Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:56

Margreetje schreef:
Ik zie wel eens een vacature in de krant die me aanspreekt, maar ik durf eigenlijk niet het risico te nemen om van baan te wisselen.
Hier weet ik (bijna) alles en heb ik een vast contract, vind het dan best wel eng om weer helemaal overnieuw te beginnen.

Hebben jullie een vaste baan of zijn jullie (gedwongen) ontslagen?

Hier precies hetzelfde.
Alleen mijn contracturen zijn gewoon veel te weinig.
Heb nl maar 15 uur op contract en ze willen nog niet verhogen, ook al werk ik al maanden standaard meer.
Bovendien is werken op een versafdeling / bakkerij nou niet heel erg positief voor je verdere loopbaancarriere.

Maar ik ga alleen ergens anders heen als het salaris hetzelfde of meer is, ik meer uren kan krijgen en ook de secundaire arbeidsvoorwaarden goed zijn.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:10

Margreetje schreef:
Ik zie wel eens een vacature in de krant die me aanspreekt, maar ik durf eigenlijk niet het risico te nemen om van baan te wisselen.
Hier weet ik (bijna) alles en heb ik een vast contract, vind het dan best wel eng om weer helemaal overnieuw te beginnen.

Hebben jullie een vaste baan of zijn jullie (gedwongen) ontslagen?

Als je een leuke baan tegen komt, kun je altijd schrijven. Nooit geschoten is altijd mis! Bovendien heb je ook niet zo maar een andere baan....
Het kan ook leuk zijn om ergens helemaal opnieuw te beginnen. Ik weet niet hoe lang je deze baan hebt, maar je kunt het ook zien als een uitdaging. Maar als het je droombaan is, wil je dan wel veranderen?

Oh ja, ik heb geen (vaste) baan en ben ontslagen nadat leidinggevende de re-integratie op een arbeidsconflict heeft laten uitlopen.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:16

Ik zou wel een nieuwe uitdaging willen, maar ik vind het wel een groot risico als je dan een tijdelijk contract krijgt.
Alles opnieuw leren bij een nieuw bedrijf lijkt me ook een tegenvaller :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:25

Daar hik ik ook wel een beetje tegenaan, dat je je vastigheid opgeeft.
Maar aan de andere kant..........

Zojuist een bevestiging gekregen van de sollicitatie die ik gisteren heb verstuurd.
Die gesprekken zijn volgende week donderdag gepland, dus neem aan dat ik voor woensdag hoor of ik uitgenodigd ben of niet.

Andere sollicitatie moest voor de 14e binnen zijn, die heb ik de 9e verstuurd.
Helaas geen bevestiging gehad.
Net maar eens gebeld om te vragen of die aangekomen was, dat kon ze helaas niet zo beoordelen aangezien ze héél veel reacties hadden gehad (stonden 3 vacatures open).
Als ik door zou gaan kreeg ik telefoon, anders een mailtje.
Ze waren al druk bezig met selecteren.

patpen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:08

Ik kan mij nog de tijd herinneren ;) dat je 1-2 maanden op proef kwam en daarna een vast contract kreeg. Tegenwoordig wordt je meer "aan het lijntje" gehouden door proef, 1/2 jaar of jaar contract, verlengen, nog een keer verlengen, nog een keer tot er niet meer verlengd kan worden en dan is het maar afwachten of je een vast contract krijgt. Uiteraard zijn er uitzonderingen op maar je kunt volgens mij wel tijdens het gesprek aangeven dat je na de proefperiode een vast contract wilt.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:23

Ik heb eerst een contract gehad voor 3 maanden, daarna een jaar contract, daarna weer een jaar contract.....
En toen moesten ze wel vast. :roll:

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:24

Maar het is natuurlijk wel, voor jou 100 anderen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:14

10000 anderen komt meer in de buurt.....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:54

Ik heb bij mijn nieuwe baan een half jaar contract wel met een maand proef.
En hij mag elke maand opgezegd worden door beide partijen..

