Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:36

Ik heb 2 weken lang ook helemaal niks uitgevoerd...heerlijk genoten van mijn vakantie
Nu maar weer eens goed aan de slag! Als ik mijn boeken straks kan open, stond gisteren een rij van 2 uur.

@karlii, jij doet zeker niet genetica in Wageningen dit semester he? Het klinkt precies zoals mijn vak :p

karlli

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:00

Jawel haha :P
Heb half jaar combi van aantal gen vakken en wiskunde/statestiek haha

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:05

Haha wat toevallig!! Dan zitten we dus samen. Succes ermee :D

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:13

Haha ja echt wel toevallig! Gaaat zeker goed komen hoor :) Zelf gekozen vakken scheelt heel veel, en heb toch wel al stukje basis wat me hopelijk beetje helpt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:17

Succes iedereen! Dat klinkt als een heleboel werk haha. :P

Ik ben nu bij een vriendin, en heb nu even de tijd om huiswerk te doen. Ik wilde dus vol goede moed aan maatschappijleer beginnen, als maakwerk, heb ik mijn werkboek niet bij. :+ Samenvatten lukt niet zo, Latijn snap ik niet (eerst even wat dingen vragen aan de leraar) en meer heb ik niet mee. Oeps. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:19

Ik heb statistiek college geskipt om een begin te maken aan mijn statistiek data analyse. Seems legit right? :')

Al moet ik eerlijk toegeven dat er nu wel iets begint te dagen. Ik heb een begin van het verslag opgezet aan de hand van een voorbeeld wat we kregen. Dus ik ben al een beetje te snappen wat nu de bedoeling is, alleen nog niet hoe ik dat moet gaan uitvoeren. Straks om 12:30 richting mijn werk, van 13:30 - 17:30 werken en dan ben ik pas weer rond 18:15 thuis. Misschien dat ik vanavond al richting mijn ouders ga, want morgen ga ik weer paardje kijken :))

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 14:23

Herkenbaar Ghostattack, hier ook een aantal keren de hoorcolleges van functieleer geskipt om de werkcolleges ervan voor te bereiden :')

Ik begin meer en meer inzicht te krijgen in statistiek, oefeningen beginnen al te lukken en kloppen veel vaker, maar ik doe er echt ongelofelijk lang over. Vrees dat ik op het examen zelf ik tijdnood ga geraken, heb soms wel 20 minuten nodig voir één oefening te maken :n

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:41

Voor ons statistiek tentamen is 5 uur ingeroosterd _O- Lekker motiverend haha.

Ik was dus van plan vanavond terug naar Tiel te gaan, dus al mn spullen gepakt en naar mn werk gegaan. Kwam ik tot de conclusie dat mijn kamer in Tiel op dinsdag altijd "verhuurd" wordt aan een kennis van mijn moeder. oliebol en toen? Dus ik mijn vriend maar geappt of ik bij hem kon slapen, maar hij heeft alleen een 1 persoons bed en hij moet trainen vanavond. Dus hij komt me straks van station ophalen, dumpt me in zijn huis en gaat dan trainen :')

Perfecte planning weer van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:12

Ik heb de boel afgelopen twee weken vrij netjes bijgehouden :)) ben de aankomende twee weken vrij en daarna tentamens.. Maar heb ook deze week gister en vandaag al in de bieb gezeten, dus het gaat wel goed volgens mij

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:55

Ik moet vanavond nog even wat samenvatten voor scheikunde en dan nog wat lezen voor Nederlands en dat zit het er weer op. Morgen heb ik maar twee lessen, dus kan ik 's middags gelukkig een hoop tijd aan school besteden.

