Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:10

Marcella schreef:
Vorige week brief gehad dat als de huidige plannen van het kabinet zo doorgaan mijn werk (huishoudelijke hulp) per 2014 op houd te bestaan.

hier nog geen brief ontvangen :n maar als ze zo door gaan, krijg ik die ook vast nog wel :=

Sting

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:06

Ik heb het al wel op de mail gehad, maar nog niet per brief. Ik duim dat ik dan gewoon niet meer als huishoudelijke zorg hóef te werken, heb ik er ook geen last van! Al is het wel zuur voor de mensen die er wel last van hebben natuurlijk...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:29

Haha mri, daar moest ik toch wel even om lachen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:35

Sting schreef:
Ik heb het al wel op de mail gehad, maar nog niet per brief. Ik duim dat ik dan gewoon niet meer als huishoudelijke zorg hóef te werken, heb ik er ook geen last van! Al is het wel zuur voor de mensen die er wel last van hebben natuurlijk...

Mijn moeder werkt ook als huishoudelijke zorg. Zijn een aantal ouderen die hebben gevraagd dat, als zij niet meer binnen de regeling vallen, mijn moeder wel bij hun wil komen blijven werken. Maar dan handje-contantje.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:47

Ik zoek ook nog een goede huishoudelijke hulp, maar dat valt nog niet mee moet ik zeggen :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:59

Kriel schreef:
Ik zoek ook nog een goede huishoudelijke hulp, maar dat valt nog niet mee moet ik zeggen :+

Kan ik me voorstellen :j
als ik zie wat er bij mn oma voorbij is gekomen :x

En je laat ook niet jan en alleman in je huis.

Maar ik moet ook zeggen dat sommige mensen echt absurde verwachtingen hebben van een huishoudelijke hulp :+
Ik heb het vroeger gedaan. Had ervaring als kamermeisje in een hotel, en iemand die mijn ouders via via kende had een hulp nodig.
Prima, ik wil dat best doen! Wat meer zakgeld is altijd welkom natuurlijk!
Ik kwam 2,5 uur per week. Maar na 3 weken hoefde ik niet meer terug te komen :n
En de reden? tja, als ze ervoor betaalde dan ging ze er wel van uit dat ik in die tijd het hele huis van boven tot onder kon opruimen en soppen :+
En de was kon doen, strijken, badkamer soppen, keuken soppen, kattenbakken schoonmaken (waar ik van te voren al zei dat ik dat niet zou doen).
Als ik binnen kwam was ik eerst ene half uur/drie kwartier bezig met het leeghalen van de vloer en het wegwerken van de afwas :+ en dan moest het huis nog schoon.

Kleine dingen zelf doen en klaarzetten helpt al ontzettend veel en kan veel tijd schelen. Je eigen haren uit een douche putje halen is altijd minder smerig dan andermans haren uit het doucheputje halen ( :r :r ) en het weg spoelen van de tandpasta resten na het tanden poetsen is ook weinig moeite.

Ik krijg nog steeds rillingen over mn rug als ik terug denk aan dat huis... 3 honden en 4 katten die overal in huis kwamen (rijtjes huis met 3 verdiepingen)..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:05

Ik ben zelf een enorm pietje precies en mijn huis is schoon en opgeruimd.
Alleen heb ik wel 2 honden en 3 katten. En dat is de reden dat ik elke dag minimaal een stofzuiger en dweil door mijn huis wil.
En dan graag 1x in de week een flinke sop beurt :D
Mijn huis dan he....ik niet :+

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:06

Ja sommige mensen kunnen er inderdaad ook fijn. Maar er zitten ook hele lieve oudjes ertussen. Zo maakt een vriendin ook bij ouder echtpaar schoon en die is het eerst half uur altijd al kwijt aan thee drinken, omdat het vrouwtje dat zo gezellig vindt. Maar ook zij komt wel eens huizen tegen waarvan ze denkt had je dat niet even gauw zelf kunnen doen.. Je moet maar zo denken je beleefd van alles.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:26

heb ook jaren schoonmaakhuizen gehad en je komt idd wel rare dingen tegen :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:47

ik ben de invalkracht, ik kom dus dingen van cliënten en collega's tegen...
soms denk je idd "mens,mens, hoe krijg je het voor elkaar " ook toen ik particulier nog wat werkte.
maar ik kom tegenwoordig ook dingen van collega's tegen dat ik denk ...:= das niet best.
dan zit je ook soms met het dilemma , moet ik hier iemand over inlichten of?
soms weet ik precies welke collega waar werkt op basis van hoe sommige dingen in huis er aan toe zijn...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:47