Ik vind het ook heel erg eng hoor ddat ik geen vastigheid meer heb..
Maargoed je moet wat?!

En ik heb nu mijn eerste week erop zitten en het is behoorlijk wennen allemaal, heb natuurlijk 6 jaar lang met een ander systeem gewerkt.
Dat leer je niet in 1 dag...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:12

@Margreetje: Ik heb op dit moment nog een baan, maar vandaag te horen gekregen dat 3 van onze 6 filialen gaan sluiten. Wij blijven nog wel open, maar alleen als er binnen 10 weken veel meer omzet gedraaid gaat worden, anders liggen wij er over een paar maandjes ook uit. Ben al sinds november werk aan het zoeken, maar ik ben pas 1x op gesprek geweest (en afgewezen). Dus ik zou gewoon lekker rond kijken, schrijven als je een leuke vacature tegenkomt en dan kun je altijd nog kijken of je je baan op wilt zeggen. Eerst maar eens ergens anders aangenomen zien te worden ;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:44

Gisteren ingeschreven bij Secretary Plus. Helaas zijn de banen toch zeker op 5 kwartier rijden.

Gisteravond gedate met die leuke jongen van het uitzendburo :-D:-D:-D haha... Binnenkort vervolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:11

Qizz schreef:
Gisteren ingeschreven bij Secretary Plus. Helaas zijn de banen toch zeker op 5 kwartier rijden.

Gisteravond gedate met die leuke jongen van het uitzendburo :-D:-D:-D haha... Binnenkort vervolg.

Haha superleuk :D kan ie goed zoenen? Gheghe.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:22

Hahaha Joolien. Ja dat kan ie wel. Is alleen zo grappig. Hij is 1.98 en ik 1.63. Wordt naaldhakken aanschaffen haha.
Volgens mij komt er nog een vervolg ook ;-).

Wanneer begin je met je nw baan? Maandag?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:43

Haha Qizz. Vind het geweldig voor je :j

Banenbeurs was echt niks :n
Heb geen interessant bedrijf gezien wat medewerkers zocht, nog wel ingeschreven bij een uitzendbureau, morgen maar persoonlijk even langs gaan......

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:55

Haha, geweldig Qizz, hebben jullie een echte date gehad?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:00

Qizz!! Wat leuk!! :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:53

hahaha wat super cool, geen baan, wel een date :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:52

hahah ja lachen he,... geen baan wel een date,.... (iedereen zei altijd dat ik veel te druk was met alles en daarom ook helemaal geen tijd van daten had blablalaa, nu heb ik dus wel alle tijd en was helemaal niet op zoek, ben al heel lang alleen en vind het best wel oke zo,.. maar geod, tuurlijk zou een vriend leuk zijn,.. ) maar dat ik die uitgerekend op een uitzendburo tref had ik in geen 100 jaar verwacht ;-)

weet niet of het wat wordt, hij is echt zo'n popie jopie bij meiden van zijn leeftijd (ja ik ben gewoon bijna 8 jaar ouder dan hem :o ), en ik vraag me dan ook echt af wat ie met mij moet,..
maar na een sms-loze dag gisteren heb ik toch een berichtje van m gehad vanmorgen <3 (en hij hoopte me snel weer te zien) dus tot nu toe nog positief haha., hij vroeg mij juist 2x of ik hem niet te jong vond hahah.

Maar goed, on-topic :D
Ik heb een groot dilemma,.. ik ben bezig (de hele middag al en het wil maar niet lukken vandaag) met een motivatiebrief en een nieuw cv... ik heb nl heel veel banen gehad (allemaal kort en tijdelijk meestal via detachering). Voor deze baan wil ik alleen de relevante (bank)ervaring vermelden en daaronder de andere banen,.. maar dan sluit dat qua datum niet meer aan en van sommigen weet ik het niet eens meer precies,... hoe kan ik dat nou doen zodat het niet lijkt of ik tig banen heb gehad,..

