Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:59

Dat is inderdaad vervelend Joyce, om te gaan zeuren om je geld bij vrienden en familie. Ik doe dat ook meestal niet meer. Alleen bij mensen van wie ik zeker weet dat ze het echt direct betalen.

Winddancer, je kunt het pakket toch volgen via de code? En volgens mij kun je het pakket ook verzekeren of gebeurd dat standaard.
Even goed achteraan gaan bij de vervoerder. Stel de vervoerder maar aansprakelijk. Wie weet levert het wat op.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:03

Dat is een voordeel als je een product levert, dan kun je het product pas opsturen als je het geld ontvangen hebt. Bij een dienst is dat een ander verhaal..

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:04

Georgette schreef:
Susanne_ schreef:
Verder. Over wat voor aantallen gaat het en wat voor product(en)?

Het gaat om sieradenrekjes en sieraden. Aantallen heb ik niet echt in m'n hoofd, maar veel meer dan 10 stuks van 1 product zal het niet worden, vooral in het begin niet. Zou top zijn als je een adresje voor me hebt!

Kijk sowieso eens even op http://www.alibaba.com. Zeker omdat het slechts gaat om kleine aantallen...

Ik zou even kijken of ik volgende week wat meer tijd heb om wat uitgebreidere info te geven. Ben op het moment nogal druk (3 lange dagen landbouwvakbeurs gehad voor een bedrijf, en dan vanavond en morgen nog twee keer in de horeca werken, zo kom ik op ruim 40 uur deze week terwijl ik ook nog een afrondingsperiode van school heb. Vorige week ook al 28 uur gemaakt door omstandigheden. En voor mijn studie moet ik nu echt dit weekend ook nog even het een en ander doen, anders worden die boos ;-) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:05

Inderdaad , dat moeten gaan zeuren en leuren om je geld te krijgen....dat vind ik ook he-le-maal niks , bah :n

En dan krijg je van die verhalen elke keer waarom ze niet kunnen betalen. Paard ziek. Auto kapot. Moest per-sé dit of dat.....weekendje weg (van MIJN !!! geld , grom) , erg irritant.

Pakket is 5 februari 2008 verzonden via de pakkettendienst :P

Bemoeit "Bokt" zich daarmee dan ?

Vorig jaar is de pad overigens via Bokt weer verder verkocht zag ik toevallig :(

Bij diensten kun je neem ik aan ook bvb. de helft vooraf laten betalen ? Dan ben je in ieder geval uit een deel van de kosten :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:14

Dat achteraf betalen heb ik enkele jaren geleden al geschrapt. Het is schandalig hoeveel mensen het lef hebben om gewoon niet te betalen.
Doe het dus niet als het niet nodig is want je bespaart je zelf een hele hoop ellende er achter aan te moeten.

Dat is idd een heel irritante tik die mensen om je heen hebben inderdaad Joyce. Dat komt mij altijd over alsof ze je niet serieus nemen in wat je doet.

Paan jij gaat regelmatig met een standje aan de sjouw toch? Ga je dan voornamelijk naar de week markt in de dorpen? (Of ik lees je berichten altijd verkeerd)
Leverd dit dan voor jou ook de grootste verkopen op?

Ik sla China netjes over. Ik hoor/lees zoveel verhalen over nep spullen, dat ik er niet eens aan wil beginnen.

Rinske ik vind je spandoek erg leuk. Het cupcakeje is idd een beetje vreemd, maar ik geloof niet dat iemand daar over zal vallen. Je moet ergens beginnen toch?

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:23

Ik heb meer het idee dat het gemakzucht is, ze hebben de spulletjes al, ze kennen me, dus waarom gelijk betalen? Ik vind het super irritant, vooral omdat ze ook al gematst worden met de prijs, dan kunnen ze op z'n minst zorgen dat het geld binnen enkele dagen op mijn rekening staat. Maar goed, zo zit ik in elkaar, anderen blijkbaar niet ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:26

Dat is het ook , gemakszucht :j

Als mensen het nog niet in huis hebben dan willen ze graag snel-snel de spullen hebben , en betalen doen ze dan meestal wel graag snel ook om het snel binnen te krijgen.....maar als ze het eenmaal hebben dan is de behoefte van het "hebben" vervuld en is dat betalen niet interessant meer :n

