Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:52

Ik heb een gratis boekhoud programma geinstaleert van os finance,ik moet me registreren.Dat is om een wachtwoord te krijgen,ik moet alles invullen zoals adres en zo.Als ik dat doe zit ik dan ergens aan vast, iemand enig idee?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:02

Hoi Marleen, Niet dat ik een expert ben maar ik heb de site van OS Financial even bekeken en het ziet er goed uit. Heel veel gratis dus een basispakket ligt zo klaar voor je.
Uitbreidingen zijn te koop mocht het nodig zijn :D .

Qoute uit de shop:
"Ja osFinancials is echt gratis.
osFinancials is het basis pakket wat de gehele boekhouding beslaat.
Alles wat er nodig is om een administratie te voeren zit daarin en is dus vrij te gebruiken.

Verder is het mogelijk om zogenaamde plugins te kopen om bepaalde handelingen te automatiseren of aanvullende functies te verkrijgen.
Maar niet iedereen heeft dergelijke aanvullingen nodig.

Waarom moet ik mijzelf registreren?

Geschreven door admin admin
De software welke wij leveren is volledig vrij en volledig functioneel voor iedereen zonder te registreren!
Desalniettemin hebben we een registratieverzoek ingebouwd tijdens het starten van de applicatie..

osFinancials ontwikkelt de software gebaseerd op uw behoefte.

1.wij moeten de mogelijkheid hebben om met u in contact te treden op het moment dat we veranderingen in de software maken waarvan u op de hoogte moet zijn.
b.v. bij BTW instellingen door wetswijzigingen.
2.Om met u in contact te komen indien wij vragen hebben over specifieke functionaliteiten waar u mogelijk toegevoegde waarde kunt bieden.
b.v. bij landspecifieke vragen.
3.om te weten hoe onze gebruikersbasis is opgebouwd, om de meest belangrijke onderwerpen voor onze roadmap te bepalen.
Wij hebben gezorgd voor een gecombineerde registratie met het forum zodat u maar een keer hoeft te registreren."

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:06

Okee dan weet ik dat dan ga ik me gelijk registreren,thanks

Kaaaren

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:29

Heb even de laatste 5 paginas niet bij gelezen..dit topic gaat me toch wat snel :P

wie gaan er naar de startersdag van de kvk?
ik ben een jaar geleden in eindhoven geweest vond het toen best in interessant. Denk dat ik dit jaar nog eens ga kijken :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:58

ik ga misschien, moet nog ff kijken of ik kan!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:09

Ik ga denk ik wel ja, naar de startersdag.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:22

Wanneer is de startersdag ook nog maar? Ben het even kwijt.

Heb net geprobeerd om me aan te melden bij LinkedIn. Maar ik snap er helemaal niks van. :(:) Heb me nu dus aangemeld, maar hoe kan ik nou zien of er mensen zijn die ik ken om daar mee te connecten? Kan iemand me dat kort uitleggen?

Ik zal dat OS Financial ook eens gaan kijken. Lijkt me erg handig zo'n basis pakket. Doe nu alles in Excel en dat werkt ook wel, maar is toch wel wat omslachtig.

Jaggie, bedankt voor je commentaar. Heb de nodige correcties door gevoerd. Was er zo druk me bezig, dat ik waarschijnlijk gewoon over dingen heb heen gelezen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:20

Ik sprak laatst iemand die net een eigen bedrijf begonnen was en die op LinkedIn was gegaan. Waarop ik zei, dat ik daar geen bal van snap en dat ik niet zou weten hoe je dat dan aan moet pakken. Zij zei dat ze dit boek had gelezen en dat dat echt heel handig was. Heb het zelf nog niet gelezen hoor, maar misschien heeft iemand er nog wat aan.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:39

Haha, dan moet ik dus eerst het boek gaan lezen voordat je ergens bij kunt aanmelden. Geloof dat me dat iets te veel gedoe is. Maar ik zal er eens over nadenken.

hoe is het met de studie hannahfrouk? Schiet je al een beetje op?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:03

Ik ben vorig jaar naar de startersdag gegaan, maar heb er niet veel aan gehad, zal ook aan de branche gelegen hebben.

