Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:08

kensha schreef:
Misschien ze ook eigelijk iemand zoeken in de kant met ervaring in het politiewerk. Het feit is wel jammer ze niet vermelden waar in je gebrek heb aan ervaring. Ervaring kan van alles betekenen.

Ervaring in het politiewerk is bij deze vacature niet aan de orde (voor zover ik weet) en een ieder mocht reageren mits je voldeed aan opleiding en ervarings eisen (waar ik dus kennelijk niet aan voldoe)
Het gaat hier om de verzorging van de honden en paarden op het complex (stallen mesten,buiten zetten, dagelijkse dingen maar NIET rijden) en verder heeft het niets te maken met politiewerk.

Ik ga zeker nog even informeren over de exacte rede omdat ik het onwaarschijnlijk vind dat mijn afwijzing met ervaring te maken heeft (al kan het natuurlijk altijd). Ik ben alleenstaande moeder en heb dit netjes vermeld,bovendien ben ik (al) 27 en voor veel werkgevers te oud, ik denk dus eigenlijk dat het hierdoor komt maar dit niet als argument gebruikt kan worden......zullen ze ook niet toegeven als 't wel zo is

Ik heb gewoon werk en accepteer echt wel dat niet alles kan gaan zoals ik wil, maar vind dit argument gewoon belachelijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:14

Ik kwam vanmorgen een vacature tegen voor orderpicker, avonduren en op de fiets bereikbaar. Dus als je kooswerkeloos bent dan reageer je daar maar even meteen op.

S'middags zat ik al bij het UZB mijn hele cv door te nemen. Echt.. ze moest wel 3x vragen waarom ik toen gestopt was met het werken op de kinderboerderij. Ik dus 3x uitgelegt dat het een baan betrof via het JWG(jeugdwerkgarantieplan) ze had daar nog nooit van gehoord denk ik(wie kent het wel ???) en toen ik vertelde dat het een soort melkertbaan was leek het enigzins tot haar door te dringen.
"ik had een uitkering en moest een vaste baan!" heb ik nog gezegd.
Let wel ten tijde van deze 'baan'was ik 18 jaar! , Ik ben nu 34 en wordt daar helemaal over uitgehoord.

Daarna vroeg ze naar mijn gezondheid. Dat kwam ter sprake omdat ze bij elke werkgever vroeg waarom ik gestop was. En ja bij 1 moest ik wegens gezondheids redenen stoppen. Ik heb haar op het hart gedrukt dat het werk waarvoor ik solliciteerde geen beperkingen heb.
Ze vroeg hiernaar omdat het bedrijf geen zieke en mensen met mankementen in dienst wil hebben. Ik voelde me eigenlijk wel een beetje opgelaten en niet echt op mijn gemak hierbij. Tellen we niet meer mee in deze maatschappij als je 'iets'mankeert?
Ik had nu eindelijk eens gehoopt het achter me te kunnen laten juist omdat het zo ontzettend goed gaat maar toch moet het elke keer weer opgerateld worden.

Toen ze ook op mijn cv zag dat ik bezig ben met een administratieve opleiding vroeg ze natuurlijk of ik dat niet liever wilde.
Als antwoord heb ik gegeven dat ik hoop dat het misschien binnenn het bedrijf wel mogenlijk zou zijn om in de toekomst door te groeien.
Nou dat werd direct van tafel geveegd waarop ik antwoorde dat ik toch ergens moest beginnen.

Nu gaat ze nog referenties opvragen, 1 bij mijn vorige werkgever die mijn contract niet verlengde zonder reden(ik zeg altijd maar dat het met de crisis te maken heeft, dus ben benieuwd wat zij te horen krijgt als ze belt) en bij de werkgever waar ik in de ziektewet terecht kwam en ik voelde me bij dat bedrijf ook helemaal niet op mijn plek. Heb daar echt 2 jaar lang met tegenzin gewerkt en ging toen met een hernia als dank de deur uit.

