Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:46

waar heb je nu een baan in MM ?
Ik ben sinds gister werkloos en ook vandaag al 2 gesprekken gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:50

lotteElb schreef:
Ik heb een behoorlijk werkverleden en ben buiten mijn schuld om werkloos, kan ik er wat aan doen dat mijn uurloon (schijnbaar) zo hoog is? (gewoon 70% van m´n laatst verdiende loon) Ik heb in 3 maanden al meer dan 100 serieuze sollicitatie verstuurd, dus zit echt niet niks te doen. Maar als ik nu moet gaan werken onder uitkeringsnivo vind ik dat ook wel een beetje zonde... Dan kies ik op dit moment even voor mezelf en m´n kinderen...

Okee, dat wist ik niet. Geen ervaring met uitkeringen. Maar dan is deze hoogte tot een bepaalde datum (afhankelijk van je arbeidsverleden), of niet? Even nieuwsgierig hoor :o ik hoop maar dat je snel weer werk hebt, het lijkt me zo frustrerend om zonder te zitten!

Verder ben ik het wel deels met MuppetMayo eens. Als je écht wil, je solliciteert keihard en je bent bereid om veel aan te nemen, heb je zo een baan. Al begrijp ik dat sommige mensen niet onder hun niveau zouden willen werken. Zelf werk ik nu op 'Hbo-niveau', officieel, terwijl ik een universitaire opleiding heb afgerond. Ook dit heeft consequenties voor mijn salaris. Maar ik ben een relatieve starter (werk nu 2 jaar) dus ik merk daar (nog) niet zoveel van.
Echter begrijp ik ook dat je rekening te houden hebt met andere factoren, zoals je lijf en ook je geest want onder je niveau werken kan enorm geestdodend zijn.

HVUtopia, wat een maffe bedoenign!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:56

tja, je kan wel zoveel solliciteren als je wilt, en ik weet van mezelf dat m'n brieven gewoon goed zijn en geen fouten bevat, maar als je niet wordt uitgenodigd, tja..

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:14

@ Ffortuna, je krijgt 1 maand ww uitkering per jaar dat je hebt gewerkt ongeveer. Ik snap de berekening niet helemaal, maar ik kreeg 14 maanden, waarvan de 1e 2 maanden 75%, daarna 70% van je laatst verdiende loon. Ik heb dus nog tot 1 juli volgend jaar. Dus wat dat betreft niet zo'n haast... Ik vind het wel even lekker om tijd voor mezelf te hebben. Heb altijd gewerkt, en sinds de kids op school zitten (nu 3 jaar) altijd binnen de schooltijden gewerkt, en dus geen/weinig tijd voor mezelf. Na de zomervakantie zou ik toch wel weer aan de slag willen hoor!
Ik krijg via het UWV een opleidingcheque en ga vanaf 6 september op maandagavond een studie MBA (bedrijfsadministratie) volgen. Dit om mijn kansen te vergroten.
Ik heb een 'grafisch' diploma en werkervaring in de reclame (o.a. auto belettering) maar daar is nu gewoon echt niks te vinden...

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:26

Ola, Ik heb zelf hier ook een tijd rondgehangen op dit topic en weet hoe naar het is om geen werk te hebben.

Bij ons makelaars kantoor in Amsterdam Centrum gaat de Office Manager weg. Gaat om een fulltime baan, dus heeft iemand interesse, dan kan je mij een pb sturen zodat ik de link van de vacature kan sturen ;).

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:40

Had hier volgens mij al gezegd dat ik vorige week donderdag een gesprek had bij een ict bedrijf in Eindhoven voor de functie als office manager, krijg ik net via de mail een uitnodiging voor een tweede gesprek voor deze week :) Ben erg benieuwd of het wat gaat worden! Iemand nog tips voor een tweede gesprek?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:52

Super!
Veel succes!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:35

Super Lisanne, veel succes!

Houvanutopia van harte gefeliciteerd!
En ik heb nu een baan op de customer relations bij een groot sanitair hygiëne bedrijf.

Bootje als ik je een tip mag geven, sta je al ingeschreven bij Timing uitzendbureau?
Ik heb me daar ingeschreven, en werd echt binnen een dag teruggebeld dat ze 2 functies voor me hadden, administratief. Ze vroegen of ik ook niet toevallig receptioniste/telefoniste wilde doen, want daar hadden ze eventueel ook nog wel een paar functies van open..
Aangezien jij ook in die hoek zoekt, en in dezelfde regio zo ongeveer, is t misschien wat voor jou?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:57

Dankjee!

Nou heb ook alweer contact gehad met een paar bedrijfjes! Dus ben benieuwd hoop dat er iets uit komt!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:50

lisanne1989 schreef:
Had hier volgens mij al gezegd dat ik vorige week donderdag een gesprek had bij een ict bedrijf in Eindhoven voor de functie als office manager, krijg ik net via de mail een uitnodiging voor een tweede gesprek voor deze week :) Ben erg benieuwd of het wat gaat worden! Iemand nog tips voor een tweede gesprek?

