Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:35

Ik heb mijn onderwerp ook veranderd. Ik ga het nu doen over het effectief toepassen van hogere orde denken in de les. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:15

miinynke schreef:
Ik heb 2 havo 1 klassen, dat is inderdaad een heerlijkheid! Hebben jullie dat ook dat er toch wel verschil qua niveau in zit. Mijne ene klas ligt het gemiddelde van mijn toetsen eigenlijk altijd hoger dan de andere. Terwijl ik precies het zelfde uitleg en met ze doe!

Nou! Dat verschil tussen mijn 3 mavo2 klassen is absurd!
Ik heb 1 klas die altijd idioot hoog scoort. Ik kijk hun klas tegenwoordig strenger na dan de andere 2 klassen en nog scoren ze gemiddeld een volle punt hoger op toetsen. Ik heb er ook nooit onvoldoendes. Het is zo'n gemotiveerde klas, vol met strebertjes.
Aan de andere klassen moet ik echt veel meer trekken.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:28

wow! Dat is wel een groot verschil!
Bij mij scheelt meestal iets van 0.2 of 0.3. We hebben het niveau van de toetsen al omhoog gedaan, omdat een van de eerste proefwerken ik uitkwam op gemiddelden van rond een 7! Nu zitten ze meestal netjes tussen de 6 en 6.5, maar die goeie klas schiet er nog wel eens overheen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:29

Mijn ene klas zit dus standaard boven de 7, echt altijd. De overige twee klassen zitten tussen 6 en 6,5. Het is echt absurd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:22

Dat is een groot verschil, Goof! Mijn gemiddelde ligt vaak rond de 6,5/7 maar dat hebben ze dan ook wel echt verdiend.

Hoe krijg je die kinderen trouwens aan het werk? Het duurt vaak zoooo lang voor ze eindelijk wat zinnen op papier hebben, terwijl ze gewoon, net als de 'goede' kinderen, meteen aan de slag moeten gaan. Afleiding weghalen is geprobeerd (kan ook niet eindeloos), een goede buurvrouw geven helpt niet (dat gaat gewoon andersom de verkeerde kant op). Erbij gaan zitten en vragen wat ze dan niet snappen helpt wel, maar slechts vijf minuten. Dingen laten inleveren helpt niet, want als het geen SO is doen ze er niks aan. Ik word er gek van :P

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:19

Ik geef meestal werk op wat ze in de les af moeten hebben, doet ze dit niet, zitten er consequenties aan. Merk dat ze hierdoor wel harder aan het werk gaan, maar mijn havo 3 blijft dit moeilijk vinden. Net er een uitgestuurd omdat die gene maar niet aan het werk ging, en mijn geduld met hun wel wat op is.
Merk dat ik het soms gewoon moet afdwingen hoor, dat ze aan het werk gaan.

Staat nu een hyperactieve havo 1 voor mijn deur... geloof dat ze wat veel suiker op hebben heeeel fijn... :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:54

Wat voor consequenties verbind je eraan, miinynke?
Succes met je hyperactieve havisten :P

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:07

Na 3x keer strafwerk, of als ik merk dat ze de boeken ook niet meenemen stuur ik ze eruit. Bij havo 1 hou ik het op strafwerk na 3 x.
Ik laat ze ook nog wel eens bij mij terug komen om het werk in te halen.

Oo ze waren echt uberhyper... niet leuk haha. Heb ze mooi aan het werk gezet dan maar geen leuke quiz als ze niet kunnen luisteren :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:35

Opgeven hoeveel tijd ze hebben wil nog wel eens werken, 'Ga aan het werk' is te vrijblijvend.

Ik hoor vrijdag of ik volgend jaar mag blijven of niet :\

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:03

Oh spannend!
Ik heb pech, wij gaan flink krimpen in aantal nieuwe leerlingen dus er zijn niet genoeg uren voor mij. Dus ik ga weer op zoek.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:06

Spannend mayniac_val! succes :)

O minder goof, dus jij moet ook hard op zoek?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:09

Yup.
Beetje jammer, niet dat dit de school is waar ik oud wilde worden, maar switchen kost altijd weer een hoop energie. Ik zie het wel weer haha.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:27

Spannend! Ik ben heel blij dat ik vorig jaar een fulltime vast contract heb gekregen, ik zit voorlopig goed. Al begint hier ook de puzzel, ik werk nu 50-50 op twee locaties en wil toch wel erg graag maar op 1 locatie werken. Nu is er mogelijkheid om te schuiven naar 40-60 zodat ik geen pendel-dag heb, maar alleen als die 3 lesuurtjes die ik op de ene locatie 'kwijt' moet opgevangen kunnen worden, ook al afwachten dus..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:38

Wat jammer Goof, van je uren! Hopelijk vind je snel iets leuks. Maar iets nieuws zoeken is nooit echt fijn.

mayniac_val schreef:
Opgeven hoeveel tijd ze hebben wil nog wel eens werken, 'Ga aan het werk' is te vrijblijvend.

