Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:54

Dimple schreef:
Marion, terug kan altijd nog, maar ik merk dat dat minder makkelijk is dan heen. Wij hebben nu samen ook 2 kinderen. Ben hierheen gegaan omdat ik overgeplaatst kon worden en dat bij het werk van mijn vriend dat geen optie was. Hij verdiende het meest dus ik moest verkassen :P

Even geen leuke vacatures hier. Ik laat ze altijd even een tijdje open staan in mijn scherm, kijk er een paar x na op een dag en besluit dan of het bij me past of niet.
Hoe selecteren jullie? Alleen op 'ja, echt dat ben ik' of ook wel waar je soms overna moet denken of jij daar past?

Fargo, morgen lekker vrij *\o/*

Ik kijk inderdaad in eerste instantie naar "ja dat ben ik echt" en soms leg ik ze even aan de kant om te overdenken of het wat kan zijn en reageer dan ene keer wel en andere keer niet..

Heerlijk vrij idd morgen - zucht, wat een rust en een genot!

Terug is idd niet zo makkelijk hoor, je ontgroeit het toch ;-) Ben indertijd naar Leiden verhuisd vanuit Groningen. Zou nu toch niet zo gauw meer terug gaan, zelfs niet toen de relatie indertijd uit ging. Daarna dus blijven hangen in het Westen en nu al weer bijna 20 jaar relatie met andere westerling ;-)

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:58

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:05

Wist niet dat zo'n topic bestond! Maar meld me hier ook graag als koos werkloos! Ben sinds september al op zoek maar t wil dus niet lukken om werk te vinden. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:08

wendy_92 schreef:
Wist niet dat zo'n topic bestond! Maar meld me hier ook graag als koos werkloos! Ben sinds september al op zoek maar t wil dus niet lukken om werk te vinden. :\

Oef dat is ook al even! Wat voor iets zoek je?

Blingpiggy sinds een halfjaar met tegenzin en voelde ik me niet meer thuis tussen mijn collega' s. Uitzonderingen daargelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:09

Ik lees sowieso vacatures de avond/dag/2 dagen later nog eens op gemak terug. En dan ga ik alle punten af of ik het leuk zou vinden en of ik daar bij pas. En dan reageer ik wel of niet. Net een sollicitatie verstuurd. En straks die van gisteravond nog eens doornemen die ik had gevonden.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:13

Blingh schreef:
wendy_92 schreef:

Oef dat is ook al even! Wat voor iets zoek je?

Daar ben ik niet zo moeilijk in, iets waar ik zonder diploma aan de slag kan. Met het diploma (Horse & Business) kan ik niet veel omdat er in de paardensector weinig werk is.
Dus ben met name aan het solliciteren voor verkoopmedewerker etc.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:23

Dimple schreef:
Hoe selecteren jullie? Alleen op 'ja, echt dat ben ik' of ook wel waar je soms overna moet denken of jij daar past?

Lastig, ik ben natuurlijk nog niet veel vacatures tegen gekomen in mijn vakgebied.
Maar eentje wilde ik meteen op reageren. Heb nog twee andere liggen, waar ik wel op ga reageren, maar nee past niet echt bij mij of mijn eisen (of hun eisen :') ).
Maar ja, je moet toch solliciteren..

Ik herken dipdagen wel, al ben ik pas sinds halverwege februari echt werkloos (bijna half jaar in ziektewet gezeten).
Het scheelt dat ik wel structuur moet hebben op een dag, dus er zijn weinig dagen waarin ik niks doe.
Oké behalve de laatste dagen met pootje omhoog :D

Blingh :(:) Vervelend om zo'n brief te krijgen, dan is het toch echt echt definitief.

Trouwens wel vervelend dat je paard PPID heeft Dimple :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 14:25

Blingh.........en je werkpolo's :+ Gaan ze daar heus iemand anders blij mee maken? :oo

Wendy, welke regio zoek je?

Wat ik zo zonde vindt......(niet om rot te doen naar jou) maar er zijn zo weinig banen in de paarden te vinden. Dan moet je er echt met kop en schouders boven uit steken.
Waarom kiezen mensen voor deze opleiding? Er zijn toch ook andere mogelijkheden dan waar je wel meer mee kan?

Want weinig banen in de paarden ligt niet aan de crisis, die zijn er gewoon altijd weinig of zie ik dat verkeerd?

