Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Boompje1985 schreef:als het goed is (toen ik daar was ong 4 jaar geleden) je hebt geen paard kun je er ook 1 huren in deurne dit komt dan bij het maandelijks bedrag, maar dames er is een selectie ronde en er zijn maar een paar die er doorkomen kwa rijden dan, over andere dingen weet ik niet hoe streng ze daar zijn heb ik geen ervaring mee... maar heel veel succes want makkelijk is het niet! en voor horse & leisure kun je ook een cursus ( orun) volgen en dan heb je ook je papieren voor het lesgeven is iets goed kopen en sneller! en ja voor paardenhouderij komt er hoop bij kijken, ook grasland beheer, stallenbouw en nog meer dingen die niet direct met paarden te maken hebben, en 70% stopt in het eerste jaar omdat het toch niet is wat ze dachten dat het zou zijn...(alleen met paardjes bezig zijn)
Sharona95 schreef:ik heb alles even doorgelezen, haha! dat van kosten van wonen en van het stallen van paard is inderdaad wel zo.. zou ik bij een andere opleiding waarschijnlijk ook wel hebben! maar de paardensport hbo is hoeveel jaar? ik dacht 4 jaar maar zag net 3 jaar staan bij annelinnie.. en de kosten komen rond de 6000 per jaar toch? haha ja mijn ouders betalen het ook, alleen als zij het niet redden moet ik het toch kunnen bijbenen.. als ik het echt heel graag wil! ik heb gelukkig wel een paardje, gekocht omdat we het sowieso wouden en omdat ik echt super graag deurne wou doen, of een andere paardensport opleiding.. alleen begin ik er nu aan te twijfelen in verband met het geld en de banen die je erin kunt krijgen..
denk dat ik binnenkort maar gewoon een keertje naar een open dag moet gaan, of beter informatie avond? wat raden jullie aan?
Xjosee schreef:Heb nu maar een advertentie bij verzorgpaarden gezet, twijfel wel een beetje of ik het toch niet beter bij te koop gezocht had kunnen zetten.. Mocht iemand nog een paard weten voor mij om mee te nemen naar Deurne, hahaha.
laura123456 schreef:Xjosee schreef:Heb nu maar een advertentie bij verzorgpaarden gezet, twijfel wel een beetje of ik het toch niet beter bij te koop gezocht had kunnen zetten.. Mocht iemand nog een paard weten voor mij om mee te nemen naar Deurne, hahaha.
Zijn er mensen die dat willen doen ? hun paard uitlenen en meegeven aan iemand anders die op deurne zit ?
Had ik nog nooit van gehoord, ma ben wel nieuwsgierig !
millennium schreef:Ik heb in mijn eerste jaar op de HBO-opleiding ook een paard van stage mee gekregen. Tevens het beestje ook nog mee genomen naar mijn stage in't tweede jaar. Twas dat ik er zelf niet fijn mee weg kon rijden en er een ander paard voor in de plaats moest komen welke mij 'meer zou begeleiden' , maar anders mocht ik ook met het eerste paard van stage gerust mijn opleiding afmaken.
Xjosee schreef:millennium schreef:Ik heb in mijn eerste jaar op de HBO-opleiding ook een paard van stage mee gekregen. Tevens het beestje ook nog mee genomen naar mijn stage in't tweede jaar. Twas dat ik er zelf niet fijn mee weg kon rijden en er een ander paard voor in de plaats moest komen welke mij 'meer zou begeleiden' , maar anders mocht ik ook met het eerste paard van stage gerust mijn opleiding afmaken.
Ik vind het zelf een beetje "eng" om ervan uit te gaan een paard van stage mee te krijgen. Maar moet zeggen dat ik nog weinig reacties op mijn topic gekregen heb