Ik wil voor het einde van het jaar (kerst) ook een leuk kleinigheidje voor onze "vaste" klanten doen. Zat zelf te denken aan een doorzichtige kerstbal met daarin een (kerst)kaartje en wat lekkers voor het huisdier. Maar niet niet alle mensen zullen met kerst langskomen om hun huisdier in pension te brengen, nu twijfel ik of ik die mensen dan iets zal toesturen. Wordt wel prijzig dan...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:04

Jaaaa, ik zit nu te studeren (geloof ik ;-)) hahahaha. Het is niet zo'n moeilijke cursus en wel heel leuk. Dus het schiet wel lekker op.

Ik denk dat als ik op LinkedIn ga, ik toch eerst dat boekje lees. Het schijnt dat je't dan gewoon veel sneller door hebt , hoe je het moet inrichten en zo. Nou ja, goed, maakt mij niet uit hoor, hoe je't doet, als het maar werkt he?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:10

@Donja: De vaste klanten die niet rond de feestdagen komen (je kunt het praktisch de hele maand december geven), kun je alsnog wat leuks sturen. Dat hoeft niet perse hetzelfde te zijn als wat je de klanten persoonlijk geeft, al zou het maar een kaartje zijn! Denk dat je vaste klanten dit erg leuk vinden!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:17

Nou, heb ik ook wat: heeft een van mij leveranciers zich teruggetrokken omdat ze niet meer naar het buitenland mogen leveren.
Weg webshop |( .
Moet het nog even laten bezinken en gaan bekijken wat te doen! :?

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:37

Lovepaints schreef:
Nou, heb ik ook wat: heeft een van mij leveranciers zich teruggetrokken omdat ze niet meer naar het buitenland mogen leveren.
Weg webshop |( .
Moet het nog even laten bezinken en gaan bekijken wat te doen! :?

O wat rot zeg. :(:) Misschien zijn er nog andere leveranciers te vinden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:06

Ik zou vrijdag een afspraak hebben met de webdesigner, belt die jongen op, dat ie tijdens het tennissen een tennisbal vol op zn oog heeft gehad. Nu mag ie een week helemaal niets doen en moet ie 100% rust houden, aarrrgh!

Maarrrr, als het meezit en ik ga akkoord met alles, kan de webshop over 3 a 4 weken online zijn!

Edit: @Lovepaints, Wat super vervelend van de leverancier! Weet die niet nog andere adressen waar je wel kunt bestellen??

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:29

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:41

@Sjors: Niet uit Loosdrecht, wel uit omstreken ;) Hij komt uit De Bilt! Dus als je interesse hebt, moet je maar een gil geven :D (of je moet ff afwachten wat voor werk ze bij mij afleveren en of het betaalbaar is, want dat hoor ik pas als die jongen weer op de been is, haha).

Ik ga ff je enquete invullen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:46

Haha, zo bedoelde ik het niet, een collega van me vertelde van de week dat ie tijdens het tennissen iemand per ongeluk een bal in het oog had geslagen ;) Misschien ging het om dezelfde persoon :D

Thanks voor het invullen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:53

Oohw, hahaha, foutje :D
Misschien heeft hij wel de bal bij mn web-gastje in zn oog geslagen ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:54

Haha, dat zou toevallig zijn.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:28

Even een vraagje van andere aard: Ik wil samen met een vriendin een 2e hands ruitersportmarkt organiseren waarbij de opbrengst voor een paardenopvang is. Nu heeft een plaatselijke dierenspeciaalzaak aangeboden dat we het bij hun op het terrein mogen doen. Hij verkoopt ook wat ruitersport artikelen en paardenvoer en heeft nu al een aantal keren de paardenopvang gesponsord met zakken voer. Dus op die manier snijdt het mes wel aan 2 kanten.

