Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:38

Ik sta een 5,9 :o Wiskunde is niet echt mijn sterkste vak. Vooral algebra vind ik heel moeilijk. Gelukkig morgen nog een uurtje bijles :)

Waar staat PTA bij jullie voor? Bij ons is het namelijk "programma van toetsing en afsluiting": een boekje waarin staat wat leraren op tentamens mogen vragen, hoevaak het meetelt en hoeveel studielastuur projecten enzo hebben. En proefwerken noemen we gewoon tentamens. Maar ik ken ook een school waar ze die CP's noemen: centrale proefwerken. :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:39

Wow, wat een super hoog cijfer voor wiskunde! Ik vond mijn 8,0 gemiddeld al hoog :P

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:40

Paisano schreef:
Ik sta een 5,9 :o Wiskunde is niet echt mijn sterkste vak. Vooral algebra vind ik heel moeilijk. Gelukkig morgen nog een uurtje bijles :)

Waar staat PTA bij jullie voor? Bij ons is het namelijk "programma van toetsing en afsluiting": een boekje waarin staat wat leraren op tentamens mogen vragen, hoevaak het meetelt en hoeveel studielastuur projecten enzo hebben. En proefwerken noemen we gewoon tentamens. Maar ik ken ook een school waar ze die CP's noemen: centrale proefwerken. :)

Bij ons staat PTA ook daarvoor, dus inderdaad een overzicht met alle toetsen van dat jaar.
Wat meetelt voor je examen heette bij ons 'examendossier'. Toetsen heetten gewoon toetsen, haha.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:43

Nienkex schreef:
Paisano schreef:

Bij ons staat PTA ook daarvoor, dus inderdaad een overzicht met alle toetsen van dat jaar.
Wat meetelt voor je examen heette bij ons 'examendossier'. Toetsen heetten gewoon toetsen, haha.

Oeps :+ Omdat je zei "de PTA's gingen goed" dacht ik dat jullie toetsen zo noemden. Haha :P

Een 8 is ook mega goed!! :D
Daar kan ik alleen maar van dromen :P

ILoveMyHorse

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:43

Kom ik aan met mijn 5.1 voor wiskunde :+

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:46

Wij hebben een PTA-boekje met alle toetsen erin die meetellen voor het examen + alle verplichte po's etc. Gewone toetsen hebben we in het examenjaar niet meer gehad. in de 4e wel, die stonden dan ook niet in het PTA boekje en die noemden we gewoon proefwerken. Alle toetsen die meetelden voor het examen en dus in het PTA boekje staan, noemen we SE's. Of PTA net wat je wil :')

Ik sta 5,4 voor wiskunde. Ik ben erg slecht in algebra, en toen hadden we helaas een SE met alleen maar algebra en vergelijkingen etc en toen had ik een 3,8 :( Met herkansing nog lager... :o?
Want totaal hebben we 4 cijfers gehad voor wiskunde die meetelden voor t examen, en dat is mijn enige onvoldoende. Die telde gewoon zwaar mee. Mijn andere cijfers zijn 6.4, 6.2 en 6.0 :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:53

Paisano schreef:

PTA staat bij ons ook voor Programma van Toetsing en Afsluiting maar wij gebruiken het gewoon als een naam voor het schoolexamen. :P Dus een SE-week noemen we PTA-week.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:22

Even voor alle wiskundigen (A):
Als je moet differentiëren, moet je dan per se alles positief houden? Dus als je gedifferentieerd hebt en je krijgt bijvoorbeeld dit:
A'(p)= -10^-3 + 3p^-2
moet dat dan per se omgezet worden naar:
A'(p)= -10/p³ + 3/p² ?
Want in mijn antwoordenboek staat steeds alleen maar die tweede (positieve) vorm, terwijl ik dat helemaal niet zoveel fijner vind.

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:24

Ligt eraan hoe de differintiatie wordt gegeven
als het begint met een

-2,5/p^4 + 1/p^3 dan moet je daar weer terug naar toe werken

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:32

Precies wat xCarien zegt. Het hangt er dus vanaf hoe het in de vraag staat, daar moet je naar terug werken.
Dat was ik helaas een keer vergeten op een toets, anders had ik toen een 10 gehad :')

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:32

xMarloess schreef:
Even voor alle wiskundigen (A):
Als je moet differentiëren, moet je dan per se alles positief houden? Dus als je gedifferentieerd hebt en je krijgt bijvoorbeeld dit:
A'(p)= -10^-3 + 3p^-2
moet dat dan per se omgezet worden naar:
A'(p)= -10/p³ + 3/p² ?
Want in mijn antwoordenboek staat steeds alleen maar die tweede (positieve) vorm, terwijl ik dat helemaal niet zoveel fijner vind.

