Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:29

bo0tjeee schreef:
Nou, schoonmaak verdient nu wel redelijk, bij de baas bij wie ik nu werk dan.
Ik krijg 6.40 euro bruto (Ben 20) Volgens loonwijzer zit ik dan 1 euro boven m'n minimum. Maar qua uren is het eigenlijk te weinig en ik vind het echt afschuwelijk werk!

Jij was toch degene die ook graag secretaresse wilde worden?

muppetmayo

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:46

Hey! I'm back.
Ben mn proeftijd niet doorgekomen... Was een raar bedrijf, ik vond t niks, ze wisten dat ik door aan t zoeken was en dat vonden ze niet tof...
Nu dus weer aant zoeken..
Heb vrijdag een 2e gesprek al ergens, en via t uitzendbureau heb ik volgende week ook nog een gesprek :) Goede hoop voor wel iets leuks dus ;)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:16

bo0tjeee schreef:
HouVanUtopia schreef:
Pff..
werk nu per 1 juli op een nieuw bedrijf maar tot nu toe echt nog niet naar me zin :(

Hoezo niet naar je zin?

Nou kort uitgelegt.
Heb er nu 3/4 dagen gewerkt. Nooit is me iets echt goed uitgelegd maar als ik iets fout doe krijg ik het over me heen of ik eeen misdaad heb gepleegd!!
Als ik iets zeg bv tijdens het eten ofzo.
Word ik aangekeken of ik een gek ben niemand reageerd en gaat weer verder.

Als ik iets vraag waar iets ligt of staat krijg je reacties als dat zoek je zelf maar uit.
Zo moeilijk is het toch niet?

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:18

bo0tjeee schreef:
Ik krijg 6.40 euro bruto (Ben 20) Volgens loonwijzer zit ik dan 1 euro boven m'n minimum. Maar qua uren is het eigenlijk te weinig en ik vind het echt afschuwelijk werk!

:wow: dat is echt heeeel erg weinig.
Is dat zelfs nog 1euro boven het minimum? Kan het me bijna niet voorstellen ...

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:21

Ik was gister weer benaderd door ee uzb (na een sollicitatie van mij) voor een adminstratieve functie. Maar ze waren bang dat ik te hoog geschoold was (en dus een te hoog salaris wil). Wat gek? Kon 12 euro p/u krijgen ongeveer, maar da's lager als m'n ww uitkering...

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:34

lotteElb schreef:
Ik was gister weer benaderd door ee uzb (na een sollicitatie van mij) voor een adminstratieve functie. Maar ze waren bang dat ik te hoog geschoold was (en dus een te hoog salaris wil). Wat gek? Kon 12 euro p/u krijgen ongeveer, maar da's lager als m'n ww uitkering...

Dat had ik ook de hele tijd. :{ Ik heb uiteindelijk wel flink moeten inleveren. Er zijn namelijk zat hoog opgeleide mensen die wel werk voor zo'n laag salaris accepteren, en dan is de keuze voor de werkgever natuurlijk snel gemaakt.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:06

Ik bennet gebeld om morgen op gesprek te komen, maar ik weet niet wat ik moet verwachten. Moet ik mijn cv meenemen en wat moet ik aan, kan gewoon een nette spijkerbroek met bloesje of echt een nette broek? Het is bij een winkel.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:17

laura22 schreef:
Ik bennet gebeld om morgen op gesprek te komen, maar ik weet niet wat ik moet verwachten. Moet ik mijn cv meenemen en wat moet ik aan, kan gewoon een nette spijkerbroek met bloesje of echt een nette broek? Het is bij een winkel.

Denk gewoon casual en als er niet om je CV wordt gevraagd dan hoef je hem ook niet mee te nemen aangezien je via internet heb gesoliciteert printen ze vrijwel altijd je cv/motivatie brief.