Wat fijn zeg dat gesprek! Ik heb eigenlijk geen tips. Denk gewoon tonen dat je grote interesse hebt enzo.

Ik werd vandaag gebeld door Blume Stolker & Roel, Incasso & Gerechtsdeurwaarders. Of ik op een gesprek wilde komen. Stuiter stuiter :):) . Ik solliciteer al 3 maanden en dit is dan m'n eerste gesprek buiten het UZB om :)
Ik heb 3 augustus om half 4 een afspraak. Gaat om de functie als administratief medewerker.

En MuppetMayo, thanks voor je tip!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:43

Lekker bootje! Succes!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:00

bo0tjeee ; succes!! Fijn dat je eindelijk een sollicitatie hebt, hopelijk wordt het wat!

HouVanUtopia ; gefeliciteerd. Hopelijk heb jij ook snel weer een nieuwe baan.

Had vandaag m'n eerste werkdag. :j Fijn bedrijf, leuke mensen, NORMALE werktijden (bij andere bedrijf moest ik van 07.45 - 18.30 werken). Ik ben positief. :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:13

Kan iemand me hier helpen?
Ik weet niet wat ik als salarisindicatie moet geven. Ik ben 20 jaar, heb bij meerdere stagebedrijven in 4 jaar verschillende ervaringen opgedaan met wat administratief werk. Heb een MBO4 management/dierverzorging diploma.

Wat moet ik dan vragen?
Dat bedrijf zet in de vacature: Salaris:€ 1850,00-2100,00

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:19

Doe mij ook zo'n salaris!
Geen idee wat je moet vragen maar ik zou al blij zijn met 1200,- :')

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:22

Ja, ik ben dus ook al blij met 1200 euro hoor. Maar ik weet dus niet wat ik een beetje kan vragen wat normaal is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:26

Je hebt niet veel ervaring (enkelt stage) salarisindicatie zou ik dan houden op 1900 euro

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:55

Zoveel joh??? Kan dat echt?
Ik vind het zo hoog in vergelijking met m'n minimum jeugdloon. Dan zou ik 900 euro verdienen, echt heel weinig vind ik.

Als ik rond de 1000 netto heb ben ik al blij ;) Alles erboven is mooi meegenomen.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 06:56

Ik zou zelf 1850 aanhouden, als ik in mijn vorige baan veel minder verdiende.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:18

Het gaat hier om bruto salaris hè? :) Als je 23+ bent is het minimumloon ongeveer 1350 euro bruto per maand. De meest simpele banen zitten tussen die 1350 en zo'n 2000 euro per maand in. Let wel dat je in diezelfde functie dan ook geen hoger salaris kan gaan verdienen.

Als je al op jezelf woont dan kun je van 900 euro netto (minimumloon) heel moeilijk rondkomen (erbij denkend dat je dan een eigen huurhuis hebt en geen kamer huurt). Dus een hoger salaris is dan best wel wenselijk ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:28

x_spekkie_x, Ik woon samen met m'n vriend is een flat. Dus ben al 550 euro per maand kwijt aan huur. We zouden het dan wel redden als ik 900 euro zou verdienen (netto), maar makkelijk is anders.

En neem inderdaad aan dat dit om bruto gaat hoor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:51

Salarisindicatie is altijd bruto ja... met 1900 betekend dat je ongeveer 1450 netto verdiend op basis van 40 uur.
Als ZIJ een salarisindicatie hebben van 1850 - 2100 waarom dan eronder gaan zitten?

Je kan ook áls er al over gesproken word in het eerste gesprek (vaak namelijk pas met een 2de gesprek) vragen wat zij in gedachten hebben om te kijken of je het daarmee eens bent.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:10

Ik zou zo rond de 1900 gaan zitten denk ik..
Je hebt nog niet veel ervaring in de functie.

Ik vond t ook lastig hoor bij mn sollicitatie. Heb mn huidige salaris braaf opgegeven :o
En daar hebben zij al gelijk t 1 en ander bovenop gegooid :)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:04

Dames, ik ga jullie alweer verlaten!!

Had vanmorgen tweede gesprek bij het bedrijf en nu begin ik 2 augustus als office manager *\o/*
(Ben dan net wat minder dan een maand werkloos geweest)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:57

Lisanne, Wat goed zeg!!! Gefeliciteerd!

Ik heb maandag nog een gesprek. BIj een kledinggroothandel als productie medewerker, en mogelijkheid om verder te groeien richting administratief. Dat zag die man wel zitten ivm mijn diploma :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:14

GEFELICTEEERD Lisanne! Super!

Nou ik heb ook nog 2 gesprekken gehad maar was eigelijk niets...
Pff..

Heb wel 1tje op het oog waar ik een sollicitatie naartoe heb gestuurd...zit daar zelf stiekem heeeeeel erg op te hopen.