Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:33

helaas -O- dat lukt me dus niet -O-
Zou jij vanmiddag mijn brief willen nalezen? :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:34

Ik ben de hele middag weg helaas, ben pas vanavond beschikbaar om te lezen. Als je zolang kan wachten dan wil ik het wel doorlezen hoor :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:34

Ook prima :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:16

Florenc schreef:
vuurneon schreef:

Nog niet doen, want 8 maand is te lang (kans op uitloop is altijd aanwezig immers). Zit je in je laatste fase: dat je alleen nog even je scriptie moet verbeteren, dan doen. Maar nu ben je echt te vroeg; neem aan dat diploma bij de vereiste staat? Je bent niet bevoegd om dierenarts te zijn nu, dus ze zullen je afwijzen ivm aansprakelijkheid. (En als je nog 2 week te gaan hebt, dan is het vaak minder een probleem natuurlijk). Als ze kunnen kiezen uit iemand met diploma of iemand zonder, dan is de keuze snel gemaakt :) hoe sneu ook natuurlijk.
Je mag wel solliciteren, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je wordt afgewezen.

Zo, dat is wel heel negatief...

Ik zeg: gewoon proberen. Als ze vinden dat het nog te lang duurt voordat je je diploma krijgt, zullen ze je wel afwijzen. Maar niet geschoten is altijd gemist. In mijn vriendenkring is iedereen die met z'n laatste jaar unief bezig was, beginnen solliciteren in de periode ergens tussen oktober en mei (ten laatste). Of je een kans maakt, is puur afhankelijk van waarop het bedrijf zich ingesteld heeft (hebben ze nu dringend iemand nodig, bv omdat er iemand is opgestapt? Of is er al een tijdje teveel druk op de praktijk, waardoor ze gewoon iemand extra erbij willen hebben als uitbereiding).

Om maar even te stellen, ik heb in maart van mijn afstudeerjaar een contract getekend om half september te starten. Vriend van me heeft ergens half november zijn contract getekend, om in Juli te starten.

All is possible :).

ik zeg dus ook gewoon doen, gewoon in briefvorm .
sowieso onder het mom "niet geschoten is altijd mis"
ten tweede, goede oefening :j
en ten derde: je weet maar nooit, contacten leggen is altijd een goed idee, wie weet vinden ze je afstuderen en dus verlate beschikbaarheid geen enkel probleem, misschien komt er op relatief korte termijn nog wat vrij daar, misschien weten ze iets anders wat interessant kan zijn voor je.

en wat voor moeite is een brief schrijven nu eenmaal, ja het is in het Frans etc, maar ook dat is alleen maar weer goede oefening moet je maar denken .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:21

Ik ben rond maart/april begonnen met solliciteren, studeerde in augustus af. En kon in juni al ergens terecht :) Had toen al wel mijn bachelordiploma, maar nog geen masterdiploma.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:48

Zeg ik ook: het is een goede oefening; dat heb ik ook aangegeven, gewoon proberen :j
maar 8 maand tot een dierenarts diploma is nog relatief lang dus wees wel realistisch in de verwachtingen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:50

Wie niet waagt, wie niet wint toch!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:53

Precies, en al die andere clichés :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:29

Iemand die nog ff een brief wil doornemen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:29

ja hoor :) misschien kan ik er wat inspiratie uithalen voor mn eigen brief!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:30

Ik heb je mailadres nog volgens mij :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:31

Je mag hem ook naar mij sturen hoor :) Mocht je dat willen, stuur me dan even een PB, dan geef ik je mijn emailadres.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:12

let op wie de plaatser van de advertentie is ;)
ik heb aan je brief zitten sleutelen zonder goed op te letten. T. P . C is een recruitment/uzb oid

Dan moet je je brief natuurlijk niet sturen alsof je het naar een bedrijf stuurt, maar naar een tussenpersoon :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:18

Ik zit net je mail te lezen :j

Ik vind het inderdaad lastig om aan een recruiter/uzb te schrijven :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:23

Hopelijk is het een beetje overzichtelijk :o mijn word werkt niet lekker op deze laptop

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:26

Bedankt dames, sollicitatie is onderweg!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:52

Ik heb een uurtje geleden gesolliciteerd als postvoorbereider bij Post NL voor een aantal uurtjes per week.
Heeft iemand ervaring met solliciteren of werken bij Post NL?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:53

Ik niet maar er zitten er hier wel een aantal ja. :j Die zullen vast wel reageren. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:54

Ik heb er een tijdje terug gesolliciteerd als bezorger, maar ik paste niet in het profiel, ze zochten een huismoeder of pensioentrekker die het puur als bijbaantje zag...
Tsja, ik zag het ook niet als iets vasts, maar het was in ieder geval werk.

