Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Feanyth

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:08

Wist niet dat deze topic er was. Kom mezelf ook maar eens melden.
Sinds September ben ik werkzoekende.
In mijn huidige vakgebied is het zeer moeilijk werk te vinden hier in Zeeland.
Ben mijzelf ook breder aan het oriënteren. Zit te denken aan een opleiding Juridisch Medewerker Bedrijfsrecht. Maar weet nog niet in hoever er interesse is vanuit werkgevers voor werknemers met deze opleiding etc.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:17

stef schreef:
Dus ga je liegen in je brief?
Lijkt me niet handig...

Nee. Je begrijpt niet goed wat ik bedoel of i heb het niet duidelijk genoeg geschreven.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:18

vuurneon schreef:
_Sim_ schreef:
Iemand die mij kan helpen? Ik wil aangeven dat ik ergens affiniteit mee heb, maar weet dat niet goed in te kleden omdat ik er eigenlijk geen affiniteit mee heb. Maar dat ik er geen affiniteit heb is dat nog geen belemmering voor een goede uitvoering van de functie. Graag per pb dan kaïk zeggen waar het om gaat. Bedankt alvast.

Ligt eraan; als je reageert op een vacature in de zorg sector en je hebt niets met de zorg dan is het niet handig. Maar dan kun je bv wel omschrijven dat je graag sociaal bezig bent en je in wilt zetten om de kwaliteit voor mensen te verbeteren. Dus pik dan een ander punt uit die er wel aangrenst.

Ik heb een hekel aan statistiek, maar ik vind onderzoek doen wel leuk :') dus ik richt mij dan mooi op de andere punten van het onderzoek haha zoals helikopter visie hebben.

Zoiets dus. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:31

Even goed kijken welke 'eigenschappen' eraan grenzen waar je dus wel wat mee kan :) anders stuur je mij maar een pb haha :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:44

Hebben jullie een foto in je CV staan?

Ik zit te twijfelen of ik deze er in moet plakken.
Gaat om een baliefunctie
Krijg de laatste tijd wel veel complimentjes over mijn foto op mijn linkedin profiel van oa recruiters.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:55

Ik ben gewoon niet geschikt voor die baan in die fotostudio... Dan vraag ik me echt af waar ze wel naar op zoek zijn, duidelijk geen fotograaf :7 Ervaring genoeg, zelfs een eigen studio... Heb een leuke selectie foto's toegestuurd en ben heel enthousiast gebleven over het fotograferen... maja, het is duidelijk :\

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:48

das wel balen Lifaya, maar ja ik weet niet niet wat zij doen in die studio en wat jij zelf doet kwa fotografie... misschien dat ze iemand willen met aanleg maar die ze zelf heel erg kunnen vormen wat betreft eventueel foto werk en niet iemand met een duidelijke eigen stijl... ook nog een optie

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:02

Zij maken portretfoto's van mensen en zo nu en dan dieren

Ik kreeg als reactie dat ze iemand zochten met veel ervaring in de studio en dat ze mij niet hebben gekozen omdat ik weinig ervaring had. Ik weet prima hoe de studio werkt, op school kreeg ik er zelfs les in en heb er 1 thuis die ik helaas weinig kan gebruiken vanwege ruimtegebrek. Ik kan me er wel in vinden dat ik geen groot portfolio heb betreft studiofoto's, en al helemaal niet van mensen, maar ik zie dat persoonlijk niet als rede om iemand direct aan de kant te schuiven

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:08

Wel als ze mensen hebben die wel die ervaringen en portfolio hebben ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:22

ik heb ze wel een selectie van foto's gestuurd. Nee dat begrijp ik, maar in hun vacature stond niet dat ze op zoek waren naar pro's :) juist naar amateurs. Maar betreft op basis van mijn portfolio kan ik het volledig begrijpen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:31

Jammer zeg renee :(

Ik heb vrijdag een sollicitatie verstuurd en vanmorgen een mail dat ze mij gaan bellen voor een telefonisch intervieuw van 15 min. Ben benieuwd maar vraag me wel af hoe ik me daar op moet voorbereiden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:16

Balen hoor Lifaya :\

Ik krijg misschien vandaag te horen of ik door mag voor een 2e gesprek..

Annastasia, ik heb ook een foto in mn cv staan (die er op sommige printers echt HEEEEL raar uitkomt heb ik al eens gezien := ) Why not?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:22

Officieel mogen ze niet op uiterlijk selecteren, aan de andere kant gebeurt dat toch wel...

