Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:17

@Dimple, dank je wel voor de vacatures! Had er 1 nog niet gezien dus die toegevoegd aan de lijst. Die vacature bij gemeente Lingewaard is zeer interessant, dat is precies wat ik zoek.

Hebben jullie ook dat juist de sollicitatiebrieven naar vacatures die je echt heel erg leuk lijken heel lastig zijn om te schrijven? Ik merk dat ik snel verval in algemene termen. De sollicitaties naar "mwah-zou-kunnen-vacatures" gaan me vaak wel goed af.

Een gesprek is altijd spannend. Als ik er eenmaal ben en het klikt, gaat het eigenlijk wel :D

Hier weer heel veel afwijzingen binnen.. Wordt er een beetje moedeloos van. Heb het idee dat ik loop te vissen in een hele grote vijver. Eigenlijk zou je echt op moeten vallen, maar hoe dan? Ik heb 3 soorten CV's: 1 normale, 1 competentie CV en een wat opgepimpte, versimpelde leukere versie met pictogrammen. Maar ik twijfel altijd wanneer ik welke moet sturen, of het wel goed genoeg is, of ik er mee opval.. Dipje :+

Doubtless

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:34

Gesprekken heb ik dan weer weinig moeite mee... Maar zover komt het meestal niet :+ Als ik eenmaal op gesprek mag komen zijn we al een heel eind. Ik ben best wel direct dus kan nogal verrassend uit de hoek komen & dat vinden ze vaak wel grappig :') Heb ook eigenlijk alleen nog maar leuke reacties gekregen na gesprekken, ondanks dat ik niet overal aangenomen werd.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:36

Wel fijn om te lezen dat meerdere mensen zich herkennen er in!
Sollicitatiegesprek heb ik nog niet gehad, maar denk dat ik stik zenuwachtig zou zijn als ik uitgenodigd zou worden :=
Komt ook denk ik wel omdat ik er weinig ervaring in heb, de drie contracten bij mijn vorig werk werden mij aangeboden zonder dat ik hoefde te solliciteren.

Spannend Yonne, hopelijk wordt het wat met de locatie dichtbij jou. Lange reistijd in combinatie met weinig uur lijkt me ook niet zo aantrekkelijk inderdaad :\

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:41

Ik ga zo ook maar formulier nummer 1000 weg brengen om dan van de week te horen te krijgen dat ik niet in het profiel pas of dat 14 jaar ervaring gewoonweg te weinig is :')

Of ze wel eens personeel zoeken vroeg ik.......
Antwoord was een diepe zucht en een puffende jaaaaaaaa dat wel :')
Het personeel verloop is behoorlijk hoog daar maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Voor een toilet schoonmaak dienst kom ik niet in aanmerking omdat ik geen HBO heb gedaan :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 11:43

Deco, ik wil beste met je mee kijken naar brieven of CV. Vind ik leuk om te doen! IK heb Fangio ook geholpen en zij mag op gesprek komen :D

Hier even geen leuke dingen waar ik direct op wil reageren. Hoop dat ik vandaag of morgen wat hoor van die recruiter die me heeft benaderd............DUIMEN!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 11:44

quartel schreef:
Voor een toilet schoonmaak dienst kom ik niet in aanmerking omdat ik geen HBO heb gedaan :+

Dit meen je niet???

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:44

Mijn duimen draaien overuren voor iedereen. *\o/*

Ik mag vanmiddag op gesprek voor een oproepfunctie, niet ideaal maar het is teminste iets, ben benieuwd eerste gesprek sinds 2 maanden werd weer eens tijd. :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:50

Dimple schreef:
quartel schreef:

Dit meen je niet???

Niet echt maar de realiteit zit er niet ver vandaan tegenwoordig.
En na haast een jaar je best doen en de ene afwijzing na de andere krijgen daar word je ook gewoon moe van........

Ik moest van de week met mijn dochter naar school om een leer richting te kiezen voor haar.

Ik zei tegen mijn man: tegen de tijd dat zij aan het werk moet zal ze doctorandes moeten hebben en minstens 10 jaar ervaring op haar 18de.
Anders mag ze braaf thuis gaan zitten met al haar kennis.

Nederland........leuker kunnen we het niet maken -O-

Ik heb geloof ik een dipje :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:52

_Deco_ schreef:
@Dimple, dank je wel voor de vacatures! Had er 1 nog niet gezien dus die toegevoegd aan de lijst. Die vacature bij gemeente Lingewaard is zeer interessant, dat is precies wat ik zoek.

