Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:19

Daan_Ordeal schreef:
Hallo! Ik kom even binnenvallen :)

Mijn vriend heeft een hoveniersbedrijf waar ik iedere vrijdag wat administratie voor doe. Op dit moment laten wij de BTW aangifte ieder kwartaal verzorgen door de accountant maar per 1 januari a.s. wil ik dat eigenlijk zelf gaan doen zodat we de accountant in principe alleen nog maar nodig hebben voor de jaarstukken.

Zijn hier mensen die ook zelf de btw aangifte verzorgen en mij advies hierin kunnen geven mbt boekhoudprogramma of iets dergelijks dat hiervoor geschikt is?

mijn moeder doet het zelf voor het bedrijf van mijn ouders :j
die heeft ook maar 1 x per jaar de accountant er bij :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:55

De folder gaat volgende week de deur uit,mensen kunnen bij mij in de infrarood cabine.Ik maak dan een 10 ritten kaart, hoeveel kan ik daar voor vragen? Ze gaan er een half uur per keer in.

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:16

Wat vraagt de concurrent? En wat reken je per keer? Of staat het tarief niet in de folder?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:13

marleen_usar schreef:
De folder gaat volgende week de deur uit,mensen kunnen bij mij in de infrarood cabine.Ik maak dan een 10 ritten kaart, hoeveel kan ik daar voor vragen? Ze gaan er een half uur per keer in.

Google op infrarood cabine abonnement en dan komt er al wat te voorschijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:32

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:21

Gefeliciteerd!
Heb je nu echt alles overnieuw moeten doen? Dat heb je dan wel erg snel gedaan! Of heb je de backup weer aan de praat gekregen.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:15

Dank je! We hebben het na veel foutmeldingen weer aan de praat gekregen. Ik ben blij met een hele handige vriend.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:54

Daan_Ordeal schreef:
Hallo! Ik kom even binnenvallen :)

Mijn vriend heeft een hoveniersbedrijf waar ik iedere vrijdag wat administratie voor doe. Op dit moment laten wij de BTW aangifte ieder kwartaal verzorgen door de accountant maar per 1 januari a.s. wil ik dat eigenlijk zelf gaan doen zodat we de accountant in principe alleen nog maar nodig hebben voor de jaarstukken.

Zijn hier mensen die ook zelf de btw aangifte verzorgen en mij advies hierin kunnen geven mbt boekhoudprogramma of iets dergelijks dat hiervoor geschikt is?

Wij werken met het boekhoudprogramma van Kleisteen. Hier kunnen wij zelf alles in aangeven, de boekhouder kan hier ook in kijhken (is een online programma) en hij kijkt het voor ons (op dit moment, omdat we nog niet zolang bezig zijn) alleen nog even na en dan kan het via dit programma zo naar de belastingdienst gestuurd worden.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:58

Marleen_usar: heb je in de folder dan geen prijs vermeld? Vind het moeilijk om zo iets te noemen. Zou ook niet weten wat de voordelen van zo'n cabine zijn en hoeveel ik er dan voor over heb. Ik zou, zoals Lovepaint schrijft, googlen en kijken wat voor prijzen anderen hanteren.

HorseRunner, ik snap dat je blij bent met je handige vriend. Scheelt een hele hoop werk. Gelukkig is je site weer online.

Heeft iemand al gekeken naar die link van dat gratis boekhoudprogramma die ik hier laatst geplaatst heb? Ben erg benieuwd. Wil van de week zelf ook eens kijken of het wat is. Maar misschien zijn er al anderen die opmerkingen hebben hier over.

Ik heb ondertussen m'n enquete klaar en heb deze vrijdagavond geplaatst. Nu nog maar 6 reacties gehad, maar wel goede reacties. Er zitten bij de antwoorden op de open vragen een paar opmerkingen bij waar ik zeker wat mee kan. Dus dit wordt een drukke vakantie voor mij. Klussen in huis, bezig met m'n site. Volgende week heb ik ook nog een les grondwerk van Overbeeke horseprofessionals. Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:03

Ik ga straks wel een boekhoudprogramma gebruiken maar dat is er eentje van het "VIG", een pakket waar ik een abonnement op heb (het zit er als extraatje bij). Maar dat is branche-specifiek zegmaar.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:07

Wat is het VIG?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:32

HorseRunner wat zjin de verzendkosten bij jullie?

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:34

laura1986 schreef:
HorseRunner wat zjin de verzendkosten bij jullie?