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:29

Dimple schreef:
Blingh.........en je werkpolo's :+ Gaan ze daar heus iemand anders blij mee maken? :oo

Wendy, welke regio zoek je?

Wat ik zo zonde vindt......(niet om rot te doen naar jou) maar er zijn zo weinig banen in de paarden te vinden. Dan moet je er echt met kop en schouders boven uit steken.
Waarom kiezen mensen voor deze opleiding? Er zijn toch ook andere mogelijkheden dan waar je wel meer mee kan?

Want weinig banen in de paarden ligt niet aan de crisis, die zijn er gewoon altijd weinig of zie ik dat verkeerd?

Ik zoek in Noord-Brabant, liefste bij Den Bosch in de buurt.
En nee daar heb je helemaal gelijk in hoor! Maar ik wist dat ik nog een studie ging doen op hbo. Helaas heb ik de laatste studie dus niet af mogen maken en sinds toen ben ik op zoek naar werk. Studiekeuze is bij mij altijd drama geweest omdat ik niet weet wat ik wil.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:38

Ik heb net een mail ontvangen van een recruiter met de vraag of ik een uitgebreider cv toe kon sturen. Krijg nu binnen 3 werkdagen reactie of ik naar de volgende selectieronde door mag (of niet). Fingers crossed dan maar weer!

Sinds september wendy, jeetje! Is horeca iets voor je? of promotiewerk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:14

Leuk Laura!! Ik zal voor je duimen!

Dimple: hoogstwaarschijnlijk lopen er straks stagiaires rond in mijn werkpolo' s _O-

Mijn beroepsproducten van opleiding zijn goedgekeurd. Dus heb nu nog 2 examenopdrachten die ik moet maken. Dan 12 maart Nederlands examen en moet ik nog een Rekenexamen maken en dan heb ik mijn diploma. Hopelijk kan ik een instellingingsexamen maken. Anders kan het pas in oktober wat dus zou inhouden dat ik pas na oktober mijn diploma zou hebben. Allemaal zo vreemd geregeld.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 15:17

Top Doutbless. Er zit weer beweging in!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:43

Welkom wendy! Studie kiezen is ook gewoon lastig, als je amper 4 jaar bent krijg je al de vraag ''wat wil je worden later'' :') En dan rond je zestiende echt moeten kiezen.... succes met je zoektocht!

Leuk doubtless! :)

Hier weer een standaard afwijzing verder, met de creatieve aanhef: geachte mevrouw *achternaam achternaam*.
Intercedent was niet helemaal wakker geloof ik.....

Dierenpark emmen zoekt trouwens veel nieuwe mensen! Voor mij beetje te ver uit de richting, maar misschien iets voor de mensen hier?
http://www.dierenparkemmen.nl/dierenpark-emmen/vacatures

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:02

In ieder geval fijn dat ze er even de tijd voor hebben genomen blingpiggy *kuch :\

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:22

Spannend Doubtless, hoop voor je dat je door mag :D

Oh die was inderdaad heel wakker *ahum* Blingpiggy :\

Hier weer open sollicitatie de deur uit gedaan!
Trouwens best stom, maar ik merk wat 'faalangst' bij mezelf (oké dat is wat overdreven)?
Ik wil geen baan waar ik niet goed in ben of dat ik daar 'bang' voor ben :?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:26

Dat herken ik wel hoor :j Ben echt op zoek naar een startersfunctie, zou niet willen dat ik m'n functie niet naar behoren in kan vullen...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:29

Ja precies! Ik wil een toekomstige werkgever of collega's (en vooral cliënten) niet teleurstellen zeg maar.
Alleen lastige is dat er bijna niks in 'mijn' doelgroep vrij staat, dus ik moet wel breder solliciteren :\

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:31

Dat probleem had ik ook & dus kom ik bij lager geschoolde vacatures uit :')

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:35

Oh dat is ook fijn ja :')

Nou was mijn vorige baan ook onder mijn niveau, maar ik vond het werk heel leuk.
Ik zou zo terug willen, maar komen geen vacatures vrij..