Tsja ik ging met volle moed heen maar heb er u een zwaar hoofd in dat dit iets gaat worden. :n

Ier

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:42

Dat is het nadeel met referenties. Ik heb bij één bedrijf gewerkt waar ze hebben gezegd dat ze altijd mogen bellen voor een referentie.. Maar godzijdank had ik de keuze om dat bedrijf op te geven toen m'n nieuwe baas er naar vroeg, als ze het naar één van de andere twee bedrijven hadden gedaan had ik het somber ingezien. Maar goed, een referentie is eigenlijk zo persoonlijk, als je niet goed overweg kon met de persoon die je referentie moest geven wil dat nog wel is vervelend uitpakken.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:16

Nou..
Vandaag moest ik weer gaan werken.
Had zelf besloten kop erop en laat gewoon ef zien wat je kan. En krijg je weer zo een opmerking meteen diegene erop aanspreken en klaar.

Stond ik me rustig om te kleden, kon ik op kantoor komen.
Vinden dat ik niet goed in het team pas, en dat ik meer voor mezelf moet opkomen.
Vind het knap dat hun dat al na 4/5 dagen kunnen zeggen.

En heb meteen ook even tegen ze gezegt dat ik het gepast had gevonden als ze eerst een gesprek aan hadden gegaan en dat we vanuit daar aan dingen hadden kunnen werken. Omdat er bij mij ook wat dingen dwars zaten.

Maar er viel niets meer te praten en kon meteen alles inleveren en klaar.

dus ben nu hard opzoek naar iets nieuws!!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:18

Dat is balen zeg.

Ik heb trouwens het gesprek gehad en het ging wel goed had ik het idee, moet nu alleen even anderhalve week wachten of ik door ga naar het tweede gesprek.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:43

Nou dat is bizar zeg. Denk dat je dan maar blij moet zijn dat je er weg bent. Gekke mensen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:43

Nou meteen bedrijven gebeld en gedaan en heb morgenvroeg al weer een sollicitatiegesprek!

Bij de office centre!
Iets heel anders maar goed werk is werk!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:56

Ik kreeg een telefoontje van het UZB dat de vacature voor orderpicker al ingevuld was.

Ze hadden nog wel werk voor me als schoonmaker maar heb daar toch vriendelijk voor bedankt. Verkoop nog liever mijn paard.

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:12

Voor de werkzoekers: Ik heb net m'n baan opgezegd, dus als iemand nog iets administratiefs/verzekeringen zoekt in Den Helder, pb maar :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:51

Cowgirl.
Snap dat je liever niet in de schoonmaak wilt werken. Wilde ik ook niet, maar werk er nu al een maand in omdat ik helaas nergens anders wordt uitgenodig.
Heel vervelend, maar inkomsten is inkomsten toch?

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:11

bo0tjeee schreef:
Cowgirl.
Snap dat je liever niet in de schoonmaak wilt werken. Wilde ik ook niet, maar werk er nu al een maand in omdat ik helaas nergens anders wordt uitgenodig.

Wou ik ook zeggen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:18

En ik vind het niets hoor, en het is misschien wel onder m'n niveau. Maar ik vind niet dat je iemand erop kan veroordelen.
Ik vind het goed dat iedereen werkt, leuk of niet.
Je kan beter werken en zoeken en gewoon inkomsten hebben, dan een uitkering hebben vind ik, dan blijf je nog bezig. (Geen veroordeling over een uitkering hoor!!!)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:35

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS ik krijg de opleidingscheque!! Dat betekend vanaf september naar school!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:43

Girl In The Mirror schreef:
lotteElb schreef:
Ik was gister weer benaderd door ee uzb (na een sollicitatie van mij) voor een adminstratieve functie. Maar ze waren bang dat ik te hoog geschoold was (en dus een te hoog salaris wil). Wat gek? Kon 12 euro p/u krijgen ongeveer, maar da's lager als m'n ww uitkering...

Dat had ik ook de hele tijd. :{ Ik heb uiteindelijk wel flink moeten inleveren. Er zijn namelijk zat hoog opgeleide mensen die wel werk voor zo'n laag salaris accepteren, en dan is de keuze voor de werkgever natuurlijk snel gemaakt.