Gewoon de TNT prijs € 6,75

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:49

HorseRunner, klopt het dat jullie geen rijbroeken hebben?

Je vraagt op de welkomssite om de enquete in te vullen, terwijl die niet meer linksboven als 3e staat. Volgens mij staat die er helemaal niet meer op. :(:)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:52

Paan schreef:
HorseRunner, klopt het dat jullie geen rijbroeken hebben?

Je vraagt op de welkomssite om de enquete in te vullen, terwijl die niet meer linksboven als 3e staat. Volgens mij staat die er helemaal niet meer op. :(:)

Klopt, het is de bedoeling dat die er nog wel opkomen. Maar heb heel lang getwijfeld omdat het toch wel een product is die risicovol is. En als ik naar mezelf kijk pas ik ook liever een rijbroek. En dat gaat lastig in een webwinkel. :D

Dom van mij, heb gisteren de enquete tijdelijk eracf gehaald omdat hij vernieuwd moet worden en dus de tekst nog niet aangepast. Ga ik nu meteen doen! Bedankt voor de tip!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:07

@Paan: "Heeft iemand al gekeken naar die link van dat gratis boekhoudprogramma die ik hier laatst geplaatst heb? Ben erg benieuwd. Wil van de week zelf ook eens kijken of het wat is. Maar misschien zijn er al anderen die opmerkingen hebben hier over."

Ik heb er eventje naar gekeken maar het lijkt me zo erg beperkt; de koopmodules kreeg ik niet snel gevonden om te kijken wat dat was, dus ben afgehaakt. Ze zijn ook net in de lucht en volgens mij (maar wie ben ik) is het gratis gedeelte erg summier.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:11

Paan schreef:
Wat is het VIG?

Dat is een "vademecum" waar allerlei middelen in staan die ik gebruik in de praktijk.
Daar is het boekhoudprogramma aan gekoppeld, zoals ik al zei het is een branche-specifiek iets (gezondheidshoek zeg maar)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:01

Even een nieuwtje, het outplacementbureau heeft een casus gedaan over het toepassen van de regels door het uwv (zij hebben clienten waarbij het uwv geen startersregeling wil toepassen en ook clienten in eenzelfde situatie waarbij ze dat wel doen). Grappig detail: ze hadden mij als casus genomen ;-) (ik wist dat hoor). Hun doel was: aan de kaak stellen dat de regels niet unaniem toegepast worden en dat daar te weinig duidelijkheid in is.

Nu wil mijn coach van het uwv dat ik bezwaar ga aantekenen, omdat het dan misschien toch nog gaat lukken met die startersregeling (zij vond het zelf blijkbaar toch jammer dat ik het niet kon krijgen). Ik had er zelf nu geen rekening meer mee gehouden, en ben gewoon doorgegaan met de plannen (heb me nu ook al ingeschreven dus eigenlijk kan't ook niet meer) maar goed, waarom niet he! Ik ga dan dus maar bezwaar aantekenen.

Ik hou er verder geen rekening meer mee, ik ga er vanuit dat ik het toch niet krijg en dat ik het op eigen kracht zal moeten doen. Maar je weet nooit natuurlijk.

En verder zit ik eigenlijk vooral te studeren want moet in december ook nog een certificaat binnenhalen ;-).

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:30

toch fijn dat er mensen zijn die zich inzetten voor jou en anderen. Ik zou in het bezwaar zeker aangeven dat je verder gegaan bent met je plannen maar dat het fijn zou zijn als je met terugwerkende kracht alsnog in aanmerking zou komen voor de starters regeling. Misschien kan het outplacementburo je helpen met een goede brief.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:55

Kerst idee gezocht,ik geef ieder jaar iets mee aan de clienten die komen.Ik heb leuke kleine kerst tasjes waar wat in gaat.Zelf dacht ik aan een kortings bon?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:52

@HF: Toch positief dat ze er werk van gemaakt hebben! Stel dat het jou niet meer helpt, helpt het in de toekomst misschien wel een ander...

@Marleen: Kortingsbonnen zijn altijd goed! En misschien iets van een kleinigheidje met jou bedrijfsgegevens erop (een pen, sleutelhanger, weet ik het wat!)

