Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje_J

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:21

Even weg geweest ja hoor ik ben redelijk opgeknapt!
Ik vlieg momenteel elke week naar het ziekenhuis soms ook wel meerdere dagen!
In oktober mag ik weer lekker aan de slag op het werk kijk er nu al naar uit!

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:44

Is dit topic nog een beetje in leven, of zijn er nog meer mensen die studeren voor verzorgende IG en daarover willen kletsen? Ik doe zelf de tweejarige verkorte opleiding en ben sinds deze maand begonnen met mijn eerste stage (ben dus eerstejaars). Super leuk, maar ik vind het ook wel veel en soms pittig. Zijn er meerdere die deze opleiding doen? Lijkt me leuk om hier samen te kletsen over onze studie :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:47

Ik heb ook verkort, in anderhalf jaar :) werken gaat prima maar leren valt mij zwaar..

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:19

Leuk Jolandaa! :) Ik ben als het goed is klaar in juli 2016, dus ik heb nog een hele tijd voor de boeg, haha! Mijn eerste tentamens zijn pas in februari, dus dat duurt nog eventjes. Ik vind vooral rekenen best lastig (is nu alleen nog maar basis, en pas volgend jaar verpleegtechnisch rekenen), maar ik ben daar nooit zo goed in geweest. Daar ben ik tot nu toe het meeste tijd aan kwijt in dat allemaal weer in mijn hoofd stampen en veel oefenen enzo. Aankomende week heb ik dinsdag avonddienst stage van 15:00 tot 23:00 uur (ik doe de bolopleiding, dus ben echt stagiaire en geen werknemer). En vrijdag heb ik mijn allereerste ochtenddienst van 7:00 tot 15:00 uur. Dat vind ik wel weer spannend, omdat dat nieuw is, zo'n ochtend en dat is natuurlijk heel veel adl! Op maandag en woensdag altijd van 8:30 tot 17:15 uur school.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:16

Geniet van je vakantie merel_gomez! :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:22

Het verpleegtechnisch rekenen en gewoon rekenen gaat me prima af. Maar ik vind de verpleegtechnische handelingen wel moelijk.
Afgelopen week examen gehad, ben benieuwd, dit ging over heel fase 1 (opleiding bestaat uit 3 fases en verkort traject slaat de 1e fase over)

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:37

Hoi!

Ik wil me ook graag melden. Zit te denken om me om te laten scholen en dan het leer-werk traject je volgen.
Wie heeft hier ervaring mee? Is het goed te doen of heel zwaar qua tijd en planning.

Hoeveel uur werken jullie?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:42

Hallo!
ik ben nog oproep kracht maar werk deze week 28 uren!
in het begin was het toch wel vreemd dat ik niet meer naar school hoefde haha

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:53

Ja dat lijkt mij ook wel! Hoelang heb je over de opleiding gedaan en hoe lang werk je al?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:10

Ik heb 2 jaar over de opleiding gedaan!
Ik werk sinds begin Juni Dit jaar

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:13

liesen schreef:
Hoi!

Ik wil me ook graag melden. Zit te denken om me om te laten scholen en dan het leer-werk traject je volgen.
Wie heeft hier ervaring mee? Is het goed te doen of heel zwaar qua tijd en planning.

Hoeveel uur werken jullie?

Ik doe nu verzorgende 3 IG Verkort in 2 jaar. Ik werk 20 uur in de thuiszorg, ga 8 uur naar school en krijg hiervan 4 uur betaald. Dit is wel uniek hoor, meestal moet je 28 uur werken dacht ik.
Ik ben zelf 23 en woon nog thuis. Bij ons in de klas is het heel duidelijk te merken dat voor de wat ouderen leerlingen met een gezin en een huis het veel zwaarder is als voor de jongeren.
Dit ook omdat ze al langer niet meer op school zitten, dus het is moeilijker om dingen op te slaan.

Maargoed, ik heb zelf SPW4 gedaan en ik vind verzorgende 3IG echt makkelijk te doen!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:26

Ik heb een week vakantie. Heb gister en eergister een muur geschilderd.

