Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:04

zo dan heb je inderdaad geluk gehad ja haha! :j

Keedie

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:29

Ik dacht gisteravond oh, morgen weer half 9 tentamen. Maar nee gelukkig om 11:15, dus nu lekker wakker om nog een keer te leren! Veel succes allemaal vandaag!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:00

Quir schreef:
Hier hetzelfde! Ook enorm leuk, vooral de practica. Echografie vind ik tot nu toe het leukste (omdat dat nu al echt tastbaar is en je het echt kan doen). Radiodiagnostiek kan je ook wel al foto's maken, maar dat is toch van een fantoom/pop en dus anders. Radiotherapie eigenlijk het zelfde, wel met doorlichting kunnen werken, maar ook weer op een fantoom haha. Nucleaire Geneeskunde is alles behalve tastbaar, maar goed je gaat ook niet even radioactieve stoffen in een student spuiten om een plaatje te kunnen maken. :P
Wel leuk om de gamma camera te leren kennen, vooral testen of die wel écht stopt als er een patiënt onder ligt... :+

Vakken is wel aardig gelijk zo, bij ons heet sociale vaardigheden alleen interpersoonlijke vaardigheden. Vind ik ook echt helemaal niks, afgelopen periode daar een presentatie over moeten doen. Samen met tentamen enige waar we studiepunten voor krijgen deze onderwijs periode.
Oh verder hebben we nog wel atoomfysica.

Ik heb volgende week maandag tentamen, heb jij ook 1 (stellingen?) toets van alle vakken?

Wel leuk, kom niet veel mensen tegen die de opleiding kennen laat staan doen.

Edit: Nog een vraag, je hebt al stage gelopen toch?
Heb jij ook Mantoux test moeten doen? Bij ons is het verplicht, anders mogen we niet op stage namelijk (hebben 2e week van december pas stages).

Echo vind ik ook het leukst. Daardoor weet ik ook weer dat me aorta niet verwijd is.
Ng hebben we nog niks met de gama camera gedaan :( alleen met het progama hermus.

Wat houd atoomfyca in?

Wij hebben wiskunde toets aan begin van de periode moeten maken voor 2 studie punten, presentatie over hoe je met de patiënt moet omgaan (1 punt). Deze week hebben we een toets MV/BH (2punten) en een toets van alle vakken als je die haalt en je practicum haalt krijg je 9punten.

Ik kom ook bijna nooit iemand tegen die het kent. Ja de 200 eerstejaars van de opleiding. Maar zelfs de decanen weten het niet.

Ik heb voor me stage helemaal niks hoeven maken. Kan je er dus niet mee helpen :(

Gister te horen gekregen dat me klas vanaf nu uitelkaar gaat. En dat we bij andere klas gesplitst komen. Doordat me tutor het te druk heeft. Weet echt niet wie ik moet kiezen (mag er 2 aangeven) vind iedereen uit me klas aardig en wil bij ze allemaal blijven.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:34

Ik ga nu voor een uurtje volleybal twee uur reizen :+

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:49

Nou succes horse_xx :))

Mijn motivatie is tot onder 0 gezakt. Ik heb nu 3 tentamens gehad en ze gingen alle 3 niet goed. Ik voel 5 herkansingen aankomen volgende periode :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:35

Vandaag krijg ik te horen of ik mijn teksten heb gehaald :):) Hoorde van een andere klas dat maar 8 van de 30 het hadden gehaald :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:45

Spannend Marit :) hoop dat je het gehaald hebt.

Robin, als je er zo over denkt kan het altijd alleen maar mee vallen :) als heb je ze niet gehaalt nu dan weet je iedergeval hoe vraag steling is. Scheelt al weer een heel stuk ;)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:36

Nou, hoe fijn ons rooster deze periode was, zo verschrikkelijk is het de volgende :') Op dinsdag van 8.45 tot 18.15 ;(

Gelukkig wel de vrijdag weer vrij..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:42

kosseh schreef:
Quir schreef:
Hier hetzelfde! Ook enorm leuk, vooral de practica. Echografie vind ik tot nu toe het leukste (omdat dat nu al echt tastbaar is en je het echt kan doen). Radiodiagnostiek kan je ook wel al foto's maken, maar dat is toch van een fantoom/pop en dus anders. Radiotherapie eigenlijk het zelfde, wel met doorlichting kunnen werken, maar ook weer op een fantoom haha. Nucleaire Geneeskunde is alles behalve tastbaar, maar goed je gaat ook niet even radioactieve stoffen in een student spuiten om een plaatje te kunnen maken. :P
Wel leuk om de gamma camera te leren kennen, vooral testen of die wel écht stopt als er een patiënt onder ligt... :+

Vakken is wel aardig gelijk zo, bij ons heet sociale vaardigheden alleen interpersoonlijke vaardigheden. Vind ik ook echt helemaal niks, afgelopen periode daar een presentatie over moeten doen. Samen met tentamen enige waar we studiepunten voor krijgen deze onderwijs periode.
Oh verder hebben we nog wel atoomfysica.

