Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 16:09

Welkom Noblesse! Een vriend van me studeert ook toegepaste psychologie, misschien kennen jullie elkaar wel ;)

Ook mooie resulaten Lienepien & Carpediem!

Jammer van je rooster Desiree, maar als je het eenmaal gewend bent valt het heus wel mee hoor! Hier ook altijd pech met lessenrooster gehad in het middelbaar, maar met een goede planning was alles goed te doen ;)

Zo, ik heb mijn deskplanner na twee weken niks doen terug bovengehaald. Heb echt terug nood aan structuur in mijn leven, anders begin ik er zelfs niet aan. Zo twee weken niks doen is toch niet altijd positief _O-
Planning:
Vandaag:
- weblecture van sociale psychologie 2 bekijken
- eerste hoofdstuk doorbladeren en al beginnen samen te vatten

Woensdag:
- 11u tot 13u: werkcollege van ontwikkelingspsychologie
- weblecture van differentiële psychologie bekijken en notities bijhouden

Donderdag:
- 8u30 - 10u: hoorcollege ontwikkelingspsychologie
(weet nog niet als ik ga gaan of niet, heb het vak vorig jaar al gehad en de eerste lessen zijn slechts inleidend)
- 11u - 13u: hoorcollege human biology
(idem dilemma wel/niet gaan)
- 14u - 16u: hoorcollege gedragsneurowetenschappen 2
(vak is op Toledo nog steeds niet geactiveerd, dus kan nog niks ermee doen. Heb wel mail gehad dat ze het ten laatste deze week zouden activeren)

Vrijdag:
- hoofdstuk 1 van ontwikkelingspsychologie samenvatten
- hoofdstuk 1 van human biology samenvatten

Zo dat is het zo'n beetje voor deze week. Kan nog niet echt veel doen aangezien alles in het begin nog wat in orde gemaakt moet worden qua lessen en activatie van vakken. Ook nog niet alle cursussen kunnen kopen, die zouden in de loop van de week terug binnenkomen in de winkels. Als ik me voor deze week aan mijn planning kan houden ben ik al blij :)

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:19

Snollygoster, ik hoop inderdaad dat ik het meeste werk al op school kan doen! Maar het is natuurlijk wel een stuk vermoeiender :P

Je planning ziet er erg goed uit zeg!

Ik ga vanmiddag ook even een planning maken voor alles wat we tot nu toe hebben opgekregen. Het is geen echt huiswerk, maar wel al toetsen. Ook niet onbelangrijk.
Planning voor vandaag:
16:45 - 17:00 Sporten
17:00 - 17:30 Douchen
17:30 - 18:00 Planning maken
18:00 - 19:00 Eten
19:00 - 20:00 Aan M&O opdracht werken

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:20

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:18

Motivatie is hier zeer ver te zoeken _O-

Planning deze week:

Woensdag: werken 9:00 - 17:30
Donderdag: college 10:00 - 15:45 's avonds naar stal (nog niet zeker)
Vrijdag: college 10:00 - 13:45 's avonds uiteten met werk

Met andere woorden, ik vind dat ik geen tijd heb om nog iets aan studie te doen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:03

Britt, geniet er dan maar van hahaha. :D

Ik zie net dat ik een domme fout in mijn planning heb gemaakt, 15 min sporten? Oeps. :')
Aangepaste versie:
19:00 - 20:00 Aan M&O werken
20:00 - 20:30 Planning maken
Relaxen, slapen :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:59

Goed bezig met plannen allemaal! Nu nog even de motivatie vinden, Britt. :P

Ik heb morgen twee vrij grote toetsen dus ik ben vanavond vooral nog aan het leren en oefenen. Morgen wil ik even een planning gaan maken voor de vakantie aangezien ik even wat bij moet werken en vast wat voor de laatste SET-week wil gaan doen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:33

Motivatie is steeds verder te zoeken, moet nog een afspraak plannen met de zadelmaker dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk een dag college skippen _O- Enige waar ik motivatie voor heb is mijn werk, nieuw contract gekregen, loonsverhoging en het werk is gewoon leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:10

Britt, super dat je je werk zo leuk vind :D De motivatie nog gevonden?

Hoe gingen de toetsen Carpediem?

Voor morgen gelukkig geen huiswerk, dat scheelt. Heb wel een druk weekend en ook over een paar weken veel te doen en veel toetsen dus ik ga wel alvast daar wat voor doen. Heb een iets te lange pauze gehouden dus nu hard aan het werk. :')

16:15 - 17:30 Engels woorden leren
17:30 - 18:15 Wiskunde maken
18:15 - 19:00 Eten
19:00 - 19:15 M&O maken en lezen
19:15 - 20:00 Economie maken

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:54

Mijn toetsen gingen naar mijn idee wel goed. :D Morgen ben ik gelukkig vrij dus ik heb nu al vakantie. Ik mag van mezelf even een paar dagen relaxen en moet daarna toch ook wat aan school gaan doen.

Succes met je huiswerk Deetjeeuh.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 13:46

Wat is het hier even stil geweest hoor!
Hier heb ik gisteren sociale psychologie en human biology samengevat. Vandaag ga ik een hoofdstukje van differentiële psychologie doen en dan zie ik wel weer :)
Morgen voor het eerst naar de les van gedragsneurowetenschappen deel 2, het vak is eindelijk geactiveerd, maar staat echt enorm onoverzichtelijk erbij, snap er geen bal van, dus naar de les gaan is écht wel nodig :')
Hoe gaat het bij jullie? :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:56

Ik heb wel een beetje paniek.. -O-

heb 6 moeilijke vakken voor deze periode, waarvan ik er 2 MOET halen... lekker voor het stressgevoel waar ik al maanden mee loop...

