't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:49

dat je gesprek hebt betekend nog niet dat je bent aangenomen :)
Ik zou het dus niet vertellen.

Evenstar

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:50

Nee, precies. Dat is zo.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:57

Idd, voor nu even niks zeggen.

Ik kom nu weer die vacature tegen bij dat bedrijf om de hoek. Hij is opnieuw online gezet, maar nu met een andere titel. Sluit voor 90% aan, maar hij is net wat te senior voor mij. Dat kan en wil ik niet ambieren, maar hij is wel heel interessant en heel dichtbij (fiets te voorschijn halen kost al meer tijd dan er naartoe te lopen :+).

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:21

Wederom gebeld door uitzendbureau over een vacature :) Moet zo even terug bellen want ze hebben mijn voicemail ingesproken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:18

annastasia schreef:
Ik krijg wel eens het idee dat de overheid liever heeft dat je een uitkering hebt.
In sommige gevallen kun je voor hetzelfde geld thuis zitten, en hoef je er niets voor te doen.....

Alle wat ze verzinnen brengt de arbeidsmarkt weer verslechtering.

Dat hebben ze ook. Ik moest bij de taxientrale in eerste instantie 3 maanden op bijstands nivo werken!!!! Alvorens ik een contrat zou krijgen en een normaal salaris.
Het is van de zotte gewoon. Gelukkig stak het taxi bedrijf daar zelf al een stokje voor. Maar hoe motiverend is dit?
Denk maar niet dat ik de volgende keer daar akkoord mee ga.

PVV is geloof ik tegen km vergoeding verlaging...dus ik denk dat Geert dit keer mijn stem krijgt.

Het valt wel vies tegen weer op zoek te gaan zeg...wat was er een rust de laatste 2 weken daarin.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:21

Alleen om de km vergoeding :?

Nouja, ingeschreven op werk.nl en dan zien we het wel weer

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:23

stef schreef:
Alleen om de km vergoeding :?

Nouja, ingeschreven op werk.nl en dan zien we het wel weer

ja alleen om de km vergoeding }> }> }> }>

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:27

You go girl!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:39

Die hebben er juist voor gezorgd (samen met VVD en CDA) dat er belasting komt op de reiskostenvergoeding, ze hebben zelf dat punt aangedragen.... tuurlijk weet die geblondeerde aardappel het nu zo te sturen dat het lijkt alsof dat niet zo is door zich te distantieren van het vorige kabinet (dat tot stand kwam met zijn gedoogsteun maar dat vergeet hij voor het gemak dan even) en wint hij dus zieltjes.
Naja, het werkt, blijkbaar...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:40

Maar gelukkig heb je de reizen nog. Ik week niet waar ik op ga stemmen. Geert heeft goede punten, maar er zijn ook zaken waar ik me totaal niet in kan vinden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:33

Ik krijg 10 cent per kilometer, is dat wettelijk niet oke dan?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:37

annastasia schreef:
Maar gelukkig heb je de reizen nog. Ik week niet waar ik op ga stemmen. Geert heeft goede punten, maar er zijn ook zaken waar ik me totaal niet in kan vinden.

maar dat heb ik met ongeveer elke partij.... Ze hebben goede punten, maar ook veel zaken waar ik het niet mee eens ben.
Zo mogen ze van mij best strenger zijn in het toekennen van bijstandsuitkeringen voor mirgranten. Er mag daar best eis aan gesteld worden dat je eerst een X aantal jaar in NL moet wonen/werken voordat je daar recht op hebt.
Ook vind ik dat er best minimum straffen mogen komen (al snap ik de redenatie ook wel waarom juist niet... lekker dubbel dus) en dat de straffen voor ernstige delicten hogen mogen.

Wel vind ik geert TE, maar in sommige dingen is dat wel de manier om de aandacht te krijgen.

@ruitje: Wettelijk gezien MAG er tot 19ct p/km vergoed worden.
19 ct is dus de max,.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:15

Nee, er mag wettelijk gezien 19 cent per kilometer onbelast vergoed worden. Er zit voor zover ik weet geen maximum aan. Maar meer geven wordt zeer streng belast. Van 38 cent reiskosten vergoeding (krijg je vaak voor werk-werk verkeer) hou je maar 24 cent over!!

