Serieus?

Dankjewel, hahaha!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xCarien schreef:wrts? hahahah kan je die misschien openbaar gooien?![]()
xMarloess schreef:Oh dan kan t nog helemaal goedkomen! Bij bio kan je ook al veel opzoeken in de biodata, en met logisch nadenken kom je een eind. Veel kennis is wel bijgebleven uit de vorige jaren. Ik ga denk ik ook maar gewoon een examen maken en dan kijken naar mn zwakke plekken (dat zijn sowieos genetica en hardy weinberg).
Oke meiden, help me, ik kom er nu al niet meer uit, eerste sommetje dat ik probeer...
Vergelijking oplossen:
(2-3x)(4-x²) = 0
Nouja papegaaienbek natuurlijk, komt volgens mij uit:
8-2x²-12x +3x³ = 0 (over die 3x³ moest ik héél lang nadenken, klopt toch wel he?)
En tja, wat dan verder...? Denk die 8 van links naar rechts halen, maar of je daar ook wat mee opschiet..
Pferdelove schreef:Ja, alles nu nog gaan leren is echt onmogelijk!
En wat betreft je probleem:
Je hebt nu 3x³ -2x² -12x +8 = 0 (wat overigens helemaal goed is hoor!)
De 8 haal je inderdaad naar de rechterkant!
3x³ - 2x² - 12x = -8
dan ga je een x buiten haakjes halen waardoor je krijgt:
x(3x² - 2x - 12) = -8
vervolgens kan je zeggen x= -8 of 3x² - 2x -12 = -8
dat is volgens mij hoe het moet en verder lukt het dan wel toch?
Citaat:x(3x² - 2x - 12) = -8
vervolgens kan je zeggen x= -8 of 3x² - 2x -12 = -8
Nienkex schreef:xMarloess schreef:Oh dan kan t nog helemaal goedkomen! Bij bio kan je ook al veel opzoeken in de biodata, en met logisch nadenken kom je een eind. Veel kennis is wel bijgebleven uit de vorige jaren. Ik ga denk ik ook maar gewoon een examen maken en dan kijken naar mn zwakke plekken (dat zijn sowieos genetica en hardy weinberg).
Oke meiden, help me, ik kom er nu al niet meer uit, eerste sommetje dat ik probeer...
Vergelijking oplossen:
(2-3x)(4-x²) = 0
Nouja papegaaienbek natuurlijk, komt volgens mij uit:
8-2x²-12x +3x³ = 0 (over die 3x³ moest ik héél lang nadenken, klopt toch wel he?)
En tja, wat dan verder...? Denk die 8 van links naar rechts halen, maar of je daar ook wat mee opschiet..
Je hebt hier AxB=0, dus dan geldt toch A=0 of B=0?