't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:46

en dan per 1-1?
Dan heb ik "alleen" de maand januari een "probleem". Dat scheelt. Weet jij toevallig ook hoe het zit met de OV vergoeding? wordt die ook lager?

Hmm, van 0.19 ct p/km naar 0,12 ct p/km
Op 75 km enkele reis is dat een behoorlijk verschil :x
Scheelt een tientje per dag... dus 50 euro per week, 200 euro per maand.....
Dat wordt een duur maandje....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:49

x_Irisje_x schreef:
Nou ik heb de eerste ontslag ronde overleefd.... maar ben er nog steeds niet gerust op

Moesten er al veel mensen uit?

Jans schreef:
Het gaat in ieder geval naar 12 cent de kilometer ipv 19 cent. Wat dat aangaat ben ik blij dat ik erg dicht bij huis werk. :=

Ze hopen zo overigens ook een doorstroom in huurwoningen te krijgen: mensen die dichter bij werk gaan wonen.

Klopt inderdaad dat dat eraf gaat.

Met doorstroom van huurhuizen, kunnen ze mensen weer in duurdere huizen zetten';-)
Mensen die blijven zitten zitten vaak zo goedkoop dat het helemaal niet interessant is om te gaan verkassen.

Anoniem

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:54

Die
Mensen mogen ze sowieso van mij uit hun huizen gooien; veel verdienen hop duurder wonen. Ik heb mezelf door die stomme wachtlijsten ook nooit ergens ingrschreven.

Ovvergoeding ga je belasting over betalen..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:55

Jans schreef:
Ovvergoeding ga je belasting over betalen..

Idd de onbelaste reiskostenvergoeding gaat er ook af.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:57

Ik huur al particulier omdat er in de sociale sector gewoon belachelijke wachtlijsten zijn :x
En ik heb nu geluk met mijn particuliere huurhuisje.

OV vergoeding is dan ook niet interessant. Auto is een uur (enkele reis) OV is 1 uur en 45 minuten (enkele reis) Als het nou veel zou schelen dan zou OV voor 1 maand een optie zijn, maar dan ben ik bijna 4 uur aan het reizen.... *zucht*

Heerlijk dubbel trouwens. Als "werkeloze" krijg je te horen dat je je zoekgebied maar moet uitbereiden. En doe je dat? dan kan je dik gaan betalen aan reiskosten, waardoor je met uitkering in sommige gevallen gunstiger uit bent :x :x

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:58

Ik krijg wel eens het idee dat de overheid liever heeft dat je een uitkering hebt.
In sommige gevallen kun je voor hetzelfde geld thuis zitten, en hoef je er niets voor te doen.....

Alle wat ze verzinnen brengt de arbeidsmarkt weer verslechtering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:03

Dan zouden ze "dichterbij werk gaan wonen" moeten stimuleren. Maar ook dat is lastig.

Ik huur overigens ook particulier samen met mijn vent, betalen de gemiddelde huurprijs voor een sociale woning per persoon. Straks nog wel iets meer, maar we gaan dan ook groter wonen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:07

laat ik zo zeggen, ik snap dat ze liever willen dat men dichter bij huis gaat werken
en ik snap dat ze ERGENS op willen bezuinigen (lees: meer belasting heffen/ belasting gaan heffen op iets nieuws) Maar in deze situatie met relatief veel werkelozen is dit niet bepaald de slimste zet...

Ik ga in Nov beginnen met een 3 maandse "opl.", ik krijg deze 3 maanden gewoon salaris en dat is maar goed ook! de eerste 2 maanden kan ik dus hard gaan sparen voor de reiskosten van de 3e maand.
Om daarna maar te hopen dat ik kan blijven (hopelijk bij een vestiging dichter bij huis en hopelijk met een auto van de zaak ofzo).

Dichter bij werk gaan wonen zou dan gestimuleerd moeten worden. Maar hoe doe je dat? verhuis premies? daar gaat mee gesjoemeld worden....
In mijn geval heb ik gewoon pech, ik moet voor 3 mnd een takke eind weg. De 3e maand zal ik er flink op bij moeten leggen. Daar moet ik me maar even overheen zetten. In de hoop dat dat daarna niet meer hoeft (of in ieder geval een veel lager bedrag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:29

Of verhuispremies, of de baas moet helpen met het vinden van geschikte, betaalbare woningen? Of ze moeten kopen gaan ondersteunen: dus zorgen dat een werknemer een hypotheek kan krijgen

Ik heb vrijwel direct na mijn proeftijd een intentieverklaring laten maken. Just in case. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:33

Dan nog steeds zijn veel mensen met z´n 2en. Mijn vriend werkt bijvoorbeeld in de één na grootste stad van NL en ik in de hoofdstad. Wat moet je dan doen? Er tussenin wonen - dat doen we dus nu.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:36

annastasia schreef:
x_Irisje_x schreef:
Nou ik heb de eerste ontslag ronde overleefd.... maar ben er nog steeds niet gerust op

Moesten er al veel mensen uit?