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:36

Nou goed nieuws hier!
Gister het sollicitatiegesprek gehad en het was een leuk positief gesprek. Wel een paar twijfelpuntjes van mijn kant maar daar moet ik niet zo onzeker in zijn en heb ik tijdens het gesprek niks van laten merken. Maar als ik aangenomen wordt ben ik dus de gehele marketingafdeling bij het bedrijf en ik had eigenlijk verwacht nog onder iemand te gaan werken. Nu blijkt wel de directeur, waar ik dan onder zou komen te werken, veel marketing ervaring. Daarnaast spreekt die directeur enkel engels en moet er ook veel contact onderhouden worden met de Italiaanse vestigingen in het engels dus er is veel engels vereist. Nu spreek ik prima engels maar het is toch wel nieuw voor mij, maar ik ga ervan uit dat dit wel gaat lukken als ik er dagelijks in zit.

Daarnaast erg leuke, afwisselende functie en een leuk gesprek gehad. Hij zou ook dat hij heel positief over me was aan het einde. Nu zou er vanochtend nog iemand op gesprek gaan en dan zouden ze het laten weten aan het uzb. Vandaag telefoontje gekregen dat ik door ben naar het 2e gesprek *\o/* Het is alleen niet helemaal duidelijk of die andere persoon dan is afgevallen of dat we beide een 2e gesprek hebben. UZB vertelde namelijk dat dit gesprek nog met de directeur was om oa kennis te maken maar ik weet dus niet zeker of het ook gelijk al is om salariëring ed te bespreken. Maandag krijg ik een tijd te horen voor het 2e gesprek dus dan nog maar even voor de zekerheid navragen :) Maar in ieder geval weer een stapje verder en ik ben happy :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:03

wauw....klinkt top hier boven +:)+
ik hoop dat je het gaat worden :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:48

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:31

ja ik! Super thanks.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:33

pfieuw.... van t weekend diverse vacature sites rond zitten bladeren, maar daar wordt je lichtelijk depressief van...

Had ik nou toch maar LTS gedaan! Loodgieters, stratenmakers en bankdraaiers worden zat gevraagd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:36

Hmm.... ik heb advies nodig. Ik ben gevraagd om voor een onderwijsfunctie op gesprek te komen, voor 0,5 FTE. Nu vind ik dit te weinig eigenlijk (ik wil minimaal 0,7 FTE werken) maar het is wel een mooie kans, omdat ik een zij-instromer ben en dus geen didactisch diploma heb (wel vakinhoudelijk een master). Wat zouden jullie doen? Gewoon ja zeggen en er een bijbaan bij zoeken (voorbeeldje, ik ga trouwen over een tijdje.... heb een jong paard dat ik naar een trainer wil brengen om te worden ingereden.... dat soort dingen kosten gewoon veel geld!) of wat? Vertel!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:47

Op gesprek kan altijd toch? Wie weet wat er uit komt. Anders kun je altijd aannemen en verder blijven kijken. Ervaring is altijd belangrijk!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:50

Je kan beter van daaruit verder kijken dan helemaal niks hebben toch?
Wie weet hoe een balletje nog rolt :D

Ik ben ook van meer naar minder gegaan en nu blijkt dat de beste keus geweest te zijn.
Nu na een maand inwerken ben ik in officiele dienst en zit er zelfs een leuke promotie aan te komen. *\o/*
Niemand kan in de toekomst kijken en soms moet je een gokje wagen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:52

Hmmmm, ik heb nog steeds geen ontvangstbevestiging van een accountantskantoor. Denk dat ik binnenkort maar even langs moet gaan voor een bakje koffie, kunnen we direct even kletsen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:10

Quartel en Britt, jullie hebben gelijk ook :j ik heb een mail gestuurd dat ik op gesprek wil komen!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:58

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:06

Aaah wat balen meid :(:) Nu hopen op een baan waar je wel gewaardeerd word :)