Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:57

Balen Joyce, ik weet niet eens wat voor systeem ik in/mee werk maar dat bewerken gaat altijd net anders dan je verwacht. Heb je idd een mooie tekst of iets dergelijks komt het er heel anders uit te zien als je het opslaat. Raak je echt gefrustreerd van. Maar op zo'n dag als vandaag kan dat toch geen kwaad?!!

Voor je foto's wat info:
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=1469

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:03

Tnxx voor de tip! Ik zie dat ze mijn fotostudio'tje daar ook laten zien (dat Ritzz ding), dus daar ligt het niet aan ;) Ik denk dat ik toch photoshop moet gaan gebruiken en goed moet puzzelen hoe ik de meest optimale verlichting krijg.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:23

joyce2 schreef:
Aaargh, ik heb vandaag echt een mega dip, bah... Ben zo chagarijnig! Moet even een ego-zeikpost plaatsen hoor, haha.

Ga ik aan de slag met het toevoegen van die producten in OsCommerce, loop ik gelijk tegen tig dingen aan:
- Ik kan maar 1 foto toevoegen
- De prijs staat nog in ponden of dollars ofzo en hij maakt er een rond getal van, terwijl ik toch echt tot op de cent nauwkeurig in beeld wil hebben
- De tekst, die ik heel netjes heb opgemaakt met enters enzo, word in het voorbeeld een aan elkaar geplakte lap tekst. Te lelijk!
- Ik kan een product niet in meerdere catagoriën plaatsen (als ik bijv. een mandje heb, dat geschikt is voor zowel honden of katten, moet ik dus kiezen of ik hem bij "hond" of bij "kat" wil plaatsen, of ik moet hem bij beiden plaatsen, maar dan moet ik heel goed opletten dat wanneer hij bij "kat" besteld is, ik hem ook bij "hond" uit de voorraad haal)
- Ik kan niet aangeven dat ik een product in meerdere kleuren heb, dus dan moet ik bijv. voor speeltjes die ik in 3 kleuren heb, 3 producten aanmaken. Omslachtig!!!

Sorry hoor, maar ik moest even zeuren, je denkt dan eindelijk te gaan beginnen met het volgooien van je webshop en dan kom je er na 1 product al achter dat je weer moet stoppen tot je antwoord hebt van de webbouwer... Die jongen kan er ook niets aan doen, ik ben gewoon rete kritisch en dan word ik chago van mezelf.

En mn logo krijg ik ook niet netjes op een groot formaat opgeslagen. Zodra ik hem opsla als een PFD of JPG bestand, word hij heel lelijk, dus dan kan mn webbouwer hem niet gebruiken voor de site... Waarom gebruik ik altijd stomme programma's?! ('k heb mn logo in publisher gemaakt)

Zo, dat lucht op :D

Joyce ik ga je een heel eind op weg helpen (gewoon met je tengels overal aan zitten hoor), zodat je wat vooruit kunt, want 650 euro en dan amper wat kunnen das niet leuk.

Allereerst, je weet hoe je in de admin moet komen?
Zie jij alles is het engels, of in het nederlands?
Als je het niet in het nederlands ziet moet je je webbouwer vragen het nederlandse taalpakket er op te zetten voor je.

1) idd maar 1 foto mogelijk. Dat mannetje van je moet daar even een aanpassing op gooien, want dat kun je zelf niet "effies" doen (deze staat bij mij ook nog op de to do lijst)
2) Log in op de admin en ga naar plaatselijkheid (?), daar kies je voor valuta. Dan kies je voor Euro en vink je standaard aan. Staat euro er nog niet bij, dan kies je voor nieuwe valuta en vul je in: titel-Euro, code-EUR, Symbool link-€, decimalen-2, waarde-(zelf even uitzoeken)
3) De enter is in code taal <br>
4) in meerdere categorieen zou ik uit moet zoeken voor je, dat durf ik zo 123 niet te zeggen.
5) Ook dat is weer zoals bij 1, dit is niet standaard en dus moet je mannetje er een aanpassing over heen gooien zodat dit wel mogelijk gaan zijn.

Kun je hier wat mee?

Edit: ik vraag me stiekem best wel af of jouw btw dingetjes (admin -> locatie/btw) wel goed staan, want zo niet dan gaat er straks heel wat fout hoor

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:51

Volgens mij zou hij het BTW gedoe eraf gooien, omdat ik de prijzen inclusief BTW op mn site vermeld en de BTW van de totaalprijs, later op mn factuur bereken. Of is dit heel dom? Want dan ga ik hem dat even doorgeven, dat we toch met BTW moeten werken ;)

Het Engelse pakket staat er nog op overigens, ik zal wel vragen of hij dat aan wil passen! De rest kan ik zeker wat mee, alleen ga ik dat vanavond of morgen ff doen, want ik moet zo naar een verjaardag.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:09

Mag ik heel aso zeggen dat ik het echt bull vind dat jij 650 hebt moeten betalen voor het krijgen van uhm...rommel?
Je mag nergens met je tengeltjes aan zitten, maar hij heeft niks klaar gezet voor je? Fraai is dat.

