NHB Deurne 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: NHB Deurne 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:45

Oh oké, dat teveel zeggen ken ik wel, eigenlijk....... :+ Eerst nadenken en dan pas praten zeggen ze hè? Haha

Ik vond het ook 3 keer niks hoor. Ik moest op een oud paard rijden van de Leisure opleiding dat echt de teugels uit mijn handen trok, ontzettend sloom was en zo mager dat ik bang was om been te geven. Dus ja, dat rijden ging niet zo heel erg goed :+

Dan moeten we het wel heel stiekem maken, geen Havo diploma, geen 5 jarig paard :+ Oei oei oei. Haha wel leuk dat je het zegt :D Ik baal echt dat ik jullie misloop, mag jullie echt al! Ik kom wel eens een meeloopdag doen en op intake enzo haha

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:50

xMercury schreef:
Oh oké, dat teveel zeggen ken ik wel, eigenlijk....... :+ Eerst nadenken en dan pas praten zeggen ze hè? Haha

Ik vond het ook 3 keer niks hoor. Ik moest op een oud paard rijden van de Leisure opleiding dat echt de teugels uit mijn handen trok, ontzettend sloom was en zo mager dat ik bang was om been te geven. Dus ja, dat rijden ging niet zo heel erg goed :+

Dan moeten we het wel heel stiekem maken, geen Havo diploma, geen 5 jarig paard :+ Oei oei oei. Haha wel leuk dat je het zegt :D Ik baal echt dat ik jullie misloop, mag jullie echt al! Ik kom wel eens een meeloopdag doen en op intake enzo haha

;( Daar gaan ze zeker niet intrappen he? Zeikers zijn het ook :+

Dat lijkt me echt frustrerend he, je wilt toch een beetje laten zien wat je kan. Nou ben ik echt geen ster ruiters, eerder een kluns eersteklas maar om nou over te komen als iemand die nog nooit op een paard heeft gezeten is ook zo wat.

Eigenlijk is het wel slim om te gaan slapen, morgen om half 9 de eerste les geven, eerst hondje uitlaten, dus dan maar kwart voor 7 opstaan. oeh wat klinkt dat belachelijk vroeg voor een zaterdag haha.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:52

Ik vond het ook echt niet leuk :n. Ik voelde me een manege ruiter en voelde me ook ECHT zitten, nou weet ik wel dat een goede ruiter op ieder paard kan rijden, maar, kom op.. Zo'n paard.. Haha

Wow zo vroeg! Ik ben aan het oppassen, tot een uur of 1 en dan morgen om 9u weer bij de Intertoys. :D Leuk.. Haha

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:11

@Mercury: Dan heb je vast op Kantinkie gezeten? Zo een lieverdje is dat <3

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:18

niet zeuren jullie :+ mijn wekker gaat om 4 uur af voor de kampioenschappen.. hoihoihoi

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:37

Pfft. Ik kan waarschijnlijk niet naar Deurne toe :(

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:56

Oeeehh ik mag eindelijk voor het eerst sind 2 weken uitslapen (sorry voor de gene die vroeg op moeten)
Veel succes morgen anouk!

Waarom kan je niet naar deurne daphne??

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 01:03

Omdat ik iets met mijn knie heb en ik dat waarschijnlijk niet volhou...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 01:54

Wat heb je dan precies?

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 02:02

We weten niet wat het is, en de dokters ook niet, maar als ik teveel mijn knie inspan of er te lang op loop dan krijg ik daar heel veel last van. En ik heb wel vocht in mn knie, maar niet extreem.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 02:43

Ik had toen ik zo oud was als jij ook heel erg veel last van beide knieën, nou nog steeds, maar het wordt gelukkig minder. Het kan leeftijdsgebonden zijn, misschien wordt het wel minder. Niet te snel de hoop opgeven hoor!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 04:58

Ik heb dat ook gehad, konden niks vinden en ik bleef last houden, hebben ze uiteindelijk een MRI gemaakt, bleek mijn minuscus stuk. Ben geopereerd en fysio, nu alleen nog met extreme kou last van het litteken...... Fysio doet sowieso echt veel goeds!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:51

Heb ik ook hoor, bij mij komt het omdat mijn knieschijf niet helemaal in die kom past.
Paardrijden is niet zo belastend voor je knieen, hardlopen etc wel. Ik zou me er eerlijk gezegd niet door laten tegenhouden zonder eerst te checken hoe het komt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:28

Vandaag naar Pukkelpop *\o/* Heb er zo'n zin in :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:06

Rijden niet belastend voor je knieën? Dan weet ik niet hoe je rijd hoor. Haha :)
Zeker springen is enorm belastend, dressuur als je lang genoeg zit valt t mee.

