1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:01

Ook ik heb goede resultaten behaald! :D
Heb alles tot nu toe nog gehaald (project, presentaties en tentamens).
Moet er nu nog 2 terug krijgen, maar dit is in ieder geval een superfijn begin. :)

Volgende periode gaat wel zwaar worden voor mij denk ik, gisteren is namelijk de ziekte van pfeiffer bij mij geconstateerd.
Echt balen... :\

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:45

he, wat balen laura... sterkte :(:)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:56

Laux schreef:
Ook ik heb goede resultaten behaald! :D
Heb alles tot nu toe nog gehaald (project, presentaties en tentamens).
Moet er nu nog 2 terug krijgen, maar dit is in ieder geval een superfijn begin. :)

Volgende periode gaat wel zwaar worden voor mij denk ik, gisteren is namelijk de ziekte van pfeiffer bij mij geconstateerd.
Echt balen... :\

Wat vervelend zeg! Beterschap!!! :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:22

Laux, dat is echt flink balen ja.. Troost je, sommige mensen merken niet eens dat ze het hebben. :) Sterkte en beterschap! :)

Zoooo ben superblij! Voor privaatrecht 7.3, staatsrecht 6.8, juridische vaardigheden 6.5! Taal voor recht (Nederlands) heb ik helaas niet gehaald. En ik had juist bij Nederlands een goed gevoel.. Naja, goed kijken wat ik fout heb gedaan bij de inzage.

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:30

Pfeiffer is wel zwaar kloten, heb het zelf in de 5e gehad, en nu nogsteeds nasleep ervan. als ik het heel druk heb word ik meteen ziek :') schijnt normaal te zijn. Maar klein voordeeltje daarbij; ik heb mezelf aangeleerd me nooit meer te druk te maken dus geen last van en ook geen stress meer ^^

suus_pepper

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:09

Beterschap Laux! Dat is echt balen..

Ik heb tot nu toe project gehaald met een 6,0 en wonderbaarlijk genoeg FIM A met een 7,9 :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:35

Beterschap Laux, en gefeliciteerd met de behaalde punten.

Dankje Rider, vanmiddag gaan we het werkstuk herschrijven, ik barst nu van de energie.. Ik wil zooooo graag die drie studiepunten binnenhalen. Ik heb al een heel hoofdstuk herschreven.. Ben er van 3 tot 8 mee bezig geweest.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 17:16

Jeej! Ook het tentamen gehaald! Nu de eerste periode afgesloten met een 8 gemiddeld! *\o/* *\o/* *\o/*

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:58

Wauuw wat een super gemiddelde Lisan ! :D

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:03

Wauw super Lisanne!

Waar de pabo al niet goed voor is, dankzij 2 dagen met extra les en oefenen van rekenen begin ik eindelijk een beetje inzicht te krijgen in rekenen, mijn god heeft dat nu 18 jaar moeten duren :')

iris1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:15

Beterschap Laux!
En balen voor de mensen die hun toetsen niet gehaald hebben.
Lisanne dat is een goed gemiddelde zeg +:)+

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:42

Wow een 8 gemiddeld! Goed zeg!

Ik heb mijn eerste 10 studie punten binnen, ik kan er nog 6 halen maar daar heb ik nog geen cijfer van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:40

bwah, mijn stippie was gewoon weg. Dus net effe alles bijgelezen, supercijfers en een mooie paardenkont :D !

Heb mooie cijfers voor mijn project. 7,1 voor de verantwoording, 8 voor het draaiboek en 8,5 voor samenwerking.... Als groepje hadden we een 7,2 voor de presentatie, maar ik heb geen cijfer daarvoor gekregen? Heb ook niet gepresenteerd (omdat ik ziek was), maar heb wel de presentatie ontworpen en uiteindelijk heeft iemand anders mijn geschreven tekst gepresenteerd, dus vind eigenlijk wel dat ik gewoon het groepscijfer zou moeten krijgen :+ .
Ga het liever niet in mijn eentje over doen iig :+ :+ :+

Verder echt al mijn tentamens gemist, thanks to longonsteking.... Dus ik mag even alles gaan herkansen (ja. En mijn herkansingen mag ik niet meer herkansen, dus ik moet alles gewoon in 1x halen nu... :\ Moet kunnen. Mja. de druk is nu wel hoog en mijn motivatie is echt even helemaal pleitos door deze achterstand en ik herstel echt heel sloom van mijn longonsteking. Ben nu meer dan 2 weken ziek geweest en nog steeds te moe om een trap te lopen ofzo ) Ben echt behoorlijk moedeloos, maar dat heb ik ook naar mijn slb'er gemaild en ik hoop dat ze me kunnen helpen ofzo ;( ....