Wat er ingevuld moet zijn is iig de landenlijst. Dat gaat om de landen die klant mogen worden.
De BTW lijst, want je wil niet in de knoop komen met de belastingdienst hoor.
De verzendkosten zijn zeker ook nog niet in gevuld?
Hoe ga je verzenden (pakket, brief) en hoe kan dat betaald worden (creditcard, overmaken, ideal)

Zo nog wel meer, maar als dat allemaal niet of maar half is ingevuld, dan ben je nog wel even offline hoor Joyce, want zonder dit werkt je shoppie niet naar behoren.

Dus je vraagt de vriendelijke vriend er even een nederlandstalenpakket op te gooien.
Laat hem er ook meteen een metatagspakket op zetten,
een image pakket (meer foto's per product)
een nieuwsbrief aanmeldmogelijkheid op de index (nu kunnen alleen klanten daar voor aanmelden in hun account)
een welkomsmail (daarin staan de login gegevens, altijd handig)
een invoice & packing slip (daarmee maak je je factuur mooier)

BTW heb je nodig hoor, want als een klant wat besteld word dat automatisch op de factuur gezet.
Dat BTWtje op de factuur gaat dus allemaal vanzelf meiske ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:35

Pardon 650 voor iets wat niet volgens jouw wensen is en waar je ook nog niets mee kunt!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:56

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:20

Training en coaching Wildgirl, vertel vertel.

Ik denk dat je het hebt over inkomsten uit overige werkzaamheden.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:27

Ik zou toch advies vragen bij belastingdienst en/of kvk Wildgirl. Tot bepaalde hoogte is het voordeliger om overige inkomsten te hebben, anders wellicht onder onderneming maar dan zit je met de 1225 uren norm. Pure nieuwsgierigheid omdat ik op hetzelfde vlak zit, op welk gebied coach/train je?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:24

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:16

Lieve mensen, ik heb nog geen cent betaald hoor ;)

Het was de bedoeling dat ik zelf facturen zou maken aan de hand van de bestellingen, daarom ervoor gekozen geen BTW te gebruiken, maar ik wist heel niet dat dat programma zelf ook automatisch facturen zou maken. Dan is het idd wel handig om BTW te gebruiken... K zal hem gelijk eens even mailen!

Verder zijn de verzendkosten al wel besproken, maar of hij dat er al ingezet heeft weet ik niet. Maar de site is ook nog niet af, het enige wat ik alvast kan doen is producten erin zetten, hij zou proberen te zorgen eerder met alles klaar te zijn, dan ik met het toevoegen van de producten....

maar ik ga hem dus nog even een mailtje sturen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:33

Ja hoor Joyce, als iemand iets besteld kun jij dat zien in je admin. Je database zorgt er voor dat er een factuur komt en je kunt kiezen of de mensen het zelf moet overmaken of dat je bv met ideal gaat werken.
In je admin zie je ook ergens pending staan enzo. Een rijtje van 3 iig. Dat betekend ongeveer zoiets als zwervend, aangenomen, verzonden. Als je dat netjes in stelt krijg jouw klant bij elke stap een mailtje.

Kun je niet alvast eens als nepklant rondneuzen in je shoppie?
Een nep bestelling doen? Dan kom je vanzelf langs de verzendkosten en delen die van tekst moeten worden voorzien, die je zonder rondneuzen niet opmerkt. Op die manier vind je nog punten die aangepast moeten worden.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:56

Ik ben op dit moment in een boek bezig en dat heet webwinkels deskundig en praktisch juridisch advies. Echt een aanrader! En er staan zoveel dingen in die je eigenlijk moet weten maar wat heel vaak ontbreekt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:19

kun je eens wat puntjes noemen die bij je zijn blijven hangen?
denk dat dat voor iedereen wel interessante gesprekstof kan zijn.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:36

Dat denk ik ook wel ja. Nou hier even en korte samenvatting van wat ik nu al gelezen heb:

Wat er allemaal op je website moet staan:

* bedrijfsnaam en ondernemingsvorm
* e-mailadres en telefoonnummer
* vestigingsadres (geen postbus!)
* kvk nummer+btwnummer
* je verleende vergunningen

Iets wat heel vaak vergeten word is het kvk nummer en btw nummer. Dit moet ook vermeld worden in zakelijke e-mail.

Je bent verplicht een retourbrief in je pakket te doen wat je verzend.

Je bent verplicht de prijzen inclusief btw te vermelden. Je mag de prijzen alleen zonder btw vermelden als je zeker weet dat je klanten alleen maar zakelijke klanten zijn.

