Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:31

Nou wat een gezelligheid zo met z'n allen stuiteren!

@Yucca; ik herken wel wat je zegt. Het is soms heel moeilijk om de lijn vast te houden. Ik zit heel vaak naar mijn Excel-sheet te staren en op een papiertje te krassen over welke richting ik op wil en hoe alles op zijn plaats moet vallen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:32

holly schreef:
Op zie op blogs bovenin een balkje met o.a. meer, volgende, aanmaken, aanmelden enz. Zien jullie dat ook, of heeft dat met ingelogd/uitgelogd te maken?

Ik heb even op de blog van Samir gekeken, en ik zie daar ook bovenin een balk. Als bezoeker zie ik daarin: een zoekbalk, Google+ button, 'Meer', 'Volgende blogs', 'Blog aanmaken' en 'Aanmelden'. Moet zeggen dat ik het niet storend vind, omdat het een smalle balk is. Het viel me eigenlijk nu ik er naar zocht pas op.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:32

Ik kan nu langzamerhand eindelijk mijn assortiment optimaliseren. Komt steeds weer wat binnen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:34

Mear schreef:
Zojuist is mijn 'nieuwe' webshop online gegaan! Heb deze met Open Cart opgezet, ben wel benieuwd wat jullie er van vinden :)

Ziet er goed uit!

Paan schreef:
Even een kort berichtje die ik net ergens las:

In november afscheid van Beatrix op brieven
31 januari 2013 - Neem eens een kijkje in de archiefkast; liggen daar toevallig nog wat guldenpostzegels? Dan moet u ze snel op uw uitgaande poststukken plakken. In ieder geval vóór 1 november 2013. Op die dag zal PostNL de guldenpostzegel met Koningin Beatrix erop namelijk afschaffen. Tot voor kort was het mogelijk om oude postzegels voor nieuwe, geldige exemplaren om te ruilen. Dat kan nu niet meer. U moet uw oude guldenpostzegels dus zo snel mogelijk opmaken, anders zijn ze niets meer waard.

Hmm, en als je oude postzegels via zo'n handelaar besteld? Wij hebben er op de praktijk waar ik werk heel veel liggen. Die zijn kant en klaar gemaakt, zodat het bedrag klopt. De postzegels zitten al op een sticker vel, zodat wij ze alleen maar hoeven te plakken. Barangold heette het volgens mij.

Connepon, super nieuws dus! Gaaf hoor!! :D

Zo, weer een avond druk bezig geweest. Maar het wordt echt wat met de webshop! Hij krijgt steeds meer vorm! Nu staat bijna de helft van de producten erin! Wat een werk, al die maten, kleuren, breedtes.. %)

En! *\o/* :):)

We hebben de 1e bestellingen eruit gedaan. Dus we krijgen binnenkort onze eerste voorraad binnen :):)
Nu de kasten nog in elkaar zetten :') :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:39

Mear: Typfoutje..
Love to accessorize is een hippe webwinkel voor al je newlook-vintage sieraden en andere accessoires. Je vindt hier alles van ringen tot shaws! In de webshop kun je gemakkelijk betalen met iDeal of PayPal, maar ook een handmatige overschrijving is mogelijk. Mocht je problemen ervaren met de webshop of een product, of heb je gewoone en vraag. Neem gerust contact op. Groetjes

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:40

Ik kreeg vandaag een mail van iemand die producten wilde verkopen aan mij met als aanhef 'Beste Inkoop' %)

Daar heb ik vriendelijk op geantwoord met een duidelijke boodschap :+

Citaat:
Dag xxx,

Leuk dat je aan mijn shop denkt, maar ik denk als je goed had gekeken dat je 1) mijn naam op de site had gevonden en 2) had kunnen zien dat ik me op heel andere producten richt.

Desondanks: ik vind het wel erg mooie zadelkasten, maar het past niet bij de visie van Boutique Hippique.

:')

Ik hou niet van mensen die geen moeite doen om niet even goed op je site te kijken, maar zo maar wat mailen.... :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:41

Inkoop is wel een compliment, dan verwachten ze blijkbaar een groot bedrijf met een aparte afdeling :')
Maar ik kan me goed voorstellen dat je er niet van gediend was, zeker niet als de inhoud helemaal niet aansluit bij je webshop.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:43

Houten zadelkasten bij Boutique Hippique... hmm... nee... past niet echt. :D

Sowieso... inkoop is dan een afdeling, ik ben een persoon. Ik hou er idd niet van! (Mocht het iemand hier uit het topic zijn: tip! :+ maar volgens mij niet).

