't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:22

En ik heb weer een keurige afwijzing binnen -O-. "Er is de voorkeur gegeven aan kandidaten die, meer dan jij, aan het in de advertentie vermelde profiel voldoen.".
Ik denk dat ik toch maar 1 week FT bij dat advocatenkantoor ga werken en daarna op mijn lauweren rusten (nee, sorry, het is toch geen functie die mij past :')). Daarna heb ik tijd genoeg om te herstellen van 1 FT week werken :=

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:25

Congrats Urielle!
En Cer :D
En ... :D Uhm er was nog iemand met een baan! :+

Ik mag mezelf ook weer voorzichtig gelukkig prijzen, was dan nog niet helemaal werkloos maar de twee halve dagen die ik nog maakte stelden ook niet zoveel voor, maar vanaf volgende week zijn het er naar alle waarschijnlijkheid in elk geval weer 3 :D

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:26

Balen Patpen!

Zon afwijzing heb ik een maand geleden ook gehad na het eerste gesprek. En raad eens ... Dezelfde vacature staat op dit moment weer online :+ Tja ...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:01

Proficiat Cer!!!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:57

Gefeliciteerd iedereen die een nieuwe baan heeft! Ik hoor nog wel steeds in het rijtje werkloos thuis. Heb gisteren een solliciatie verstuurd, ben benieuwd welke reactie ik erop krijg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:58

Iedereen die een nieuwe baan heeft, gefeliciteerd!!

Ik ben vandaag op gesprek geweest bij Randstad, eens kijken of die leuke banen hebben, maar ze zei al dat het heel moeilijk zou worden...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:00

Ik meld me af hier! *\o/* Ik ben vanmiddag door de La Place gebeld dat ik ben aangenomen! :D
Morgen ga ik van alles kopietjes maken en overhandigen. Ik had vandaag sollicitatie bij de pathe maar ik heb mijn keuze al gemaakt :D

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:04

Gefeliciteerd met je nieuwe job! Helemaal leuk :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:50

pff bij mij wil het niet zo lukken....

Mensen reageren zo traag en het duurt allemaal te lang zeg maar waardoor er al veel anderen reageren en de baan weg is :(
Vind dat niks zo via het uitzendbureau! :n

Maargoed ik wacht nog op 2 sollicitaties die ik vorige week heb verstuurd en nog niks van het gekregen...
En zonet nog 2 verstuurd..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:50

lifaya schreef:
Ik meld me af hier! *\o/* Ik ben vanmiddag door de La Place gebeld dat ik ben aangenomen! :D
Morgen ga ik van alles kopietjes maken en overhandigen. Ik had vandaag sollicitatie bij de pathe maar ik heb mijn keuze al gemaakt :D

Gefeliciteerd! heeft lang geduurd dus dat gedoe bij la place maar het is ergens goed voor geweest! :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:14

Proficiat lifaya!! :D

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:16

Gefeliciteerd iedereen met een baan!!

Voor de rest, onze tijd komt wel... (hopelijk snel!)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:47

Gefeliciteerd iedereen die een nieuwe baan heeft! Ik heb woensdag een sollicitatie gehad maar vertrouwde t niet... T zaakje stonk! Om 2 uur heb ik er weer 1 dus heb jullie duimen nodig :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:35

Hoe bedoel je het niet vertrouwde?

Iedereen gefeliciteerd met een job!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:02

Ik begin 15 februarie pas, dus ik mag me nog even vervelen :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:07

Gefeliciteerd iedereen met een baan :)

Ik heb deze week 4 sollicitaties verstuurd, hoop dat er ook een keer een antwoord komt. Heb al wat vooruit gekeken voor volgende week, maar er is niks noppes nada! Dus ik ga maar over op het open sollicitatie schrijven. Gister bij Timing gezeten en die vertelden mij dat er zelfs voor schoonmaak een wachtrij staat. Had toen wel even een ':oo' moment.

