Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:10

Ik ben toos werkeloos maar niet op zoek. Wel lees ik mee. Nu kreeg ik een mailtje in mijn mailbox, een vacature voor PA. Wie weet voor een van julie? Het is van marijke de jong.

http://www.paardenbegrijpen.nl/vacature/

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:10

Doubtless schreef:
Citaat:
Hartelijk dank voor uw sollicitatie op de vacature.
Helaas sluit uw profiel niet aan op de wensen van onze opdrachtgevers.

En daar gaan we weer.

Dat heb ik ook zo vaak! Of niet genoeg ervaring.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:12

Spannend Yonne!!

Oeps Darah.. najah val je misschien wel op haha

Oehlala

dat klinkt als een leuke vacature, misschien iets voor jouw ook om te reageren Dimple? Ik zit helaas niet in de buurt van Amsterdam :P

wendy_92

Sussanne schreef:
Ik ben toos werkeloos maar niet op zoek. Wel lees ik mee. Nu kreeg ik een mailtje in mijn mailbox, een vacature voor PA. Wie weet voor een van julie? Het is van marijke de jong.

Leuke vacature! Helaas geen hbo afgemaakt of bekend met t werken met mac!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:15

Zo, net 3 sollicitaties verstuurd :7

Welkom elspelsz :) en succes! Klinkt erg leuk, Australie! Nu dus weer inburgeren en solliciteren!

Succes Doubtless, en hopen dat dat ''kreng'' snel af is...! Weet er alles van...

Yvonne, er zijn al veel goede tips gegeven rond faalangst. Zie het als tweerichtingsverkeer! Jij wil in een gesprek ook zien of de baan wel bij jou past toch?
Toch positief dat je op gesprek mag! :) Dus hoe bedoel je ''teleurstellen''?

Haha Darah, nu ben ik stiekem benieuwd naar je mailadres... echt zo fout? :')

Darah3

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:24

Ja echt zo fout, ik pb je wel even :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:30

wendy_92 schreef:
Sussanne schreef:

Leuke vacature! Helaas geen hbo afgemaakt of bekend met t werken met mac!

Zou iets voor mij kunnen zijn ware het niet dat het te weinig uren en net te ver weg is, vind het leuk en goed geformuleerd dus zou mij zeker aantrekken en passen als het dichterbij was geweest.. ik ben wel HBO maar geen ervaring met mac maar daar zou je nog overheen kunnen komen ..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:33

Darah3 schreef:
Ja echt zo fout, ik pb je wel even :')

hahaha, gelezen.... :') _O- ach.... je valt wel op? O:)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:36

Vast wel :')
Dat wil het UWV toch, dat je opvalt tussen de massa _O-

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:56

Darah3 schreef:
Spannend Yonne, ik duim voor je :j
En ook leuk dat je uitgenodigd bent voor een gesprek volgende week!

Ik verstuur net een sollicitatie... vanaf mijn niet-zakelijke emailadres.. grote FAIL |o
Nee, dat emailadres is echt niet serieus te nemen, zo erg :')

Oh dat zijn de leukste momentjes :D door de grond-zak momentjes.

Heb ook een lesje geleerd deze week. De juiste naam van het bedrijf A in je sollicitatie vermelden en niet van bedrijf B B-), en daar dan even op gewezen worden door bedrijf A. Heel fijn!

Ach.. sh*t happens!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 17:04

Quartel.........het is echt te gek voor woorden. Ik helaas bekroop mij die gedachte ook al. Iedereen dient maar hoog opgeleid te zijn en waarvoor?
Echt te dol!

Solleke, jouw afwijzing gaat echt nergens over. Ook bij een andere kandidaat krijgen ze garantie tot aan de deur. Wat willen ze? Die persoon een contract laten tekenen dat ze persé 4 jaar moet blijven zitten. Dom dom dom.........

Blingpiggy, afwashulp......jij hebt meteen gesolliciteerd en een VOG aangevraagd _O-

Elspelz, kinderopvang is ook drama. Zal wel ergens in 2018 weer aantrekken ~~}> maar tot die tijd is het geen lolletje. Succes met solliciteren!

Darah.......vertel eens wat is je mailadres ~~}> :))

Als ze vragen waarom je dat mailadres gebruikt dan zeg je bijdehand 'ik val graag op en ik kijk graag of het werkgevers ook opvalt. Dat zegt ook wat over het bedrijf namelijk' }:)

IK BEN UITGENODIGD!!!! Yeah! 4 kandidaten in totaal. Maandag en woensdag zijn er gesprekken, ik ga maandag. Eerst half uur met de recruiter en daarna meteen door naar boven naar het bedrijf. Spannend!

Het is een klein bedrijf wat internationaal werkt. De functie is heel breed. Wat zouden jullie zoeken? Hoe kan ik me het beste opstellen? Iemand tips?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:12

Veel succes Dimple!

Ja, zo zie je maar, ze 'pushen' je om hoogopgeleid te zijn, want dat wil de markt, en dan word je afgewezen want je bent... té hoogopgeleid :') :')

Je zou denken dat het feit dat je solliciteert (en dan bedenken dat 'k er al halftijds werk en de jobinhoud dus zeker ken!) toch duidelijk aangeeft dat je wel even wilt blijven :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:20

Ja dat ken ik ook, en dan krijg je commentaar van buitenstaanders dat je je maar niet te goed moet voelen voor lager geschoold werk dan heb je zo werk, want werk is er àltijd.