Krijg je serieus zoveel geld als je een uitkering hebt :oo ? Belachelijk. :n

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:07

Dat vind ik inderdaad ook wel vrij bizar. Dat je zoveel aan uitkering krijgt spoort mensen denk ik niet meer aan om werk te zoeken.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:22

Ik heb een behoorlijk werkverleden en ben buiten mijn schuld om werkloos, kan ik er wat aan doen dat mijn uurloon (schijnbaar) zo hoog is? (gewoon 70% van m´n laatst verdiende loon) Ik heb in 3 maanden al meer dan 100 serieuze sollicitatie verstuurd, dus zit echt niet niks te doen. Maar als ik nu moet gaan werken onder uitkeringsnivo vind ik dat ook wel een beetje zonde... Dan kies ik op dit moment even voor mezelf en m´n kinderen...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:31

bo0tjeee schreef:
Dat vind ik inderdaad ook wel vrij bizar. Dat je zoveel aan uitkering krijgt spoort mensen denk ik niet meer aan om werk te zoeken.

want? je uitkering wordt gebasseerd op je inkomen uit het verleden...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:42

Nou lekker dan,
Gister ben ik dan bedankt op het werk ... zoals hierboven verteld.
Was gister mijn tante daar op het terras die vroeg wanneer ik moest werken. Vertelde ze dat IK ontslag heb genomen :Y) :Z

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:07

Zo dan zou ik daar mooi weer op de stoep staan met je tante om te vragen wat dat moet voorstellen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:41

Verder dit topic niet gevolgd maar ik het via Adrem Young professionals een hele leuk baan gevonden. Misschien een tip voor de hoger opgeleiden hier?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:08

bo0tjeee schreef:
Cowgirl.

Inkomsten zijn inkomsten, ben het met je eens zo heb ik de afgelopen 10 jaar al gewerkt.
Daarnaast denk ik ook dat de werkzaamheden niet bevordelijk zijn voor mijn rug.

Ik ben vanmorgen gebeld voor een functie op een receptie van een bungalowpark op een van de eilanden. Wordt vervolgd...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:37

Dames ik ga jullie alweer verlaten!

Ben weer aangenomen :D Een super uitdagende functie, heb er echt zin in :D

Vind t vreemd dat sommige niet aangenomen worden..
Heb nu 4 dagen zonder werk gezeten. Ok, eerlijk is eerlijk, 2 weken geleden op deze baan geschreven, dus dit duurde iets langer.
Maar heb nog 2 gesprekken staan, die ik nu dus weer af moet zeggen..
Dus als je echt echt echt zoekt, moet er vast wel iets zijn!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:44

ben ik niet met je eens mm, in sommige branches is gewoon weinig tot niets te vinden, zoals in mijn branche, als je dan als net-afgestudeerde in een andere branche soliciteert, wordt je vaak afgewezen op te weinig ervaring..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:48

Nee ok, dat snap ik.

Maar ik heb dus en geen opleiding, en bijna geen ervaring..

En tuurlijk, ik heb hier de hele dikke stapel afwijzingen ook liggen.
Iedereen wordt op 1 hoop gegooid qua functies waar ik op kan solliciteren. Er komen echt bakken vol brieven binnen.
Maar toch, 1e keer heb ik een maand zonder gezeten, en nu 4 dagen..
Tuurlijk, makkelijk is t echt niet, dat hoor je mij ook niet zeggen.
Maar ik denk dat er zeker wel wat te vinden moet zijn...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:11

Ja tuurlijk is er wat te vinden, maar niet in mijn branche blijkbaar. Ik solliciteer al 3 maanden. Ondertussen wel 60 sollicitaties gedaan en ben op 2 gesprekken geweest. Bij de ene paste ik niet in het team, bij de ander loste ze het opeens intern op.
Dus makkelijk is het niet, hoe graag ik ook wil!
Je wordt in mijn branche ook vaak afgewezen op "Te weinig ervaring". Administratief of receptioniste, of telefoniste, en ga zo maar door, daar solliciteer ik op...