Dat komt dan nog wel eens een keertje. Tenzij er iets tussen komt _-:(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:34

Ik had een heel ander post akkefietje, eigenlijk best grappig maar het kán eigenlijk niet....
Ik heb een nieuwe telefoon gekocht en die zou op zaterdag worden afgeleverd maar helaas geen tijd erbij. Dus thuis zitten wachten op de postbode. Tegelijkertijd zat een stalgenoot thuis ook te wachten op de postbode omdat haar nieuwe printer geleverd zou worden.
Dus wij gekscherend naar elkaar op MSN, kun jij mijn pakje niet even meenemen?
We hebben waarschijnlijk toch dezelfde postbode want zij woont een durp verderop en dan hoeft er maar 1 te wachten...
uiteraard grapje...

10 minuten later, berichtje van stalgenoot, je kunt naar stal ik heb je telefoon, ik zie je zo!
huh?
Inderdaad de postbode bij haar aan de deur, vraagt ze aan hem of hij nog naar mijn durp moet, ja zegt ie, hoezo? Nou mijn vriendin zit op haar pakje te wachten en anders kan ik m vast meenemen.
Hij het adres en naam vragen en heeft het gewoon aan haar meegegeven! Zij heeft getekend voor ontvangst en nam het pakje aan.
mmmmmm....
Het is dat ik haar wel vertrouw, maar die postbode mag dat eigenlijk niet doen!

Zit nog te twijfelen of ik er werk van zal maken of niet, ik vind het een enge gedachte dat de postbode zomaar pakjes afgeeft aan iemand anders dan de geadresseerde.
Als ze mn buurvrouw zou zijn was het anders, maar ze woont 7 km verderop!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:46

Jeetje Cissy dat is inderdaad wel heel erg vreemd! Voor hetzelfde geld was het iemand geweest met kwade bedoelingen en was jij je telefoon kwijt geweest.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:48

Aan de ene kant grappig, maar het zou niet moeten kunnen! Aan de andere kant, een wildvreemde kan niet zo snel weten dat jij op een telefoon zit te wachten en waar je precies woont. Dan zou die moeten gokken! Maar toch is het niet goed van de postbode...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:48

precies, maar aan de andere kant moet de ontvanger ook maar net weten wat mijn adres is en dat er een pakje onderweg is.

heb het ook een keer met een wasmachine gehad, stonden ze in de verkeerde straat op nr 17 te bellen, gelukkig was die persoon niet thuis en gingen ze mij bellen.
maar die persoon had gewoon ja kunnen zeggen en dan nu een nieuwe wasmachine gehad, want betaald was ie al.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:56

Ik had het laatst met een BiaBed, die had ik voor vrienden besteld (die overigens achter mijn kont aan zaten, over wanneer ze de rekening nou eens kregen, hahaha) en de leverancier had een slecht kloppend etiket op de verpakking geplakt. Er stond o.a. huisnummer 116 ipv 16. Dus eerst is die jongen van DHL naar 116 gegaan, daarna naar 11 en toen is hij dus naar mij gegaan. Ik was dolblij dat andere mensen heel netjes hebben gezegd dat ze niets besteld hadden en dat die jongen zo lief was om verder te zoeken!

Ik geloof dat ze ook mijn naam er niet op hadden gezet, dus die jongen kon ook niet op achternaam oid zoeken. Heb toen gelijk gekeken of ik het zelf wel goed in had gevoerd, maar ik had alles netjes doorgegeven, dus het was een flinke fout van de leverancier. Heb er uiteindelijk geen klacht over ingediend, omdat het pakket goed aan was gekomen, maar volgende keer hou ik het wel extra in de gaten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:39

Op zich moet dat niet zo'n enorm probleem zijn als iemand anders jouw spullen aanpakt en jij ze nooit krijgt : de afzender heeft dan immers niet jouw handtekening als bewijs dat de spullen geleverd zijn...dus moet het gewoon opnieuw verzenden.

Ik heb wat vervelenders aan de hand :(

Ik heb de sleutel van de loods van de pakkettendienst , en zet dan zelf mijn pakketten daar neer.
De koerier verzamelt alle pakketten daar en 's avonds wordt alles opgehaald door de vrachtwagen die alles verder regionaal verwerkt.