Toevoeging; ik vond wel dat ze erg snel reageerden op de sollicitatie en ook snel lieten weten dat ik het niet was, in plaats van pas drie weken later, of, nog veel vaker voorkomend... Gewoon helemaal niet.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:21

Steentje schreef:
Ik heb een uurtje geleden gesolliciteerd als postvoorbereider bij Post NL voor een aantal uurtjes per week.
Heeft iemand ervaring met solliciteren of werken bij Post NL?

Ik heb half februari gesolliciteerd als voorbereider en werd direct aangenomen (gesprek was maandag en 1 week later begonnen). Contract was in eerste instantie voor 6 maanden, tot 15 sept. Omdat het er niet naar uitzag dat ik verder kon als voorbereider ivm sluiting van het sorteercentrum, een paar keer meegelopen als bezorger. Dat beviel me prima en sinds 16 sept heb ik een contract als bezorger in mijn eigen woonplaats :j. Als bezorger íets meer zekerheid omdat die nodig blijven en het allemaal onzeker is wat voorbereider betreft.
Het formulier had ik op donderdag ingevuld, vrijdag ben ik gebeld voor een afspraak 1 week later. Toen ook meteen contract getekend. Ging allemaal snel en soepel.
Op dit moment zoeken ze extra personeel ivm de kerstdrukte.

@Konstantine: ik ben geen huismoeder of pensioentrekker en ik zie het ook niet als bijbaantje! Ik zie het als werk en neem het ook serieus. Het is voor gemiddeld 14 uur pw en ik kan redelijk mijn eigen tijd indelen. Lekker buiten, hoef de file niet in, krijg voldoende beweging (fiets/lopen/auto als het weinig is) en veel sociale contacten omdat ik bezorg op het platteland.

Edit: sorteren/voorbereiden is wel goed opletten. Dat merk ik zeker nu ik zelf bezorg. Zéér vervelend als de voorbereider het niet op de juiste volgorde zet...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:26

Iemand die mij kan helpen? Ik wil aangeven dat ik ergens affiniteit mee heb, maar weet dat niet goed in te kleden omdat ik er eigenlijk geen affiniteit mee heb. Maar dat ik er geen affiniteit heb is dat nog geen belemmering voor een goede uitvoering van de functie. Graag per pb dan kaïk zeggen waar het om gaat. Bedankt alvast.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:39

Dus ga je liegen in je brief?
Lijkt me niet handig...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:42

_Sim_ schreef:
Iemand die mij kan helpen? Ik wil aangeven dat ik ergens affiniteit mee heb, maar weet dat niet goed in te kleden omdat ik er eigenlijk geen affiniteit mee heb. Maar dat ik er geen affiniteit heb is dat nog geen belemmering voor een goede uitvoering van de functie. Graag per pb dan kaïk zeggen waar het om gaat. Bedankt alvast.

Ligt eraan; als je reageert op een vacature in de zorg sector en je hebt niets met de zorg dan is het niet handig. Maar dan kun je bv wel omschrijven dat je graag sociaal bezig bent en je in wilt zetten om de kwaliteit voor mensen te verbeteren. Dus pik dan een ander punt uit die er wel aangrenst.

Ik heb een hekel aan statistiek, maar ik vind onderzoek doen wel leuk :') dus ik richt mij dan mooi op de andere punten van het onderzoek haha zoals helikopter visie hebben.

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:59

Ik wil me ook even melden hier! In januari studeer ik als alles goed verloopt af van de pabo, dus ik ben nu rustig aan een beetje aan het zoeken voor banen / invalwerk hier in de buurt. Maar dat is nog niet makkelijk, bij bijna alle stichtingen (waar de basisscholen onder vallen) wordt er niemand meer aangenomen vanwege krimpende scholen en bezuinigingen... Is er iemand met ervaringen en/of tips?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:02

Saskia_ schreef:
Ik wil me ook even melden hier! In januari studeer ik als alles goed verloopt af van de pabo, dus ik ben nu rustig aan een beetje aan het zoeken voor banen / invalwerk hier in de buurt. Maar dat is nog niet makkelijk, bij bijna alle stichtingen (waar de basisscholen onder vallen) wordt er niemand meer aangenomen vanwege krimpende scholen en bezuinigingen... Is er iemand met ervaringen en/of tips?

Geef je vooral op voor een invalpool voor het basisonderwijs :)