Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:32

Eerste vraag die in me opkomt: Had je er lampen bij staan/ aan staan?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:35

Een knuffelkat is een erg leuk idee. Bij al die shops zie je dit soort foto's.

Welke instellingen heb je gebruikt bij deze foto's?

Enne als het echt niet lukt stuur je maar een knuffel op die je wilt gebruiken en van alle artikelen 1 stuk dan maak ik ze voor je.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:42

Ik heb alleen een gewone kleine digitale camera, geen fancy toestel... Ik heb een studio'tje van Ritzz, met lampen, maarja, ik weet helemaal niet hoe je die moet gebruiken! Deze heb ik: http://www.rittz.com/product-object-fot ... 40-cm.html

De foto heb ik genomen met lampen aan beide kanten en ik heb de "auto" stand gebruikt en later ook nog de "close up" stand.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:54

Ik vrees dat je daarmee geen gelikte foto's kunt maken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:03

Fotograferen is zo makkelijk nog niet. Ik heb wel een "luxe" camera, maar mijn foto's zijn ook nog lang niet tippie toppie hoor.
Ik gebruik mijn camera op een gewone standaard. Die heb je absoluut nodig om de foto's mooi onbewogen te krijgen.
Mijn fotocube staat altijd op tafel, want je moet wel een goede werkhoogte aanhouden hoor, want als je steeds foto's moet maken, ga je je rug op een gegeven moment wel voelen.
Ik zorg altijd dat de kamer voldoende daglicht heeft, want al wat je daarvan hebt, hoef je niet bij te verlichten he.
Aan beide zijklanten heb ik een spotje staan. Die staan door de wanden van de fotocube op het product gericht. Eventjes wat puzzelen om geen harde schaduwen te krijgen.
Ik heb de flits op de camera aan. Ik heb hem altijd op stand AV, maar dat heb jij niet denk ik. (AV zorgt er voor dat ik kan regelen hoeveel wazigheid ik in de foto wil hebben)
Ik speel ook met uhm...hoe heet dat ook al weer...het lichter en donkerder zetten. -2...-1...0...1...2 staat er dan in je scherm.
Het is even puzzelen Joyce hoe je je camera in moet stellen zodat je witte kleuren ook echt helder wit worden.
In photoshop crop je nog wat bij en schuif je een beetje met de helderheid, kleuren enzovoorts.

Hier heb je een site met voorbeelden. Die kun je er bij houden. http://www.cats-dogs.nl/producten.php?c ... id=3&lang=
Maak je foto, bekijk wat er anders is, probeer opnieuw, bekijk dat weer, probeer weer opnieuw. Komt er op een gegeven moment een aardig gelukte foto uit gerold, laat je hele handeltje dan zo staan en verwissel je producten.

Wat er nu mis is met je foto's is zoiezo al het ontbreken van licht. De boel moet echt een hele hoop lichter, dus dat is het eerste waar je eens op moet uitproberen. Hoe krijg ik de foto's lichter.

Ik denk dat het misschien wel handig is als je vanacht een halsband om een rond ding spant, zodat je morgen een halsband kunt fotograferen zonder knikken en stijve kanten eraan.

Misschien dat de echte fotograven hier ook nog wat tips voor je hebben.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:11

Holly, leuke tips maar als ze een camera heeft die alleen een automatische stand heeft of andere standaard standen dan kan ze nog zoveel meer licht gaan gebruiken maar zal de camera dat zien als te veel en dit gaan compenseren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:12

Dat is dus idd heel moeilijk, die knikken krijg je er bijna niet uit en als ik al mn producten steeds eerst "op moet rekken" om het maar even zo te noemen, gaat daar heel veel tijd in zitten en ik wil ook niet dat mn klanten het idee hebben dat ze een "gebruikt" product krijgen.

Mn toestel heb ik idd ook op een standaard staan, maar ik heb het idee dat ik ook een betere camera nodig heb, met meer instellingen. De hele handel staat nu op de eettafel en ik ga dr lekker bij zitten, dus de werkhoogte is geen probleem, maar ik heb idd niet voldoende licht. Misschien toch overdag nog eens proberen. Ik heb trouwens ook geen photoshop... Aaargh, ik ben echt een sukkel hiermee, hahaha.

@Hilda: Tnxx voor het aanbod, maar ik heb echt tientallen spullen die op de foto moeten, dus ik denk dat het onhaalbaar is om dat "eventjes" op te sturen, hahaha. Ik moet toch een manier verzinnen waarop ik dit zelf kan doen, anders moet ik straks elke maand het fotograferen uitbesteden!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:29

Op ons "simpele" cameraatje zit toch ook nog best een hoop hoor Hilda.
Misschien heeft Joyce een heel ouderwets cameraatje, dat weet ik natuurlijk niet.

