Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:53

SuSem schreef:
Ik snapte het ook niet, maar ik ben er wel blij mee..

Ja dat snap ik. Nou misschien gaat het voor mij dan toch nog meevallen, geen idee. Ik snap er nu niks meer van na jouw verhaal.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:22

linnie050 schreef:
Vanmiddag op gesprek geweest bij een uitzendbureau voor een tijdelijke functie.
Het uitzendbureau heeft me voorgesteld maar ze kregen te horen dat ik al voorgesteld ben door 2 andere uitzendbureau's.
Nou ik ben heel benieuwd! Vind het ook een beetje een vreemde zaak.

Update

Mail terug van het uitzendbureau waar ik op gesprek ben geweest. En verder niks meer voor me konden doen omdat ik al voorgesteld bleek te zijn door 2 anderen:

Bedankt voor je e-mail. Ik ben het inderdaad met je eens dat het niet netjes is dat uitzendorganisaties jou voorstellen, zonder dat je dit zelf weten en zonder dat ze jou persoonlijk ontmoet hebben. Ik ga dit ook aangegeven bij ............... en ga tevens vragen welke uitzendorganisaties dit geweest zijn. Ze hadden dit op z’n minst aan jou door kunnen geven, zodat jij in ieder geval op de hoogte bent bij welke bedrijven jouw cv ligt.

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:36

voor het bedrijf waar ze voor gesteld hebben misschien ook wel fijn om te weten dat jij verder niets van doen hebt/had met die andere twee uitzendbureaus :j
ik zou als bedrijf in ieder geval niet overlopen van vertrouwen in bureaus die geen idee hebben wie ze voorstellen buiten wat er in het cv staat wat die persoon niet eens zelf bij de bureaus heeft ingeleverd ...
vreemde gang van zaken van die 2 organisaties :j

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:35

Hallo iedereen,
ik maakte zonet een topic aan ( [STW] Nu al solliciteren? ) en kreeg de tip om mijn vraag hier te stellen.
Bij deze; (het staat wat uitgebreider in het topic)
Ik studeer eind juni af, maar ik heb vandaag een zeer leuke vacature zien staan. Nu ben ik nog niet overtuigd om te solliciteren omdat het nog 8 maanden is vooraleer ik afstudeer... Hebben jullie tips?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:37

Debola_89 schreef:
Hallo iedereen,
ik maakte zonet een topic aan ( [STW] Nu al solliciteren? ) en kreeg de tip om mijn vraag hier te stellen.
Ik studeer eind juni af, maar ik heb vandaag een zeer leuke vacature zien staan. Nu ben ik nog niet overtuigd om te solliciteren omdat het nog 8 maanden is vooraleer ik afstudeer... Hebben jullie tips?

Nog niet doen, want 8 maand is te lang (kans op uitloop is altijd aanwezig immers). Zit je in je laatste fase: dat je alleen nog even je scriptie moet verbeteren, dan doen. Maar nu ben je echt te vroeg; neem aan dat diploma bij de vereiste staat? Je bent niet bevoegd om dierenarts te zijn nu, dus ze zullen je afwijzen ivm aansprakelijkheid. (En als je nog 2 week te gaan hebt, dan is het vaak minder een probleem natuurlijk). Als ze kunnen kiezen uit iemand met diploma of iemand zonder, dan is de keuze snel gemaakt :) hoe sneu ook natuurlijk.
Je mag wel solliciteren, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je wordt afgewezen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-11-12 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:41

Inderdaad.
Wat bedoel je met uitloop is te lang? Ik slaag ondertussen al 5 jaar met behoorlijk goede punten. Kans is behoorlijk klein dat ik er langer over zal doen ;-). Zeker al bedankt voor je reactie!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:43

Debola_89 schreef:
Inderdaad.
Wat bedoel je met uitloop is te lang? Ik slaag ondertussen al 5 jaar met behoorlijk goede punten. Kans is behoorlijk klein dat ik er langer over zal doen ;-). Zeker al bedankt voor je reactie!

