[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjeee

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:35

Rijles zit er weer op en ging echt heeeeeeerlijk, nog 2 lessen en dan mn examen! :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:54

Ik kom hier ook binnenvallen! Mag éindelijk mijn examen aanvragen na heel wat lessen. Ik heb ze niet geteld, maar het zijn er echt veel. :')
Ik ga eens goed het topic doorlezen voor tips! Zag op de vorige pagina al wat handige dingen over de bandenspanning. De theoretische dingen gaan me goed af, maar ik loop in de praktijk echt heel erg tegen één ding aan. Ik rij te assertief/agressief... Het is een deel van wie ik ben, ik ben een doordrammer en dat komt in het verkeer ook heel erg naar boven := Mijn instructeur wil me ook heel erg pushen het laatste maandje naar rustig rijden. Iemand nog dé tip om kalm te blijven in de auto?

Over de clusteropdracht, mijn instructeur zei dat het niet erg is als je verkeerd rijdt, als je maar veilig rijdt. Ik zag nogal tegen zoiets op aangezien ik heel slecht ben in links en rechts. Regelmatig rijd ik totaal de andere kant op tijdens mijn rijles dan van me gevraagd wordt, dan zit ik daar weer van 'oh ja, links is de andere kant...' -O-

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:02

Russel! Gewoon van te voren even tegen je examinator zeggen, dan letten ze een beetje op. En ook daar is 't niet erg als je verkeerd rijd, als je het dan maar 'goed'(kijken etc) doet.

Op mijn examen moest ik links, en ik zat dus rechts te turen naar een straat (geen straat te bekennen) en toen wees die examinator gewoon naar links toen 'ie doorhad dat ik naar de andere links opzoek was :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:59

Daar was ik ook zo bang voor dat ik op mijn TTT verkeerd reed! Maar heb m gister gelukkig gehaald, wel bijna 2 autos omver gereden, een fietser, en niet gestopt voor een stopbord. En het ergste, fileparkeren ging helemaal fout. Maar ik keek goed, ook heel goed op kruispunten dus heb mijn vrijstelling gekregen! Alleen gaf ze commentaar op een inrit die ik in 1 nam, gelukkig heeft mijn instructeur meteen gezegd dat hij het heel leuk vind dat CBR het in zijn 2 wil zien, maar niet in zijn auto zei die hahaha

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:50

Mijn instructeur zei inderdaad hetzelfde Faya :) Weet iemand van jullie waar ik mijn kandidaatsnummer kan vinden? Ik heb op mijn cbr gekeken, volgens mijn instructeur zou hij ook op mijn theorie-uitnodiging staan maar ook daar staat hij niet op, ook op mijn theorie certificaat niet :/

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:05

@VeraPopeye gefeliciteerd met het halen van je TTT!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:47

RusselNuwell schreef:
Mijn instructeur zei inderdaad hetzelfde Faya :) Weet iemand van jullie waar ik mijn kandidaatsnummer kan vinden? Ik heb op mijn cbr gekeken, volgens mijn instructeur zou hij ook op mijn theorie-uitnodiging staan maar ook daar staat hij niet op, ook op mijn theorie certificaat niet :/

Als je instructeur kan inloggen in het reserveringssysteem kan hij het daar zien.. Waar heb je m voor nodig dan? Je kan ook even de klantenservice bellen en het vragen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:13

VeraPopeye schreef:
Daar was ik ook zo bang voor dat ik op mijn TTT verkeerd reed! Maar heb m gister gelukkig gehaald, wel bijna 2 autos omver gereden, een fietser, en niet gestopt voor een stopbord. En het ergste, fileparkeren ging helemaal fout. Maar ik keek goed, ook heel goed op kruispunten dus heb mijn vrijstelling gekregen! Alleen gaf ze commentaar op een inrit die ik in 1 nam, gelukkig heeft mijn instructeur meteen gezegd dat hij het heel leuk vind dat CBR het in zijn 2 wil zien, maar niet in zijn auto zei die hahaha

Ik vind het veel erger dat je een stopbord mist dan dat het parkeren fout gaat hoor.
Dat maakt geloof ik helemaal niet uit, als je het maar veilig doet.
Stopbord negeren is gewoon gezakt denk ik.