Eh, nee dat is het probleem niet, wij voelen ons niet te goed, ze vínden ons blijkbaar te goed :') .

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:00

Ik vind die sollicitatiegesprekken wel grappig eigenlijk. Maar ik heb de druk nu wat van de ketel, omdat ik hoe dan ook langer bij mijn huidige werk aan kan blijven (incl marktconform salaris). En bovendien heb ik veel lastigere gesprekken gevoerd dan een sollicitatiegesprek :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:44

Haha oeps Elspelsz :))

Dimple, wat goed dat je bent uitgenodigd :):) Spannend zeg!
Ik zal je trouwens effe pb'en over welke woorden er voor komen in mijn privé emailadres :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:52

Nu begin ik ook wel nieuwsgierig te worden Darah :')

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:42

Nou weer een wending := beide locaties van de huiswerkbegeleiding zijn het niet geworden.. Er is nog een locatie waar ik nu aan de slag kan en dan word ik ingeleerd binnen het bedrijf. Over een paar maanden is er een zwangerschapsverlof van een vestigingsmanager en dan kan ik die vestiging gaan leiden. Daarna kan ik waarschijnlijk een nieuw project gaan leiden maar daar kon ze nog niks over zeggen. Dit is wel maar drie middagen per week met uitbouw naar vier middagen per week, 12 uur dus. Denk dat ik het maar ga aannemen en dan ondertussen verder solliciteren. Heb ik in ieder geval vast iets! Daarnaast dus gesprek volgende week voor begeleider in de gehandicaptenzorg, fijn eindelijk wat ontwikkeling *\o/*

@Dimple, wat fijn! :):) Ik ga voor je duimen! Ik zou denk ik proberen te laten zien dat je ook breed inzetbaar bent en voor veel taken open staat. Als dat ook zo is uiteraard.

@Kwanyin, dat is ook zo. Ze willen ons vaak niet aannemen op laag/ ongeschoold werk omdat ze dan bang zijn dat we zo weer weg zijn als er wat anders voorbij komt. Wel jammer als je oprecht graag (eerst) onder je niveau aan de slag wil.

@Solleke, jammer zeg! Gelukkig wel voor twee maanden lekker fulltime aan de slag :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:01

Wat fijn dimple & yonne!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:08

Ik heb een baan *\o/*
Was wel een beetje overdonderd, want zou pas over 1-2 weken gebeld worden :o Dit weekend nadenken of ik er een verhuizing voor over heb.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:30

Proficiat gomir en Yonne! Wat gaan jullie allemaal goed! Goed bezig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:34

Dimple, wat fijn van je uitnodiging. Zet hem op!

Yonne en gomir gefeliciteerd!!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 01:28

Gefeliciteerd Yonne en Gomir! *\o/*

Ik mag morgen ook op gesprek komen bij een bar! Wil er heel graag werken en sowieso dat ik weer ergens op gesprek mag komen vind ik bij voorbaat al erg prettig _O- Ik had dit namelijk niet gedacht vacature was namelijk al goede 2 weken oud en ik denk wel vrij gewild!

Ook voor binnen defensie mag ik naar de selectieronde komen! Dus ik mag even wat fitter gaan worden :+
Ben benieuwd hoe dat eindigt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 08:52

Yonne, wat goed zeg!! Ze zien jouw duidelijk wel zitten! Top! Pakken wat je pakken kan en dan verder kijken, zou ik ook hebben gedaan.

Gomir, WAUW, wat goed. Welke stad is het geworden? Verweggistan? Ben je er blij mee of twijfel je nog vanwege andere lopende zaken?

Astaloca, goed zeg! Wat voor een functie bij defensie? En bij een leuke bar? In een leuke stad? En echt een stap-kroeg of meer een ouwe.ho.er kroeg?

Ik denk dat ik ook maar ga benadrukken dat ik breed inzetbaar ben. Als je ook zag wat ik deed als locatiemanager......mega breed takenpakket. Dat vond ik ook het leuke daar aan.
Leiding geven aan 25 vrouwen was soms wel vermoeiend. :')

Nu zo eerst naar de huisarts. Lopen al weken met astma klachten maar ze vinden het niet erg genoeg. Het bepaalt nu mijn dag en nacht zo ongeveer, dus ik ga drammen als een klein kind om een kuurtje van het 1 of ander. Maandag wil ik wel adem genoeg hebben voor een goed gesprek. Ik raak altijd zo verkrampt van benauwdheid dat een goed gesprek dan niet echt mogelijk is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:06

Heb je wel goede inhalers Dimple? Of speelt er wat extra's nog dat je benauwd bent? Hoop dat je in ieder geval hulp krijgt. Sinds ik op andere inhalers ben overgegaan heb ik duidelijk meer ruimte en adem. Heel erg blij mee.

Wat een goede berichten hier allemaal, ben wel een beetje jaloers ;-) Heb deze week nog niets kunnen versturen aan vacatures maar ook vanaf woe niet goed genoeg kunnen kijken, dus zometeen maar weer even mee aan de slag!