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:36

@Doubtless, ja dat is al zeker even! Ben ook zeker aan het kijken naar horeca. Heb hier meerdere jaren ervaring in dus dat is wel me grootste kans :)

@Blingpiggy, dankjewel! :D Nee precies haha, blijft lastig! Hoop binnekort weer een beroepskeuzetest te doen waarmee ik uiteindelijk hopelijk een studie kan vinden. Maarja tot die tijd nog maar zoeken naar werk.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:43

Spannend Blingh! Hoop dat je iets hoort :)

Super fijn Fargo, lekker de donderdagen vrij! :D

Goed bezig geweest Dimple, jammer dat het niet zoveel zin lijkt te hebben om langs de UZB’s te gaan.. Functie waar je voor benaderd bent klinkt leuk. Duimen inderdaad, spannend!

Marion, Deco en Wendy welkom en succes!

Wat slordig Everytime, vind een reden geven toch wel het minste na een gesprek hoor!

Blingpiggy balen zeg :(:)

Fangio, wat goed!!! Ben vooral jezelf en bereid je voor op vragen over je sterke en zwakke punten, wie je bent etc.. Wat je aan doet hangt denk ik ook heel erg van het bedrijf af. Ik solliciteer bijvoorbeeld niet in mantelpakje oid omdat ik dat wat overdressed vind in mijn vakgebied. Maar doe natuurlijk wel iets nets aan en ga ook niet in een spijkerbroek. Verder geeft Dimple al goede tips.

Oeh spannend Doubtless, in ieder geval iets van ontwikkeling!

Ik ben maandag dus op gesprek geweest voor die huiswerkbegeleiding functie. Werd gister al gebeld dat ze twee goede kandidaten (waaronder ik) had en ook twee vacatures. Een in mijn woonplaats en een op 1 uur reistijd. Of ik op beide plekken nog op gesprek kon komen om met de vestigingsmanagers te praten (die ik na inwerktijd zou gaan vervangen). Dat dus gister gedaan en ik hoor morgen meer. Functie lijkt me heel leuk dus zou het graag willen. Maar ik vind 2 uur reistijd voor 4 uur werken en 4 dagen per week rond kwart over 7/ half 8 toch wel erg veel gevraagd := . In mijn eigen woonplaats ben ik er zo en ben ik rond half 7 thuis, dat is heel goed te doen. Dus hoop dat ze me morgen belt en voor hier wil hebben. Anders weet ik nog niet wat ik er mee moet doen.. Ik wil heel erg graag werken. Maar ben wel bang dat het op die manier wel snel gaat opbreken.. Lastig, lastig.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:51

Ik hoop voor je dat je dan in je eigen woonplaats terecht kan Yonne!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:33

Zou mooi zijn als je in je Eigen woonplaats terecht kan! En anders misschien toch aannemen, even doorbijten en rustig doorzoeken? Dan zit je iig niet thuis!

Ik heb een leuk gesprek gehad vandaag. Vriendelijk ontvangen, alles goed geregeld en met zowel management/verpleging als vakgroep gesproken. Over 1-2 weken hoor ik meer.
Vrijdag nog een dag mee lopen op een andere locatie, ben benieuwd hoe dat bevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:46

Darah, herkenbaar zo 'faalangst'. Ik wil heel graag eens wat anders zien als een afwijzing. Maar ergens op gesprek moet ik momenteel ook niet aan denken. Doodeng! :o

Yonne, eigen woonplaats zou fijn zijn! En anders mee in overweging nemen of het goed op je CV staat? Het is wel aardig wat reistijd in verhouding tot de te werken uren.

Gomir, jij bent lekker bezig!

Dat van niveau is ook herkenbaar. En frustrerend.. zat vacatures op mbo niveau die mij juist aanspreken. Maar ze zien mij aankomen met een bachelor diergeneeskunde. Gooien ze je direct op de nee stapel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 09:43

Hier nog eentje die 3 kleuren stront schei t als ik op gesprek moet. Laat staan dat ik ergens moet beginnen. Die drempel is meters/huizenhoog.
Ik heb het idee dat alles wat ik kon (en dat was best heel veel) niet meer kan, of weet....
Soms klap ik ook dicht tijdens een gesprek als mensen me niet laten uitpraten. (ja ik heb rare gesprekken gehad :+ )

Maar dames...........wij kunnen het echt wel hoor!!! Even gas geven en gaan!!

Yonne, je kunt toch aangeven dat je voorkeur naar eigen woonplaats uit gaat vanwege reistijd?