Je hebt niet over alles invloed; gezondheid bijvoorbeeld. Dus 8 maand is niet zeker.

Ik heb zelf 3/4 jaar uitloop gehad, geheel buiten mijn schuld om. Programmeur liep ernstige vertraging op bij het maken van mijn afstudeer experiment. Dus ik kon alsnog mijn afstudeerdatum bijstellen :+

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:45

Oké, dat snap ik wel,maar dat zijn toch uitzonderingen vermoed ik ;-). Als ik duidelijk aangeef dat ik pas vanaf 1 juli beschikbaar ben, zou dat toch geen misverstanden mogen geven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:48

Debola_89 schreef:
Oké, dat snap ik wel,maar dat zijn toch uitzonderingen vermoed ik ;-). Als ik duidelijk aangeef dat ik pas vanaf 1 juli beschikbaar ben, zou dat toch geen misverstanden mogen geven?

Uitzonderingen? Nou, meeste studenten om mij heen hadden toch onverwacht wat uitloop. Scriptiebegeleider die ziek werd, op vakantie ging, stage problemen, scriptie die 4 keer door de keuring moest.... Valt vaak tegen := je bent ook afhankelijk van anderen.

Maar ik neem aan dat de functie dierenarts is en die willen ze nu vervullen; met een dierenarts. Maar jij bent nog geen dierenarts, dus je kan wel schrijven maar aangezien er veel dierenartsen zijn die werk zoeken is de kans dat ze jou willen nihil.
Als diploma een vereiste is en je hebt het niet binnen een maand, dan kun je dit wel als een mooie oefening zien maar ik ben bang dat je alleen maar erg teleurgesteld gaat worden. Diploma is toch een harde eis.

Overigens zijn bedrijven vrij laks met verwijderen vacatures, kan best zijn dat de plek allang vervuld is of in ieder geval al gesprekken zijn geweest. Zie je in dit topic vaker voorbij komen dat de vacature online staat, maar allang is vervuld :+

Maar goed, je kan het erop wagen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:13

In mijn omgeving is er nauwelijks iemand afgestudeerd binnen de gestelde termijn. Ik mag in mijn handen knijpen dat het bij mij maar een maand langer duurde (ook buiten mijn schuld om).

8 maanden is inderdaad wel heel veel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:23

Ik heb een afspraak! Eind november ga ik om tafel zitten om kennis te maken en kijken wat de mogelijkheden zijn voor mij om ervaring op te doen. Ik vind het nu al helemaal 'wow' :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:44

Met wat, vuurneon?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:47

Als in onbetaald werkervaring op kunnen doen; door mee te lopen met hun of door daadwerkelijk deel te kunnen nemen aan het project (onder leiding van hun). Project vind ik echt geweldig; is zorg gerelateerd :)
(En ik heb nog nooit werkervaring op kunnen doen: ik mocht geen stage lopen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:01

Oh ja dat schreef je al, leuk!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:22

hier weer een afwijzing :(

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:19

Ik sta voornamelijk op de meeleesmodus en post vrij weinig.
Maar werd vandaag gebeld door het uitzendbureau of ik nog interesse had in de vacature waar ik op had gesolliciteerd.
Nou zeker weten van wel :))
Maandag papieren tekenen en de week erna kan ik gaan beginnen.
Kon a.s dinsdag ook al wel,maar ik heb aankomende een darmonderzoek en moet gaan laxeren dus dat leek me geen goed idee :=

Ik wil verder de mensen succes wensen met de gesprekken
En ik hoop dat vele een leuke baan zullen vinden in hun sector.

Blijf wel meelezen,mss kom ik nog wat voor overdag tegen,wat ik kan combineren met dit :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:09

Debola: Je kan het proberen inderdaad, niet geschoten is altijd mis. 8 maanden is wel erg lang, vooral gezien veeeel mensen een baan zoeken. Maar toch zou ik solliciteren, spijt wil je niet krijgen toch! :D

Ik kan zeggen:

IK HEB EEN BAAN :D :D :D

Heel veel informatie geef ik liever niet ivm privacy maar ben natuurlijk enorm happy. Ik mag volgende week al beginnen dus helemaal super.