Nu is dus 1 van mijn pakketten die ik daar heb neergezet....nooit ingescand.

Het lijkt dus alsof ik hem nooit daar neergezet heb en ik ben gewoon een pakket van ruim 700 euro kwijt , en kan er blijkbaar niks aan doen , moet het verlies maar gewoon nemen :(

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:47

pmarena schreef:
Op zich moet dat niet zo'n enorm probleem zijn als iemand anders jouw spullen aanpakt en jij ze nooit krijgt : de afzender heeft dan immers niet jouw handtekening als bewijs dat de spullen geleverd zijn...dus moet het gewoon opnieuw verzenden.

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze dat willen controleren/bewijzen. Handtekeningen worden elektronisch gedaan en ik kriebel iedere keer weer wat anders. Gewoon een kriebeltje, haal je geen naam, niks uit. Puur uit gemakzucht, gaat stukken sneller.

Is het pakket nooit bij de klant aangekomen? Poeh....€ 700,- is niet niks zeg!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:09

Jeetje... Dat is inderdaad super vervelend!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:12

Vervelend pmarena!! Je moet je er dus gewoon bij neerleggen? Jeetje seg!

Van die telefoon is dan wel weer handig! De kans is idd klein dat iemand gokt dat net jij op een telefoon zit te wachten, maar eigenlijk zou de postbode het niet mogen doen. Ik weet niet hoe goed je relatie met de postbode is, maar ik denk dat ik er al grappend wel eens wat van tegen hem/haar zou zeggen... Waarschijnlijk heeft hij/zij er gewoon niet bij stilgestaan.
In mijn geval zou ik er een drama van maken want ik heb een rampzalige postbode. Wij zitten met drie zaken en twee privépersonen op dit adres en nog zijn er soms drie dagen dat wij geen post krijgen. Ook al heel veel brieven, facturen e.d. die niet aankomen - allemaal begonnen toen we een nieuwe postbode kregen! Hééééél vervelend! Onlangs (drie weken geleden zoiets) bij wijze van test tien brieven naar mezelf gestuurd, intussen zijn er 4 (!!!) aangekomen. Waarvan 2 pas deze week. Wat zeg je daar nou van?

Verder: met familie en vrienden moet je wandelen, niet handelen!!! Doe ik niet.
Alleen voor Tom wil ik weleens wat doen, omdat ik gewoon toegang heb tot de rekening van zijn zaak en mezelf dus meteen uitbetaal :+

Verder lever ik dus idd diensten en vraag ik 50% voorschot. Zodra dat gestort is begin ik aan de opdracht, eerder niet. Door scha en schande wijs geworden!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:59

Is het voor het ontvangen van post dan niet een idee om een postbus aan te vragen? Kost ong. €140 per jaar geloof ik, en dan komt het misschien wel goed aan?
Dan kan je ook zakelijk en privé scheiden eventueel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:42

Winddancer schreef:
pmarena schreef:

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze dat willen controleren/bewijzen. Handtekeningen worden elektronisch gedaan en ik kriebel iedere keer weer wat anders. Gewoon een kriebeltje, haal je geen naam, niks uit. Puur uit gemakzucht, gaat stukken sneller.

Is het pakket nooit bij de klant aangekomen? Poeh....€ 700,- is niet niks zeg!

Normaal moet je een naam opgeven en tekenen , dus dan kun je er nog wel wat mee als er niet met jouw naam getekend is :)

Pakket is nooit aangekomen , in het systeem staat dat de verzendsticker met die code vervallen is....simpelweg omdat hij nooit ingescand is.
De scanner van de koerier was kapot die dag :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:43

Memuska : 4 brieven van de 10 !!! Pfffffft.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:49

haha ik heb één keertje echt een stommiteit gedaan met pakjes. Ik had 2 truitjes klaarliggen voor verzending; allebei al in de envelop gedaan natuurlijk en dichtgeplakt en dan stomweg de foute adressticker op elk pak geplakt :o die mensen zijn beiden wel zo eerlijk geweest om het pakje naar mekaar te sturen mits terugbetaling van de verzendkosten door mij.
ik heb mijn lesje wel geleerd en leg nu altijd de aankoopbon bij het pak en schrijf op de doos/envelop in het hoekje wat het is.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:12