Succes allemaal met jullie huiswerk.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:35

Ik heb zojuist mijn stageverslag afgemaakt, kan ik dat morgen inleveren. En morgen schrijf ik dan op stage maar mijn evaluatieverslag voor mijn eindgesprek van donderdag (stress :P). Ik wil er gewoon vanaf zijn, mijn opdrachten voldoende terug krijgen en in dat gesprek horen dat ik m'n stage heb gehaald. Wat zal ik dan opgelucht zijn zeg! Pfft. En dan begint alweer bijna mijn laatste stage van mijn opleiding, tijd vliegt echt voorbij nu! En nog zoveel te doen... :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:02

Ik hoop met je mee op een goede uitkomst Sandalio!

Hier heb ik het compleet opgegeven. Heb morgen mijn eerste proefwerk, statistiek. Ik ben vandaag nog wat aan het herhalen geweest en heb het proefexamen en voorbeeldexamen nog eens opnieuw gemaakt, maar heb gewoon een complete blackout. Hoe meer ik herhaal, hoe meer ik lijk te vergeten :n
Als statistiek mijn enige herexamen van het jaar zou zijn zou ik al heel blij zijn, maar het tweede semester wordt geen pretje. In ieder geval wordt het sowieso bijlessen voor dit vak, anders ga ik er nooit door geraken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:46

Snollygoster, hoe is het uiteindelijk gegaan?

Iedereen druk bezig met school? Het is hier erg rustig!

Ik heb morgen mijn eerste proefwerk van de toetsweek. Heb alle teksten (Latijn) al één keer geleerd, nog een tekst herhalen en dan enkel nog een beetje wat kleine dingetjes doorlezen en dan vind ik dat ik klaar ben. Heb alleen net nu onwijze zin een leuke film te kijken. Zaterdagavond dan maar. :+ Morgenavond aan school werken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:51

Hier gaat het verbazingwekkend 'goed'.. Tussen haakjes want ik voer geen flikker uit, maar tot nu toe alles gehaald _O- 10% van mijn eindcijfer voor deze module heb ik al binnen, een 8.1. Vandaag tentamen gehad (telt 60%), was er bang voor omdat ik echt niks had geleerd. Maar het viel reuze mee, veel vragen uit tentamens van voorgaande jaren dus makkelijk te doen! Nu hopen dat ik het goed genoeg heb gedaan voor een voldoende en cijfer voor mijn wetenschappelijke artikel afwachten.

Maandag begint module 4 alweer.. Tijd gaat zo snel!

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:23

Ik heb mijn stage gehaald! :) En vandaag mijn laatste stagedag gehad hier, en dat was wel heel leuk (zelfs chocolade gekregen van een van de cliënten, zo lief). Nu heb ik dinsdag een toets (verpleegtechnische vaardigheden, theorie) en ik moet nog een verslag afmaken en dan inleveren. Morgen dus nog even flink aan de slag, want in de middag ga ik naar een vriendin aan de andere kant van het land toe, even lekker bij haar zijn, bijkletsen, logeren en dan zaterdagavond weer naar huis :). Héél veel zin in, maar daarvoor moet ik dus nog wel even flink gaan leren.
Jullie ook allemaal alvast een fijn weekend met - hopelijk - niet al teveel studiewerk! :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:08

Wat een fijne updates Ghostattack & Sandalio!
Hoe is je eerste proefwerk gegaan Deetjeeuh?

Hier een beetje dubbelgevoel. Bij statistiek heb ik 15/20 vragen kunnen invullen, voor de rest had ik geen tijd meer. Heb de vier uur die ingepland waren voor het examen ten volle gebruikt, dus we zullen zien wat het gaat geven, maar ik hoop er niet op :(
Bij sociologie ben ik er 5 dagen voor het examen achtergekomen dat we blijkbaar een nieuwe cursus hadden in tegenstelling tot die van vorig jaar, laat ook nog net blijken dat die cursus enkel op bestelling gekocht kon worden en ik hem dus nooit op tijd zou hebben voor het examen. Toch nog het beste van proberen te maken, de open vragen gingen supergoed, maar de meerkeuzevragen wat minder. Gelukkig was er bij deze geen GIS-correctie, dus fingers crossed!
En functieleer, ook een buisvak in de psychologie, ging echt ontzettend goed! :)

