Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:44

@Mar, das minder .....alweer een afwijziging...pfff ik ken het en je word er niet vrolijker van...keb nu al heel veel gesolliciteerd en in al die tijd is dit mijn 2de gesprek! :o
Deze verwacht ik iets meer van dan de vorige overigens...

Tja het UWV stelt dat verplicht dat je moet gaan speeddaten, ach geeft ook niet.
Ben ik weer ff van de straat, en aansluitend ga ik ff shoppen denk ik...
(je moet toch wat he!)

Seven

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:49

Deze was ik op gesprek geweest en nu ook weer waren ze vreselijk enthousiast maar toch weer niet ze hadden wel een heel goede en geldige reden dat wel

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:53

Wat was de reden dan, als ik mag vragen?
Wel balen! :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:57

Ze zochten iemand voor de balie en receptie daar heb ik op gesolliciteerd maar doordat er nog iemand weg gaat die de boekhouding deed willen ze dit in 1 persoon realiseren en helaas heb ik geen boekhoud diploma.

En balen is het zeker omdat mijn dag al geweldig ging NOT :(

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:00

Om even wat frusratie kwijt te raken.... Mijn broer is 31 jaar jong, heeft MTS gedaan, heeft aan de universiteit van Hertfordshire gestudeerd waar hij ogv ervaring (!!!) en dus niet vooroplieiding is aangenomen na een solicitatie (opleiding motorsporttechnologie). Hij vliegtuigonderhoudsmonteur (F_16) geweest op vliegbasis Volkel, en is na de Uni hij aan de slag gegaan bij een bedrijf dat auto's test. In beide gevallen werd zijn baan wegbezuinigd.

Al jarenlang kloppen mensen bij hem aan als er iets aan een auto of motor gerepareed moet worden. Al jarenlang sleutelt hij aan alles wat auto, brommer, motor, etc is. Hij heeft ervaring met allerlei computersystemen mbt autotechniek en CAD-tekeken.

En dit is wat hij te horen krijgt:

1. U bent te hoog opgeleid (met een LTS-diploma kan hij wel aan de slag. Dus na de uni moet je even 3 niveaus lager gaan om werk te kunnen krijgen)
2. U bent te oud (te duur dus)
3. U beschikt niet over de juiste papieren (zoals ik al zei: LTS had wel volstaan, een universitaire opleiding niet)
4. U heeft te weinig (werk)ervaring (en waar moet je die opdoen als je nergens wordt aangenomen? Bovendien: waarom telt gewone ervaring, namelijk het al 20 jaar sleutelen en technisch bezig zijn, niet mee?)
4. Geen reactie (onbeschoft)
5. Foutje, de baan waarop U gereageerd heeft bestaat helemaal niet (???)

Uit pure wanhoop heeft hij bij de AH gesolliciteerd als vakkenvuller. Helaas: te oud en dus te duur.
Vervolgens het idee om dan maar voorlopig als vuilnisman aan de slag te gaan. Helaas: leeftijdsgrens van 30 jaar.

Inmiddels geen geld om van te leven, maar volgens de plannen van onze regering heeft een meerderjarige die nog thuis woont (en daar woont hij wegens geldgebrek) geen recht meer op bijstand. Met als gevolg dat hij dus ook de deur niet uit KAN al zou hij dat willen. Vicieuze cirkel dus.

Hij is maar naar de KvK gegaan en staat nu te boek als technisch adviesbuerau en ijzerhandelaar. Daarvan kan hij in ieder geval zijn zorgpremie, telefoonkosten, bezinekosten en studieschuld enigszins betalen. In de hoop dat mijn ouders hem de komende jaren van voedsel kunnen voorzien en een dak boven zijn hoofd kunnen blijven aanbieden.

En dan lees je in allerlei artikelen en kranten dat er een tekort is aan hoogopgeleide technici..... Pffffff: tot zover mijn frustratie!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:58

Werd net gebeld door het uitzendbureau. Ik had gereageerd op postsorteerder maar het is in Utrecht hoorde ik dus net.
Het zijn ploegendiensten maar ik was benieuwd hoe druk het op de weg is naar Utrecht.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:09

Hier ook al geen geluk... Balen jongens, pfff.. ik hoop dat het uzb nog wat verder komt met waar ze mn CV hebben voorgelegd en ik sta bij nog 2 ingeschreven, verder solliciteren dan maar.. :S bah, ben er nu wel eens flauw van..

UWV belde wel, ik kom in aanmerking voor een speciale uitkering omdat k nog als studerend sta ingeschreven, dus miss zijn de geldzorgen dan iig eerst wel weg...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:58

Bellatrix schreef:
Werd net gebeld door het uitzendbureau. Ik had gereageerd op postsorteerder maar het is in Utrecht hoorde ik dus net.
Het zijn ploegendiensten maar ik was benieuwd hoe druk het op de weg is naar Utrecht.

Ik neem aan dat je de A28 op moet dan? Staat iedere ochtend vast richting Utrecht. Mijn vorige leidinggevende woont in Amersfoort en moest richting Nieuwegein. Drama. Binnendoor is beter te doen. Misschien iets om maar je rijdt vaak wel door ipv stil te staan op de "snelweg". Ook een oud-collega uit Leusden moest naar Utrecht via de A28; vaak te laat door die k* files.....
Ploegendiensten scheelt wel maar of je dan altijd buiten de spits rijdt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:04

gummie schreef:
En dan lees je in allerlei artikelen en kranten dat er een tekort is aan hoogopgeleide technici..... Pffffff: tot zover mijn frustratie!