Doen jullie dan gewoon een pasfoto of?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:31

Ik zet er geen pasfoto in, maar dat ligt ook erg aan de functie. Als je een publieke functie hebt, als bijvoorbeeld accountmanager kan een foto wel in je voordeel werken, daar is uiterlijk nou eenmaal wel belangrijk. Maar bij de CV's die ik allemaal onder mijn neus heb gehad (veel), heeft een foto lang niet altijd in het voordeel gewerkt :')

Zo heb ik ooit een CV onder ogen gehad van een meisje die een pasfoto had uitgeknipt van een foto die op stap was gemaakt, bij hobby's had ze gezegd: Winkelen en op stap gaan. Héél verstandig :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:34

Ik heb een soort van bedrijfsfoto erop staan die ooit van mij is gemaakt door een werkgever.. Is ook mn linked-in foto :j

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:35

Als ik zo'n representatieve foto zou hebben, zou ik hem misschien wel in mijn cv zetten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:06

Britt, wat is er mis met iemand die winkelen en stappen als hobby heeft?
En een foto zegt toch ook niks over hoe iemand is?

Wij waren ooit eens in een myziekwinkel, kwam een punker binnen, met hanenkam in alle kleuren van de regenboog, leren Jack met studs....
Hij pakt een trombone, en blaast me daar toch een schitterend klassiek stuk!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:11

Niks mis mee, het is alleen niet verstandig om het zo specifiek op je CV te zetten. Het is niet representatief voor bijvoorbeeld een secretaressefunctie en biedt eigenlijk ook weinig vertrouwen voor de toekomst. Misschien niet reëel en ook niet helemaal eerlijk, maar zo werkt het wel, zeker als je foto ook eentje uit de kroeg is ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:19

Wat is er niet representatief aan graag stappen en winkelen :?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:32

Zo valt er voor iedere hobby wel wat te zeggen. Reizen kan ook als negatief ervaren worden, want stel dat de werknemer ieder jaar 4 weken op reis wil. Of paardrijden, dan zal de werknemer wel iedere dag stipt om 17u weg willen..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:56

Zojuist de laatste gesprekken gehad met de werkgever. 1 februari ben officieel uit dienst.
Krijg geen ontslagvergoeding (allemaal ander zaken in natura zijn al gegeven), maar wel december en januari vrijgesteld van werk. Dus kan ik dan fulltime solliciteren.

Ergens wel blij dat er een eind aan dat hopeloze hoofdstuk komt, maar nog steeds niet leuk om er zo uit te moeten gaan.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:56

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, wat gaan jullie hard zeg! Ik ga zo even bijlezen of er nog leuke ontwikkelingen zijn voor mensen hier :)

Ik heb nu de tijdelijke baan in het UMC, het bevalt me goed! Werd aangenomen voor 24 uur, maar werk ondertussen gewoon 32 uur, erg fijn! En hele gezellige collega's. Maar ook weer verder aan het solliciteren. Erg grapppig, had in augustus op een traineeship gesolliciteerd, maar afgewezen. Maand later gewoon opnieuw op dezelfde vacature gereageerd (tja, aanhouder wint? :+ ) En morgen al tweede gesprek! Assessments tot nu toe goed gemaakt, maar nog 6 rondes te gaan, dus nog even heel hard knallen! Vind het zelf nog erg grappig dat ik er nu wel door ben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:04

stef schreef:
Wat is er niet representatief aan graag stappen en winkelen :?

Dat is niet wat zij beslist, maar dat is wel hoe het gaat. Ik ben ook wel eens afgewezen op het leuk vinden van Wiskey (hyves profiel).

En iemand die trombone blaast is helemaal prima, maar hetzelfde type wat op een representatieve functie solliciteerd, zal wel een achterstand hebben.. Zo werkt t nou eenmaal helaas...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:09

Ook ik meld me hier.....

Mijn situatie sluit erg aan op het berichtje van Karin1985 hierboven.
Momenteel ben ik werkzaam in de vastgoedmarkt en heb een aantal maanden om een nieuwe functie te vinden.
Heel erg spannend. Enerzijds erg rot en anderzijds toch wel een leuke uitdaging.

De markt is erg onrustig, dus ik zoek het zo breed mogelijk. Gelukkig heb ik zelf ook een brede achtergrond.
Dat kan variëren van projectontwikkeling tot koperadvies tot projectmanagement in een hele andere sector.
Publieke of private sector, gemeentes, woningcorporaties, zorginstellingen....
Mocht iemand iets weten...?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:13

karin1985 schreef:
Zojuist de laatste gesprekken gehad met de werkgever. 1 februari ben officieel uit dienst.
Krijg geen ontslagvergoeding (allemaal ander zaken in natura zijn al gegeven), maar wel december en januari vrijgesteld van werk. Dus kan ik dan fulltime solliciteren.

Ergens wel blij dat er een eind aan dat hopeloze hoofdstuk komt, maar nog steeds niet leuk om er zo uit te moeten gaan.

Waaom krijg je geen ontslagvergoeding? Zijn jullie met wederzijds goedvinden uit elkaar gegaan? Of is er UWV ofzo tussen gekomen?