Ik heb mijn knie verbrijzeld gehad en die is erg slecht nu. Het is dan ook uitstellen en wachten op een nieuwe knie.
Met een goed management en duidelijke afspraken op school, moet je deurne makkelijk af kunnen! Doos zware pijnstillers mee, Hihi. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:44

Nou ja ik bedoel dat je niet echt harde klappen krijgt, en daar ben ik dus gevoelig voor :))

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:08

Na springen heb ik wel wat vaker last ja :(

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:50

Bizzybijtje schreef:
Nou ja ik bedoel dat je niet echt harde klappen krijgt, en daar ben ik dus gevoelig voor :))

Haha, is maar hoe je het bekijkt hoor. :D
Dankzij een (hele) harde klap op het paard is die knie verbrijzeld. Maar ik snap wat je bedoeld.

Alleen mag ik in feite niet meer rijden en mijn orthopeed had ook gezegd dat ik maar een andere baan moest gaan zoeken en ik ook beter niet meer kon gaan rijden als hobby. Goed ik ben dan wel niet zo goed in luisteren, dus ik ga mooi verder. (motto: Meer kapot dan kapot, kan niet)

Springen vang je overigens wel flinke klappen op je knieën en enkels, knieën en enkels zijn namelijk de schokbrekers en vangen dus alle klappen op. Flinke bokken (sprongen) komen ook in je knieën. Dat zijn toch flinke klappen die ze op moeten vangen. Gewoon rustig dressuur rijden heb je geen grote klappen om op te vangen. Alleen lichtrijden is relatief belastend, omdat je dat vanuit je knieën moet doen en niet (zoals eigenlijk iedereen doet) vanuit je beugels/voeten.

Maar met een goed management kan je prima rijden met kapotte knieën, ook duidelijk afspraken maken met iedereen en vooral jezelf. Als ik bijvoorbeeld een paard voorbreng kan ik ruim een week niet meer lopen, toch doe ik het en heb ik zelfs gelopen op keuringen (dus veel paarden lopen). Alleen plan ik dan wel een rustige week er na in. Twee dagen lopen kan ik ook niet of met zeer veel moeite, dus goed plannen met de paarden op de keuringen. Hetzelfde met springen, goed plannen dan kan ik gemakkelijk springen met een rustige week er achter aan. Bijvoorbeeld een week met veel de bossen in, inplaats van veel serieus trainen. Overigens ook goed voor de paarden, afwisseling. Enige wat je (helaas) niet kan plannen zijn bokken sprongen, haha.

Dus laat je echt niet tegen houden door een weigerende knie!! Zou erg zonde zijn, terwijl er zoveel (goede) oplossingen en mogelijkheden zijn. Gaat het een dag minder, zorg dat je pijnstillers hebt (ik heb Arthotec 75, dat is diclofenac 75 mg en mag ik tot 300mg) en wees die dag streng tegen jezelf. Doe niet meer dan nodig is, anders loop je de dag er na helemaal niet meer (en ja dat is erg lastig :oo ). Haha.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:16

Quir de verhalen verteller :D altijd leuk

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:57

Haha. :P

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:02

Jeetje wat heeft iedereen hier een last van zijn knieen.... :(:)

Ik heb vaak last van mijn rug en nek, de dokters weten ook niet waar dat vandaan komt 8)7 Maar daar ga ik me echt niet door tegen laten houden!!

Dus geef de moed nog niet op Daphne !!!!

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:13

Nee ik wil ook zeker niet opgeven!
Maar het is wel zo dat als ik aan de opleiding begin, en ik er ineens weer last van krijg, dan moet ik stoppen met de opleiding.. En zoveel geld hebben we niet.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:37

Leuk hè al die positiviteit hier in dit topic :D

Hè maar het duurt nog even joh

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:06

Zo ben er weinig geweest maar had t ff druk. :D
Tsja als je zo twijfelt moet je t niet doen he.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:40

Kreeg ik net een mailtje van Deurne waarin stond beste aankomend student oid, heb morgen mijn intake, maargoed geeft wel een goed gevoel haha. Vanavond nieuw filmpje maken voor morgen, ze loop deze week zo goed dat ik weer een nieuwere wil dan die van vorige week, haha.