Maar goed, ga het gewoon DOEN!!! *\o/*

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:06

Het is inderdaad erg stil hier!

Goed bezig SG, hopelijk wordt alles morgen duidelijk als je de les van gedragsneurowetenschappen gevolgd hebt. Succes nog vandaag en morgen!

Het gaat je vast lukken, spottedponie! Een beetje vertrouwen hebben in jezelf!

Ik ben vandaag begonnen aan mijn presentatie voor Duits, heb mijn scheikunde werkplan afgemaakt en ben begonnen met het samenvatten van scheikunde. Nu ga ik eerst even naar mijn paardjes, maar vandaag wil ik mijn scheikunde samenvatting in ieder geval af gaan maken.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:49

Ik probeer elke avond snel eens te overlopen wat we gezien hebben tijdens de les. Dit is gelukkig heel goed te doen aangezien ik maar 4 uur les heb per dag, en de maandag sowieso nooit.
Verder ben ik begonnen aan een grote opdracht rond de vluchtelingenproblematiek in Oostende. Moet interviews gaan afnemen met inwoners van Oostende en dat moet voorbereid worden... taak moet 21 maart binnen zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:21

Goed bezig, Noblesse_! Succes met je grote opdracht de komende tijd.

Het loopt bij mij thuis op dit moment allemaal even anders dan gepland en ik ben daarnaast vergeten om de toetsen die ik voor mijn SET-week heb óók in mijn planner mee te nemen, dus morgenochtend sta ik bedtijds op en ga ik aan de slag met een nieuwe planning waar ik me dan ook goed aan moet gaan houden. :+

Even een vraagje aan de planners onder ons: plannen jullie ook de tijd voor/bij je paard en eventuele andere niet-schoolgerelateerde activiteiten in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:44

Carpediem, ja, dat probeer ik wel zo veel mogelijk in te plannen zodat ik daar óók mijn tijd aan besteed. Dat vind ik namelijk wel belangrijk. :) Ik weet ook dat als ik bijv. doordeweeks paarden inplan dat ik dan geen/weinig tijd meer heb voor huiswerk en het dan dus niet handig is om op die dag nog veel in te plannen.

Op dit moment loop ik een beetje met mezelf vast. Ik wil heel veel, en ik ben erg moe. Qua korte termijn projecten lukt het prima, huiswerk is niet al te veel. Maar grotere en langere projecten vind ik toch best lastig ook genoeg tijd voor in te plannen.

Ik wil bijv. alles bijhouden, maar dat lukt nu al niet. :+ :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:53

Ja, daar zit ik dus ook mee. Ik moet dagelijks minimaal 1x per dag maar stal voor mijn pony's en bedenk vaak ter plekke wat ik wil gaan doen en soms ben ik dan een half uur bezig, soms een uur, soms twee... Ik denk dat ik dan maar ga proberen te plannen wat ik ga doen met ze. :P

Lastig Deetjeeuh, maar ik weet uit ervaring dat het gewoon lastig is om alles bij te houden voor mij, dus ik vind dat ik de vakken die ik moeilijk vind bij moet houden en de andere vakken wat meer los mag laten. Op dit moment hoef ik me van mezelf eigenlijk alleen nog te focussen op de dingen waar ik cijfers voor krijg en mijn laatste SET-week. Daarna is het tijd om te gaan blokken voor m'n examens. :o

Misschien helpt het om de druk er een beetje af te halen? Niets is zo demotiverend als iets dat maar niet wil lukken..

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:09

Ik voel me echt steeds zo gemotiveerd dat het bijna eng wordt. Alleen biologie vind ik vreselijk. Snap er helemaal niks van en dan is het zo moeilijk om mezelf er toe te zetten om het te studeren :+ .

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:27

Ik vind biologie ook eigenlijk alleen leuk als het over het menselijk lichaam of dieren gaat. Planten boeien me echt niet, haha.

Ik mag nu even bokken van mezelf en ga daarna een planning maken. Vanochtend al de stal gedaan, eten klaar gelegd en de pony's getraind. Dus ik heb niet helemaal stil gezeten. :+

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:41

Op dit moment gaat het over neurofysiologie :+ , vreselijk. Over een paar weken beginnen we met erfelijkheidsleer :r

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:47

Erfelijkheid is echt vreselijk ja...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:29

Erfelijkheid is juist een van de leukste onderwerpen :D :D
(oh sorry, ik ben een meelezer :+ )

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:08

Ik vind planten niet interessant en ik ben niet zo goed in erfelijkheid ('Hoe groot is de kans dat kind Z van ouder X en Y de afwijking heeft?' en dat soort vragen), maar als ik het ga snappen is het misschien een stuk leuker, haha.

Hier heb ik het 'even' bokken wel heel serieus genomen, zometeen maar even aan m'n planning gaan werken. :+

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:12

Ik heb vorig jaar al erfelijkheid gezien en dat was een ramp. Nu achtervolgt het me weer in het hoger onderwijs...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:14

Ik ga vanaf maandag ook met erfelijkheid aan de slag (VWO 6).

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:06

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt