Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:56

Ladies (en tenminste één heer), mag ik hier ook meekletsen? Ik ben een vreselijk slechte topicvolger, maar vind het leuk hier mee te lezen, dus ik moest mijn aanwezigheid ook maar eens kenbaar maken.

Ik loop al enige tijd rond met het idee om originele prints in kleine oplage, in een segment wat hier nog niet verkrijgbaar is, naar Nederland te halen en online of via andere kanalen te verkopen. Het is iets wat al enige jaren als een soort hobby doe omdat ik het zelf leuk vind originele, maar betaalbare kunst aan de muur te hebben hangen. Daar wordt erg leuk op gereageerd, daarom het plan dat iets groter aan te gaan pakken. Die woeste ideeen beginnen nu vaste vorm te krijgen. Ik ben me druk aan het inlezen op alles wat daarbij komt kijken, ben een bedrijfsplan aan het schrijven (niet voor de bank, wel om mijn doelstellingen helder te krijgen voor mezelf) overweeg een kleine webshop te laten bouwen en ben leveranciers aan het aanschrijven. Ik vind het ontzettend spannend, maar heb me wel een beetje verkeken op de hoeveelheid werk die ermee gemoeid is. Vooral omdat ik er fulltime naast werk. Voordeel daarvan is dat ik er voorlopig niet van hoef te kunnen leven, maar het laat zo weinig tijd over om dingen echt goed voor te bereiden.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 17-07-11 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Apostrof

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:24

Van mij mag je meekletsen, maar je vroeg het niet aan mij dus m'n mening doet er misschien minder toe :p

@ hilda: wees eens iets specifieker? Ben wel benieuwd wat er misgegaan is..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:29

Oeps, heb mijn bericht aangepast :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:45

@Kaka: Welkom! Voor mij is het ook geen probleem hoor, dat je mee komt kletsen! Klinkt in elk geval heel erg gaaf wat je wilt gaan doen, ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:52

Kaka schreef:
Oeps, heb mijn bericht aangepast :D

:D dank u :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:56

Voor de Twitteraars onder ons: Hoe kun je een beetje orde in de chaos scheppen? Ik heb nu iets van 75 followers en ik follow ze bijna allemaal terug (door die @terugvolgers twitter), maar nu krijg ik zoveel berichten in de Timeline, dat ik helemaal geen zin meer heb om alles bij te lezen, waardoor ik bang ben dat ik de echt interessante berichten mis. Ik follow nu namelijk een hoop mensen, die ik eigenlijk niet interessant vind om te followen. Het boeit mij echt niet dat er laminaat in de aanbieding is en mensen die ik niet ken, die hun dagelijkse beslommeringen delen, tsja, zit ik ook niet op te wachten... Is er een manier om de boel een beetje te "filteren"?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:45

Simpelweg niet iedereen terugvolgen? Ik follow vooral mensen waarvan ik verwacht dat ze wat boeiends te vertellen en als ik teveel crap lees unfollow ik mensen gewoon meer.

Lees overigens ook lang niet alles bij, loop soms 6 uur achter ofzo.. je wil niet weten hoeveel 300 mensen in 6 uur op twitter mieteren :=

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:48

Je zou kunnen werken met lijsten, dan kun je daar de mensen aan koppelen waarvan je de tweets persé wilt lezen, of je kunt mensen uit je tijdlijn gooien waarvan je de tweets niet echt boeiend vind.
Ik heb er meer als 500 en ik lees wel bij, maar niet van 1 nacht. Heb ik iets boeiends gemist, so be it! Kan er niet te veel tijd in steken!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:50

...tenzij je leeft van seminars over Twitter := Heb 1 follower die letterlijk z'n brood verdient met groepstrainingen over sociale media, voornamelijk aan beslissers en marketingmedewerkers van grotere bedrijven.

Die mist echt nooit een tweet :') wel grappig.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:52

Dan heb je een leuk leven! Pff... moet er niet aan denken!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:00

Het komt bij mij regelmatig voor dat ik een paar dagen niet op Twitter ben geweest, dan lees ik alleen de laatste 20 berichten ofzo.

Wat betreft het niet terug volgen, ik had me aangesloten bij "terugvolgers" en de bedoeling is dan dat je meer followers krijgt, door elkaar terug te volgen. Het werkt goed, maar dan moet je wel terug volgen! haha Daarom is het nu ook zo'n chaos ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:09

mja... krijg je daarmee de followers die je kan gebruiken (je doelgroep) of gewoon een willekeurige bak mensen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:17

pfff, als ik al die dingen over twitter hier lees ben ik al blij dat ik er niet aan begonnen ben, dat kost een hoop tijd! Kan Bokt soms al niet bijhouden. :o Twitter zal ongetwijfeld bar interessant zijn maar de tijd ontbreekt simpelweg. Knap dat jullie dat allemaal wel kunnen!

Welkom Kaka! Het is best interessant hier hoor! :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:18

Dat is dan idd ook mijn vraag! Het aantal volgers zegt niets over de kwaliteit! Je kunt veel beter 10 volgers hebben die je echt volgen om wat je te zeggen hebt als 100 die al je tweets overslaan!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:11

Ja dat is ook weer zo, ik heb het nu zo gedaan: Mensen die interessant voor mij kunnen zijn qua doelgroep/klantenkring ben ik gaan volgen en als het goed is volgen ze mij dan terug, dus wellicht dat dat kopers kunnen gaan worden, maar hun tweets zijn voor mij niet interessant. En ik volg natuurlijk de mensen die interessant voor mij kunnen zijn qua berichten (of die ik gewoon leuk vind om te volgen).

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:26

Het wil niet altijd zeggen dat iemand die jij volgt jou ook terug volgt! Ik krijg veel mensen die mij volgen en dan na een paar dagen mij weer ontvolgen omdat ik ze niet terugvolg...
Zo werkt het niet!
Je volgt wie jij graag wilt volgen (dus ook je klanten!) en je twittert over dingen die belangrijk zijn voor jouw bedrijf, waarmee je de interesse wekt bij je klanten, zodat ze je gaan volgen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:03

Dat snap ik 11A, maar de mensen die via "@terugvolgers" bezig zijn, volgen dus wel iedereen terug. Dat is de hele opzet van dat gebeuren.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:05

Dat snap ik, maar wat heb je dan aan de mensen die jou via @terugvolgers terugvolgen? Dat is dan toch meer om het nummer van je aantal volgers op te krikken als dat het echt trouwe volgers zijn die alles lezen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:58

Ik selecteer zelf alleen mensen die interessant zijn of die interessant zouden kunnen zijn. Ik hoop maar dat anderen dat ook doen. En werkt het ook niet zo dat hoe meer mensen jou followen, hoe makkelijker je vindbaar bent voor anderen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:05

Dat wel idd... Ik heb behoorlijk lang gedaan over mijn eerste 100 volgers. Nu ben ik zonder moeite bij de 400.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:21

Ik klets af en toe een beetje op Twitter, als ik een interessant bericht zie, of iemand vraagt wat, dan stuur ik wat terug en soms gaat dat een paar keer over en weer. Maar meestal zet ik gewoon korte berichtjes neer over wat ik aan het doen ben oid.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:13

Goeiemorgen! Na een paar rare weken ben ik er ook weer.
We waren op vakantie in Schotland maar moesten na een week naar huis omdat mijn schoonvader weer in het ziekenhuis was opgenomen. Nog voordat we thuis waren, is hij overleden. De crematie was pas een week later. Inmiddels heb ik de draad weer opgepakt. Afgelopen weekend NK Tennessee Walking Horses en Morgans gefotografeerd, dus een berg foto's om vandaag mee aan de slag te gaan.

Twitter heb ik de afgelopen weken niet naar gekeken. Ik ben nog steeds aan het ontdekken hoe ik dat efficiënt kan gebruiken. Als ik mensen volg en die schrijven dagelijks wat ze gaan eten en/of klagen iedere dag over het weer, dan unfollow ik die meteen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:36

Gecondoleerd met je schoonvader, heftig hoor... Wel lekker dat je de draad weer een beetje op hebt kunnen pakken!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:54

Nou poeh, dat is ook geen prettig vakantie vieren zo Jolanda.
Gecondoleerd.

Ik ben ook nog aan het uitdokteren wie ik moet volgen en waarom.

Als ik kijk in de lijst die ik zelf volg, zie ik tussen de groene following vakjes, ook nog onaangeklikte +follow vakjes staan.
Bijvoorbeeld bij jou Joyce2.
Ik heb bij Joyce2 uiteraard toendertijd op follow geklikt, dus dan hoort dat vakje groen te zijn.
Hoe komt het dat dat vakje nu weer op onaangeklikt staat?
Heeft Joyce mij geblokkeerd als volger, doet twitter dat zelf zo nu en dan, iemand die dat weet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:00

Wie ben jij op twitter dan? Voor zover ik weet follow ik iedereen van dit topic! Maar ik zat net ook te kijken in mijn lijst en ik krijg berichten van mensen in mijn timeline te zien, die ik niet eens follow (maar die mij wel followen), hoe kan dat?