@Sonja: Als ik dingen tegenkom die ik meld-waardig vind dan geef ik dat door.
Stomtoevallig, terwijl ik dit berichtje typte, word ik gebeld door 'mijn' organisatie; klacht van een cliënt waar ik veel kom, goed mee kan kletsen, prima werk lever.... Héél vreemd en zal het morgen met dr erover hebben, want dit vind ik eigenlijk echt niet chill.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:45

ik geef de echt niet kunnende dingen ook gewoon door hoor, maar sommige dingen twijfel ik over.
zelf nog geen klachten gehad , maar ja, dat zegt ook niets, want merk dat sommige mensen hun mond iets te veel houden (cliënten) dan stel ik iets vast bij een cliënt , een wasbakje met dikke zwarte kalkvlekken er in
zelf zal die cliënt er niets van zeggen, dat de vaste het niet goed doet, maar ze maakte wel een opmerking over het feit dat ie opeens wit was zeg maar ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:50

Nou, ik kom me weer melden.. bedrijf had toch geen geld om me aan te nemen, dus ik ben op het randje van mn proeftijd eruit gezet -O- Echt balen want ik had het super naar mn zin daar...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:51

Welkom terug -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:25

Cer wat klóte!! :(:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:28

Ja thanks..
heb net zelfs al 1 sollicitatie verstuurd, ga me morgen weer melden bij het UWV (wat een gedoe ook weer gatver) en nog een paar uzbs nagebeld (maar die werken tot 4 uur, dus dat ga ik ook morgen weer doen)

Nu even proberen te ontspannen.. -O-

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:34

Jeetje Cer! ... En wanneer lig je er dan uit, per direct?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:44

Vinden jullie nog wel vacatures? Ik had er 1 gevonden, zat bij de laatste 6, maar ik was voor die functie wat over gekwalificeerd. Nu vind ik helemaal geen geschikte vacatures meer. Het is ook dat ik veel ondersteunend administratief werk gedaan heb. En verder als planner gewerkt, maar in het transport en de bouw vallen de meeste faillissementen. Daarom ben ik mijn baan ook kwijt, zat bij een bouw gerelateerd bedrijf. Had het daar ook verder prima naar mijn zin. Balen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:19

ik vind eigenlijk al maanden geen geschikte vacatures :n
of veel te veel uren, of totaal geen relevante ervaring/opleiding oid.
nu wel wat open sollicitaties de deur uit gedaan want met mijn oproepcontract zit ik alweer 3 weken thuis dalijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:29

Ja, morgen was mn proeftijd officieel voorbij, dus ik kon mn spullen pakken en gaan.. met heel veel excuses..

er zijn idd weinig vacatures helaas, en dat zal ongetwijfeld niet veel verbeteren komende periode vrees ik..?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:30

Hmm ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek (ruim een maand na het eerste gesprek), hoe kan ik me hier in vredesnaam op voorbereiden? Wat wordt er normaal gevraagd tijdens zo'n gesprek?
(ben altijd via via in banen gerold, weinig "echte sollicitaties" gehad). Gaat om een WO-functie in de zorg :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:10

Soms is een tweede gesprek meteen een arbeidsvoorwaarden gesprek, soms is een tweede gesprek om nog 2 kandidaten te vergelijken. Is vaak een beetje kijken welke persoon ze dan het beste in het team vinden passen. Voorbereiden kun je denk het best door je goed in de organisatie in te leven en hoe jouw baan voor jouw er daar uit zou moeten zien. Veel meer kun je er niet aan doen. Wel fijn dat je een tweede gesprek hebt, want dan ben je heel dichtbij die baan :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:30

Cer: Jeetje wat vervelend

Ik heb gisteren nog twee sollicitaties de deur uitgedaan, maar kom de laatste tijd ook bijna geen passende vacatures meer tegen.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:50

Heino schreef:
Hmm ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek (ruim een maand na het eerste gesprek), hoe kan ik me hier in vredesnaam op voorbereiden? Wat wordt er normaal gevraagd tijdens zo'n gesprek?
(ben altijd via via in banen gerold, weinig "echte sollicitaties" gehad). Gaat om een WO-functie in de zorg :)

Leuk Heino, spannend!! Ik zal voor je duimen :j
Ik ben zelf ook nog nooit op tweede gesprek geweest maar wat Symbeami zegt hoor ik meestal ook van mensen. Dat het zo lang geduurd heeft tussen de twee gesprekken zou misschien kunnen betekenen dat ze in eerste instantie iemand anders hadden uitgezocht maar dat die persoon het niet werd en ze daarom nog een paar kandidaten uit de eerste ronde willen spreken.
Misschien zou je zelfs nog even kunnen vragen wat het doel is van het gesprek: op zich logisch dat je je wilt kunnen voorbereiden toch?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:24

Spannend Heino.

Ik mag morgen op gesprek bij een bedrijf zelf en niet bij een uzb, was hiervoor wel op intake geweest bij een uzb, maar nu mag ik echt op sollicitatie, toen ik op intake was waren er al twee mensen op gesprek en dat is al anderhalve week geleden, dus echt heel fijn dat ik nu ook mag, ga echt keihard mijn best doen. Dit is echt een baan die ik graag wil, gezond bedrijf en paard staat op de route naar huis. Ideaal.