In de bevestigingsmail bij een bestelling moet vermeld staan dat de consument gedurende 7 werkdagen na ontvangst de koop mag annuleren ongeacht de reden.

Je mag nooit alleen maar vooruitbetaling eisen van je klant. De oplossing is om dan bijvoorbeeld onder rembours aan te bieden.

Je bent wettelijk verplicht binnen 30 dagen te leveren.

Facturen moeten 7 jaar bewaard worden.

Verder ben ik nog niet met lezen, maar ik zou later nog wat meer samenvatten.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:53

Wildgirl schreef:
[LZP] Hoe zit dat nou precies met een eigen bedrijfje....

Zouden jullie ondernemers mij hiermee kunnen helpen?

Vond het een beetje vreemd dat dit topic op slot ging. Hier wordt er in ieder geval helemaal niet op gereageerd.
Heb ook nog een Pb naar Nadia gestuurd daarover, maar die vond het overzichtelijker zo.
Had je wat aan mijn post Wildgirl?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:01

Belachelijk van dat slotje. Niet iedere ondernemer die op bokt zit komt in ons topic lijkt mij zo.

Ook ik ben heel benieuwd boven welk bedrag je inkomsten/winst moeten liggen voor een IB aangifte.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:04

holly schreef:
Ja hoor Joyce, als iemand iets besteld kun jij dat zien in je admin. Je database zorgt er voor dat er een factuur komt en je kunt kiezen of de mensen het zelf moet overmaken of dat je bv met ideal gaat werken.
In je admin zie je ook ergens pending staan enzo. Een rijtje van 3 iig. Dat betekend ongeveer zoiets als zwervend, aangenomen, verzonden. Als je dat netjes in stelt krijg jouw klant bij elke stap een mailtje.

Kun je niet alvast eens als nepklant rondneuzen in je shoppie?
Een nep bestelling doen? Dan kom je vanzelf langs de verzendkosten en delen die van tekst moeten worden voorzien, die je zonder rondneuzen niet opmerkt. Op die manier vind je nog punten die aangepast moeten worden.

Dat op de hoogte houden gedurende het hele bestel process, dat zou idd straks moeten werken, daar hebben we het over gehad. Betalingen gaan via overmaken, of via iDeal (of ze mogen het ook contant betalen als ze het bij mij af willen halen).

Ik ga nog niet rondneuzen in de shop, omdat de "beginversie" van de site nog online staat, de versie waar hij zelf aan werkt, staat niet online. Het is nu allemaal half af, dus het heeft geen zin om heel betweterig tegen die gozer te zeggen "dat, dat en dat werkt nog niet" terwijl hij daar nog mee bezig is. Zodra hij zegt klaar te zijn, word het natuurlijk wel gecheckt! Dan koop ik even wat bij mezelf ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:13

nou,
ik heb ook weer wat hoor :n
ik zou bij mensen gaan beleren, nu willen ze eerst rondkijken naar iets goedkopers omdat ze me toch te duur vinden...
nou ja zeg :n
waarom vraag je me dan... :n
in ieder geval, ik weet dat ik niet duur ben, dus denk/hoop dat ze vanzelf terug komen :)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:17

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:43

@M_D_H mensen willen altijd goedkoper wat later toch duurder blijkt te zijn. Daar moetj e je niet teveel van aantrekken.
Wat voor acties doen jullie om meer bezoekers op de site te krijgen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:51

Dat er hier niet gereageerd wordt ben ik het niet helemaal mee eens yvonne.
Ze stelt een vraag die eigenlijk alle kanten op kan, dus ik geef een kort antwoord om te kijken of ze dat misschien bedoelt. Volgens mij gaf er nog iemand een reactie.
Maar waar is wildgirl vervolgens zelf?
Gezellig mee babbelen dan wil ik overal bij proberen te helpen, maar alleen info komen halen nee dan haak af. Het is dus aan WG zelf.

MDH das ook lummelig idd, maar aan de andere kant, dit gaat nog wel tig x gebeuren.
Even nieuwe energie zoeken en weer doorgaan.

Nu even geen meneer t :P (ik dacht echt dat je trees heette ofzo, tante trees, klinkt wel lekker hihi)
maar adwords, ondershrift, advertentie met url, visitekaartjes, korting, etc.
wat gewoon altijd belangijk is, de vriendelijkheid in de service. mond tot mond gaat hard en slechte mond tot mond nog harder.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:51

ja, maar balen is het wel!

geen idee, mijn site is nog neit in de lucht :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:52

ik reageer straks ff dames, nu op de zaak drukkkk

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:55

Ja dat snap ik holly, maar je wilt zo snel mogelijk veel mensen op je site, doe je dan bijv. ook acties en hoe laat je weten dat je acties hebt. Doe je het bijv. via hyves of via de mail, hier op bokt?