Zou nu eigenlijk bij mn vriend zitten maar heb het van de week uitgemaakt -O-

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:55

Oh, wat rot Jolanda. Knuffel! Ook al heb jij het uitgemaakt, dan nog is dat waarschijnlijk niet zo leuk :(. Hopelijk kun je wat afleiding vinden!

Ik heb vorige week voor het eerst mensen zelf gewassen :D, mijn begeleider was er wel bij hoor, maar ik mocht het zelf doen. Echt heel leuk om te doen! Morgenochtend weer stage lopen en 13 en 14 december voor het eerst in het weekend, twee avonden (15:00 - 23:00 uur).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:58

Zojuist gesolliciteerd voor een opleidingsplaats voor verzorgende-IG..
Ben benieuwd :):)

Ben wel een beetje 'overgekwalificeerd' met mijn mbo-4 diploma en hbo-verpleegkunde propedeuse..
Maar hoop evengoed te worden aangenomen.

Voer de functie momenteel ook al uit en het bevalt me uitermate goed! :)

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:34

Ik heb een vraagje. Heeft iemand toevallig een lijst waarin alle handelingen staan die een verzorgende hoort te kunnen vanuit de opleiding. (soort afteken lijst wat je op school hebt gehad wat je in de praktijk kunt gaan oefenen) ?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:20

Mijn contract loopt 1 februari af -O-
Moet nu opnieuw solliciteren binnen de stichting want mijn afdeling heeft geen uren meer voor me |(

Ben gister op gesprek geweest en ben nu een sollicitatie brief aan het maken. Was zo blij dat ik bij mn stage kon blijven zodat ik geen sollicitatiegesprek hoefde te doen daar heb ik zon hekel aan ik klap dan gewoon dicht {:)-:(

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:46

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:29

Helaas niks op internet gevonden nee :(

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:38

Ja het is voor mij een hele opluchting, ben achteraf nooit echt verliefd op m geweest.

Ja heb op de andere locatie stage gelopen, maar ben nooit zon held in sollicitatie gesprekken die verpest ik altijd..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:31

Ik heb me al eens eerder in dit topic gemeld, maar toen mocht ik helaas niet door omdat ik de toelatingstoets niet had gehaald.
Inmiddels nogmaals de toets gedaan, en dit keer wel gehaald :D

28+29 januari heb ik introductie op school, en 9 februari start de opleiding echt.

Ik ga BBL doen, en mag de opleiding in 2 jaar gaan doen, ben momenteel al 8 jaar werkzaam als helpende ( laatste 2 jaar als helpende plus ).

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:16

Goed nieuws sunshine!

Ik doe de opleiding ook in 2 jaar. Heb zelf spw4 gedaan dus voor mij is het goed te doen, heb over een half maandje mijn diploma :)

Wel heel raar bij ons. Wij zijn met 20 mensen begonnen geloof ik, de "ouderen" in de klas met kinderen vinden de opleiding allemaal pittig. De jongeren vonden het wel meevallen, maar rara.. er zijn er 8 afgevallen en het waren toch alle jongeren :=

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:37

Ja, ik ben al best ingeburgerd Merel! Al een paar keer nu mensen 's ochtends zelfstandig geholpen en dat is wel super leuk om te doen :). Ik heb nu lekker kerstvakantie, en volgende week begint dan natuurlijk school en stage ook weer. Best wel zin in, al is het ook lekker om even twee weken niks te doen.

Wat goed, Sunshine, dat jij nu ook de opleiding mag gaan doen. Alvast heel veel succes!

Rejo, ik denk ook dat er bij ons een paar jongeren nog gaan afvallen (het is een combi van bol en bbl mensen, de bbl'ers zijn allemaal 40+), die zijn er ook lang niet altijd tijdens de lessen, maar wie weet! En ook onze ouderen vinden de opleiding inderdaad pittig, maar jeetje joh, die doen ook wel AL het huiswerk. Dus iedere les voorbereiding (kennisopdrachten uit de boeken maken). Als ik dat hoor, word ik daar zelf ook moe van :P.

Alvast een hele fijne jaarwisseling voor iedereen en dat 2015 maar een super goed studiejaar mag worden voor iedereen! :)