't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:19

Ik denk dat ze mensen niet snel ´niet representatief´ vinden. Maar ik geloof echt niet dat er naar uiterlijk gekeken wordt, maar dat het puur een kwestie is van ´even kijken´. Als je een leuke, goede, zakelijke foto van jezelf hebt (ik vind mijn foto echt leuk.... maar ik vind mezelf niet leuk, haha) maakt het ook echt niet uit.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:58

Geloof mij, er zijn echt bedrijven die alleen naar uiterlijk kijken!
Ik heb geen foto mee gestuurd. Ze moeten mij werken vanwege mijn kwaliteiten, niet vanwege mn uiterlijk ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:04

Naja, of juist als 'knap dus dom'. Dat kan ook :+

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:23

Van mij mogen ze een foto hoor, geen problemen mee. Ze zoeken me toch wel op, op internet en daar vinden ze mijn foto ook :D

Waar ik pas op gesprek was dachten ze dat ik een kind had; ik sta met m'n nichtje op de foto op m'n Facebook (die verder afgeschermd is overigens) :D

M'n twitter en website zet ik ook in m'n cv en daar staan ook foto's op.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:58

SaskiaB schreef:
Van mij mogen ze een foto hoor, geen problemen mee. Ze zoeken me toch wel op, op internet en daar vinden ze mijn foto ook :D

Waar ik pas op gesprek was dachten ze dat ik een kind had; ik sta met m'n nichtje op de foto op m'n Facebook (die verder afgeschermd is overigens) :D

M'n twitter en website zet ik ook in m'n cv en daar staan ook foto's op.

Zo werd ik vorige week gebeld door een bedrijf, die had ik 5 weken ervoor gebeld of ze nog personeel zochten en ze zouden mij binnen 2 dagen terug bellen.. Belde ze mij savonds om 10 uur met de vraag of ik zou willen komen werken, ik was toen al aangenomen bij een ander bedrijf. Ik heb haar vriendelijk verteld dat ik dus al onder de pannen was, zegt ze: Jammer, we hadden graag iemand gehad van jouw leeftijd met ervaring. Maar ik heb nooit verteld dat ik ervaring heb?.. Waarschijnlijk facebook gecheckt..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:08

Mag ik mij ook melden?
Ik solliciteer me suf maar kan echt nergens aan de bak komen.
Ik heb gelukkig dinsdag een sollicitatie gesprek bij de mcdonalds, de enige die mij van al die sollicitaties heeft benaderd. Ik hoorde dat het slecht verdiende maar dat ik wel veel uren kan maken.
Ik ben 19 en dus voor bijna alle winkels te duur en heb alleen ervaring in de horeca, volgens alle overige winkels dus ook een no-go helaas, want ik heb geen kassa ervaring.. :/ pfff
Wordt er moe van en ook van mijn werk nu. Ik werk bijna nooit meer, en vorige week had ik maar uren.
Ik zoek gewoon een baan met een vast aantal uren van rond de 20/18 per week.. ben ik nou zoveel eisend?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:11

Ik ben van mening dat à) alles toch wel wordt opgezocht en ik dus b) beter zelf maar die informatie kan aandragen :) we willen allemaal dat organisaties transparant zijn, maar houden zelf veel achterwege (algemeen gezgd hoor, niet specifiek hier) Dus leid ik ze naar informatie die ik kwijt wil :D al gaat t niemand wat aan wat ik in m'n weekenden uitspook :+

Sorry voor typfouten, iPhone en ondertussen wat kinderen entertainen ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:13

Lienek schreef:
Mag ik mij ook melden?
Ik solliciteer me suf maar kan echt nergens aan de bak komen.
Ik heb gelukkig dinsdag een sollicitatie gesprek bij de mcdonalds, de enige die mij van al die sollicitaties heeft benaderd. Ik hoorde dat het slecht verdiende maar dat ik wel veel uren kan maken.
Ik ben 19 en dus voor bijna alle winkels te duur en heb alleen ervaring in de horeca, volgens alle overige winkels dus ook een no-go helaas, want ik heb geen kassa ervaring.. :/ pfff
Wordt er moe van en ook van mijn werk nu. Ik werk bijna nooit meer, en vorige week had ik maar uren.
Ik zoek gewoon een baan met een vast aantal uren van rond de 20/18 per week.. ben ik nou zoveel eisend?

Nee hoor je zit gewoon in een hele slechte tijd om werk te zoeken ;) .

Ik ben afgelopen week weer bij het gemeente huis geweest en heb toegestemd (alhoewel ik er nu wel tegenop zie) om weer aan een reintegratie traject te beginnen.
Dus gaan we straks weer fijn CV en brieven aanpassen :Z . Voordeel is misschien wel da het nu een uitzendburo betreft en als ik zo op hun website kijk hebben ze ook vacatures buiten noord-holland. Zou het dan nu eens gaan lukken om uit die geasfalteerde polder weg te komen???????????? :=
Maandag heb ik daar een afspraak.