Hebben jullie ook dat juist de sollicitatiebrieven naar vacatures die je echt heel erg leuk lijken heel lastig zijn om te schrijven? Ik merk dat ik snel verval in algemene termen. De sollicitaties naar "mwah-zou-kunnen-vacatures" gaan me vaak wel goed af.

Een gesprek is altijd spannend. Als ik er eenmaal ben en het klikt, gaat het eigenlijk wel :D

Hier weer heel veel afwijzingen binnen.. Wordt er een beetje moedeloos van. Heb het idee dat ik loop te vissen in een hele grote vijver. Eigenlijk zou je echt op moeten vallen, maar hoe dan? Ik heb 3 soorten CV's: 1 normale, 1 competentie CV en een wat opgepimpte, versimpelde leukere versie met pictogrammen. Maar ik twijfel altijd wanneer ik welke moet sturen, of het wel goed genoeg is, of ik er mee opval.. Dipje :+

Herkenbaar :') als je een job super graag wilt, wil je geen fouten maken in je motivatiebrief. Bij mij hielp het vaak om mijn vriend te laten beginnen schrijven voor mij en dan viel mij al snel in wat ik zelf zou schrijven en nam ik over (arme vriend, alle moeite voor niks :+ )

quartel: :(:)

pivione: succes straks!

Ik ben het helaas niet geworden voor de aanvullende halftijdse hier op het werk, reden "te slim" (te hoogopgeleid dus). Het lag niet aan m'n werk want iedereen verzekerde me dat wat ik nu doe goed gaat en dat ze tevreden zijn. Ze vrezen alleen dat ik snel ga jobhoppen naar iets beters als die kans langskomt en ze willen toch iemand die minstens 4 jaar blijft. Beetje stom :( maar goed.

Ze hebben wel iets anders aangeboden: een vervanging doen voor maart en april, da's wel fijn! :) Iets totaal anders dan ik nu doe, het runnen van een bezoekerscentrum (voor een natuurorganisatie, is een bezoekerscentrum gekoppeld aan een natuurgebied). Dus toch voor enkele maanden een voltijdse..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:58

Spannend Gomir! Je hebt in elk geval wat lopen :)

Yvonne: je kan altijd je voorkeur aangeven voor de baan in eigen woonplaats? Veel reizen gaat je ook opbreken. Wel positief dat je op gesprek mag!

Ik heb ook wel zenuwen voor gesprekken; voor mijn laatste baan kwam ik ook zo binnen (alleen gesprekje met intercedent, geen gesprekken bij het bedrijf zelf).

Haha quartel... herkenbaar, ik word ook aardig sarcastisch van het solliciteren.... toch succes met formulier nummer 1000!
Zag laatst ook nog een debiele vacature... afwaskeuken op oproepbasis. Voor gemiddeld 5 uur per week moest je wel 3 dagen volledig beschikbaar zijn, vloeiend nederlands kunnen en een VOG kunnen overleggen :') kom op zeg....

Hier ook maar eens bezig met brieven; had 3 vacatures bewaard waarvan eentje al van de site is gehaald :\ (ver voor de sluitingsdatum...!) Dus maar gauw bezig met die andere 2....

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:01

Dimple schreef:
Deco, ik wil beste met je mee kijken naar brieven of CV. Vind ik leuk om te doen! IK heb Fangio ook geholpen en zij mag op gesprek komen :D

Klopt! *\o/*

Misschien moet je een bedrijf starten in mensen helpen met sollicitaties, zou nog zomaar een goudmijn kunnen zijn in deze tijden :)*

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:15

Hier draaien de duimen ook Dimple!

Veel succes vanmiddag Pivione!

Wat jammer Solleke_noah :(:) maar wel fijn dat je iets anders hebt aangeboden gekregen, al is het mars tijdelijk.

Quartel: :(:) kan me voorstellen dat je er sarcastisch van wordt, het liefst hebben ze een iemand met zoveel mogelijk ervaring die het voor het loon van een jong iemand doet :=
Veel van mijn studiegenoten zijn na bijna 2 jaar nog steeds niet aan het werk in het vakgebied, gewoon weg omdat ze niet genoeg ervaring hebben. Tja, als je nergens wordt aangenomen, doe je ook geen ervaring op :?

Inderdaad snel reageren blingpiggy! Soms gaan vacatures er nog voor de sluitingsdatum af, zou zonde zijn als je net mis grijpt :(

Hier afwijzing gekregen op open sollicitatie. Nou ja, afwijzing :=
Er staan geen vacatures open, maar ze houdt mijn brief en cv het komend half jaar nog in het bestand.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:41

Hallo allemaal.

