Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:44

Even reageren, allereerst bedankt!

Yellomofoon: Dank je wel!

Connepon85: Ik maak ze niet zelf, maar zoek ze op op internet. Als het goed is staan er ook bronvermeldingen bij, zal zo even checken of ik ze misschien ergens vergeten ben!

Navanja: Haha dank je wel!

Mellis86: Ja dat is inderdaad een banner die niet aanklikbaar zijn. Iets naar onderen staat al een 'like-box' van Facebook. Wellicht dat ik die banner nog ga veranderen, het moeten eigenlijk meer korte mededelingen zijn :j

Lalidan: Ja dat zal inderdaad haha..moet dan nog even laten doorlopen door iemand ik ben nog bezig met een KvK, dus zodra ik deze heb dan komt deze er uiteraard op. Ik draai nu nog eigenlijk amper omzet, ik begreep dat je dan nog geen KvK nodig hebt.

11AFotografie: Ja dat is iets wat ik nog weg moet halen, maar omdat ik eigenlijk weinig kennis heb van .php ben ik nog aan het zoeken hoe ik dat weg moet krijgen. Deze bedragen zijn gewoon incl. BTW trouwens. Dus ik moet alleen even zoeken hoe ik dat excl. BTW weg krijg :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:26

Oh het is gelukt! Prijzen staan nu incl. BTW en daar onder staat het excl. BTW!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:19

Wauw Mear, ik vind het een erg professionele website. Heb je dat allemaal zelf gedaan of krijg je hulp van een ontwerper? Mijn broer is grafisch ontwerpen en hij bouwt ook websites maar ik heb al bij hem gezien dat dat nog niet zo gemakkelijk is, tenminste, voor mij dan. :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:25

Mear: gave webshop! Echt prachtig, strak en overzichtelijk. Ik kom alleen nog steeds niet uit de prijs. Als ik op het witte Goldrose horloge klik, zie ik eerst in grijs (klein) een bedrag staan, en daaronder in roze (groot) een ander bedrag staan. Ik neem dat dat dat prijzen inclusief en exclusief BTW zijn, maar dat zie ik er niet bij staan.
Edit: ik zie het al, dat is de oude prijs en de actieprijs :D

En misschien is het handig om helemaal onderaan nog een soort FAQ te maken, of een overzichtje met hoe betalen, bestellen en verzenden gaat? Als klant zoek ik dat bij webshops altijd meteen op, omdat ik wel zeker wil weten dat het snel verzonden wordt en hoe het verder afgehandeld wordt. Maar al met al een prachtige shop, mag je trots op zijn :D Ik word er ook een beetje hebberig van. En echt heel handig dat je van die oorbel achterkantjes verkoopt, die was ik ook altijd kwijt :')

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:36

Mear schreef:
Connepon85: Ik maak ze niet zelf, maar zoek ze op op internet. Als het goed is staan er ook bronvermeldingen bij, zal zo even checken of ik ze misschien ergens vergeten ben!

Misschien kun je een eigen twist geven aan de DIY's? Ken je beautylab.nl? Het is de nummer 1 beautyblog met megaveel bezoekers. Als je daar op komt en Serena is positief over je website en producten, dan weet ik zeker dat je dan een goede verkoopdag hebt ;) Maar zoiets zou ik doen als de webshop helemaal functioneert; ik had alleen even gekeken naar het uiterlijk van de shop.

Even over de button van Facebook. Deze zou ik alsnog door laten linken naar Facebook. Het is namelijk een call-to-action, maar ze kunnen de action niet nemen omdat de link er niet zit! Wel even in een apart venster laten open anders zijn ze van je website af en dat is zonde. Maakt niet uit als er onder op de website ook nog een facebook-button zit.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:23

Samir schreef:
Wauw Mear, ik vind het een erg professionele website. Heb je dat allemaal zelf gedaan of krijg je hulp van een ontwerper? Mijn broer is grafisch ontwerpen en hij bouwt ook websites maar ik heb al bij hem gezien dat dat nog niet zo gemakkelijk is, tenminste, voor mij dan. :)

Nee met een template heb ik deze er op gezet en zelf naar wens aangepast etc. :) Thanks!

Ik heb overigens de FB banner en de DIY banner klikbaar gemaakt, die custom maak ik klikbaar zodra ik dit op de website ga zetten!

