Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:30

Dat is goed nieuws rockwitch. Alvast veel succes!

Soms zijn vacature omschrijvingen wel grappig. Had er net 1, gezocht ervaren teamleider met ervaring... (duhuh)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:48

Mijn tweede gesprek ging ook echt over mijzelf. Moest vertellen wat de functie in hield en wat ik van een leidinggevende verwacht enzo... Bij mijn vorige baas was het ook gewoon 1 gesprek en het 2e gesprek was je arbeidsvoorwaarde gesprek. Nu komen er gewoon 3 rondes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:28

Ik duim Heino :)

Er staan hier intern een hoop vacatures, ik hoop dat die nog extern gaan komen. Dan zal ik er wat doorplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:28

Omgeving groningen; dit iets voor iemand?

https://www.werk enbijzi ggo.nl/vacatures/561736-teamle ider-collec ting-b2b.html

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:37

Dankjullie voor jullie duimen :D We gaan het zien hoe het gaat!

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:32

Jeeej, ik mag ook eindelijk weer eens ergens op gesprek!! *\o/*
Stom is dat, ik heb nog helemaal niets in handen, maar ik ben al enorm blij :+
Er staat dat het een "oriënterend gesprek" is; betekent dat dat er sowieso nog meerdere rondes volgen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:49

Nou ik kom me hier ook maar eens melden. Ik studeer volgende week af en volgens mij gaat het vinden van werk nog een drama worden.

Ik ben afgestudeerd in Animal Sciences maar heb me vooral gericht op Immunologie, dus elke functie wat ook maar enigsinds te maken heeft met cel biologisch, immunologisch, biomedische wetenschappen ben ik wel in geintresseerd. Maar ja, dan mijn probleem, de meeste daarvan zitten in Amsterdam en daar wil ik gewoon niet heen.

Heb nu wel een leuk PhD project gezien in Rotterdam, daar ga ik sowieso op reageren. Maar het allerliefste zou ik gewoon in Wageningen blijven wonen en werken.

En in de tussentijd grijp ik alles aan wat ik kan krijgen. Maar zelfs dat lijkt nog een flinke uitdaging te worden. Ik heb het ECHT onderschat. Maar er moet snel wat gebeuren want ik kan mezelf met het geld dat ik nu heb in principe tot eind mei onderhouden en dan is het op. (was ik nou toch maar maximaal gaan lenen en het geld op mijn spaarrekening gaan zetten).

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:57

Ik heb ook zo'n ervaring als huishoudelijk hulp. Ik moest overal stofzuigen en dweilen, 2 bedden opdekken, overal afstoffen en toen de badkamer volledig. Ondertussen ook nog flink een kwartier gezeten en toen hoorde ik dat ik de volgende keer niet meer hoefde te komen, want het was toch wel veel geld en ik had het vuilnisbakje niet leeggemaakt. Nou, echt waar, ik was woest. De vrouw had een gebroken heup en de man moest dus zelf boven alles doen, ik heb verdorie zijn schaamhaar in de douche zien liggen bij het putje waardoor ik nog net niet over mijn nek ging. Hele badkamer schoongemaakt, overal alles netjes gedaan en dan gaat hij zeuren over een vuilnisbakje wat ik niet heb leeggemaakt. Ik ben de volle 3 uur bezig geweest en dan zeurt hij daar over. Ik vroeg me echt af hoe lui hij was en hoeveel hij verwachtte dat ik in 3 uurtjes per week ging doen..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:16

Ik wil post van het ziekenhuis dat ik op gesprek mag komen voor de opleiding!! :( :=
Duurt laaaaaaang.
Had vorie week gebeld naar het ziekenhuis of ze al iets wisten en ze zeiden snel iets te weten (eind vorige week zouden ze iets horen)..

Ik heb vorige week dinsdag of woensdag gebeld.
Is het raar als ik nu vrijdag weer ga bellen?? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:24

Ik heb net gesolliciteerd op een vacature in mijn favoriete winkel :D :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:34

Joolien schreef:
Ik heb net gesolliciteerd op een vacature in mijn favoriete winkel :D :D

"Vind ik leuk"!!
Ik hoop echt dat het wat wordt, Joolien!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:35

En ik heb net gesolliciteerd op nog een leerling functie :):)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:40

Is er niets bij het CVI in Lelystad?

Shiloh schreef:
Nou ik kom me hier ook maar eens melden. Ik studeer volgende week af en volgens mij gaat het vinden van werk nog een drama worden.