Verder: met een beetje mazzel zijn de ID's deze week klaar en verwacht ik hem op zijn vroegst woensdag in de bus. Dan weer wachten op een vlucht.
Ben wel onwijs bang dat het me dit keer weer door de neus geboord gaat worden omdat ik nu weer met dat reintegratie traject ga beginnen.

Vandaag gesprek gehad bij de dierenambulance voor vrijwilliger. Heel leuk dus binnenkort een paar ritten mee rijden en maandag al mee doen met de EHBO cursus.
Ze hebben tevens ook nog wat administratie werk liggen dus dat kan er mooi bij.

Oja: nog 2 sollicitaties lopen ook.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:51

Cowgirl. +:)+ Ga heel hard voor je duimen. *\o/*

Kreeg ineens via de mail een hele interessante vacature. Moet alleen eerst nog mijn diploma halen en dat is nog 2 onderdelen halen. -O-

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:52

Hier vandaag een slechte dag; 3 afwijzingen binnen en niet aangenomen bij Disney, helaas..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:39

Oh wat balen zeg!!
Wat voor functie had Disney?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:14

Ik heb auditie gedaan voor castmember.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:42

Sababber schreef:
Waarschijnlijk facebook gecheckt..

Zou zomaar kunnen! Nadat ik mijn bijbaantje had gekregen, vertelde mijn bazin dat ze me nog had opgezocht op Facebook, maar dat ze me niet had kunnen vinden. Nee duh, staat allemaal op privé :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:52

Ik haat dat Google gebeuren, want er blijken nog veel meer mensen met mijn naam en geboortejaar te zijn. Zo kreeg ik op een sollicitatiegesprek ooit de vraag of ik al lang aan tennis deed. Uuuuh tennis?! Nee hoor, nooit gespeeld (behalve op de camping). Ooohw, wat gek, we hadden je opgezocht op Google en we dachten dat jij dat was... #fail

Als ik mezelf Google komt er lang niet zoveel naar boven als wat er daadwerkelijk van mij online staat, maar voor zover ik weet staat er overigens niets online waarvan ik niet wil dat het gevonden wordt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:09

Balen Spikkelfire!

Zijn er nog mensen met gesprekken deze week :) ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:49

ruitje schreef:
Balen Spikkelfire!

Niet echt een sollicitatie gesprek maar ik heb morgen een intake bij een uitzenburo bij wie ik in een reintegratie traject kom.

Ik ga wel proefdraaien bij de dierenambulance komende week. Wel op vrijwillige basis maar heb er heel veel zin.
Sinds het stoppen op stal zit ik echt de hele dag alleen thuis en heb ik al 3 weken amper iemand gesproken. |(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:53

ruitje schreef:
Balen Spikkelfire!

Ja morgen heb ik weer een gesprek uit me werk!
Probeer me nu voor te bereiden maar ik loop steeds vast om de vragen goed te beantwoorden.
heb daar net een topic op bokt voor geopend.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:54

Cowgirl dat is niet fijn dat je nu zo weinig mensen spreekt!
Hopen dat je bij de dierenambulance leuke contacten op doet!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:11

Bummer.. niet door de 2e selectie gekomen.. De andere kandidaat is het geworden. Kreeg wel een automatisch mailtje e.d. terug.. heel onprofessioneel vind ik. Verkeerde functie e.d.
Nu maar rustig verder zoeken..

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:27

Balen voor de mensen die afwijzingen hebben gehad! Maar: nieuwe week, nieuwe kansen. Succes iedereen met solliciteren.
Hier vanmiddag een intakegesprek bij een uzb - en dat is al heel wat, want de meeste uzb's laten meteen weten dat dat zinloos is als ze m'n CV zien.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:33

Balen dames :(:)

Ergens is die ene baan.... En inderdaad, nieuwe week, nieuwe kansen. Zal mijn ogen en oren voor jullie openhouden :)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:35

Hihi, nu zie ik pas je onderschrift, Winged! Komt me heel bekend voor ;)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:00

ik ga vanmmiddag proefdraaien, een middagje meekijken
hoop zo dat ik aangenomen wordt
gisteren al het ov uitgeprobeerd en dat is super te doen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:28

Succes vandaag Mar_Nimbus! laat je weten wat je ervan vond?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:40

Iedereen rot dat jullie weer afwijzingen hebben gekregen, maar hou vol! Ergens is er wel een werkgever die zit te springen om nieuwe mensen.

Ik moet vanavond weer werken en dan zit mijn eerste week erop. Trouwens volgende week dinsdag een gesprek voor leerling BBL.