zo vaak beantwoord hier

Ze zijn inmiddels al via PB beantwoord. Hartstikke bedankt voor de gene die even de moeite heeft genomen :)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:39

Ik ga binnekort ook maar eens naar een opendag, mij trekt de sportklas bbl wel aan vraag me alleen af hoe dat zit met je eigen paard, of je die vaak mee moet nemen etc en hoe kom je aan een leerbedrijf?
Opzich vind ik het ook wel mooi dat het 2 jaar duurt en je daarna nog 1,5 jaar er aanvast kan plakken van niveau 4, heb voorheen de havo gedaan maar ben daar net op gezakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:53

Gekke vraag trouwens, maar mag je tijdens de studie eigenlijk ook in het buitenland stage lopen?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:53

Ja, dat mag.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:57

Je mag zeker in het buitenland stage lopen, heb ik vorig jaar gedaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:16

Cool! Lijkt me erg leuk namelijk haha :D
Eerst maar mijn havo-diploma halen, dan naar Deurne.
Mits ik niet meer van gedachte verander... :')

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:24

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:27

0152141488 schreef:
Sorry dat ik jullie onderwerp verander.

Ik wil graag naar Deurne, en wil graag paarden opleiden/ trainen.
MAAR ik wil graag mijn haf maar mag dat ?
Ik kreeg een berichtje dat je miniaal een paard van 1.60 M moet hebben.
En is het dan verstandig om een jong paard aan te schaffen voor mijn opleiding ?
Wil later graag paarden opleiden tot de L of M.

Die vragen zijn net in je andere topic al beantwoord.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:43

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:22

Pfff, maar goed dat ik topic even tegen kom zeg..
Zit helemaal met mn zelf in de knoop...
Ik zit nu op het VMBO en weet toch niet wat ik hierna wil doen, ik wil niet de paardensport in , maar eigenlijk wil ik dieren als hobby houden, het is voor mij ook een flink stuk reizen , dus het is erg dubbel....
Liefst ga ik er heen, omdat ik gewoon niet weet wat ik anders moet doen :'(

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:34

Erheen gaan omdat je niet weet wat je anders moet doen, is geen goede keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:44

Ruby1995 schreef:
Pfff, maar goed dat ik topic even tegen kom zeg..
Zit helemaal met mn zelf in de knoop...
Ik zit nu op het VMBO en weet toch niet wat ik hierna wil doen, ik wil niet de paardensport in , maar eigenlijk wil ik dieren als hobby houden, het is voor mij ook een flink stuk reizen , dus het is erg dubbel....
Liefst ga ik er heen, omdat ik gewoon niet weet wat ik anders moet doen :'(

Als je het als hobby wil houden is het een no-go denk ik ;)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 22:02

Zeker niet doen dan, in het MBO vind ik dat je weinig studierichtingen hebt en blijf je bezig met de paarden..

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:39

Zelf ben ik gisteravond op een info-avond in deurne geweest, was aangenaam verrast na alle verhalen van mensen over NHB-Deurne. Naar mij is altijd geroepen dat de opleiding niets meer waard zou zijn, maar volgens mij zijn ze er zelf ondertussen ook van op de hoogte dat niet alles even soepel loopt en zijn hier dus mee aan het werk?

Nogmaals, ik was dus aangenaam verrast, heb ook andere scholen bezocht en heb hier in deurne toch meteen het aanmeldingsformulier ingevuld. Natuurlijk kan je later altijd nog terug als ik me bedenk.

Maar nu zaten wij met het probleem dat we een paard hebben gekocht voor mijn opleiding, een andere opleiding als Deurne. Deze word volgend jaar pas 4. Daardoor zal ik dus het eerste halfjaar met een schoolpaard mijn opleiding moeten beginnen. Natuurlijk gaat mijn eigen paard dan ook mee die kant op om hem nog door te rijden (komt jammer genoeg een flinke som naar boven).

Maar nu heb ik dus de vraag, zijn er hier mensen met ervaringen met een schoolpaard?
Dat is het enige wat mij nog een beetje dwarszit, het is toch een paard wat je toegewezen krijgt en een klik tussen ruiter en paard vind ik persoonlijk niet onbelangrijk...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:36

Debbie_N schreef:
Zelf ben ik gisteravond op een info-avond in deurne geweest, was aangenaam verrast na alle verhalen van mensen over NHB-Deurne. Naar mij is altijd geroepen dat de opleiding niets meer waard zou zijn, maar volgens mij zijn ze er zelf ondertussen ook van op de hoogte dat niet alles even soepel loopt en zijn hier dus mee aan het werk?

Nogmaals, ik was dus aangenaam verrast, heb ook andere scholen bezocht en heb hier in deurne toch meteen het aanmeldingsformulier ingevuld. Natuurlijk kan je later altijd nog terug als ik me bedenk.

Maar nu zaten wij met het probleem dat we een paard hebben gekocht voor mijn opleiding, een andere opleiding als Deurne. Deze word volgend jaar pas 4. Daardoor zal ik dus het eerste halfjaar met een schoolpaard mijn opleiding moeten beginnen. Natuurlijk gaat mijn eigen paard dan ook mee die kant op om hem nog door te rijden (komt jammer genoeg een flinke som naar boven).

Maar nu heb ik dus de vraag, zijn er hier mensen met ervaringen met een schoolpaard?
Dat is het enige wat mij nog een beetje dwarszit, het is toch een paard wat je toegewezen krijgt en een klik tussen ruiter en paard vind ik persoonlijk niet onbelangrijk...

Ik weet wel dat als het echt niet klikt en er nog paarden vrij zijn, je op een andere kan/mag.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:24

Debbie_N, ik zat bij jou in het lokaal dan, ik vroeg me eigenlijk af of jou paard dan wel in januari mee zou mogen want een 4 jarige mas pas vanaf april het M in. Vond het een beetje brutaal om me er mee te gaan bemoeien haha maar vroeg het me eigenlijk wel af of dat paard dat je mee moet nemen, je M/Z paard moet zijn.

Ik vond de info-avond overigens heel netjes, en ik vond het echt heel leuk klinken maar ik kan écht niet elke week mijn paard mee nemen vanuit Driebergen (dat is 1,5 uur enkele reis zonder file). Dus ik baal best wel behoorlijk, ik wilde zo graag BBL sportklas doen. Ik hoopte eigenlijk dat je je paard op z'n meest om de week mee hoefde te nemen en je voor die dag ook wel een schoolpaard zou kunnen huren, maar helaas..
Wat ik ook een beetje jammer vond is dat het een jaar verlengd is. Ik ga nu even verder kijken wat er nog meer is in de richting paard en BBL in de buurt.