Beautylab ken ik niet, maar ik ben wel voorzichtig met een twist geven aan DIY's. Wil niet als afpakker gezien worden :) Daarom zet ik er ook een bronvermelding bij. :) Thanks voor de feedback!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:44

Connepon, even over jouw oproep vorige bladzijde voor paardenfotografen voor evenementen.
Hoe ben je hier op gekomen?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:23

EquiPics bedoel je? Nou, ik ben zelf wedstrijdruiter en ik vind het maar knap vervelend dat je vaak niet weet of er foto's zijn gemaakt en zoja, door wie. Het lijkt mij fijn om een verzamelplaats te hebben voor foto's die gemaakt zijn op evenementen, net zoals je een startlijsten.nl hebt voor de startlijsten en uitslagen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 14:47

Ik ben een blog pagina aan het maken. Stond al eeuwig op de planning maar kwam er steeds niet van. Ik moet zeggen, een mooie layout maken is niet mijn ding.

Leuke website mear.

Wat ik vaak mis op site Zsan zijn levertijden. Is dat meteen dezelfde dag, duurt het een paar dagen, een paar weken, een jaar?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:58

holly schreef:
Wat ik vaak mis op site Zsan zijn levertijden. Is dat meteen dezelfde dag, duurt het een paar dagen, een paar weken, een jaar?

Is dat een vraag aan mij?

Ik heb er overigens wel een vraag over, aan jullie.

Wij hadden voorheen op de website staan dat de levertijd 2-3 werkdagen is. Dat staat er nu nog steeds, maar op home hebben we dit verandert in 'snelle levertijd'. Mijn dilemma: als mensen voor 15.00 bestellen, dan gaat het die middag nog op de post en is het er de volgende dag. Maar, wonen ze in het buitengebied, plaatsen ze de bestelling na 15.00 of is PostNL niet zo snel, dan duurt het 2 tot 3 werkdagen. Ik wil dus wel graag promoten dat er in principe de volgende dag bezorgd wordt, maar daar zijn ook veel uitzonderingen op.
Hoe kan ik de levertijd aankondigen?
  • 1: "Volgende werkdag geleverd, mits..." (vul voorwaarden in).
  • 2: "Levering binnen 2-3 werkdagen" (dan valt het alleen maar mee als het de volgende dag al bezorgd word, maar misschien haken mensen dan ook af omdat 2-3 werkdagen te lang wachten is, terwijl we in principe ook de volgende dag kunnen leveren).
  • 3: "Snelle levertijd" (dan moeten mensen zelf doorklikken en kunnen we het op de website verder toelichten).

Eigenlijk wil ik stunten met de snelle levertijd van 1 werkdag, maar dan zijn er altijd mensen die onder de uitzondering vallen. En op teleurgestelde klanten zit ik niet te wachten. Uit onze track & trace codes blijkt wel dat 9 van de 10 pakketten binnen een dag bezorgd zijn, dus het aantal uitzonderingen is niet zo heel hoog.
Stunten met een iets langere levertijd (2-3 dagen) jaagt misschien koopjesjagers weg, maar we kunnen dan wel garanderen dat iedereen binnen die tijd zijn/haar pakket heeft.

Ik neig zelf naar optie 2 uit het lijstje. Wat zouden jullie doen?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:05

Je zou ook 1-3 werkdagen kunnen zetten. Er eventueel er bij vermelden dat het in principe (afhankelijk van PostNL) de volgende werkdag de levering is, mits voor 15:00 besteld.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:06

Mear schreef:
Je zou ook 1-3 werkdagen kunnen zetten.

Wat een simpele oplossing, gewoon de 2 dagen in 1 dag veranderen. Daar had ik niet aan gedacht. Ik ga eens kijken hoe ik dat in kan passen, want ik denk dat dit ideaal is :j Dankjewel!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:08

Con, snap ik. Weet je dat er ook al ben je op een concours als fotograaf van dat concours er nog meer fotografen komen. Ze maken foto's en leveren ze voor niks of een appel en een ei.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:13

holly schreef:
Ik ben een blog pagina aan het maken. Stond al eeuwig op de planning maar kwam er steeds niet van. Ik moet zeggen, een mooie layout maken is niet mijn ding.

Leuke website mear.

Ik ben hier ook mee bezig, maar het valt me idd vies tegen een lay-out te maken. Ik krijg nu les over Online Marketingcommunicatie dus hopelijk leer ik iets over blogge. :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:34

Szan schreef:
Wat een simpele oplossing, gewoon de 2 dagen in 1 dag veranderen. Daar had ik niet aan gedacht. Ik ga eens kijken hoe ik dat in kan passen, want ik denk dat dit ideaal is :j Dankjewel!