Ik ben afgestudeerd in Animal Sciences maar heb me vooral gericht op Immunologie, dus elke functie wat ook maar enigsinds te maken heeft met cel biologisch, immunologisch, biomedische wetenschappen ben ik wel in geintresseerd. Maar ja, dan mijn probleem, de meeste daarvan zitten in Amsterdam en daar wil ik gewoon niet heen.

Heb nu wel een leuk PhD project gezien in Rotterdam, daar ga ik sowieso op reageren. Maar het allerliefste zou ik gewoon in Wageningen blijven wonen en werken.

En in de tussentijd grijp ik alles aan wat ik kan krijgen. Maar zelfs dat lijkt nog een flinke uitdaging te worden. Ik heb het ECHT onderschat. Maar er moet snel wat gebeuren want ik kan mezelf met het geld dat ik nu heb in principe tot eind mei onderhouden en dan is het op. (was ik nou toch maar maximaal gaan lenen en het geld op mijn spaarrekening gaan zetten).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:43

_Nancy schreef:
En ik heb net gesolliciteerd op nog een leerling functie :):)

En voor een functie waar ik voor heb geleerd.. Doktersassistente, ben heel benieuwd!!
:):)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:02

Renske_M schreef:
Jeeej, ik mag ook eindelijk weer eens ergens op gesprek!! *\o/*
Stom is dat, ik heb nog helemaal niets in handen, maar ik ben al enorm blij :+
Er staat dat het een "oriënterend gesprek" is; betekent dat dat er sowieso nog meerdere rondes volgen?

Ik heb vorige week een oriënterend gesprek gehad. Daarna volgt een tweede gesprek en daar komt zelfs nog een derde achteraan.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:07

Nou, zo heb je een hele tijd niks tot je er bijna wanhopig van wordt, en zo heb ik over een paar maanden misschien een bestuursfunctie, krijg ik van een bedrijf waar ik in portefeuille werd gehouden een mailtje of ik nog interesse had en ben ik afgelopen vrijdag gebeld door iemand van het Cito die mijn CV op de Nationalevacturebank had zien staan of ik in april en mei voor ze wilde komen werken!

Dat wordt de komende periode lekker verdienen en belangrijker nog: lekker veel ervaring op doen en mijn CV vullen! Het wordt nog even puzzelen hoe ik dat allemaal ga plannen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:44

Wow... Weer een standaard afwijzing gekregen met al in de titel: afwijzing kandidaat. Hoefde niet eens de mail ervoor te lezen :+

Succes Renske!

Hihi Nancy, nog steeds aan het geduld kweken? :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:48

vuurneon schreef:
Wow... Weer een standaard afwijzing gekregen met al in de titel: afwijzing kandidaat. Hoefde niet eens de mail ervoor te lezen :+

Lekker duidelijk :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:52

_Nancy schreef:
Ik wil post van het ziekenhuis dat ik op gesprek mag komen voor de opleiding!! :( :=
Duurt laaaaaaang.
Had vorie week gebeld naar het ziekenhuis of ze al iets wisten en ze zeiden snel iets te weten (eind vorige week zouden ze iets horen)..

Ik heb vorige week dinsdag of woensdag gebeld.
Is het raar als ik nu vrijdag weer ga bellen?? :+

Iemand?? :=

vuurneon, ik heb zoooo veel geduld.. :')
Vandaag nog steeds niks in de bus.. Echt irritant!
Ik wil wetennnn

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:25

Nancy: Volgens mij kan je best weer bellen hoor! :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:33

ik zou ook zeggen bellen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 03:35

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 06:51

Jodie_ schreef:
en ben ik afgelopen vrijdag gebeld door iemand van het Cito die mijn CV op de Nationalevacturebank had zien staan of ik in april en mei voor ze wilde komen werken!

Toevallig als codeur voor het pisa project? Wat grappig, dat heb 8 jaar geleden ook gedaan :D

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:29

Air schreef:
Ben ik nou gek of zijn dit best wel hoge eisen voor een vakantiekracht? :')
https://sjobs.brassring.com/1033/asp/tg ... des=Indeed
Of denken ze dat iedereen wel het volledige assortiment van ze kent? :')

Tja ze willen je gewoon overal kunnen inzetten..Denk ook niet dat 1 persoon op al die onderdelen kan uitblinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:30

Ik snap dat je bij IKEA het assortiment moet kennen, of je nou vakantiekracht bent of niet. Je moet ze toch kunnen verkopen en mensen kunnen adviseren. Vind ik geen rare eisen :n