Ik wilde ook even zeggen dat ik veel aan dit topic heb gehad en ook zeker zal blijven kijken zodat ik tips kan geven aan anderen! Te zien dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten en we elkaar zo toch een beetje kunnen ondersteunen en helpen vond en vind ik super. :)

Heel veel succes allemaal!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:17

Gefeliciteerd en veel succes!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:34

Gefeliciteerd!

Ik weet nog steeds niet meer over contract ja of nee. 't Huidige duurt nu nog 2 maanden, dus ik ben wel benieuwd hoe verder :=

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:03

Mocht er nog iemand omgeving Zoetermeer werk zoeken in de zorg let me know..bij ons in het bedrijf zoeken ze nog mensen. Geen diploma's nodig..

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 09:25

Iedereen met een baan, gefeliciteerd.

Ik zit er aan te denken om een LOI cursus te gaan doen. Ik heb een vrij brede HBO opleiding gedaan. Misschien vergroot zo'n cursus de kans op een baan wel. Ik moet binnenkort onder het mes, dus tijd zat..

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:23

vuurneon schreef:
Debola_89 schreef:
Hallo iedereen,

Nog niet doen, want 8 maand is te lang (kans op uitloop is altijd aanwezig immers). Zit je in je laatste fase: dat je alleen nog even je scriptie moet verbeteren, dan doen. Maar nu ben je echt te vroeg; neem aan dat diploma bij de vereiste staat? Je bent niet bevoegd om dierenarts te zijn nu, dus ze zullen je afwijzen ivm aansprakelijkheid. (En als je nog 2 week te gaan hebt, dan is het vaak minder een probleem natuurlijk). Als ze kunnen kiezen uit iemand met diploma of iemand zonder, dan is de keuze snel gemaakt :) hoe sneu ook natuurlijk.
Je mag wel solliciteren, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je wordt afgewezen.

Zo, dat is wel heel negatief...

Ik zeg: gewoon proberen. Als ze vinden dat het nog te lang duurt voordat je je diploma krijgt, zullen ze je wel afwijzen. Maar niet geschoten is altijd gemist. In mijn vriendenkring is iedereen die met z'n laatste jaar unief bezig was, beginnen solliciteren in de periode ergens tussen oktober en mei (ten laatste). Of je een kans maakt, is puur afhankelijk van waarop het bedrijf zich ingesteld heeft (hebben ze nu dringend iemand nodig, bv omdat er iemand is opgestapt? Of is er al een tijdje teveel druk op de praktijk, waardoor ze gewoon iemand extra erbij willen hebben als uitbereiding).

Om maar even te stellen, ik heb in maart van mijn afstudeerjaar een contract getekend om half september te starten. Vriend van me heeft ergens half november zijn contract getekend, om in Juli te starten.

All is possible :).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:27

en zo makkelijk als dat ik brieven schrijf voor een ander, zo moeilijk vind ik het voor mezelf....
Ik heb een leuke vacature gezien maar het schrijven van de brief blijft lastig :o

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:30

Bij ons op het werk zijn we op zoek naar een restaurantmanager/floormanager voor 32 uur in de week.
Minder kan ook in overleg. Het gaat met name om de woensdag, vrijdag en zaterdag.
Ik werk in een kindvriendelijk restaurant met gunstige werktijden voor de horeca.
Voor meer info staat de pb open!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:28

Mri schreef:
en zo makkelijk als dat ik brieven schrijf voor een ander, zo moeilijk vind ik het voor mezelf....
Ik heb een leuke vacature gezien maar het schrijven van de brief blijft lastig :o

Kun je niet doen of jij nu die andere bent voor wie jij de brief moet schrijven? :P

Diegene die dit topic mogen verlaten met baan; gefeliciteerd *\o/*