Volgens mij wel. Maar, -10^-3 = -0,01 oid, dus volgens mij mis je een p in de bovenste opgave? :)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:24

Oke bedankt! En ik ben daar idd een p vergeten :')
Nienke, een 10 :wow: (of nouja, het idee dat je alleen dat niet gedaan had waardoor je dus wel een 9,7 hebt gehaald ofzo?)
De laatste keer dat ik een 10 haalde was in de 4e voor een bio verslag -:) Over het gedrag van een geit.

edit: Heb al 8 bladzijdes volgeschreven met wiskunde. En t gaat best goed *\o/*

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:27

Pfftt, ik ging proberen een examen bio te maken, maar ik vond hem suuper moeilijk! :oo
Afgelopen jaar heb ik voor het eerst allemaal goede cijfers voor bio gehaald, dus ik ging er wel vanuit dat het examen dan ook zou gaan lukken.... Ik begin steeds meer te twijfelen :+

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:31

Bio is echt vreselijk. Inhoudelijk echt leuk, maar die vragen zijn vaak zo vaag.. Vind wiskunde dan een stuk leuker en duidelijker.
Ik sta trouwens een 7,1 op wiskunde. Heeft bij mij best lang geduurd voor ik het licht zag, maar voor ons laatste SE had ik een 8,8. Wel echt heel knap dat er hier mensen tienen halen voor wiskunde. Wie komt er onder mijn tafel zitten bij het CE? :P

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:31

xJolien schreef:
Pfftt, ik ging proberen een examen bio te maken, maar ik vond hem suuper moeilijk! :oo
Afgelopen jaar heb ik voor het eerst allemaal goede cijfers voor bio gehaald, dus ik ging er wel vanuit dat het examen dan ook zou gaan lukken.... Ik begin steeds meer te twijfelen :+

Ja, dat probleem had ik ook al :P maarja, bij ons moest je gewoon examenopgaven oefenen, of van de biologievoorjou-site want dan had je de helft van de toets al een keer gemaakt. De antwoorden goed onthouden en dan had je wel een 7 of 8.. gaat niet werken bij 't CE ben ik bang.. :P
Ga ook maar eens beginnen aan bio, aangezien m'n hoofd geen natuurkunde meer kan handelen.. :P

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:40

Ik heb de laatste 2 jaar echt moeite gehad met bio (nouja, niet zozeer de stof maar die toetsen vond ik altijd zó ontzettend moeilijk), sta nu een 6,1 gemiddeld.
Hadden we op school proefexamen bio, deden we 2011-2 en ik vond het echt zo erg meevallen! Had een 7,1 toen en ook nog eens tijd over!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:41

Ik maak me juist helemaal niet druk om wiskunde en bio, had een 7,3 op oefenexamen voor bio en 2x een 7,9 op wiskunde. Maar Natuurkunde, dat wordt echt mijn doodddddddddddd....

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:42

Ja natuurkunde en scheikunde wordt hel, de rest maak ik me ook niet extreem veel zorgen over :P

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:43

Scheikunde wordt voor mij ook echt een ramp......
Hoop dat ik daar een 5.5 uit kan slepen... :=

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:47

ik hoop voor scheikunde een 6 te halen, maar dat gaat echt heeeeel veel tijd en moeite kosten.. En dan nog maar hopen dat het lukt :P

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:48

Bij mij gaat de meeste stress nu toch naar natuurkunde....
Heb ook nog geen enkel oefenexamen gemaakt daarvoor :=

Scheikunde heb ik examentraining voor gedaan in Leiden en heb er
nu eigenlijk wel vertrouwen in dat ik een voldoende kan halen op dat
examen! Er is mij iig veel duidelijk geworden toen :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:52

s1993, wanneer heb je die examentraining gedaan?
Vriendin van me heeft ook scheikunde examentraining gedaan in Leiden, Marloes heet ze :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:54

s1993, wat jij door scheikunde examentraining hebt heb ik met eco. Door die training heb ik daar veel meer vertrouwen in gekregen dat ik het kan, en er zijn heel veel dingen op zn plek gevallen toen waardoor ik alles nu beter snap.

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:55

Scheikunde is ook geen vak waar ik voor vrees, haal daar altijd wel voldoendes voor en voor het proefexamen had ik een 6.6 (zelfgemaakt proefexamen, docent had gezegd dat behaalde cijfers als minimum moesten gezien worden voor wat je kon halen voor je examen) dus dat moet wel goedkomen hoop ik (:
Natuurkunde wordt inderdaad voor mij ook een ramp, heb net 2011 - II gemaakt en scoorde een 5,9, dat wordt nog wel even door oefenen..
de rest van de middag maar aan biologie!

Ik had in alles wel vertrouwen, het laatste jaar ging alles best goed, alles opgehaald naar een 7 afgerond, echter met de examens valt dit allemaal vies tegen, nederlands en wiskunde gingen beide niet zoals ik verwacht had en op de oefenexamens die ik van te voren gemaakt heb (8 oefenexamens wiskunde en 3 oefenexamens nederlands), heb ik ook veel hoger gescoord. Dus dat vertrouwen is behoorlijk gedaald haha, ik hoop maar gewoon dat ik slaag, op wat voor manier dan ook!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:58

Ehh in de meivakantie van 1 t/m 3 mei :)

Ik merkte ook dat ik gewoon een heleboel niet wist en dat veel dingen een stuk makkelijker
zijn dan ik dacht als je even weet hoe het moet :)