Ik heb nu een lesvrije week, voor het volgende semester heb ik blijkbaar ook enkel les op dinsdag, woensdag en donderdag, dus dat wordt ook lekker chill :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:35

Sandialo, wat super fijn dat je je stage hebt gehaald! En wat lief van je cliënten zeg. :)

Snollygoster, wat lastig zeg! Wel fijn dat er geen GIS-correctie hebt, altijd kans dat je nog wat dingen goed hebt. Er maar het beste van hopen! Geniet van je vrije dagen. :P

Ik heb een 8,4 terug voor mijn economie van afgelopen week (SO, nog geen proefwerk) dus daar ben ik erg blij mee. :D Vandaag ging het ook best wel goed! Was alleen mijn woordenboek vergeten, stom! Heb er gelukkig een kunnen lenen. Vanavond moet ik oppassen tot een uurtje of 12, ben helaas ontzettend moe en voel me niet zo lekker, maar ga toch proberen wat te doen. Vroeg naar bed kan helaas niet.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:22

Goed bezig allemaal!

Hier moet ik ook weer lekker aan de slag voor school, al heb ik het voor de rest van deze week vrij rustig. Volgende week en de week voor de vakantie zitten helaas vrij vol met toetsen, dus dat wordt dit weekend lekker aan de bak...

Misschien dat iemand me uit dit topic kan adviseren.. [STW] Keuze maken tussen HBO en WO.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:13

Hoe gaat het hier met iedereen? Zelf moet ik weer even iets meer motivatie krijgen voor school, dus vandaar dat ik dit topic maar weer even een schopje geeft. Dat de examens dichterbij komen betekent ook dat mijn laatste SET-week steeds dichterbij komt, dus er moet weer even wat gedaan worden. :o

Voor vandaag:
- Duits boekverslag afmaken
- Scheikunde herkansing leren/oefenen

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 20:28

Ik heb vandaag mijn resultaten van de proefwerken teruggekregen. Statistiek helaas niet gehaald, maar de rest wel. Ik ben ontzettend blij! Zat de laatste tijd wat slecht in mijn vel, dus dit goede nieuws was meer dan welkom, nu kan ik met een gemotiveerd gevoel aan het tweede semester beginnen *\o/*

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:35

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben sinds vorige week begonnen met een bachelor Toegepaste psychologie.
Heb van woensdag tot vrijdag les gehad en nu een week vakantie.
In het middelbaar heb ik nooit een boek moeten open doen, maar toch goede resultaten. Nu zal ik echt moeten werken voor mijn resultaten en ik hoop hier wat motivatie te vinden :D!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:32

Welkom! Dat is wel een heel lekker begin, drie dagen school en dan een week vakantie. :D

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:24

Goed bezig Snollygooster!!
Ik heb mijn tentamen van dit semester na super veel studeren gelukkig ook gehaald.
Afgelopen week vrij gehad en dan vanaf maandag weer vol aan de slag met een nieuw vak.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:28

Fijn dat je het gehaald hebt Lienepien!

Ik heb vandaag een 8,3 gehaald voor het debatteren bij Nederlands, ontzettend blij mee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:33

Super goed Carpediem! :D

Welkom Noblesse!

Fijn Snollygoster!

Wat is het topic de laatste tijd een stuk rustiger, iedereen druk aan het studeren? :P

Mijn SE-week zit erop, ook mijn week vakantie zit er helaas op. Vanaf morgen weer aan de bak. Ik heb echt een *** rooster helaas, waardoor ik na school vrijwel alleen nog tijd kan besteden aan sport en paarden de meeste dagen. Dat moet ik namelijk ook echt doen. In het weekend en op school zelf maar iets productiever zijn dus.

Hopelijk kan ik dit keer lekker op tijd beginnen, wat dingen inhalen die ik nog moet doen maar ook een mooi evenwicht vinden. :)