Ik heb volgende week maandag tentamen, heb jij ook 1 (stellingen?) toets van alle vakken?

Wel leuk, kom niet veel mensen tegen die de opleiding kennen laat staan doen.

Edit: Nog een vraag, je hebt al stage gelopen toch?
Heb jij ook Mantoux test moeten doen? Bij ons is het verplicht, anders mogen we niet op stage namelijk (hebben 2e week van december pas stages).

Echo vind ik ook het leukst. Daardoor weet ik ook weer dat me aorta niet verwijd is.
Ng hebben we nog niks met de gama camera gedaan :( alleen met het progama hermus.

Wat houd atoomfyca in?

Wij hebben wiskunde toets aan begin van de periode moeten maken voor 2 studie punten, presentatie over hoe je met de patiënt moet omgaan (1 punt). Deze week hebben we een toets MV/BH (2punten) en een toets van alle vakken als je die haalt en je practicum haalt krijg je 9punten.

Ik kom ook bijna nooit iemand tegen die het kent. Ja de 200 eerstejaars van de opleiding. Maar zelfs de decanen weten het niet.

Ik heb voor me stage helemaal niks hoeven maken. Kan je er dus niet mee helpen :(

Gister te horen gekregen dat me klas vanaf nu uitelkaar gaat. En dat we bij andere klas gesplitst komen. Doordat me tutor het te druk heeft. Weet echt niet wie ik moet kiezen (mag er 2 aangeven) vind iedereen uit me klas aardig en wil bij ze allemaal blijven.

Haha inderdaad en dat ik een "fontijntje" (truncus coeliacus) en een bunny (hepatica) in m'n buik heb.
Oh dat is wel jammer, al is de gamma camera weinig moeilijk hoor. Wijst zich vanzelf, simulator van Radiotherapie is ingewikkelder en de bucky kamer ook. ;)

Atoomfysica heeft met eigenlijk alles wel te maken, radioactiviteit, ontstaan daarvan, verval, beta stralers, etc.

Bij jullie is het dus wel echt heel anders ingedeeld, deze periode alleen 1 tentamen (6 punten) en 1 presentatie over communicatie (2 punten). Practica hebben we eind volgende periode examens voor en dan hebben we ook eerste examen voor stralingsdeskundigheid (voor diploma stralingsdeskundigheid, neem aan dat jullie die ook moeten halen).

Ja dat is bij ons ook, we hebben alleen de helft minder studenten (numerus fixus en plek voor maximaal 160 studenten op basis van loting).

Oh apart, Mantoux test is een test of je TBC hebt (prikje in de huid). Is in principe verplicht voor je in het ziekenhuis mag werken en stage lopen, daarom moeten wij die ook hebben voor we op stage mogen. Alleen zijn er leveringsproblemen en wordt het misschien een X-thorax. Maarja, we zullen zien. :)
Beviel stage je wel? Welke afdeling heb je stage gelopen?

Pff dat is wel jammer dat je klas uit elkaar gaat! Wij hebben de eerste twee onderwijs periodes hetzelfde onderwijs groepje (van 12 studenten) en daarna wordt alles gewisseld en kom je bij andere in het onderwijs groepje.

Volgende periode start ons eerste (individuele) project, een onderzoeksproject! Erg veel zin in en al een beetje over een onderwerp aan het denken, maar komt nog niet veel uit... Haha. Onderzoeksproject duurt twee onderwijsperiodes dus 20 weken. Vind het wel fijn dat het individueel is. :)

Zag hier hele goede punten voorbij komen, super!! Gefeliciteerd daar mee!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:27

WAAH een 9,2 voor mn teksten :):)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:29

Super!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:53

Quir schreef:
Haha inderdaad en dat ik een "fontijntje" (truncus coeliacus) en een bunny (hepatica) in m'n buik heb.
Oh dat is wel jammer, al is de gamma camera weinig moeilijk hoor. Wijst zich vanzelf, simulator van Radiotherapie is ingewikkelder en de bucky kamer ook. ;)

Atoomfysica heeft met eigenlijk alles wel te maken, radioactiviteit, ontstaan daarvan, verval, beta stralers, etc.

Bij jullie is het dus wel echt heel anders ingedeeld, deze periode alleen 1 tentamen (6 punten) en 1 presentatie over communicatie (2 punten). Practica hebben we eind volgende periode examens voor en dan hebben we ook eerste examen voor stralingsdeskundigheid (voor diploma stralingsdeskundigheid, neem aan dat jullie die ook moeten halen).

Ja dat is bij ons ook, we hebben alleen de helft minder studenten (numerus fixus en plek voor maximaal 160 studenten op basis van loting).

Oh apart, Mantoux test is een test of je TBC hebt (prikje in de huid). Is in principe verplicht voor je in het ziekenhuis mag werken en stage lopen, daarom moeten wij die ook hebben voor we op stage mogen. Alleen zijn er leveringsproblemen en wordt het misschien een X-thorax. Maarja, we zullen zien. :)
Beviel stage je wel? Welke afdeling heb je stage gelopen?