Wordt weer even ''gerust'' gesteld als ik jullie verhalen allemaal zo lees....
Als ik mij hier ook even mag melden :D
Hier nog een koos werkloos! ( klinkt wel heel kansLOOS ;) )

Ik ben nu ongeveer 4 weken terug uit Australië waar ik een aantal maanden een fantastische tijd heb gehad! Heb gegroomd voor een eventingamazone... was erg vet! :)

Eenmaal weer in het koude, winderige NL opzoek naar een baan dus.
Ennn dat is nog niet zo makkelijk, zoals jullie ook wel weten.

Tja... ik heb een prachtige baan aangeboden gekregen op stal bij een bekende springruiter( als groom), maar na even goed nagedacht en meegedraaid te hebben toch besloten om het niet te doen. Dat zou letterlijk inhouden: Dag sociaal leven, dag relatie en dag eigen paard. Nouja, dag droombaan :D Soms, heeeel soms steekt het nog even.. had ik toch maar, dan zat ik nu in..... Maargoed dat ligt achter me.

Ben druk aan het solliciteren overal en nergens.
Kom uit de kinderopvang... was erg leuk maar misschien ook wel leuk om eens iets totaal anders te doen.

Vandaag is het plan te solliciteren op verkoopmedewerker ruitersportzaak. :) Ben benieuwd...

Jullie nog sollicitatie plannen vandaag? B-)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:10

Solleke_Noah schreef:
Ik ben het helaas niet geworden voor de aanvullende halftijdse hier op het werk, reden "te slim" (te hoogopgeleid dus).

|o Ja want stel je voor...
Fijn dat je voor 2 maanden in ieder geval nog iets te doen hebt!

Vandaag even geen sollicitatieplannen. Gisteren werkelijk op alles wat ook maar een beetje in aanmerking kwam gereageerd, dus ik ga vandaag echt maar 's aan m'n scriptie schrijven. Dat kreng moet over ruim 3,5 week ingeleverd worden, maar ook daar ligt de motivatie voor onder het nulpunt. Heb vanochtend de boel aan kant gemaakt & moet einde van de middag naar stal, dus ik zal nu echt wel moeten :')

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:36

Welke opleiding volg je Doubtless?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:52

Communicatie (management stroming)!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:01

Citaat:
Hartelijk dank voor uw sollicitatie op de vacature.
Helaas sluit uw profiel niet aan op de wensen van onze opdrachtgevers.

En daar gaan we weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:03

Bummer! Is dat van die recruiter?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:06

Succes met je scriptie Doubtless :(:)
Wat was ik blij toen die van mij af was, kwam geen end aan :x
En jammer van de afwijzing...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:14

Ja dat geloof ik wel. Hoewel de recruiter vanuit Topliner werkte en ik nu een reactie van Unique krijg :o? Maar als ik het doorklik kom ik wel bij dezelfde vacature uit. Da's het nadeel van zoveel reacties de deur uit doen, 't wordt een beetje troebel zo :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:16

Overzichtje bij houden?
Ben ik sinds gisteren ook mee begonnen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:16

Ik hoop echt dat ik binnen een maand m'n diploma heb zeg!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:20

Leuk Gomir, ben benieuwd!

Pivione, fijn dat je op gesprek mag komen! Succes

Doubtless succes met je scriptie!

:(:) voor iedereen met een dip(je) of afwijzingen

Bedankt voor jullie reacties :) Staat denk ik wel goed op mijn CV, maar qua werkuren is het heel moeilijk er iets naast te vinden.. Heb voorkeur natuurlijk ook aangegeven :j maar denk dat andere kandidaat dan dezelfde voorkeur heeft ofzo..
Heb nog niks gehoord en zit echt in de stress := vind dit allemaal zo moeilijk en spannend. Wat jullie ook zeggen, die faalangst is echt erg.
Net nog een uitnodiging gekregen voor een gesprek volgende week dinsdag. Ook een leuke functie! Als woonbegeleider met dagbesteding in de gehandicaptenzorg.
Maakt het ook weer moeilijk want wil niemand teleurstellen en wil graag ergens helemaal voor gaan..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:52

Spannend Yonne, ik duim voor je :j
En ook leuk dat je uitgenodigd bent voor een gesprek volgende week!

Ik verstuur net een sollicitatie... vanaf mijn niet-zakelijke emailadres.. grote FAIL |o
Nee, dat emailadres is echt niet serieus te nemen, zo erg :')

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:08

Oepss -O-

Was ik net even met mijn vader aan het bellen, heeft ze gebeld := Maar even terugbellen dus.