Hier nog even een update van mijn kant. Ik heb vandaag met een van mn managers gesproken en echt een goed gesprek gehad. Ik had voorgelegd dat ik eigenlijk niet zo goed wist hoe en wat met al die bezuinigingen, dat ik daar onrustig/onzeker van werd en dat ik in het uiterste geval wel een ontslag wou aanvaarden, zodat ik van daar uit opzoek kon gaan naar iets anders, of voor mezelf zou proberen te beginnen met een uitlaatservice. Ze ging daar niet zomaar mee akkoord en vond het zelfs belachelijk dat ik overwoog om "mn oude schoenen weg te gooien, voordat ik nieuwe had" en dat dit niet de juiste manier was om een bedrijfje te starten. Ze vind dat ik niet zomaar vanuit een bevlieging, een noodsprong moet gaan maken, want de kans is groot dat ik natuurlijk op mn bek ga, met alle financieele gevolgen van dien.

Nu hebben we afgesproken dat ik gewoon blijf zitten waar ik zit en goed ga nadenken over wat ik nou echt wil en dan gaat zij me helpen uit te vogelen wat voor baan er nou goed bij me past. Want ik weet namelijk echt niet wat ik wil en ze is bang dat het honden uitlaten gewoon niet is wat ik echt wil en ze denkt dat ik mezelf straks in mn vingers zal snijden, omdat ik de uitdaging in mn werk ga missen zodra ik alles op poten hebt. Ze begrijpt heel goed hoe ik in elkaar zit, omdat ze zelf ook zo is, dus dat is erg prettig! En ze gaat haar oren en ogen openhouden voor me, gezien ze zelf per 1 december werkloos is (haar contract is niet verlengd) en dus veel bezig is met solliciteren en veel vacatures voorbij ziet komen.

De hondenuitlaatservice heb ik dus even op de lange baan geschoven, ik ga goed nadenken over wat ik nou echt wil, maar ik ga wel volop verder met de webshop ;)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:32

@MDH, ik ben benieuwd naar je ontwikkelingen.
@Joyce, hm een doberman is niet helemaal mijn type hond, maar puppies zijn altijd leuk natuurlijk! Wij hebben hier thuis een rhodesian ridgeback. Hou er maar rekening mee dat je zeker 40% af moeten dragen aan de belasting *slik*. Goed dat je het gesprek bent aangegaan met je manager, denk dat dat voor jou heel waardevol is!
@Yucca, probeer de tips die mensen je geven mee te pikken, goed idee om naar de startersdag te gaan.
@HorseRunner, blij dat je het websiteprobleem op hebt kunnen lossen.
@Marleen_Usar, is het nog gelukt met het vaststellen van een prijs? Ik zou in deze in ieder geval zeker naar de concurrent kijken. Het is heel moeilijk om origineel te zijn met een kerstgift of kaart; kortingsbonnen zijn denk ik altijd goed.
@Paan, ik heb die link alleen maar vluchtig naar die link gekeken, maar hoor er wel positieve geluiden over. Ik ga je enqûete ook nog even invullen.
@HF, interessant van die casus, ben benieuwd wat eruit komt. Waarvoor ben je aan het studeren?

Omdat jullie vroeger om een up-date vanuit mijn kant, nu kan ik er wel iets over vertellen in het kort. De opdracht heb ik dus gekregen voor een vast aantal uren per week voor onbepaalde tijd. Het komt erop neer dat ik de coördinatie ga doen van twee lopende ‘zorghotels’ en daarnaast de komende ‘hotels’ mee op ga zetten, een ontzettend brede opdracht, want ik ga zowel op strategisch, tactisch als ook operationeel niveau aan de slag. Ohja en ik doorkruis zowat heel Nederland :+

Verder nog een andere, vaste, opdracht in het verschiet liggen deze heeft betrekking op gebiedsontwikkeling, woningcorporaties en het coachen van studenten. Dit concept heb ik zelf bedacht en het heel leuk als de ondernemers dat later vragen of je daar nog een vervolg rol in wilt spelen :-)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:52

@Paan, ik heb je enquête net ingevuld, maar mag ik je erop wijzen dat er een aantal foutjes inzitten (dubbele vraag, verkeerde verwijzing en vragen die niet goed geformuleerd zijn).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:06

Ja ik vraag 50 euro en dat is voor 10 keer een half uur infra rood cabine, dat is echt niet duur.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:41

Zo, een tijdje niets gepost, maar wel het meeste gelezen. Verkoop loopt lekker door, maar verdere plannen staan op een laag pitje. Op het moment is het ziekenhuis in, ziekenhuis uit voor allerlei onderzoeken, heb niet echt de puf om daarna nog achter m'n laptop te kruipen.

Joyce, dat was vast een confronterend gesprek, maar hopelijk komt er een gepaste oplossing voor jullie beide.