Jans schreef:
Het gaat in ieder geval naar 12 cent de kilometer ipv 19 cent. Wat dat aangaat ben ik blij dat ik erg dicht bij huis werk. :=

Ze hopen zo overigens ook een doorstroom in huurwoningen te krijgen: mensen die dichter bij werk gaan wonen.

Klopt inderdaad dat dat eraf gaat.

Met doorstroom van huurhuizen, kunnen ze mensen weer in duurdere huizen zetten';-)
Mensen die blijven zitten zitten vaak zo goedkoop dat het helemaal niet interessant is om te gaan verkassen.

20 fte

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:15

Het wordt wel interessant op het gebied van reiskosten idd :=
Bij mij lijkt het geluk een beetje mijn kant op te komen! Heb twee dingen lopen. Eentje via een werving&selectie bureau, die gaan me voorstellen. En een ander, daar moet ik nu een aantal competentietoetsen voor gaan afleggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:52

Ik kom me helaas ook melden. Zojuist te horen gekregen dat ik er om bedrijfseconomische redenen (zo schijnt het te heten) uit lig. Waarschijnlijk per 1 november -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:56

-O-

Welke richting?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:58

Ik zit nu in de bouwsector (dus ja, nogal logisch..)
Welke richting moet ik even kijken wat ik wil, of ik uberhaubt wat te willen heb, ik kan van alles zolang het niet commercieel is ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:03

Afwijzing van de foka binnen... heb gevraagd wat hun motivatie was wat mij niet geschikt maakte voor deze functie, dan weet ik in elk geval wat ik kan meenemen naar een volgende sollicitatie en waar ik op moet letten...

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:42

even een vraag, misschien dat iemand dat zo weet.

Ik heb mijn ww uitkering nu aangevraagd (na lan heen en weer bellen gaven ze aan dat ik dus een ww aan moet vragen) maar heb bij een kinderdagverblijf een 0-uren contract en afgelopen 3 weken niet kunnen werken, maar kan aankomende 3 weken weer een aantal daagjes werken. Maar mag dat eigenlijk wel als je ww aangevraagd is of al goedgekeurd is?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:43

zonnetje1903 schreef:
even een vraag, misschien dat iemand dat zo weet.

Ik heb mijn ww uitkering nu aangevraagd (na lan heen en weer bellen gaven ze aan dat ik dus een ww aan moet vragen) maar heb bij een kinderdagverblijf een 0-uren contract en afgelopen 3 weken niet kunnen werken, maar kan aankomende 3 weken weer een aantal daagjes werken. Maar mag dat eigenlijk wel als je ww aangevraagd is of al goedgekeurd is?

ik geloof dat dit wel mag maar pin mij er niet op vast je moet wel doorgeven dat je dat gedaan hebt

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:01

had het al opgezocht maar kan het antwoord niet vinden, dus thanks :-)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:05

Als je doorgeeft dat je hebt gewerkt korten ze je in principe op je uitkering, voor het bedrag dat je via je werkzaamheden binnen krijgt. Dus in principe blijven je inkomsten gelijk, of je nu werkt of niet. Dat is hoe ik het altijd begrepen heb. Maar ik weet niet of je dat voordat je gaat werken al moet doorgeven, of dat het voldoende is dat je dat na je werkzaamheden doet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:14

Klopt de uren die jij werkt worden dan gekort op je uitkering. Je moet dan online een formulier invullen voor de dagen (met datum) dat je gewerkt heb en hoeveel uur. Dus zorgen dat je alles goed bijhoud.

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:06

ok thanks!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:50

Ik heb juist begrepen dat je qua uren gekort wordt. Dus als je voor 40 uur ww krijgt en 8 uur werkt krijg je voor die periode 32 uur ww uitbetaald.
Zo kan je ook als je besluit minder te gaan werken voor de resterende uren nog ww krijgen.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:45

Dillema ....

Ik heb zoals jullie gezien hebben een tijdelijke baan aangenomen, via een uzb. Startdatum 10 september.

Nu werd ik net gebeld n.a.v. een sollicitatiebrief van mij voor een kennismakingsgesprek. Dit zou dan een fulltime-functie zijn voor een project dat tot/met 2015 loopt.

Moet ik dit nu al melden bij -tijdelijke- werkgever of gesprek eerst afwachten.

Het wordt wel allemaal erg kort dag ...
Laatst bijgewerkt door Evenstar op 31-08-12 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:47

Ik zou niks zeggen...