Maar fijn dat je het wel gehaald hebt, gefeliciteerd!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:37

Helaas zojuist voor de eerste keer gezakt voor theorie.... Wel een troost dat 3 kwart van de zaal gezakt was :')

Nog maar beter leren en sneller kunnen antwoorden. Word zo gek van dat tijdsbalkje en soms moet ik zo snel een vraag lezen dat dat met mijn dyslectie soms net wat te snel is. Maar ach 26 juni gaan we er weer voor! Hebben jullie nog tips, heb namelijk al die oefenexamen op de cd al gedaan en weet dus alle antwoorden nu wel uit me kop :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:30

Je weet dat je bij 1 op 1 iets meer tijd krijgt dan dat je in de zaal gaat zitten met 29 anderen?

(Bij de 40 vragen is der geen tijdsbalk, bij 1 op 1)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:41

ik vond datik ruim de tijd had tijdens examen
heb zaterdag weer anderhalfuur les
examen datum komt sneldichterbij zeg poeh

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:43

Ik vraag mr af hoe jullie de theorie leren/geleerd hebben? Zo moeilijk om echt dat heeeele boek letterlijk te kennen :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:45

ik heb een dag cursus gedaan in de ochtebd 10 uur beginnen en in middag 4 uur examen ik hd van te vioreb niet geleerd en heb hem makkelijkgehaald

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:58

Ik heb alleen het boek 1x doorgekeken en wat oefenexamens gemaakt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:03

Ik heb het boek door genomen en oefen examens gemaakt. Eerste keer gezakt. Ik haf ook moeite met het snelle lezen. Ben ook dyslectisch. 2de keer wel gehaald.
Gevaar herkenning weet je al wat er staat dus dat gaat makelijk maar die andere vragen redde ik het niet

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:05

De tijd die je bij oefenexamens hebt voor het antwoorden, is dat ook de tijd die je op t examen hebt?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:06

Ik heb 13 juni mijn theorie. Heb het boek al doorgenomen, heb ook de mogelijkheid examens te oefenen. Ik denk dat ik dat gewoon constant blijf doen en opschrijf welke dingen ik moeilijk vind en dat op ga zoeken in het boek. Ik vind gevaarherkenning juist moeilijk omdat je zo weinig tijd krijgt om goed te zien in wat voor situatie je je bevindt en hoe je dus moet handelen. In de praktijk weet je vaak in wat voor buurt je rijdt, wat voor straten er lopen (moeilijk of makkelijk te overzien) en heb je die fietser in je binnenspiegel al gezien. Theorie is gewoon stampen. Ben benieuwd, heb gelukkig nog 1,5 week.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:51

Amethyst_ schreef:
De tijd die je bij oefenexamens hebt voor het antwoorden, is dat ook de tijd die je op t examen hebt?

Ja volgensmij is dat gewoon dezelfde tijd, zodat je dat kunt oefenen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:27

Dan is dat niet hetgeen waar ik me zorgen over moet maken :') Ik lees gelukkig vrij vlug.

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:33

Ik heb een theorieweekend gedaan bij mijn rijschool. Hielp echt heel goed! Ik vond de gevaren herkenning ook lastig maar daar hebben ze uitgelegd waar je op moet letten in die plaatjes. En bij welke verkeerssituatie je wat moet doen. Als je dat eenmaal weet is het een makkie!
Ze hadden ook alle vragen van het cbr meestal met een soortgelijke foto er bij. Dus ik heb alle vragen dus al een paar keer gehad voor mijn examen. En borden moesten we gewoon thuis leren/stampen

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:29

Gevaarherkenning was geen enkel probleem gelukkig had ik 3 of 4 fouten in maar dat snelle lezen dat lukt mij nog niet zo geweldig goed...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:35

Dominique_96 schreef:
Ik vraag mr af hoe jullie de theorie leren/geleerd hebben? Zo moeilijk om echt dat heeeele boek letterlijk te kennen :')

Ik heb het hele boek door gelezen, dus iedere pagina. :')
En heb een cursus gehad 2 x per week, en dan 2 weken lang.
In de 3e week kreeg ik de Examen.

En heb vooral op een gegeven moment sommige stukken over geschreven.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:56

Aaah nog gewoon 10 dagen en dan moet ik afrijden vind het zo eng !
Ben heel blij dat ik een faalangst examen doe, maar toch ben super zenuwachtig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:21

Dat ga je gewoon kunnen Colaaa :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:44

Dat ga je sowieso lukken. :j
Ook al heb ik 3 x over een faalangst examen gedaan..
Had em de eerste keer kunnen halen en de 2e x ook, alleen der waren van die vreemde kerels..
Ik begon bij 1e te lachen toen ik te horen kreeg dat ik gezakt was...
Kreeg ik de vraag met een hele serieuze blik van WAT LACH JE!!! >;)