't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:37

Blon_D schreef:
net gebeld door tempoteam ze hebben wel een functie voor mij van 32 uur in de week bij een callcenter in almelo bij mediamarkt.. 20 km reiskosten vergoed.. helaas moet ik alleen heen 40 km rijden en terug ook dat doe mijn auto bij lange na niet op 6 euro per dag :'( heb gezegd dat ik er even over wil denken en morgen terug bel..

Beter dit dan in de bijstand toch?!? Bijna Iedereen legt erop toe met reiskosten, ik ook

dani_spit

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:04

Jeetje wat balen zeg dat er buiten de randstad zo weinig te vinden is! Hier zit ik gelukkig in de randstad dus er wordt wel vanalles aangeboden alleen juist weer niet zo heel veel in mijn sector.

Toch goed nieuws vanaf deze kant. Vanochtend op gesprek geweest bij het uitzendbureau waar ik op de voor mij perfecte baan gereageerd had. Eerst gewoon heel mijn CV doorgelopen en daarna over die functie gepraat. Hij vond deze ook perfect bij mij aansluiten en wilde me graag voorstellen. Ik zat al half te stuiteren maar er kwam een maar.. Ze hadden op dit moment een voorstelstop op die vacature omdat er al 2 op gesprek gingen vandaag. Mochten ze die allebei niks vinden dan hoor ik morgen of ze me daar toch nog gaan voorstellen.

Toen kreeg ik om half 5 ineens een telefoontje van hem dat hij nog een vacature voor me had binnen gekregen. Bij een grote oliemaatschappij dicht bij mij in de buurt. Het is een vacature voor marketing assistent maar wel maar voor 4 maanden. Daarna is er wel een mogelijkheid dat je kan blijven maar dat moesten ze nog precies gaan kijken. Het bedrijf wilde liever vandaag nog iemand dan morgen dus ik moet morgen al op gesprek! Wel ff gezorgd dat ik pas einde van de middag moet zodat ik me morgen nog even kan voorbereiden op het gesprek. Nu is de olie niet echt mijn favoriete branche maar het lijkt me wel enorm interessant om ervaring op te doen en het is lekker dichtbij dus ook een korte reistijd :) Ben wel echt enorm hyper omdat alles ineens zo snel gaat en ik dat helemaal niet verwacht had.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:15

Ik vind ook niet veel in de randstad hoor, niets dat bij mij past iig (ik moet geen leidinggevende functie gaan proberen bij kruidvat :') dat gaat filiaal mis)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:38

Bij mij op het werk zijn ze met spoed op zoek naar een planner voor zowel behandelaren als patiënten... Is in Rotterdam. Bij interesse kan je een PB sturen :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:57

Ik ga vanavond wat restaurantjes afbellen. heb nu mijn schoolrooster dus hoop snel iets te vinden in de buurt. Callcenter is niks voor mij.. daar zijn wel onwijs veel vacatures voor.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:57

Wat goed DS! Succesvolle dag dus :D

Ik ga even mijn online assessment oefenen :+ Voor de functie waar ik voor in aanmerking wil komen moet ik ook een assessment maken, inc persoonlijkheidsvragen en wat casussen. Zal wel spannender klinken dan het is (hoop ik), maar ben er toch wel wat zenuwachtig voor :=

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:09

annastasia schreef:
Blon_D schreef:
net gebeld door tempoteam ze hebben wel een functie voor mij van 32 uur in de week bij een callcenter in almelo bij mediamarkt.. 20 km reiskosten vergoed.. helaas moet ik alleen heen 40 km rijden en terug ook dat doe mijn auto bij lange na niet op 6 euro per dag :'( heb gezegd dat ik er even over wil denken en morgen terug bel..

Beter dit dan in de bijstand toch?!? Bijna Iedereen legt erop toe met reiskosten, ik ook

Als je tussen de 20 en 32 uur per week min 166 max 266 verdient en daar 66 euro aan reiskosten vanaf moet trekken houd ik 100 euro in de week over als ik 20 uur krijg... 200 als ik 32 uur krijg Ik vind dat wel behoorlijk inleveren als ik maar 20 uur krijg.. -O-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:52

Ik werk 32 uur in de week verdeeld over 4 dagen.
Krijg incl reiskosten 265,- per week.

Is ook niet heel veel, zker niet als je kijkt wat voor verantwoording we hebben.
Maar van hieruit kun je wel verder kijken.
Plus let wel dat de bijstand helemaal geen vetpot is!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:28

annastasia schreef:
Ik werk 32 uur in de week verdeeld over 4 dagen.
Krijg incl reiskosten 265,- per week.

Is ook niet heel veel, zker niet als je kijkt wat voor verantwoording we hebben.
Maar van hieruit kun je wel verder kijken.
Plus let wel dat de bijstand helemaal geen vetpot is!

ik kom sowieso niet in aanmerking voor bijstand :+ Ik heb overigens netn gelijksoort vacature in de buurt gevonden bij t zelfde uitzendbureau dus ik ga vragen of ze daar in kan bemiddelen *\o/*

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:40

*\o/* Yes! Weer iemand met goed nieuws.

Heb -voorlopig- weer werk, tot eind van het jaar ... via UZB, maar toch, beter dan niets.