Pff dat is wel jammer dat je klas uit elkaar gaat! Wij hebben de eerste twee onderwijs periodes hetzelfde onderwijs groepje (van 12 studenten) en daarna wordt alles gewisseld en kom je bij andere in het onderwijs groepje.

Volgende periode start ons eerste (individuele) project, een onderzoeksproject! Erg veel zin in en al een beetje over een onderwerp aan het denken, maar komt nog niet veel uit... Haha. Onderzoeksproject duurt twee onderwijsperiodes dus 20 weken. Vind het wel fijn dat het individueel is. :)

Zag hier hele goede punten voorbij komen, super!! Gefeliciteerd daar mee!!

O wat jij bij atoomfysica hebt krijgen wij bij stralingsdescundigheid. Volgende Periode hebben we daar wel een tentamen voor, voor het diploma.

De test heb ik nog nooit van gehoord :P we moesten wel inenten voor hepatitus B voor dat we stage gingen lopen.
Ik heb stage gelopen op de RT afdeling in het AMC ziekenhuis. Beviel heel goed. Had het saaier verwacht (vind in de lessen RT het saaiste deel) Was wel naar om te zien dat er veel kinderen op de afdeling liepen. Heb er heel veel van geleerd inieder geval.

Onze klas (13 studenten) zou ook pas in de 3de periode uit elkaar gaan. Maar nu gaan we de 2de periode uit elkaar, en als we net gewent zijn gaan we de 3de periode weer uit elkaar.

Weet je nu al wat je volgende periode hebt? Ik weet me rooster nog niet eens voor over 2 weken als de periode start.

edit:even de quote er bij gedaan

De motivatie om te leren is bij mij nu ook weg...

Marit wat goed :D dat is echt hoog

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:04

Mijn tentamens komen nog, maar als het aan mij ligt teken ik voor de cijfers van de mensen hier..wat goed allemaal! :D

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:59

Hier n rotgevoel. Wat heb je eraan je stuk te leren maar de vragen niet te snappen..? :(

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:14

Wat doe je precies en waar ben je mee bezig? Ik heb er ook een vak tussen wat heel erg om toepassen gaat, daar heeft in de boeken zitten niet echt nut.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:37

Bedrijfseconomie. Had tentamen organisatiekunde vandaag, ik ken alle modelletjes, alle theorieën. Maar ik haakte af bij de Hensley and Blanchard theorie als er 'veel autonomie' in de vraag voor komt. En dat is zo een voorbeeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:09

Stress hem hier! Morgenochtend vroeg eerste tentamen en heb nog niet alles goed geleerd... Al begin vorige week begonnen, maar ben zo sloom met lezen en leren... Op de pabo ging het allemaal soepel, maar met deze opleiding is het ineens erg veel lezen! Wel interessant, maar veel.. hopen op het beste morgen en maandag. En voor periode 2 andere planning maken..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:41

Hier ook stress.. Vrijdag moet mijn eindverslag ingeleverd worden, en ik heb nog geen feedback gehad en ik moet nog meerdere deelopdrachten maken D:

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:43

Waaaaaaaaaaaaaaaaarom worden de antwoorden niet op Sharepoint gezet. Argh!

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:08

STRESS! Morgen twee heel lastige tentamens! Ik vrees hem echt heeeeel erg haha :')'.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:22

hier gaan de tentamens ook niet al te best, had er 3 deze week... Maandag hadden we 4 vakken in 1 die heb ik hopelijk wel gehaald, maar weet 't niet zeker.. en Dinsdag met Economie ging ik keihard onderuit, wat een andere vraagstelling.. op het meer keuze deel had ik een 4,8 (14 vd 30 fout) en dan moet het open deel er nog bij, maar heb ik niet heel goed gemaakt..

Morgen recht, dat word helemaaal niets! Dat is gewoon leren leren leren, maar ik ben eergister begonnen, dommmmmmm! Dus nu voor de herkansing maar keihard blokken!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:29

Recht is een van de weinige tentamens waar ik wél vertrouwen in heb.. Wij hebben twee deeltoetsen gehad over de stof en als je die beide voldoende maakte kon je een bonuspunt op je tentamen krijgen, ik heb ze allebei, dus hoef in theorie maar een 4,5 te halen om mijn tentamen te halen. Plus dat ik de deeltoetsen heb gehaald betekend voor mij dat ik toen zonder al teveel voorbereiding het toch goed genoeg kende..

Dan ga ik me liever druk maken over onderzoek, wat een *piiieeep* vak is dat..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:38

Argh ik word gillend gek onderhand. Ik ben bezig met mijn procesverslag en feedback voor één van mijn projectgroepsgenoten maar ik red het allemaal niet qua tijd door de andere module. En heel flauw, iedereen heeft uitstel gekregen behalve wij, dus dit wordt nachtwerk -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:25

Zo ik zit verkleed als Evil Minion van Despicable Me 2 in de trein, want het is halloween en we zouden verkleed gaan met de hele klas :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:30

HahHah dat meen je niet?? Terwijl jullie tentamen gaan maken? ;p

Hier stress! Zo tentamen .... Hoop erop dat het goed komt..