Nu weten wij ook wel dat je het niet zo maar opzet. Dus moeten we gaan brainstormen, een draaiboek/planning gaan maken etc. Heeft er iemand misschien nog leuke ideeen en/of tips hier voor? Alle ideeen en tips zijn welkom. Ook inzake de inbreng van spullen. Heeft iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:17

Ik zou eerst wat belangrijke dingen op papier zetten en daarna de boel verder uitwerken. Dingen zoals:

- Wat is precies de bedoeling? (Alleen spullen verkopen, of zijn er ook activiteiten, of een kraampje waar mensen wat te eten kunnen kopen?)

- Reclame maken (via bokt, de dierenspeciaalzaak, andere fora, affiches bij ruitersportzaken en maneges, etc).

- Hoe ga je je spullen presenteren?

- Hoe doe je het met afrekenen? (zorg ook voor voldoende wisselgeld)

- Laat je nog aan de mensen horen waar het geld terecht is gekomen en wat de opbrengst is geworden? (schrijf bijv. een leuk artikeltje over de dag en stuur deze naar wat plaatselijke kranten, met eventueel een leuke foto erbij.)

Uuuh, verder kan ik ff niet zo snel wat bedenken. Hou ook rekening met eventueel een noodplan, als je een "evenement" organiseert, moet je een draaiboek hebben, waar ook in vermeld staat wat je doet bij calamiteiten. Ik kan even kijken of ik toevallig nog een draaiboek op mn computer heb staan... Zo ja, dan pb ik je wel even!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:19

Heb je voor zoiets eigenlijk een vergunning nodig?
(zal toch niet?)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:26

HannahFrouk schreef:
Heb je voor zoiets eigenlijk een vergunning nodig?
(zal toch niet?)

het schijnt dat je die niet nodig hebt omdat het door een winkel georganiseerd wordt. Maar dat weet de eigenaar van de dierenspeciaalzaak weer het nodige van. En met hem gaan we volgende week om tafel. Wij doen nu al e.e.a. aan voorwerk zodat we concrete plannen bij hem neer kunnen leggen en vandaar uit verder kunnen gaan. We hebben vanavond gebrainstormd. En we hebben al behoorlijk wat dingen opgeschreven. Maar alle ideeen etc zijn natuurlijk welkom. Er is vast wel iemand die nog iets noemt waar wij niet aangedacht hebben.

Joyce, mocht je nog een draaiboek hebben dan is het natuurlijk altijd welkom. We willen anders zeker een draaiboek maken zodat we die vaker kunnen gebruiken.

En mocht iemand nog spullen willen doneren voor Stichting Paardenopvang Achterhoek; alles wat nog bruikbaar is, is welkom. Spullen die niet direct gebruikt kunnen worden, zullen verkocht worden en de opbrengst is dan natuurlijk 100% voor de stichting. Dus heb je nog wat, stuur me dan even een PB.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:45

Gezien mn webshop steeds dichterbij komt, heb ik eens even een to do list gemaakt met dingen die ik nog uit aan het zoeken ben en misschien weten jullie wel het antwoord op een paar van mijn vragen? Komtie hoor ;)

- Hoe doen de dames met webshops het qua verzendkosten? Hebben jullie een vast tarief en hoe heb je dit tarief bepaalt? Zitten daar ook al de verpakkingskosten bij inbegrepen?

- Hoe hebben jullie je algemene voorwaarden bepaald? Ik las iets over dat je dat moest deponeren bij de KVK ofzo, hebben jullie dit ook gedaan? En stuur je de algemene voorwaarden of bepaalde 'regels' nog mee met de bestelling naar de klant, of neem je genoegen met het vermelden van de algemene voorwaarden op je site (en natuurlijk het pdf bestand met de voorwaarden op de site)?

- Houden jullie de klant op de hoogte van de status van de bestelling? Mail je dit zelf door, of gaat dit geheel automatisch bij jullie? En hoe doen jullie dat met retouren/klachten?

Ben heel benieuwd hoe jullie dit aanpakken, heb er al wel zo mijn ideeen over, maar de praktijk moet leren of dit werkt en misschien brengen jullie mij ook nog wel op goede ideeen!