Zou jij vanmiddag mijn brief willen nalezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Florenc schreef:vuurneon schreef:
Nog niet doen, want 8 maand is te lang (kans op uitloop is altijd aanwezig immers). Zit je in je laatste fase: dat je alleen nog even je scriptie moet verbeteren, dan doen. Maar nu ben je echt te vroeg; neem aan dat diploma bij de vereiste staat? Je bent niet bevoegd om dierenarts te zijn nu, dus ze zullen je afwijzen ivm aansprakelijkheid. (En als je nog 2 week te gaan hebt, dan is het vaak minder een probleem natuurlijk). Als ze kunnen kiezen uit iemand met diploma of iemand zonder, dan is de keuze snel gemaakthoe sneu ook natuurlijk.
Je mag wel solliciteren, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je wordt afgewezen.
Zo, dat is wel heel negatief...
Ik zeg: gewoon proberen. Als ze vinden dat het nog te lang duurt voordat je je diploma krijgt, zullen ze je wel afwijzen. Maar niet geschoten is altijd gemist. In mijn vriendenkring is iedereen die met z'n laatste jaar unief bezig was, beginnen solliciteren in de periode ergens tussen oktober en mei (ten laatste). Of je een kans maakt, is puur afhankelijk van waarop het bedrijf zich ingesteld heeft (hebben ze nu dringend iemand nodig, bv omdat er iemand is opgestapt? Of is er al een tijdje teveel druk op de praktijk, waardoor ze gewoon iemand extra erbij willen hebben als uitbereiding).
Om maar even te stellen, ik heb in maart van mijn afstudeerjaar een contract getekend om half september te starten. Vriend van me heeft ergens half november zijn contract getekend, om in Juli te starten.
All is possible.
Steentje schreef:Ik heb een uurtje geleden gesolliciteerd als postvoorbereider bij Post NL voor een aantal uurtjes per week.
Heeft iemand ervaring met solliciteren of werken bij Post NL?
_Sim_ schreef:Iemand die mij kan helpen? Ik wil aangeven dat ik ergens affiniteit mee heb, maar weet dat niet goed in te kleden omdat ik er eigenlijk geen affiniteit mee heb. Maar dat ik er geen affiniteit heb is dat nog geen belemmering voor een goede uitvoering van de functie. Graag per pb dan kaïk zeggen waar het om gaat. Bedankt alvast.
Saskia_ schreef:Ik wil me ook even melden hier! In januari studeer ik als alles goed verloopt af van de pabo, dus ik ben nu rustig aan een beetje aan het zoeken voor banen / invalwerk hier in de buurt. Maar dat is nog niet makkelijk, bij bijna alle stichtingen (waar de basisscholen onder vallen) wordt er niemand meer aangenomen vanwege krimpende scholen en bezuinigingen... Is er iemand met ervaringen en/of tips?