Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Quir schreef:Hier hetzelfde! Ook enorm leuk, vooral de practica. Echografie vind ik tot nu toe het leukste (omdat dat nu al echt tastbaar is en je het echt kan doen). Radiodiagnostiek kan je ook wel al foto's maken, maar dat is toch van een fantoom/pop en dus anders. Radiotherapie eigenlijk het zelfde, wel met doorlichting kunnen werken, maar ook weer op een fantoom haha. Nucleaire Geneeskunde is alles behalve tastbaar, maar goed je gaat ook niet even radioactieve stoffen in een student spuiten om een plaatje te kunnen maken.![]()
Wel leuk om de gamma camera te leren kennen, vooral testen of die wel écht stopt als er een patiënt onder ligt...![]()
Vakken is wel aardig gelijk zo, bij ons heet sociale vaardigheden alleen interpersoonlijke vaardigheden. Vind ik ook echt helemaal niks, afgelopen periode daar een presentatie over moeten doen. Samen met tentamen enige waar we studiepunten voor krijgen deze onderwijs periode.
Oh verder hebben we nog wel atoomfysica.
Ik heb volgende week maandag tentamen, heb jij ook 1 (stellingen?) toets van alle vakken?
Wel leuk, kom niet veel mensen tegen die de opleiding kennen laat staan doen.
Edit: Nog een vraag, je hebt al stage gelopen toch?
Heb jij ook Mantoux test moeten doen? Bij ons is het verplicht, anders mogen we niet op stage namelijk (hebben 2e week van december pas stages).
alleen met het progama hermus. 

Hoorde van een andere klas dat maar 8 van de 30 het hadden gehaald
hoop dat je het gehaald hebt.
als heb je ze niet gehaalt nu dan weet je iedergeval hoe vraag steling is. Scheelt al weer een heel stuk
Op dinsdag van 8.45 tot 18.15
kosseh schreef:Quir schreef:Hier hetzelfde! Ook enorm leuk, vooral de practica. Echografie vind ik tot nu toe het leukste (omdat dat nu al echt tastbaar is en je het echt kan doen). Radiodiagnostiek kan je ook wel al foto's maken, maar dat is toch van een fantoom/pop en dus anders. Radiotherapie eigenlijk het zelfde, wel met doorlichting kunnen werken, maar ook weer op een fantoom haha. Nucleaire Geneeskunde is alles behalve tastbaar, maar goed je gaat ook niet even radioactieve stoffen in een student spuiten om een plaatje te kunnen maken.![]()
Wel leuk om de gamma camera te leren kennen, vooral testen of die wel écht stopt als er een patiënt onder ligt...![]()
Vakken is wel aardig gelijk zo, bij ons heet sociale vaardigheden alleen interpersoonlijke vaardigheden. Vind ik ook echt helemaal niks, afgelopen periode daar een presentatie over moeten doen. Samen met tentamen enige waar we studiepunten voor krijgen deze onderwijs periode.
Oh verder hebben we nog wel atoomfysica.
Ik heb volgende week maandag tentamen, heb jij ook 1 (stellingen?) toets van alle vakken?
Wel leuk, kom niet veel mensen tegen die de opleiding kennen laat staan doen.
Edit: Nog een vraag, je hebt al stage gelopen toch?
Heb jij ook Mantoux test moeten doen? Bij ons is het verplicht, anders mogen we niet op stage namelijk (hebben 2e week van december pas stages).
Echo vind ik ook het leukst. Daardoor weet ik ook weer dat me aorta niet verwijd is.
Ng hebben we nog niks met de gama camera gedaanalleen met het progama hermus.
Wat houd atoomfyca in?
Wij hebben wiskunde toets aan begin van de periode moeten maken voor 2 studie punten, presentatie over hoe je met de patiënt moet omgaan (1 punt). Deze week hebben we een toets MV/BH (2punten) en een toets van alle vakken als je die haalt en je practicum haalt krijg je 9punten.
Ik kom ook bijna nooit iemand tegen die het kent. Ja de 200 eerstejaars van de opleiding. Maar zelfs de decanen weten het niet.
Ik heb voor me stage helemaal niks hoeven maken. Kan je er dus niet mee helpen
Gister te horen gekregen dat me klas vanaf nu uitelkaar gaat. En dat we bij andere klas gesplitst komen. Doordat me tutor het te druk heeft. Weet echt niet wie ik moet kiezen (mag er 2 aangeven) vind iedereen uit me klas aardig en wil bij ze allemaal blijven.

Quir schreef:Haha inderdaad en dat ik een "fontijntje" (truncus coeliacus) en een bunny (hepatica) in m'n buik heb.
Oh dat is wel jammer, al is de gamma camera weinig moeilijk hoor. Wijst zich vanzelf, simulator van Radiotherapie is ingewikkelder en de bucky kamer ook.
Atoomfysica heeft met eigenlijk alles wel te maken, radioactiviteit, ontstaan daarvan, verval, beta stralers, etc.
Bij jullie is het dus wel echt heel anders ingedeeld, deze periode alleen 1 tentamen (6 punten) en 1 presentatie over communicatie (2 punten). Practica hebben we eind volgende periode examens voor en dan hebben we ook eerste examen voor stralingsdeskundigheid (voor diploma stralingsdeskundigheid, neem aan dat jullie die ook moeten halen).
Ja dat is bij ons ook, we hebben alleen de helft minder studenten (numerus fixus en plek voor maximaal 160 studenten op basis van loting).
Oh apart, Mantoux test is een test of je TBC hebt (prikje in de huid). Is in principe verplicht voor je in het ziekenhuis mag werken en stage lopen, daarom moeten wij die ook hebben voor we op stage mogen. Alleen zijn er leveringsproblemen en wordt het misschien een X-thorax. Maarja, we zullen zien.![]()
Beviel stage je wel? Welke afdeling heb je stage gelopen?
Pff dat is wel jammer dat je klas uit elkaar gaat! Wij hebben de eerste twee onderwijs periodes hetzelfde onderwijs groepje (van 12 studenten) en daarna wordt alles gewisseld en kom je bij andere in het onderwijs groepje.
Volgende periode start ons eerste (individuele) project, een onderzoeksproject! Erg veel zin in en al een beetje over een onderwerp aan het denken, maar komt nog niet veel uit... Haha. Onderzoeksproject duurt twee onderwijsperiodes dus 20 weken. Vind het wel fijn dat het individueel is.
Zag hier hele goede punten voorbij komen, super!! Gefeliciteerd daar mee!!
we moesten wel inenten voor hepatitus B voor dat we stage gingen lopen.
dat is echt hoog

'.