Stukje bankervaring vermelden met de werkgevers en uitgebreide taakomschrijving en dan eronder overige werkervaring en dan heel kort of iets van detacheringswerk administratief/secretarieel van 1998-2011 ... HELP kom er niet uit, ben de hele middag al bezig en het wil maar niet lukken,..
Heb wel een kladje wat nog verder uitgewerkt moet worden, maar ben helemaal gaar,..

Iemand zin en tijd om er even naar te kijken? (evt als je je mailadres wil mailen, is makkelijker denk ik?)
Gaat om een functie bij een bank.

Kieffer schreef:
Haha, geweldig Qizz, hebben jullie een echte date gehad?

Yep helemaal echt,.. hij wilde me black jack leren maar vroeg toen per sms hoe ik zou reageren als we een film gingen kijken haha,.. nou ook prima,.. (hij deed vrijwel gelijk een arm om me heen en ik dacht gelijk HELP en nu,.. hahah, maar goed dat liep wel los)

Was leuk,.. (vond het wel eng joh, had al zolang niet gedate, poe soms ben ik echt een schijtluis haha)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:26

Ik zou een kopje maken Detachering met daaronder de werkzaamheden en dan een opsomming van bedrijven. Zo heb ik het iig gedaan, stond beter :j :j

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:40

ja ik meld me ook maar.
Vorige jaar juli besloten om bij mijn vorige werkgever weg te gaan. Toen naar bijna half jaar zoeken toch een baan gevonden. Nu half jaar verder weer op zoek naar iets anders. Werkgever kon mij niet garanderen voor nieuwe contract. En naar lang twijfelen toch zelf doorgehakt om weer op zoek te gaan naar wat nieuws. Dus ben benieuwd hoe de markt nu ligt.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:49

Wat voor iets zoek je?

Joehoeee ik mag vrijdag op gesprek. Had vannacht mn brief om 1.15 pas verstuurd. Was maar niet tevreden. Maar hij belde vanmorgen al.. Of ik snachts meer inspiratie had ;-). Mag vrijdag op gesprek komen voor een leuke functie bij de bank.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:54

Qizz schreef:
Yep helemaal echt,.. hij wilde me black jack leren maar vroeg toen per sms hoe ik zou reageren als we een film gingen kijken haha,.. nou ook prima,.. (hij deed vrijwel gelijk een arm om me heen en ik dacht gelijk HELP en nu,.. hahah, maar goed dat liep wel los)

Was leuk,.. (vond het wel eng joh, had al zolang niet gedate, poe soms ben ik echt een schijtluis haha)

Zucht....wat een heerlijk romantisch verhaal :P

Ik denk dat ik toch maar blijf zitten waar ik zit. Op een vacature hier in de buurt zijn maar liefst 104 reacties binnen gekomen.....pfff mag blijkbaar blij zijn dat ik een baan heb... :(
Hier in de buurt zijn gewoon weinig vacatures, het zijn bijna alleen maar dorpjes hier. Ik heb ook weinig zin om dagelijks naar Amsterdam te rijden, nu ben ik een kwartiertje onderweg.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:21

Margreetje:
;-):-D

Moeilijk he... Maar je kunt toch altijd kijken. En als je je droombaan ziet gewoon reageren. Kun je altijd nog bepalen of je het doet àls je aangenomen wordt...

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:31

Qua salaris zou ik wel meer willen :=

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:40

Ja... Me too.... Heb ook zo.n hekel aan die onderhandelingstoestanden. Kan dat helemaal niet. Nu je op zoek bent naar werk, tijd.vervanging ivm zwangerschapsverlof hield op 2.5 maand geleden zit je ook steeds weer met je salaris. Ja wat is uw huidige salaris? Ja daar gaat t niet om. Ik wil mn salaris van 2009 terug :-( valt best tegen