Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annet_ schreef:Dank voor de reacties allemaalFijn om op deze manier een beetje een beeld te krijgen. Mede door jullie reacties ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de opleiding niet aan een Hogeschool ga doen. Als het zo breed is, dan vind ik het zonde van m'n geld. Mijn plan is nu om naar vacatures voor visual designer te kijken, om zo een beeld te krijgen van wat er precies op de arbeidsmarkt van je gevraagd wordt (bijv. welke ontwerp software er vaak wordt gebruikt). Op basis daarvan ben ik mij aan de hand van gratis online tutorials technieken aan het aanleren. Zo kan ik ook meteen kijken of ik het (nog) leuk vind. Mocht dit het geval zijn, dan ga ik zoeken naar een goede thuisstudie waarbij je een erkend certificaat krijgt bij afronding. Maar dan wel eentje die goed aansluit op wat er gevraagd wordt op de arbeidsmarkt.
MariaMaaike schreef:Hier iemand die ook communicatie en multimedia design studeert. Ik heb zelf best wel interesse in social media, mijn minor ging hier ook over. Nu ben ik benieuwd naar andere CMD'ers die een baan hebben met social media.
Doe je het als ZZP'er, of werk je echt bij een bedrijf? Maak je alleen de strategie of implementeer je het ook? Verdiep je je in het bedrijf en schrijf je de berichten zelf of moet het bedrijf zelf de teksten aanleveren? Is er uberhaupt wel aanbod in bedrijven die hun social media uitbesteden? Of is het beter om te combineren met andere aspecten van de opleiding?
Ik hoor het graag en andere interessante informatie ook welkom
Jans schreef:Misschien Shapeways?
Ik heb CMD gestudeerd, maar werk al jaren als UX'er / Interface Designer. Heb bij bureau's gewerkt en werk nu alweer een paar jaar inhouse bij bedrijven. Eerst bij Ziggo, nu bij bol.com. En heb het nog steeds prima naar mijn zin!