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:48

Shanna, ik ben zo eens gebeld door zo' n arrogant persoon, die wilde me ECHTE waterdichte handschoenen doen verdelen, dus ik zei dat ik geen interesse had, want had al waterdichte handschoenen in assortiment. Wilde hij weten welk merk en materiaal, dus ik had al zoiets van >;) wil je nu de concurrentie gaan afzeiken, dus ik zei alleen 'het zijn neoprenen'
Nou die waren volgens hem niet waterdicht en al zeker niet geschikt om buiten te rijden en bladiebla, en toen de knaller: "Alle ruitershops verkopen deze handschoenen alleen jij niet". Op een beschuldigende toon, zo van "Moet je ze nou of hoe zit dat?"
Heb toen echt op mijn tanden moeten bijten om hem niet toe te snauwen een eind op te sodemieteren met die handschoenen van hem en waarom hij mij dan belde als iedereen die krengen al verkocht. :r
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 05-02-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:50

Hahahaha als mensen zo doordrammen, op die manier, dan zou ik ze echt afkappen! Blijf ook lang netjes hoor... maar drammers hou ik niet van! Korte metten mee maken. :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:52

Ik heb nog nooit zo iets meegemaakt, die verloor bijna zijn geduld, ik MOEST gewoon die handschoenen afnemen, waarom begreep ik stom wijf nou niet dat de zijne beter waren. Dat toontje dat hij aansloeg maakte me echt nijdig. Slechtste televerkoper ooit. Met afstand.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:53

Hahahaha volgens mij had ik opgehangen! :') Ongelooflijk wat een horken zijn er soms.
Deze mail was niet van een hork... alleen slecht ingelezen en niet voorbereid! Dom.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:04

connepon85 schreef:
Nou wat een gezelligheid zo met z'n allen stuiteren!

@Yucca; ik herken wel wat je zegt. Het is soms heel moeilijk om de lijn vast te houden. Ik zit heel vaak naar mijn Excel-sheet te staren en op een papiertje te krassen over welke richting ik op wil en hoe alles op zijn plaats moet vallen.

Ik staar vooral naar conculega's en heb het gevoel dat hun vliegen, terwijl ik stilsta.
Oerstom om te doen, maar de markt van bruidsfotografie is natuurlijk ook best vol en via internet kan je zo makkelijk vergelijken!

Gelukkig ben ik niet de enige, haha, maar het komt vast goed met ons, ooit!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:08

connepon85: Gefeliciteerd! Hopen dat jullie elkaar kunnen bieden wat jullie zoeken. :)
Yucca: Misschien kun je mij vertellen wat je visie is? Misschien helpt het iets voor jezelf en misschien kan ik ergens mee helpen?
Holly: Ooh nu snap ik wat je bedoeld! Ik vind het ook niet erg storend, maar ik dacht idd dat het alleen bij mij stond. :)
Szan: Heb je ook een post gelezen? :o Ik ben net begonnen en zou graag wat (opbouwende) opmerkingen willen!
Annash: Ik zou het opvatten als een groot compliment! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:09

Ja, zo kun je het ook zien... :D :+ ik vind het vooral onpersoonlijk, haha, maar snap je redenatie! Nou, als iedereen dat dan denkt en de orders ook die kant op gaan, klaag ik niet. :Y)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:18

Samir, ik heb vooral een gebrek aan visie, of in ieder geval een eenduidige visie. In een markt die vrij vol is moet je denk ik heel goed werken aan je 'merk'. Waar sta je voor, wat wil je uitstralen, welk netwerk daarbij past, wat staat dichtbij je en hoe draag ik met mijn fotografie positief bij aan het leven van mezelf en dat van anderen/klanten.

Dingen die ik al wel weet: ik wil voornamelijk gelinkt worden met de Achterhoek en ik bied altijd een totaal pakket aan mét album omdat ik dat een pronkstuk en één van de mooiste herinneringen van een bruiloft vind.
Mijn nieuwe huisstijl is heel kleurrijk, net even anders dan anders (alle tekst staat een beetje scheef) en dat wil ik eigenlijk meenemen in mijn visie/merk.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 23:19

Ah, dus dat hoort zo. Weten we dat ook weer.

Ik zie het ook niet als compliment hoor.
Een aanhef kan soms best moeilijk te kiezen zijn. Is het een meneer, een mevrouw, welke afdeling moet je hebben etc. Maar beste inkoop is er weer één voor in het rijtje, die kende we nog niet :D
Nu geeft de gekozen aanhef nog niets, maar als die vreemd is (of zelfs gewoon ontbreekt) en er volgt dan ook nog eens een mailtje alsof het een smsje van 1 zinnetje is, kompleet met sms taal, dan krab ik toch wel altijd even achter mijn oren wat ik daar nu weer eens mee zal doen. Ligt aan mijn bui denk ik.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:23

wendy1987 schreef:
Mear: Typfoutje..
Love to accessorize is een hippe webwinkel voor al je newlook-vintage sieraden en andere accessoires. Je vindt hier alles van ringen tot shaws! In de webshop kun je gemakkelijk betalen met iDeal of PayPal, maar ook een handmatige overschrijving is mogelijk. Mocht je problemen ervaren met de webshop of een product, of heb je gewoone en vraag. Neem gerust contact op. Groetjes

Dank u, aangepast :D (ook gelijk het typfoutje shaws in plaats van shawls/sjaals :+ )

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:21

Yucca, ik herken je gevoel. We zitten niet in elkaars gebied zullen we x brainstormen op fb?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:41

Leuk Hilda, gaan we doen, alleen niet nu. Haha wordt wel bedtijd ondertussen! Ben ondertussen al wel weer een eind op weg. Ik schrijf alles wat in mij opkomt op. Ook vraag ik aan bekenden hoe ze mijn fotografie omschrijven. Zo heb ik vanavond al een mooi word document opgesteld met mijn brainstorm erop. Achterhoek, totaal pakket, buiten/groen, kleurrijk, verfrissend en ontspannen zijn daarbij kreten die er nu opstaan.