Ik hoor vrijdag of ik volgend jaar mag blijven of niet :\

Spannend..!

Hoeveel tijd ze hebben geef ik altijd aan. Ik zeg altijd bijvoorbeeld: we gaan om 14:10 tekst 11A t/m regel 10 nakijken. En dat schrijf ik ook nog op het bord. (en dan nóg mensen die vragen wat ze moeten doen he _O-)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:40

Jaa maar duh je moet het als leerling minstens nog 4 keer vragen voor je begint. Dat is cool.. :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:44

Goof schreef:
Oh spannend!
Ik heb pech, wij gaan flink krimpen in aantal nieuwe leerlingen dus er zijn niet genoeg uren voor mij. Dus ik ga weer op zoek.

Ach :(:)

Ik heb dat ook inderdaad, wil hier niet nog tien jaar werken ofzo maar twee jaar ervaring staat bij nieuwe sollicitaties toch wat mooier dan een jaar :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:46

Ja inderdaad.
Ik heb ook echt al een aantal verschillende scholen gehad in 9 jaar tijd. Voor mij heel leuk, want je ziet en leert veel, maar je krijgt soms wel vragen waarom ik nergens blijf hangen :+
Kan me ook serieus niet voorstellen dat ik ergens de rest van mijn leven blijf, hoe saai zou dat zijn......

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:14

Heeeeeel erg! Heb collega's die al twintig jaar op school werken :=
Hoewel sommigen het niet erg vinden, iemand die in de plaats woont waar school is moet weg, maar is daar vooral niet blij mee omdat ze graag in haar woonplaats wil werken :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:56

Ik werk nu 7 jaar op dezelfde school en ben nog niet van plan om weg te gaan. Hoe het in de toekomst is weet ik niet, maar heb het er naar mijn zin en het is ook nog in mijn woonplaats!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:16

Ik heb nu 4 verschillende scholen gezien met mijn stages, maar ben nu wel een beetje klaar met dat gehups en elke keer de organisatie weer moeten leren kennen...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:19

Ja qua stages ben ik ook op verschillende scholen geweest. Daar heb ik wel veel van geleerd.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:37

Nu is er wel een verschil tussen waar jij werkt en waar ik werk hoor := Kan me sowieso niet voorstellen dat er mensen zijn die daar nooit weg zijn gegaan. Collega in kwestie doet zelfs een opleiding op afstand, waardoor ze maar eens in de zoveel tijd ergens heen moet voor een soort collegedag of een tentamen. Benauwend :')

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:57

Ow, das vast Windesheim. Kwam ik ook tegen in mijn zoektocht. Nee, lijkt me ook niet fijn. Dit is toch echt een vak waarbij je veel persoonlijke begeleiding nodig hebt.

Jammer dat zoveel scholen met tijdelijke contracten werken, er is/komt toch een lerarentekort?
Mayniac, ik dacht dat je sowieso om je heen wou kijken? Of is het nu toch beter geregeld in jouw school?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:59

Ik heb zelf nog niet zo veel gemerkt van het lerarentekort ;) maar wellicht is dat meer iets van over een paar jaar, heb wel veel collega's die nog een paar jaar door moeten..
Mijn vriend studeert natuurkunde (1e jaars, ak 4e jaars) en heeft nu al een halve baan na, volgend jaar een hele :p die beta vakken speelt het wel veel meer..

Zo meteen tentamen, bleeeeghhh.. Heb altijd heel extreem het gevoel dat ik niks weet en dat ik nooooiit ga halen..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:57

InekeN schreef:
Jammer dat zoveel scholen met tijdelijke contracten werken, er is/komt toch een lerarentekort?
Mayniac, ik dacht dat je sowieso om je heen wou kijken? Of is het nu toch beter geregeld in jouw school?

Ja, dat ga ik sowieso doen :j Maar er is weinig werk voor mijn vak (Geschiedenis/Mens & Maatschappij) dus ik wil op zich wel de optie hebben om hier te kunnen blijven.