Het leukste is dat ik een 'kruiwagentje' binnen de organisatie had, die mij op deze vacature wees. Ik ben er direct (dinsdag) achteraan gegaan, vandaag gesprek en :j aangenomen. *\o/*

Kan over een week al direct starten. :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:33

Evenstar schreef:
*\o/* Yes! Weer iemand met goed nieuws.

Heb -voorlopig- weer werk, tot eind van het jaar ... via UZB, maar toch, beter dan niets.

Het leukste is dat ik een 'kruiwagentje' binnen de organisatie had, die mij op deze vacature wees. Ik ben er direct (dinsdag) achteraan gegaan, vandaag gesprek en :j aangenomen. *\o/*

Kan over een week al direct starten. :D

fijn joh! Gefeliciteerd
Ik heb zojuist weer een open sollicitatie de deur uitgedaan en op 2 vacatures van het uitzendbureau gereageert :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:18

Gefeliciteerd!

Nou hier is vanmiddag een spoedbijeenkomst georganiseerd waarbij iedereen aanwezig moet zijn.....
Dus vrees dat er veel mensen ontslagen gaan worden :( Ben al druk aan het solliciteren want had het al wel verwacht

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:19

x_Irisje_x schreef:
Gefeliciteerd!

Nou hier is vanmiddag een spoedbijeenkomst georganiseerd waarbij iedereen aanwezig moet zijn.....
Dus vrees dat er veel mensen ontslagen gaan worden :( Ben al druk aan het solliciteren want had het al wel verwacht

:(:) wat balen nu net met je huisje enz -O-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:22

x_Irisje_x schreef:
Gefeliciteerd!

Als er een spoedbijeenkomst georganiseerd gaat worden in zo'n vorm dan betekent dat vaak niet veel goeds.....
Hopelijk valt het voor jou mee en kun je blijven zitten.
Sterkte....

2 jaar geleden was dat ook zo bij m'n vader op het werk, het was net russische roulette, niemand wist of hij/zij eruit zou moeten en er werd geen onderscheid gemaakt tussen ervaring/ aantal jaren dienstverband etc etc...

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:26

Jup echt balen! Net een huis gekocht....
Maargoed wss blijft iedereen zeker tot het einde van dit jaar. Dus heb nog eventjes...

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:33

Ik zou ook graag een andere baan willen. Ik werk nou wel 38 uur in de week maar het werk valt me zwaar. Ik heb alleen maar een opleiding dierverzorging en kom daardoor nergens voor in aanmerking. Ik heb ook sinds vorig jaar een huis gekocht. Dus kan de inkomsten echt niet missen. Ik baal daar wel van want ik ben na een dagje werken totaal gebroken. Heeft iemand misschien tips?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:34

Wat voor werk doe je momenteel? En in welke regio zoek je wat?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:50

Werd net al gebeld door het uitzendbureau dat ze mijn CV doorsturen voor een functie.
Ben benieuwd!

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:53

annastasia schreef:
Wat voor werk doe je momenteel? En in welke regio zoek je wat?

Ik werk momenteel in een dierenspeciaalzaak die ook veel in veevoer doet. Ik zoek wat in de omgeving van arnhem.

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:35

Het liefst zou ik ene eigen trimsalon hebben. Ik heb tot vorig jaar 6 jaar lang in een trimsalon gewerkt die alleen maar westies deed. Maar door omstandigheden moesten die verhuizen en werd de afstand te ver voor mij. Ik mis het trimmen en de omgang met hondjes echt erg. Maar om ene eigen trimsalon te beginnen is het ook verstandig om ene opleiding te volgen. Maar om dan helemaal geen inkomsten te krijgen omdat je dan stages moet lopen zie ik ook weer niet zitten. Ik weet zelf ook niet meer wat ik moet doen en wat het verstandigst is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:57

misschien dat je met je oude werkgever iets kunt regelen wat betreft aftekenen van stage opdrachten?
soort van stage met terugwerkende kracht zeg maar?
hetgeen wat je dan nog in de praktijk zou moeten brengen dmv stage zou je eventueel met 1 dag in de week kunnen doen?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:14

Nou ik heb de eerste ontslag ronde overleefd.... maar ben er nog steeds niet gerust op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:19

Wat reiskosten betreft; iedereen die nu een reiskostenvergoeding krijgt gaat er volgend jaar ook veel minder voor krijgen door alle belastingen. Ik zou dus niet te druk maken om reiskostenvergoeding, als het zo doorgaat hebben we die straks allemaal niet meer. :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:35

Dat zou echt ruk zijn jans...

eerst zien dat het echt gaat gebeuren... Als ik heel eerlijk ben hoop ik van niet.
Want als het echt weg gaat vallen en ik moet mn reiskosten zelf betalen dan blijft er weinig van mn salaris over. Mijn reiskosten zijn zo'n 580 euro per maand :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:39

Het gaat in ieder geval naar 12 cent de kilometer ipv 19 cent. Wat dat aangaat ben ik blij dat ik erg dicht bij huis werk. :=

Ze hopen zo overigens ook een doorstroom in huurwoningen te krijgen: mensen die dichter bij werk gaan wonen.