NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:49

Naskapower schreef:
Ik heb een vouwfiets ( eigenlijk valt ie uit elkaar in 2 stukken maar hij kan wel gratis mee)

Ah okee, die mogen inderdaad wel gratis mee. :)

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:00

wij beginnen op dinsdag en woensdag om half 7 dus ik denk dat jullie andere tijden hebben denk rond half 10 half 11 de eerste les dan zou beginnen

annelinnie

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:59

Vind het wel grappig om te horen dan Van Hall nu met Deurne samen gaat werken! In Leeuwarden wilden ze niet echt met de huidige HBO informatie van Deurne in discussie, toen ik graag wilde weten waarom ik beter voor Van Hall zou kiezen. Ze zeiden daar dat ik in Deurne alleen MBO kon doen..

Nu weten ze wel beter dus.. Want ik heb uiteindelijk voor Deurne gekozen omdat ik daar een half jaar praktijk (stage) heb en op school je ook nog veel praktijkervaring mee krijgt.. Dus ergens vind ik het wel grappig, haha :P!

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:28

@ annellinie : hoe bevalt deurne je nu ? :)
want dit is toch je eerste of 2de jaar niet ? :) xx

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:31

Ik heb het topic niet gelezen, en het voor mij nog ver weg maar wil het toch even weten want dit zei mn moeder laatst; is een school die enorm veel geld kost, dus het gaat minder om het talent maar meer om het geld hebben..

Klopt dit? (dat heet toch particuliere school ofzo)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:33

casperzazoe schreef:
Ik heb het topic niet gelezen, en het voor mij nog ver weg maar wil het toch even weten want dit zei mn moeder laatst; is een school die enorm veel geld kost, dus het gaat minder om het talent maar meer om het geld hebben..

Het is geen particuliere school meer, het valt onder het Helicon. Verder verschilt het per opleiding wat de kosten zijn. Voor een voltijd Sportopleiding (BOL) betaal je idd rond de 5 a 6000 euro per schooljaar (half jaar school, andere half jaar zit je op stage). Maargoed, wij hadden het thuis ook niet breed, dus ik heb voor de opleiding een volle lening bij de IB-groep (nu DUO) genomen. Doen er trouwens veel meer, het draait er echt niet om hoeveel geld iemand prive heeft etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:20

casperzazoe schreef:

De Paardensport opleiding kost ongeveer 6000 euro per jaar. Dat is incusief kamer, stalling, spullen, 'kost en inwoning' en de opleiding. In totaal ben je dus net zo duur uit als iedere andere opleiding.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:42

Ja, maar het enige (grote) verschil is, dat je dit maar voor een half jaar is. En niet voor een heel jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:16

Dat kan wel zo zijn, maar in totaal ben je toch echt net zo duur uit :)
Je hoeft het immers toch maar 1x per jaar te betalen :))

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:25

Je betaalt het 1 x ja, maar je zit maar 5 maanden op school dus ben je wel duurder uit ;) dus in feite betaal je 5 a 6000 voor 5 maanden intern, stalling, schoolgeld, e.d.
Een jaar een appartementje huren, stalgeld, 55.000 km in een jaar rijden en collegegeld was ik alsnog goedkoper uit dan 5 maandjes Deurne en 5 maanden stage :j

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:57

_Veronique_ schreef:
Je betaalt het 1 x ja, maar je zit maar 5 maanden op school dus ben je wel duurder uit ;) dus in feite betaal je 5 a 6000 voor 5 maanden intern, stalling, schoolgeld, e.d.
Een jaar een appartementje huren, stalgeld, 55.000 km in een jaar rijden en collegegeld was ik alsnog goedkoper uit dan 5 maandjes Deurne en 5 maanden stage :j

Maar op je stage heb je ook gewoon kost en inwoning in stalling voor je paard, dus ik snap niet hoe je dan nog goedkoper uit kan zijn want je maakt die kosten niet?

Je hebt geen huur, geen stallingsgeld wat je hoeft te betalen dus hoe kan dat dan ooit duurder zijn dan wel huur en stallingsgeld betalen?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:56

Je kosten en inwoning van stage regelt school niet, daar werk je voor. Naar mijn mening kan je die 6000,- euro dus wel rekenen voor 5 maanden intern, en is het onlogisch om daar je stage bij te betrekken: daar betaal je die 6000,- niet voor. (stage krijgt niks van die 6000,- te zien welke jij aan school betaalt).