:n het is echt verschrikkelijk.. En er zitten zat mensen heerlijk thuis die geld toegeschoven krijgen terwijl iemand die wil, niet aan de bak komt... Te bizar :(

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:07

Cer schreef:
gummie schreef:

:n het is echt verschrikkelijk.. En er zitten zat mensen heerlijk thuis die geld toegeschoven krijgen terwijl iemand die wil, niet aan de bak komt... Te bizar :(

Inderdaad .... ik wil zó graag aan de slag, maar ben blijkbaar te hoog opgeleid. Maar de banen voor mijn opleiding zijn er bijna niet, en dat wil ik ook niet meer (heb het een tijdje gedaan, maar past totaal niet bij me). Is het dan zo onbegrijpelijk dat ik onder m'n niveau wil werken?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:23

Traiectum schreef:
Cer schreef:

Inderdaad .... ik wil zó graag aan de slag, maar ben blijkbaar te hoog opgeleid. Maar de banen voor mijn opleiding zijn er bijna niet, en dat wil ik ook niet meer (heb het een tijdje gedaan, maar past totaal niet bij me). Is het dan zo onbegrijpelijk dat ik onder m'n niveau wil werken?

Ik heb t zelfde probleem, traiectum, of ze bekijken mn cv niet eens... dat ik voor een vacature zwaaaaaar overgekwalificeerd was, en ik een mail terugkreeg dat ik niet in t profiel paste of volgens mij stond er zelfs dat ik niet aan de eisen voldeed! :(

Ik werk liever dan dat ik een uitkering trek, want, ik verveeeeel me. Al kreeg ik niks.. dan werkte ik nog steeds liever dan de hele dagen thuiszitten..

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:31

Zo frustrerend, en overtuig een werkgever maar eens dat je het meent, dat je niet solliciteert omdat het nou eenmaal moet van het UWV (geldt voor mij niet eens meer, leef nu van m'n spaargeld).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:34

patpen schreef:
Bellatrix schreef:

Ik neem aan dat je de A28 op moet dan? Staat iedere ochtend vast richting Utrecht. Mijn vorige leidinggevende woont in Amersfoort en moest richting Nieuwegein. Drama. Binnendoor is beter te doen. Misschien iets om maar je rijdt vaak wel door ipv stil te staan op de "snelweg". Ook een oud-collega uit Leusden moest naar Utrecht via de A28; vaak te laat door die k* files.....
Ploegendiensten scheelt wel maar of je dan altijd buiten de spits rijdt?

Ja dat dacht ik al...elke dag in de file staan heb ik eigenlijk ook geen trek in maar ja....dit schiet ook niet op...

Edit: dit is de vacature, er staat wel Amersfoort maar het is in Utrecht....

ACATUREDETAILS

Functienaam Postsorteerders
Organisatie: Olympia Uitzendbureau Amersfoort
Plaats: Amersfoort
Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar gemotiveerde medewerkers die willen werken in de postsortering. Wij kunnen je het volgende bieden:

- Je bent werkzaam in een groot magazijn
- Je bent werkzaam in een ploegendienst met de volgende tijden: 06:00-14:00 14:00-22:00 22:00-06:00 Indien je 06:00 start dan dien je in het bezit te zijn van eigen vervoer omdat er dan nog geen openbaar vervoer rijdt.
- Je werkzaamheden zijn het sorteren van post of folders.
Functie-eisen Heb je interesse in het bovenstaande? Neem dan snel contact met ons op via onderstaande gegevens.

Goede beheersing van de Nederlandse of/en Engelse taal
Gemotiveerd en enthousiast
Geen bezwaar tegen een ploegendienst
Arbeidsvoorwaarden je werkt altijd in een team in een industriele omgeving. Onze opdrachtgever biedt je een goed baan en reiskosten.
Uren per week 35
Contractduur Onbepaald
Werk-/denkniveau LBO
Salarisklasse 1400-1600
Functietype Uitvoerend
Opleidingsrichting Overig
Vakgebied Productie
Functieniveau Starter

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:46

@Bellatrix: je rijdt dan wel buiten de spits dus veel files zul je denk ik niet tegen komen. Zou het iig nu nog niet direct afschuiven....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:49

Nee, maar het ligt eraan of je elke week andere uren maakt of dat je standaard een tijd kan kiezen.
Aan de ene kant lijkt de nachtdienst mij wel wat...krijg je ook meer betaald...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:51

Nou, t leek mij best wat :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:52

Die vacature die ik postte?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:53

Jaa, ik had em al gezien.. maar das niet bij mij in de buurt ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:54

Nee, niet bepaald. :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:54

Ik heb wel een auto, maar das toch wel heel gek als je daar helemaal heen moet ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:56

Mijn schoonvader heeft járen bij de post gewerkt als sorteerder en had een vast rooster. Mogelijk kun je wel je voorkeuren aangeven. Nachtdiensten zijn 150% dacht ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Hmm, dan denk ik dat ik morgen toch maar even terug ga bellen. :+

Ir1ne

Klopt.. ik heb er ook gewerkt ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:57

iti schreef:
Klopt.. ik heb er ook gewerkt ;)

Ja? Het werk van de vacature? Beviel dat? En welke uren draaide jij?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:03

Nee, ik ben zaterdagpostbode geweest.. :) ik heb wel post gesorteerd, is prima werk hoor..tis niet moeilijk... moet wel opletten :)