Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:06

Dat is zeker een puntje Mellis. Ik denk dat ik er snel genoeg achter kom wat beter gaat scoren. We gaan namelijk steeds meer videoblogs maken en dan kan ik zien welke het beter doen. Het artikel of de video.

En wat super dat het zo goed gaat met de shop!! :D

Ik zal eens gaan pijlen bij wat merken. Wanneer ik dat ga doen weet ik nog niet; eerst zorgen dat ik de bestaande dingetjes goed uitwerk.

En Maer fijn dat het weer opgelost is met de e-mail. Soms is het echt om gek van te worden als iets opeens niet werkt en je weet niet waar het vandaan komt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:20

Zo dan kan ik echt een lichte hartstilstand krijgen lijkt het wel := maar da's vooral omdat ik alles doe zonder een webdesigner ofzo.. dus ik moet het zelf weer oplossen :')

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:27

Mear schreef:
Zo dan kan ik echt een lichte hartstilstand krijgen lijkt het wel := maar da's vooral omdat ik alles doe zonder een webdesigner ofzo.. dus ik moet het zelf weer oplossen :')

Ik herken het helemaal!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:47

Yucca: Als ik je website bekijk komen dezelfde woorden in mij op die jij al omschreven hebt. Wel heb ik nog een nieuwe: openheid. Als ik jouw stukjes lees en foto's bekijk zie ik veel ruimte voor de contact tussen fotograaf/bruidspaar. Ik denk dat je als bruidsfotograaf waarschijnlijk niet echt een relatie wilt opbouwen met je klant (als het goed is trouwens ze maar één keer :+) maar ik zou je visie wel zo omschrijven zeg maar. Want als ik dat stukje lees op de homepage voel ik direct gezelligheid en zelfs bijna een "wij zijn vrienden" gevoel. Vandaar dus "openheid". :) (ik brainstorm maar mee hoor ;))

Connepon85: Ikzelf zou liever tekst lezen dan een filmpje kijken. Toch is het een goed idee want generatie Z komt er aan en die gaan niks liever willen dan alles voorgekauwd krijgen. Wel rekening mee houden dat de oudste van generatie z nu 8 zijn en dat die dus pas over 4/5 jaar echt het web gaan 'veroveren'. :)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:48

Voor de mensen die Go.ogle Ad.word gebruiken: Interesse in een code waarbij je 75 extra tegoed krijgt bij aanschaf van 25 euro tegoed? Stuur me ff een PB.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:48

@ connepon: ik vind tekstblogs eigenlijk ook fijner lezen dan het bekijken van video's. Maar, het een hoeft het ander niet te bijten, en ik ben benieuwd hoe dat er in de toekomst uit gaan zien! Heeft het niet ook invloed op je vindbaarheid in Google? Immers, een blog vol tekst wordt door Google geindexeerd, maar een video minder. Of ga je daar een pakkende tekst aan hangen, of bepaalde meta-tags?

@ samir: je blog ga ik vanmiddag eens op m'n gemak lezen :j

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:59

Het grote voordeel van een video is dat je een band opbouwt met de persoon die praat. Ik zal jullie mijn grote inspiratie doorgeven: http://www.marieforleo.com

Zij is echt mijn idool haha Nee, maar even serieus, zij doet het erg goed. Wat je ziet is dat de grote blogs in de VS over gaan stappen naar steeds meer video en dat werkt erg goed voor ze omdat je een band opbouwt met de bezoeker.

Over gevonden worden maak ik mij niet zo'n zorgen. Dat zie ik wel gebeuren :+

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:01

Wat trouwens wel grappig is. Dit weekend hadden we bedacht om iets te schrijven over kinderen/moederschap in relatie tot de paardensport. Kwam daar gisteren dus ook een topic over op Marie Forleo. Was wel leuk om even inspiratie over op te doen.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:09

Ben heel benieuwd dat uit gaat pakken met videoblogs Connepon. Ik lees ook liever dan dat ik flimpjes
moet bekijken, het inladen e.d. duurt vaak te lang in de trein en in de trein lees ik het meeste kwa
artikelen.

Super dat het zo goed gaat met het zand Melis.

Ik vind het een fijne overzichtelijke website Mear. Leuke spulletjes ook!

Vanmiddag naar kvk, en hopelijk vanavond een akkoord voor mijn eerste echte bedrijfsopdracht.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:11

Samir schreef:
Yucca: Als ik je website bekijk komen dezelfde woorden in mij op die jij al omschreven hebt. Wel heb ik nog een nieuwe: openheid. Als ik jouw stukjes lees en foto's bekijk zie ik veel ruimte voor de contact tussen fotograaf/bruidspaar. Ik denk dat je als bruidsfotograaf waarschijnlijk niet echt een relatie wilt opbouwen met je klant (als het goed is trouwens ze maar één keer :+) maar ik zou je visie wel zo omschrijven zeg maar. Want als ik dat stukje lees op de homepage voel ik direct gezelligheid en zelfs bijna een "wij zijn vrienden" gevoel. Vandaar dus "openheid". :) (ik brainstorm maar mee hoor ;))

Wauw, thanks! Heel goed punt, had het ook al van andere bekennende gehoord die ik heb gevraagd hoe ze mijn bruidsfotografie omschrijven, dus daar ga ik zeker wat mee doen.