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:55

En daarbij kan je niet bij alle bedrijven intern en krijg je echt niet vaak geld om te eten en je paard (gratis) mee is ook niet vanzelfsprekend

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:00

bonzwa schreef:
En daarbij kan je niet bij alle bedrijven intern en krijg je echt niet vaak geld om te eten en je paard (gratis) mee is ook niet vanzelfsprekend

maar de bedrijven die dat wel aanbieden zijn wel te vinden.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:10

Xjosee schreef:
bonzwa schreef:

maar de bedrijven die dat wel aanbieden zijn wel te vinden.

Als je geluk hebt wel ;). Zijn er volgens mij niet veel!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:13

Xjosee schreef:
_Veronique_ schreef:

Maar op je stage heb je ook gewoon kost en inwoning in stalling voor je paard, dus ik snap niet hoe je dan nog goedkoper uit kan zijn want je maakt die kosten niet?

Je hebt geen huur, geen stallingsgeld wat je hoeft te betalen dus hoe kan dat dan ooit duurder zijn dan wel huur en stallingsgeld betalen?

Hangt er maar net vanaf, is niet standaard. Er zijn er ook bij die geen kost en inwoning hebben en geen stalhuur vergoed krijgen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:34

Voor school moeten we een beroepenkrant invullen. Aangezien ik ook naar Deurne wil en we iemand moeten intervieuwen die de opleiding volgt leek het me wel handig de vragen hier te stellen. Het zou fijn zijn als iemand die de opleiding paardensport volgt deze wil antwoorden :)

1* hoe heet de beroepsopleiding die je nu volgt?

2* welke vooropleiding en vakkenpakket had je?

3* waarom heb je deze opleiding gekozen?

4* wat zijn de leuke kanten van de opleiding?

5* wat zijn de minder leuke kanten van de opleiding?

6* wat zijn de lastige onderdelen van de opleiding?

7* wat ga je met deze opleiding doen?

8* hoe kom je aan dat idee?

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:29

Mensen zien Deurne veelte rozenkleurig in.. Ook ik dacht dat, maar werd gauw weer met beide benen op de grond gezet!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:32

:? toegevoegde waarde van dat bericht?
Ik geloof dat hier al een aantal keer is aangekaart dat het geen opleiding is voor doetjes. Kun je de opleiding niet aan, kun je een baan in de sector zéker niet aan. Wees blij dat het gelijk stright to the point is. Anders kom je er achter als je net een baan hebt.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:42

@ themuisje: ik zit er een tijd niet meer, dus ik kan je niet helpen.

Paula mag best haat mening geven :j

Ik ben gestopt om een andere reden maar ben het er wel mee eens!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:39

themuisje schreef:
:? toegevoegde waarde van dat bericht?
Ik geloof dat hier al een aantal keer is aangekaart dat het geen opleiding is voor doetjes. Kun je de opleiding niet aan, kun je een baan in de sector zéker niet aan. Wees blij dat het gelijk stright to the point is. Anders kom je er achter als je net een baan hebt.

Kom op zeg! Dit gaat absoluut niet over de opleiding wel of niet aankunnen. Vrijwel iedereen kan die opleiding aan. Het gaat erom wat je ermee bereikt/gaat bereiken.

Maar ga het lekker doen, niemand houd je tegen hoor! Sommige mensen delen alleen hun ervaringen. En bedenk trouwens maar eens waarom er zoveel mensen mee stopten waarbij het een droom van hen was om Deurne te doen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:06

Omdat volgens mij heel veel mensen die eraan beginnen denken dat heb 24 uur per dag paardjes poetsen en rijden is :) en ik weet dat dat niet zo is, ik weet dat je stages niet eens per se ook maar iets met paarden te maken moet hebben, omdat je op de HBO variant een bredere opleiding hebt dan enkel paarden. Ik ben me daar bewust van, anderen misschien niet. Als je enkel voor het rijden zou willen gaan heeft het geen nut de HBO te doen lijkt me. Dan had iik wel gewoon MBO Paardensport gekozen, dat is puur 'ikwilverderindepaarden'. ;)

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:20

Hoorde van iemand dat mevr. Schreuder op nonactief is gesteld, weten jullie of dat klopt ?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:23

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:55

Ok, thanks, wist ik niet, kennis van mij kan niet afstuderen omdat haar papieren kwijt zijn,
en mevr. Schreuder schijnbaar haar contact persoon was.