Als je de productenplaatjes eens doorloopt, hoeveel van die plaatjes vind jij dat er opnieuw MOET worden gemaakt, om nu van start te kunnen met je shop Joyce?
Misschien toch eens in overleg met Hilda om je deze ronde te helpen.

Als je altijd zelf je producten op de foto wil gaan zetten is het denk ik niet verkeerd om te gaan investeren in een betere camera.
Ik heb een canon 350D. Volgens mij nieuw niet meer te koop, maar 2de hands vast nog wel te vinden, of een 300D, een model eerder en dus een tikkie goedkoper.
Misschien kunnen de echte fotograven hier je vertellen welke camera's er nog meer leuk zijn voor de beginner.
Maar voordat je zoveel geld uit geeft, misschien eerst een maandje aankijken of je shoppie gaat lopen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:33

Ik wil zeker gaan investeren in een goede camera, maar op dit moment zijn er teveel kosten, die belangrijker zijn, die eerst betaald moeten worden (administratiekantoor, mn webshop alstie af is, visitekaartjes, de rest van de producten die ik wil hebben). Al ben ik er wel van overtuigd dat het succes van je webshop ook afhangt van hoe je producten geshowd worden. Als ik crappy foto's zie, wil ik de spullen niet kopen!

Ik ga eerst maar beginnen met foto's die ik van de site van de leveranciers afhaal, in de tussentijd ga ik sparen voor een mooie camera, dan kan ik ook eens bekijken of de shop een beetje gaat lopen en daarna ga ik wel aan een makeover beginnen met eigen gemaakte foto's!

Mijn camera is trouwens een jaar of 3 oud, gewoon een super simpele digitale camera.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:36

Van camera's heb ik echt geen kaas gegeten :n

Mijn website is ondertussen wel af, maar dat is een hele simpele site geschreven in HTML. Ik wil mijn website gewoon laten ontwerpen maar heb hiervoor nu nog geen budget. Ondertussen kost het feit dat ik nu eigenlijk geen website heb me gewoon klanten. Dus dit is een echte tussenoplossing.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:39

Hier wat info voor je Joyce, misschien dat je er wat mee kunt
http://www.lighttent.eu/lighttent.php

Ach je moet ook ergens beginnen.
Mijn ene bedrijf bestaat al een aantal jaartjes, maar je blijft toch altijd weer dingen verbeteren hoor.
Je gaat nog zoveel punten tegenkomen waarvan je denk, mmmm dat is zo knullig, dat mag ik echt wel eens gaan veranderen.
Maar, dat maakt het allemaal weer leuk.

Kom maar op Nuage, misschien kunnen we jou ook weer ergens mee helpen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:40

Holly, maar jij hebt een consumer spiegelreflex en dat weegt nooit op tegen een digitale compact. Jij kunt als je wilt net als ik je camera volledig handmatig instellen.

Kijk maar Joyce, aanbod blijft hoor. Verzendkosten zijn niet heel hoog en aftrekbaar hé.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:42

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:44

Ja ikke wel, maar mijn vriend heeft gewoon een simpel luxe cameraatje hoor.
Zo'n koelkast is namelijk wel leuk, maar om je kindje op de kiek te zetten bij al het leuks wat hij doet, is een zakmodelletje toch wel handig.
Zo bedoelde ik dat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:59

Super bedankt voor alle tips meiden!

Als je het goed vind, hou ik je aanbod in gedachten Hilda! Ik ga morgen eens kijken hoe het word als ik gewoon de "standaard" foto's gebruik en als dat echt niets word, weet ik je te vinden :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:53

Toch een cursus productfotografie nodig dus :P Goede foto's maken blijft lastig. Vind ik zelf ook altijd vooral omdat ik met mijn producten ook nog eens een bepaalde sfeer uit wil stralen.

Heeft iemand hier verstand van hosting? Iemand gaat een Magento shop voor mij maken en dat moet natuurlijk ook gehost worden. Nou heb ik gelezen over die speciale magento pakketten, geeft dat nou echt zoveel voordelen tov een niet-magento pakket?

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:53

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet een ze holly :+ Ik mag dan wel tante_t heten maar blijf een man :D
Van camera's heb ik ook echt geen kaas gegeten en daarom ben ik blij dat ik de foto's van de groothandelaren mag gebruiken. Onze groothandel is ook druk bezig met mooie nieuwe foto's die wij dan weer kunnen gebruiken.
Heeft iemand nog een tip hoe je sieraden (kettingen e.d mooi op een foto kan zetten?
We hebben wel zo'n fotostudiootje van de blokker maar die hebben we nog nooit gebruikt.