1 goed ding is wel om je motivatie brief die jij had verstuurt even herlezen en de eventuele vragen dat er gestelt kan worden doorneemt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:26

laura22 schreef:

Ligt er aan wat voor winkel het is.
CV zou ik voor alle zekerheid wel meenemen!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:31

Altijd je CV meenemen! Staat altijd erg netjes :)
Wat voor winkel is t idd?

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:45

Het is de C&A dan moet ik even gaan kijken wie een printer heeft.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:49

Ik zou idd wel mijn CV mee nemen, en volgens mij loopt het personeel bij C&A altijd in een zwarte pantalon en een blousje. Ik zou dus wel in dit geval een nette broek en een blouseje aantrekken. Of een zwarte jeans, dat vind ik ook wel redelijk netjes. Zou geen gewone blauwe spijkerbroek aan doen.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:52

Ja klopt wat het personeel betreft dan doe ik gewoon een nette broek en een bloesje aan.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:17

Gister afgewezen bij de politie (dierverzorging), niet voldoende ervaring met paarden :? Heb je al 17 jaar eigen paarden en eigen stal, rijd je 21 jaar paard,gewerkt op een Grand Prix stal en nog vinden zij dat niet voldoende om daar de stallen uit te mogen mesten :( Ben er inmiddels zo ontzettend klaar mee......

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:18

Met hoeveel jaar vinden ze dan dat je genoeg ervaring heb met paarden :+ Kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:23

Pfffffff wendyashley daar wordt je toch moe van :(

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:33

iemand nog opzoek naar een leuke paardenbaan in friesland? pb!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:41

Ik word er idd heel erg moe van, zet ik juist de sollicitaties op hogere functies op een laag pitje i.v.m continue rot smoezen en bedrijven die gewoon helemaal het nut niet zien van een reactie op je sollicitatie.

Kom ik deze vacature tegen en tja wel wat onder niveau (werd vmbo gevraagd) maar goed.....paarden en honden zijn mijn alles en om daar nou je werk van te maken is fantastisch. Reageer je keurig want tja vmbo en ervaring met honden en paarden zit er wel in (heb zelfs samen met.....een eigen uitlaatservice). 2 weken terug werd ik gebeld of ik mijn brief (dus niet CV want die was prima) nog iets meer wilde uitbreiden qua ervaring met mijn eigen paarden etc......en dan krijg ik gister zo'n brief.........het liefst had ik die commissaris opgebeld om hem te vragen wat hem bezielde en wat er dan in hemelsnaam van je verwacht word qua ervaring..... :( ~~}>

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:42

Wildgirl schreef:
iemand nog opzoek naar een leuke paardenbaan in friesland? pb!

Als ik er ook zou kunnen wonen JA maar 't is nu een beetje ver........helaas.......

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:04

Misschien ze ook eigelijk iemand zoeken in de kant met ervaring in het politiewerk. Het feit is wel jammer ze niet vermelden waar in je gebrek heb aan ervaring. Ervaring kan van alles betekenen.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:36

wendyashley schreef:
Ik word er idd heel erg moe van, zet ik juist de sollicitaties op hogere functies op een laag pitje i.v.m continue rot smoezen en bedrijven die gewoon helemaal het nut niet zien van een reactie op je sollicitatie.

Kom ik deze vacature tegen en tja wel wat onder niveau (werd vmbo gevraagd) maar goed.....paarden en honden zijn mijn alles en om daar nou je werk van te maken is fantastisch. Reageer je keurig want tja vmbo en ervaring met honden en paarden zit er wel in (heb zelfs samen met.....een eigen uitlaatservice). 2 weken terug werd ik gebeld of ik mijn brief (dus niet CV want die was prima) nog iets meer wilde uitbreiden qua ervaring met mijn eigen paarden etc......en dan krijg ik gister zo'n brief.........het liefst had ik die commissaris opgebeld om hem te vragen wat hem bezielde en wat er dan in hemelsnaam van je verwacht word qua ervaring..... :( ~~}>