Maargoed, die baaaaaan is érgens. Ik blijf er in geloven. Vroeg of laat kom ik wel weer aan het werk. Maar liever gister al dan vandaag. (moet wel zeggen dat ik qua huiselijke klusjes wel erg goed bezig ben, vooral het achterstallige werk komt eens goed aan de beurt... Maar daar ben ik over een paar dagen ook wel doorheen :+ )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:26

die van vandaag is precies wat ik zoek, maar wederom zoveel reacties, sommige helemaal uit zwolle! mensen hebben serieus gezegd dat ze met de caravan dan op het industrie terrein willen slapen, kun je nagaan hoe wanhopig mensen zijn.. ik heb een voorsprong omdat ik dichtbij woon maar als er iemand aankomt met meer ervaring (en hij had er ongeveer zo'n 80) dan kan ik het schudden.. ik heb echt zin om met me kop tegen een muur aan te rammen.

die van woensdag was vaag omdat ze bij mij het idee opwekte dat het maar voor 3 maanden is.. dat risico ga ik niet nemen!

edit: hoelang solliciteren de meeste van jullie hier? ik nu inmiddels anderhalf jaar en ik heb echt geen greintje motivatie meer..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:35

@dramaqueen, hier idem... Ook al bijna 1,5 jaar aan het zoeken en af en toe word ik er helemaal moedeloos van!!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:12

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb gisteren gehoord dat ik halverwege juni mijn baan kwijt ben... De grond zakte onder mijn voeten weg.
En nu moet ik dus naar een nieuwe baan zoeken en gezien mijn duale studie heb ik nog aardige eisen ook... Het moet een baan van minimaal 24 uur in de detailhandel zijn in een leidinggevende functie. Bovendien moet mijn nieuwe werkgever willen tekenen voor een onderwijs/arbeidsovereenkomst en een jaarlijkse fee willen betalen aan de hogeschool. Kan ik dit niet vinden is het ook einde opleiding (ik ben 2e jaars).

Heb vandaag mijn CV in elkaar gezet en nu is het dus zoeken maar...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:54

Vandaag bij de open dag van het LUMC geweest. Vertelde dat ik de overstap naar BBL wil maken en nu BOL 2e jaar verpleegkundige deed. En kreeg gewoon kil te horen dat ik dan een afwijzing krijg want daar gaan ze niet mee in zee. Zelfs toen ik zei dat ik dan wel in het eerste jaar wilde beginnen, kreeg ik te horen dat ze daar ook niet mee aan begonnen.. Maar wel weer 1 sollicitatie gedaan gister.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:10

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:54

Ga maandag gelijk printpapier kopen dank je :D Ik geef de moed niet op!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:26

Ff m'n frustratie wegschrijven. Half jaar gelden vrij gevraagd voor weekend wintersport en ook gekregen. Kreeg ik t rooster, stond ik ingepland. Dus m'n dienst weggegeven. Vanmorgen ging de telefoon waar ik bleef want ik stond op het rooster. En dat terwijl ik vorige week nog tegen de manager had gezegd hoe ik het geregeld had. Ik ben nu zo flauw........ Hele weekend verpest en ga nu versneld opzeggen, ven er helemaal klaar mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:43

Annastasia kan het helemaal begrijpen. :(:)

Ik zit met dilemma ben op het moment werkzaam als huishoudelijk hulp voor 24 uur vast in de week met een contract van onbepaalde tijd, maar bezig met een opleiding beveiliger. Dit is dus een totaal een andere richting op dan ik nu doe. Ben nu al een paar maanden aan het stage lopen, maar werkgever waar ik werk als huishoudelijk hulp die gooit ineens rooster om. Waardoor ik nu ook een aanstaande vrijdag een praktijkdag zou missen en dit is ook ter voorbereiding van mijn examen. Maar eigenlijk word stage lopen ook zo goed als onmogelijk gemaakt met allemaal gebroken uren.

Werkgever is trouwens als het goed is niet op de hoogte van het feit dat ik zelf een opleiding doe. Wegens het feit dat personeel heel snel vervangen zou kunnen worden door andere mensen. Ze nemen bijna iedereen aan namelijk en zijn heel makkelijk om personeel er weer uit te gooien.