En heeft iemand iets van een marketing boek oid waar nuttige info in staat waar internet winkels wat aan hebben?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:58

@Tante_t (ook ik dacht dat je een vrouw was, hahaha, sorry!), krijg je nooit reacties op de foto's, dat ze vinden dat het er niet gelikt genoeg uitziet ofzo? Want de foto's die jij nu gebruikt, zijn ook het soort foto's dat ik anders zou gebruiken en ik was bang dat dat niet goed genoeg zou zijn....

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:59

Nee nog geen commetaar op gehad maar mooiere foto's zijn altijd een beter voor je webwinkel

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:13

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:44

Voor iedereen die een beetje goed is in Engels en papier en een schaar is dit misschien iets: http://www.digital-photography-school.c ... light-tent
Op die website staat uitgelegd hoor je heel gemakkelijk een simpele lichtbox kunt maken voor weinig geld. Ik denk dat dit alvast de oplossing is voor het fotograferen van de producten!
Daarnaast zou je Gimp kunnen downloaden. Dat is een Open Source versie van Photoshop en dus helemaal gratis!
Dit in combinatie met een goedkope spiegelreflex (misschien kun je er wel 1tje huren bij een winkel of lenen van kennissen) zou al een heel eind de oplossing moeten geven voor het maken van de productfoto's.
Natuurlijk is het niet hetzelfde als wat de grote productstudio's doen, maar in preciepe is het hetzelfde, alleen dan heel basic!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:38

Aaargh, ik heb vandaag echt een mega dip, bah... Ben zo chagarijnig! Moet even een ego-zeikpost plaatsen hoor, haha.

Ga ik aan de slag met het toevoegen van die producten in OsCommerce, loop ik gelijk tegen tig dingen aan:
- Ik kan maar 1 foto toevoegen
- De prijs staat nog in ponden of dollars ofzo en hij maakt er een rond getal van, terwijl ik toch echt tot op de cent nauwkeurig in beeld wil hebben
- De tekst, die ik heel netjes heb opgemaakt met enters enzo, word in het voorbeeld een aan elkaar geplakte lap tekst. Te lelijk!
- Ik kan een product niet in meerdere catagoriën plaatsen (als ik bijv. een mandje heb, dat geschikt is voor zowel honden of katten, moet ik dus kiezen of ik hem bij "hond" of bij "kat" wil plaatsen, of ik moet hem bij beiden plaatsen, maar dan moet ik heel goed opletten dat wanneer hij bij "kat" besteld is, ik hem ook bij "hond" uit de voorraad haal)
- Ik kan niet aangeven dat ik een product in meerdere kleuren heb, dus dan moet ik bijv. voor speeltjes die ik in 3 kleuren heb, 3 producten aanmaken. Omslachtig!!!

Sorry hoor, maar ik moest even zeuren, je denkt dan eindelijk te gaan beginnen met het volgooien van je webshop en dan kom je er na 1 product al achter dat je weer moet stoppen tot je antwoord hebt van de webbouwer... Die jongen kan er ook niets aan doen, ik ben gewoon rete kritisch en dan word ik chago van mezelf.

En mn logo krijg ik ook niet netjes op een groot formaat opgeslagen. Zodra ik hem opsla als een PFD of JPG bestand, word hij heel lelijk, dus dan kan mn webbouwer hem niet gebruiken voor de site... Waarom gebruik ik altijd stomme programma's?! ('k heb mn logo in publisher gemaakt)

Zo, dat lucht op :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:41

Flink balen, Joyce! Ik ken die dip wel... Heb er vandaag ook wat last van...
Kun je misschien niet googlen op deze dingen en kijken of er op google staat hoe je dat aan kunt passen??

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:44

Goh joyce, dat is wel (*^*&^%!
Ik heb geen verstand van osCommerce, maar misschien dat het enter/tekst probleem op te lossen is als je shift-enter gebruikt om naar de volgende regel te gaan ipv alleen enter. Dit wekt normaal bij websites maken ook zo. Misschien heb je er wat aan! :D Succes

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:45

Ik mag er van mn webbouwer niet aanzitten, haha. Ik had dinsdag met hem doorgenomen hoe ik producten toe moest voegen en toen heeft hij ook heeeeeel duidelijk verteld dat ik niet aan de andere instellingen mocht zitten (anders zit je met zn 2en elkaar tegen te werken).

Waarom heb jij een dip 11A? Lucht op hoor, om even te zeuren ;)