Holly, ik ga inderdaad wel eens naar markten. Maar dit zijn geen weekmarkten hoor. Daar kom je ook niet zo maar tussen. Dat moet je bij de marktmeester/gemeente aanvragen. En dan kun je iets toe gewezen krijgen. Hoe het precies zit, weet ik niet meer. Heb het er wel eens met een vriend over gehad die met kaas op de markt staat. Maar die staat echt 5 dagen per week op verschillende markten. In zeewolde zit een organisatie waar je met al je vragen etc over markten terecht kunt. Wij staan op braderieen en jaarmarkten etc. Over het algemeen draaien we dan een leuke omzet maar je hebt ze er ook tussen zitten die minder zijn. Dan ben je al blij dat je de kraamhuur er uit hebt.

China blijft moeilijk. Ik heb het er vandaag nog op mijn werk over gehad. Daar zijn we ook bezig om zaken te gaan doen met china. Er is zelfs een Chinese collega voor aangenomen. Hij geeft aan dat de handels cultuur daar toch heel anders is dan hier en dat je eigenlijk iemand daar moet hebben als je het goed wilt doen. Of een heel betrouwbare tussenpersoon moet hebben. Mensen doen daar vaak enthousiast maar als puntje bij paaltje komt blijkt het vaak anders te zijn. En een groot probleem is toch wel de taal en het elkaar op de juiste manier intrepeteren.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:15

Zo al die verzendtroubles, blij dat ik daar geen last van heb!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:37

Susanne_ schreef:
Kijk sowieso eens even op http://www.alibaba.com. Zeker omdat het slechts gaat om kleine aantallen...

Ik zou even kijken of ik volgende week wat meer tijd heb om wat uitgebreidere info te geven. Ben op het moment nogal druk (3 lange dagen landbouwvakbeurs gehad voor een bedrijf, en dan vanavond en morgen nog twee keer in de horeca werken, zo kom ik op ruim 40 uur deze week terwijl ik ook nog een afrondingsperiode van school heb. Vorige week ook al 28 uur gemaakt door omstandigheden. En voor mijn studie moet ik nu echt dit weekend ook nog even het een en ander doen, anders worden die boos ;-) )

Thanks voor de tip! Ik heb lekker lang weekend, dus maandag ga ik eens het een en ander uitzoeken en ook informeren of ik het niet via een groothandel in Nederland kan doen. Die importeren immers ook.

Ben wel flink geirriteerd betreft het verzenden van een pakket. Ik heb op 15 december een pakket verstuurd naar een klant (althans, dat dacht ik)... Als ik een pakket verzend, plak ik er altijd een A4 adressenvel op, met linksboven in kleine letters m'n bedrijfsnaam en adresgegevens en met dikke vette zwarte letters 'Verzenden aan ...' Ik breng de pakketten altijd bij het servicepunt TNT bij de Albert Heijn. Een week later werd m'n voicemail ingesproken door de klant, ze had het pakket nog niet ontvangen. Was me nog nooit eerder gebeurd, dus ik had lichtelijke stress. Uiteraard bewaar ik de Track & Trace codes, dus ik kijken, heeft de medewerker MIJN adres ingevuld, in plaats die van de klant. Maar ook ik had het pakket niet terug ontvangen. Vervolgens heb ik gebeld met TNT, hele probleem uitgelegd, ik zou papieren toegestuurd krijgen, via de post. Via de e-mail was het niet mogelijk. Lekker, als je de volgende ochtend op wintersport gaat... Maargoed, klant geinformeerd, papieren na de vakantie ingevuld, opgestuurd. Werd gister m'n voicemail ingesproken; 'Mijn excuses mevrouw, maar we hebben het pakket op de desbetreffende magazijnen niet kunnen terugvinden, dus u moet uw pakket als kwijtgeraakt beschouwen. Gezien u het pakket niet verzekerd of aangetekend heeft verzonden, kunnen we verder niets voor u betekenen. Fijne dag nog!'

-:(-

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:38

Paan, sta jij ook wel eens in de buurt van Purmerend op een markt? Ik ben nog op zoek naar een leuke markt voor van het voorjaar in die buurt. Kijk jij op een bepaalde site om kramen te huren?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:41

Woow das ook balen Georgette! En echt erg, je kan er zelf niets aan doen maar de klant is wel boos op jou.. Hoop dat je nog een oplossing vindt!