Heb nu ook weer echt een beeld in mijn hoofd voor mijn nieuwe website, fijn gevoel.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:26

Zeg dames, ik had nog een ideetje en die wil ik eens even in de groep gooien. Over een paar maanden worden de blogs die op Paard&Lifestyle komen stap voor stap vervangen door videoblogs. Wordt geschreven intro + video + paar regels aan het einde.

Nu bedacht ik mij dat het misschien leuk zou zijn om 4x per jaar een gratis online glossy te gaan maken in de stijl van de linda/grazia van 100 pagina's. Dit moet echt professioneel opgmaakt worden en op basis van een software die op alle mobiele apparaten zal werken.

Denken jullie dat hier animo voor is?
En denken jullie dat bedrijven hier ook in zouden willen adverteren?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:01

Wat een leuk idee Connepon85! Ik vind het enkel moeilijk om in te schatten of dat hier animo voor is. Ben benieuwd wat anderen hier van vinden :j

Zo net even een stress-momentje... de gehele mailfunctie van de webshop gaf een foutmelding. Klantregistratie werkte niet, gast uitchecken werkte niet.. wachtwoord vergeten.. niks... %) %)

Ik weet niet wát ik heb gedaan.. maar het werkt weer :+ En beter dan eerst zelfs := (krijg ineens allemaal bevestigingsmailtjes bij nieuwe orders etc. als Admin :+)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:03

Lijkt me een leuk idee con! De videoblogs zijn per definitie een goede toevoeging, denk ik. Al zijn geschreven blogs wel gemakkelijker om 'overal' te lezen. Vaak download ik iets en zet het dan op mijn telefoon zodat ik het kan lezen wanneer het uitkomt (bv in de metro). Een video kijk je toch nog niet zo gemakkelijk overal. Maar dat wordt zeker de toekomst.

De glossy lijkt me ook een leuk idee, of bedrijven willen investeren hangt natuurlijk helemaal van de opmaak en stijl af (en aantal lezers en de prijs). Dat kun je vast eens pijlen met bedrijven die je interessant lijken.

Verder ook weer helemaal bijgelezen.
Yukka is druk bezig met dr visie te herzien / beschrijven. Goed bezig! De eerste woorden klinken goed. Zelf heb ik een bedrijfsplan geschreven (ipv ondernemersplan) en gebruik dat altijd om mijn visie e.d. in uit te werken en aan te passen, ook marketing doelen e.d. staan er allemaal in beschreven. Misschien is dat ook iets voor jou? Ik gebruik het iig niet als statisch geheel, ik pas regelmatig dingen aan. Je blijft tenslotte leren en ontdekken.

Shanna heeft kennis gemaakt met de cold marketing, haha en was niet echt gecharmeerd. Ik reageer eigenlijk nooit op die emails, maar bewaar ze wel in een mapje (mits het een beetje bij het bedrijfsidee past), je weet nooit waar je nog eens naar uitbreidt.

Verder hier mega druk, op mijn 'gewone werk' is het heel druk en bij Zandcompleet ook. Het is de week van records verbreken! Vorige week een record aantal big bags verkocht in een week en nu al twee dagen achter elkaar ons record aantal bezoekers op de website verbroken. Erg leuk, al het harde werken aan SEO begint te lonen! Thx to Laura die me wat meer ins en outs heeft geleerd. Ik ben ook echt een Google Analytics verslaafde, haha. En dan moet de drukste tijd van het jaar, het voorjaar nog komen. Erg spannend.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:04

Pfoe lastig Connepon! Ik weet dat dit soort dingen er wel zijn op hondengebied (SeriousDogs en Wagazine) en dat mensen dat wel erg leuk vinden. Misschien kan je een enquete houden onder je bezoekers en bij wat ondernemers die jij als adverteerder in je online magazine zou willen hebben?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:04

Mellis86 schreef:
Lijkt me een leuk idee con! De videoblogs zijn per definitie een goede toevoeging, denk ik. Al zijn geschreven blogs wel gemakkelijker om 'overal' te lezen. Vaak download ik iets en zet het dan op mijn telefoon zodat ik het kan lezen wanneer het uitkomt (bv in de metro). Een video kijk je toch nog niet zo gemakkelijk overal. Maar dat wordt zeker de toekomst.

Daar heb je gelijk in, dat merk ik zelf ook wel. Er is vaak wel 'iets' waardoor je een filmpje niet kunt kijken op dat moment en vaak vergeet ik dan ook dat ik het nog moest zien.