Soms heb ik dat ook, dat je even voor dat soort 'simpele' dingen een buitenstaander nodig hebt om dat te kunnen bedenken :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 15:58

Op zie op blogs bovenin een balkje met o.a. meer, volgende, aanmaken, aanmelden enz. Zien jullie dat ook, of heeft dat met ingelogd/uitgelogd te maken?

Was geen vraag Szan, gewoon iets wat me opviel.

Voor 3 besteld is morgen in huis*
En dan een * ergens met kleine lettertjes.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:50

Even een kort berichtje die ik net ergens las:

In november afscheid van Beatrix op brieven
31 januari 2013 - Neem eens een kijkje in de archiefkast; liggen daar toevallig nog wat guldenpostzegels? Dan moet u ze snel op uw uitgaande poststukken plakken. In ieder geval vóór 1 november 2013. Op die dag zal PostNL de guldenpostzegel met Koningin Beatrix erop namelijk afschaffen. Tot voor kort was het mogelijk om oude postzegels voor nieuwe, geldige exemplaren om te ruilen. Dat kan nu niet meer. U moet uw oude guldenpostzegels dus zo snel mogelijk opmaken, anders zijn ze niets meer waard.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:48

Ik heb gelukkig geen gulden postzegels meer :D

@Szan: Ik heb bij mijn producten als levertijd "direct leverbaar" staan als ik ze gelijk uit eigen voorraad kan leveren en wanneer het eerst nog ergens anders vandaan moet komen, staat er een geschatte levertijd. Bij mijn "hoofdstukjes" over Verzenden en Levertijd heb ik uitgelegd hoe alles werkt.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:59

Paan schreef:
Even een kort berichtje die ik net ergens las:

In november afscheid van Beatrix op brieven
31 januari 2013 - Neem eens een kijkje in de archiefkast; liggen daar toevallig nog wat guldenpostzegels? Dan moet u ze snel op uw uitgaande poststukken plakken. In ieder geval vóór 1 november 2013. Op die dag zal PostNL de guldenpostzegel met Koningin Beatrix erop namelijk afschaffen. Tot voor kort was het mogelijk om oude postzegels voor nieuwe, geldige exemplaren om te ruilen. Dat kan nu niet meer. U moet uw oude guldenpostzegels dus zo snel mogelijk opmaken, anders zijn ze niets meer waard.

Dus we krijgen nieuwe met Willem-Alexander? :)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:01

holly schreef:
Op zie op blogs bovenin een balkje met o.a. meer, volgende, aanmaken, aanmelden enz. Zien jullie dat ook, of heeft dat met ingelogd/uitgelogd te maken?

Was geen vraag Szan, gewoon iets wat me opviel.

Voor 3 besteld is morgen in huis*
En dan een * ergens met kleine lettertjes.

Bij welke zit je? Ik zit bij blogspot en daar staat het niet, maar misschien bij die van jou wel. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:19

Hilda79 schreef:
Con, snap ik. Weet je dat er ook al ben je op een concours als fotograaf van dat concours er nog meer fotografen komen. Ze maken foto's en leveren ze voor niks of een appel en een ei.

Ja dat probleem is bij mij ook bekend.

Net overigens een heel positief mailtje gehad van startlijsten.nl! Als jullie het niet erg vinden stuiter ik even een rondje door de kamer *\%/* :):)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:20

@ connepon: Veel plezier met stuiteren :D Goed bezig!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:21

*boing* *boing* *boing*
Ik stuiter gezellig mee!!!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:26

*toing* *boing* *batsz!!* tijdens het stuiteren tegen een kast aangelopen... %) #)

:')

Hier weer een dip, heb het gevoel dat ik mijn visie totaal kwijt ben.
Dus vanavond maar een avond brainstormen over merkbranding, MIJN merk wel te verstaan.
Waar sta ik voor, ben ik daarin herkenbaar en waar wil ik naartoe?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 21:30

Ja blogspot Samir. Ik zie dat balkje bij jou ook staan. Links boven je logo en rechts boven je vogeltjes.
Zien andere dat ook? Of ook niet?

De gulden postzegel? Als toen de euro nog een gulden was Paan?
Maar geld dat ook voor de postzegels van nu. Die met de 1 erop enzo?

Je stuiterd maar lekker hoor connepon, haha.