Nu heb ik een dinsdag een gesprek aangevraagd om even het een en ander uit te praten. En dan vooral over hoe ik me behandelt voel. Nu zit ik ook te twijfelen om toch maar te zeggen dat ik met een opleiding bezig ben, maar dit ga ik nog even overleggen met de vakbond.

Maar ben het dus ook weer helemaal zat....om behandelt te worden als oudvuil.

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:58

Ik meld me, na een tijdje meelezen, ook maar. Misschien krijg ik nog een paar goede tips.
Ik werk nu ook niet en ik zou het wel heel graag willen maar ik heb wat hindernissen:

Ten eerste ben ik niet helemaal gezond, ik heb fibromyalgie, 3 hernia's in mijn rug, nog eens drie plekken die bijna hernia's zijn en een versleten ruggewervel.
Daarnaast ben ik al 37 en heb geen rijbewijs, ik doe zoveel mogelijk op mn scooter.

Ik ben alleenstaande ouder (geen contact met biologische pa, hij kan er niet tegen dat ons kind "anders" is |o ) en heb ik een dochter met een zeer laag IQ (verstandelijk gehandicapt) en autisme.
Ik kan haar niet langer dan maximaal 1.5 a 2 uurtjes alleen thuis laten, ondanks dat ze 16 jaar is funktioneert ze veel jonger en snapt heel veel niet en ze heeft regelmatig aanvallen van agressief gedrag waar ze inmiddels wel medicatie voor heeft (de aanvallen zijn minder vaak en minder heftig maar nog wel aanwezig).

Verder kom ik eigenlijk bijna nooit ergens (mijn dochter meenemen werkt niet, zij houdt absoluut niet van spontane acties, drukke plaatsen of mensen die ze niet kent ).Zo zit ik heel erg in een isolement waardoor ik ook geen mensen heb die ik om hulp zou kunnen vragen, ook geen familie (heb alleen mn moeder die erg ver weg woont).
Juist omdat ik zo geïsoleerd zit heb ik extra de wil om te werken en daardoor mensen te leren kennen,ik heb het idee dat ik dan weer een soort van eigen leven krijg-nu zit ik hier maar te zitten en draait mijn hele leven alleen om mn dochter. Ik zou heel graag 3 dagen in de week willen werken om mee te beginnen.

Zwaar werk kan ik niet meer doen vanwege mn rug en lang zitten/staan/lopen is ook niet handig.
Ik weet van gekkigheid niet wat ik zou kunnen doen ?
Mijn werkcoach laat me met rust en belt me niet eens terug op mijn verzoek , ik denk dat hij ook niet weet wat hij met me moet....
Ik heb bij stichting MEE ook om een (andere) werkcoach gevraagd, die is geweest en kon ook niks voor me doen.

Ik heb gebeld met uitzendburo's voor callcenter werk (bij de ING en belastingdienst, leek me beide erg leuk), met de vraag of ik ook binnen de schooltijden van mijn kind zou kunnen werken of van 9-17, alles uitgelegd maar nee-je moet ook 's avonds en weekends beschikbaar zijn en dat ben ik echt niet.Ook kan ik pas om 07.45 's ochtends weg naar mn werk omdat mn dochter dan pas is opgehaald door de taxi, dus om 8 uur beginnen 15km verderop gaat niet lukken...

PGB inzetten voor extra opvang doe ik al op de woensdagmiddag tot 17.00 en op vrijdag tussen 16.00-18.00- als dit betaald is is het PGB, op een mini-beetje na, op.
Ik heb gymnasium afgemaakt, 1.5 jaar psychologie gestudeert, ik heb MBO beveiliging en een cursus paardenpsychologie bovendien ben ik nu bezig met een thuisopleiding voor life coach- helaas lukt het me niet om mezelf uit deze impasse te coachen 8)7 -
Ik ben bang dat ik depressief ga worden, ben goed op weg want regelmatig erg verdrietig en negatief.
Iemand een briljant plan om dit weer op de rails te krijgen ??