Ik zou zeker bellen om te vragen wat ze met 'te weinig ervaring met paarden' bedoelen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:57

wendyashley schreef:

Ik zou zelf gewoon bellen en nog eens vragen waarom je afgewezen bent. Als er dan word gezegd te weinig ervaring kun je toch een nette tegenreactie geven met hoeveel ervaring je hebt en wat ze nog meer verwachten dan?
Niet geschoten is altijd mis.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:59

Mandyy schreef:
bo0tjeee schreef:

Jij was toch degene die ook graag secretaresse wilde worden?

Yep, that's me :)

laura22 schreef:
Ik heb Cf ook wel bekend als taaislijmziekte en dat heb ik al vanaf mijn geboorte. Dat houd in dat je te veel taaislijm in je longen heb zitten wat er niet/ nauwelijks er uit komt zodat je daardoor weer meer kans heb op infecties, even simpel uitgelegd.

Jeetje, wat vervelend zeg! Hopelijk heb je er over het algemeen niet veel last van!

bo0tjeee schreef:
HouVanUtopia schreef:
Pff..
werk nu per 1 juli op een nieuw bedrijf maar tot nu toe echt nog niet naar me zin :(

Hoezo niet naar je zin?

Nooit is me iets echt goed uitgelegd maar als ik iets fout doe krijg ik het over me heen of ik eeen misdaad heb gepleegd!!
Als ik iets zeg bv tijdens het eten ofzo.
Word ik aangekeken of ik een gek ben niemand reageerd en gaat weer verder.

Als ik iets vraag waar iets ligt of staat krijg je reacties als dat zoek je zelf maar uit.
Zo moeilijk is het toch niet?[/quote]

Wat een raar bedrijf zeg. Ze kunnen je minstens toch de eerste week goed inwerken en op weg helpen. En vaag dat ze je compleet negeren enzo tijdens de lunch zeg, maffe mensen. Voorlopig niets van aantrekken zou ik zeggen en lekker doorzoeken :)

Elicious schreef:
bo0tjeee schreef:

:wow: dat is echt heeeel erg weinig.
Is dat zelfs nog 1euro boven het minimum? Kan het me bijna niet voorstellen ...

Wat vind jij normaal dan? Volgens de loonwijzer op internet hoor ik rond de 5.40 euro minimum (BRUTO) te verdienen. Ik vind het helaas ook niet veel, maar kan niet anders omdat ik nu nergens een gesprek nog heb gehad. En overal verdien je vaak helaas het minimum rond mijn leeftijd. Heb m'n opleiding volledig afgerond (dierverzorging + management/administratie), en veel ervaring zowel met dieren als met administratief werk kunnen opdoen op stage en wat bijbaantjes tijdens m'n studie, maar dan heb je zogenaamd niet genoeg ervaring.

wendyashley, ik zou gewoon bellen en vragen hoe en wat. Vinden ze vaak echt niet eens zo raar en dat vertellen ze denk ik je heus wel :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:03

Bootjeee: Heb je al eens een gesprek hierover gehad met je leidinggevende?
Zeg dat je graag wat meer uitleg wil (uitleggen wat je niet snapt e.d.) en dat je nog niet precies weet waar alles ligt en of diegene dat dan kan wijzen. Schrijf desnoods dan op waar alles ligt etc...
Want als jij niet aangeeft dat je deze werkwijze niet waardeert dan veranderd er niets.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:07

Denk dat je het tegen mij hebt! BOotje reageerde op mij hihi.

Tsja der is niet echt een leiding. Dus heb het aangegeven bij degene die als mij zich voordoet die het meeste weet etc..
Er is 1 baas maar die is bijna altijd bij zijn andere bedrijf en nu voor paar maanden naar zuid africa...

Toen ik er dus iets van zei keek ze me ook aan of ik dom was ofzo.