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:48

Balen zeg Menimo! Hopen dat je Slb'er je kan helpen, maar dat moet haast wel toch!?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:57

Vervelend Menimo! Maar vind het wel raar dat je dan je herkansing niet meer mag herkansen, jij kan er toch ook niks aan doen dat je ziek was. Net als met die presentatie is dat ook wel een beetje raar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:03

nouja, ik zou niet weten hoe.
Maar ik hoop dat er gewoon iemand binnen de hoge school is die even met me kan gaan zitten om een planning te maken om dit op te lossen. Probleem is alleen dat ik zo ontzettend weinig energie heb (en ik heb al een extreem slechte concentratie bij een normaal energie-peil). Als ik een douche neem dan voelt dat bv. echt alsof ik een reis om de wereld heb gemaakt :=
Ik wil heel graag positief blijven, maar de doemdenker in mij overheerst nu wel een beetje. Mijn vertrouwen in mijn eigen kunnen is al niet héél groot (en dan heb ik het voornamelijk over concentratie, planvaardigheid, dat soort dingen. Veel problemen mee gehad vroeger) en het is nu wel een beetje gezakt tot een diepte punt, wat mijn motivatie weer niet zo ten goede komt |(

@xJess, vind het ook vaag. Aan de ene kant snap ik het wel, iedereen kan zich ziekmelden met de tentamens om het zo nog even uit te kunnen stellen. Maar ik heb een doktersverklaring, medicijnrecepten etc. dus ik kan toch wel aantonen dat ik écht ziek ben geweest. Maar om de één of andere vage reden hebben ze geen vaste procedure bij ziekte bij tentamens (terwijl ik toch niet de eerste zal zijn :+ ).
Dus nu gaat het zo. Alleen als ik in het BSA kom (geloof dat dat betekent dat je het jaar over moet doen ofzo ? ) doordat ik deze herkansingen nu mis.... dán maak ik doordat ik een doktersverklaring heb mss nog kans op extra herkansingen ed. Mja, zover wilde ik het uberhaupt niet laten komen asjebl. -O- ....

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:14

vervelend Menino :(:) .
Ik denk dat wat jij bedoelt is het BSA (bindend studie advies), aan het einde van het eerste jaar krijg je dat, heb je minder dan een x aantal studiepunten gehaald (45 van de 60 bij de uni) dan krijg je een negatief BSA en mag je niet verder met die studie de eerstvolgende 3 jaar (een andere studie wel). Als jij kan aantonen dat je door ziekte een vak niet hebt gehaald en anders wel genoeg punten had, kunnen ze daar misschien een uitzondering voor maken.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:21

Dat is echt balen Menino :(:)
Op het HBO moet je 48 van de 60 halen..

Ik heb weer een punt binnen :D fim b ook gehaald, sta nu al op 11 punten :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:44

Dan moet je wel vooraf melden dat je ziek bent, achteraf wordt er niks meer voor je gedaan.

Wat je moet halen aan punten verschilt op het HBO per opleiding. (Vorig jaar moest ik in de 50 hebben)
Mijn jaar gaat nu niet op punten maar op modules, 3 van de 4 moet je compleet hebben voor je propedeuse

Lau, beterschap!

Menino, heel erg vervelend. Ik hoop dat je nog een extra kans krijgt!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:25

Wat vervelend Memino! ik hoop dat ze op school een oplossing voor je hebben.
48 van de 60 maar?
Wij moeten (helaas) 54 van 60 EC halen om over te gaan. en alles voor je P. :=

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:18

Wij 50 om over te gaan, 54 is wel erg veel zeg. :=

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:25

Wij moeten ook 54 punten hebben van de 60. Vorig jaar was dit op mijn vorige opleiding nog 48..

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:31

Wij 60 van de 60 hihi! ( maar daar hebben ze weer een heel systheem voor :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:39

Wij moeten ook 60/60 halen, en niet alleen in je propedeusejaar.. :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:39

Wij moeten er 45 van de 60 halen :)