Vanmorgen even de sneeuw in geweest met mijn zwangere zus, buik is nog niet super bol, maar toch even leuk om weer wat nieuwe dingen uit te proberen.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:19

Zeker een fijne website Yucca, leuk ook om bij verschillende bruidsparen een "een kijkje in de keuken te nemen" ipv een aantal losse foto's van bruidsparen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:43

Wow, wat zijn jullie hard gegaan!

Snelle bijlees, dus kan niet overal op reageren.

Yucca en Hilda, FB gesprek over marketing ideeën en dergelijke zie ik ook wel zitten. Er is zo'n bijeenkomst volgende week dinsdag hier geregeld, maar dan kan ik niet.

Wat betreft de 'Beste Inkoop', zo kreeg ik vorige week een mail met 'Beste Webredactie' voor een linkenruil met een bedrijf dat ik niet eens ken... Zo triest!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:28

Ik maak momenteel ook weer ruzie met mijn mailbox. Krijg regelmatig van die phishing mails "Beste ING klant, huppeldepup, instellingen testen, huppeldepup, klik hier " etc.
Heel grappig als je dat krijgt van een bank waar je nog nooit een rekening bij hebt gehad!

Maar ik dacht slim te zijn, spamfilter in te schakelen op 'dexia' en nog een paar banken waar ik niks mee te maken heb. Mailt er deze morgen een klant om te vragen hoe snel het gaat voor ik van haar Dexia rekening geld binnen heb, gaat dat natuurlijk regelrecht de spam in... Spamfilter maar weer op normaal gezet, iemand DE oplossing?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:41

11AFotograaf schreef:
Wat betreft de 'Beste Inkoop', zo kreeg ik vorige week een mail met 'Beste Webredactie' voor een linkenruil met een bedrijf dat ik niet eens ken... Zo triest!

Hier ook vaak hoor. Vooral post.
T.a.v. de directie.

Nu hebben wij wel verschillende afdelingen moet boekhouding, inkoop, verkoop, maar kan er altijd wel om lachen. Zeker die van de Directie :')

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:42

Dat dacht ik wel Mariska. Ik heb een groep gemaakt, alleen Joyce wij waren elkaar kwijt op FB heb je nieuw verzoek gedaan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:53

Ik blokkeer de afzenders Foxy.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:07

Wat ik ook veel heb is van die Pakistaanse/Indiase/Chinese bedrijven die me mailen om te vragen of ik hun producten wil kopen. Eerst krijg je een paar vriendelijke mails, maar als je hun blijft negeren krijg je ineens "ANSWER NOW" en dergelijke toestanden..
Normaal beantwoord ik trouwens netjes elke mail hoor, ook als ik geen interesse heb, maar naar dergelijke bedrijven dus niet omdat ik 1) niet weet of het spam is en 2) ze niet aan mijn vingers wil hebben :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:21

Om de één of andere reden is dat bij mij gestopt Mallootje. Kreeg ook dergelijke vragen, of ik bandages per containerload wilde inkopen...

Dat is een goede Holly! Vrees alleen dat ze telkens nieuwe afzenders zullen aanmaken...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:31

Oh ik beantwoord alleen degene waar ik om heb gevraagd zelf of als het iets is wat me aanspreekt. Kom ik heb meer te doen. Als ik al die flauwekul dagelijks netjes moest gaan beantwoorden? Daarbij grote kans dat het geautomatiseerde mails zijn.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:36

Hebben jullie eigenlijk een apart e-mailadres aangemaakt of valt het adres onder je persoonlijke adres? :) Bij hotmail kan je dacht ik een apart adres laten plaatsen onder je persoonlijke zodat alles in hetzelfde postvak komt. :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:43

Hier 3 aparte e-mailadressen! Een zakelijke/algemene, 1 voor mijn bruidsfotografie en 1 voor prive. Allemaal met mijn eigen domeinen, zodat het ook weer wat reclame is als ik mijn e-mailadres opgeef!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:46

De zaak zit op mijn outlook, privé zit ik op yahoo

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:00

Wij hebben ook aparte adressen. 1 voor algemeen, en nog paar losse waar orders inkomen ed. Dab nog privé adressen, allemaal met zelfde domein. Gaat op comp via outlook, kan ik in 1oogopslag zien welke postvak in berichten heeft. Maar we gebruiken alleen de info @ nog maar omdat we nog niet online zijn..

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:34

Ik heb er gewoon 1 zakelijk (info) en 1 privé :j

Ik zie net een (best wel bekende) webshop die wat zelfde producten als dat ik heb verkoop.. alleen voor (serieus) 8x zo duur :wow: Mijn hemel wat erg dat ze daar zoveel geld voor vragen.....

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:43

Of een hotmail e.d. account nou zo professioneel is ..........

Ik heb een info@ en een privé@ mijn eigen url. Verder heb ik niks.
Mijn man heeft ook een @ mijn url adres.