Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:32

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:32

@ Memuska: Willow is een knap dier zeg, wauw! (even offtopic, hihi)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:57

Mallootje schreef:
@ Memuska: Willow is een knap dier zeg, wauw! (even offtopic, hihi)

Dankjewel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:29

@Mallootje: Hoe heb jij die menu knoppen bovenaan gekregen? Dat ziet er veel sjieker uit dan bij mij! Is dat een kwestie van de opmaak veranderen, of kan je zelf allemaal knoppen toevoegen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:40

Als je "Nieuw bericht" doet, kan je bovenaan ook "pagina's bewerken" kiezen. Dan kan je daar een extra pagina toevoegen.. En dan ga je naar de opmaak, en voeg je bovenaan als gadget "pagina's" toe, en dan krijg je die knoppen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:02

oeehw, tnxx!

Edit: He jammer, ik heb nog geen inspiratie... Ik ga er later wel mee klooien, haha.
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 18-01-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:08

Hihi, graag gedaan!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:34

Misschien heb ik de vraag al eerder gesteld, maar zijn er mensen die producten vanuit China importeren? Ik ben me hierin aan het verdiepen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:03

Georgette, ik heb er ook wel eens aan gedacht. Zeker omdat ik daar ook wel eens mail over krijg e.d.
Maar ik ben een beetje huiverig voor de kwaliteit van de goederen. Deze kun je niet controleren of je moet daar heen gaan of iemand daar hebben.

Van de week is er iets nieuws op het pad van ons gekomen. Ik kan er nog niet veel over zeggen, maar als het doorgaat dan gaat horen jullie het van me. Het zou wel betekenen dat ik moet stoppen met m'n webshop, maar dat heb ik er graag voor over. Ik hoop dat we op kort termijn uitslag krijgen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:49

Paan, krijg je dan mails van klanten of je bepaalde producten kunt importeren of krijg je mails van bedrijven die de producten vanuit China aanbieden?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:05

Wij hebben wel eens wat apparatuur uit China geimporteerd. Prima spullen met een vergelijkbare kwaliteit als wat je hier in de winkel koopt.
Maar ik ken ook iemand die zijn paardendekens daar vandaan haalt. Hij is heel streng. Hij heeft eerst daar contact gehad over hoe het eruit moet zien en als het niet aan zijn verwachtingen voldoet, stuurt hij de heleboel gewoon weer terug. De keren erop weet je dan zeker dat het superkwaliteit is.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:55

oooh die lelijke televerkoopers!

*Mevrouw, wij willen weten of we uw vermelding in de gids al kunnen upgraden of dat u ook voor de volgende periode nog steeds een basis vermelding wil?*
Nee dat wil ik niet,
*oke dan sturen we een factuur voor het basis pakket*
.. Nee meneer wij hebben niet eens een vermelding en wij willen helemaal geen vermelding!
*ohw.. dag mevrouw*

ongelofelijk hoe link ze zijn.. toen hij merkte dat ik hem door had. hing hij heel snel de telefoon weer op :Y)
Worden best vaak gebeld door bedrijven die je graag als adverteerder willen of op een andere manier geld van je willen ;)
terwijl we toch in het bel me niet register staan.

Je maakt ons nieuwsgierig paan!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:19

Georgette schreef:
Misschien heb ik de vraag al eerder gesteld, maar zijn er mensen die producten vanuit China importeren? Ik ben me hierin aan het verdiepen.
Zelf heb ik wel een aantal keer een showjasje uit China gehaald maar geen complete producten lijn. Vrienden van mij hebben dat wel gedaan voor hun webshop. Alleen heeft dat zoveel problemen/vertraging opgeleverd (zeg gerust een jaar of 2 volgens mij) dat ze op een gegeven moment moesten stoppen....

@ Kaaaren: vreselijk is het op het moment.... Zit veel thuis voor het design werk op het moment en de telefoon gaat nu wel minstens 1 keer per dag voor telefonische verkoop (zakelijk...) :\

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:23

Oh bah die tele-verkopers!!!
Ik werk ook van thuis uit, en net zoals bij jou Kaisa gaat de telefoon hier dagelijks... Zowel vaste lijn als de gsm. Vroeger bleef ik vriendelijk luisteren om de goede man of vrouw in kwestie dan rustig en zeven keer uit te leggen dat ik geen interesse heb en eigenlijk ook geen tijd om te luisteren, tegenwoordig zeg ik gewoon "geen interesse, sorry, fijne dag verder" en hang ik gewoon op. Heel bot van mij maar ik heb er geen tijd voor en geen boodschap aan. Zijn idd vaak linke trucken ook ja!

Zo hadden wij trouwens iemand die consequent reclame bleef faxen. Elke dag minstens één A4. Kon je onderaan een hokje aankruisen en terugfaxen als je geen reclame meer wenste te ontvangen. Nu ben ik bitter weinig geïnteresseerd in aanhangwagens dus faxte ik het blad netjes weer terug. En nog eens. En nog eens. En nog eens. En toen was ik het beu, en heb ik een aantal zwartgekleurde papieren genomen, aan elkaar geplakt en zo in een rondje door de fax laten gaan naar zijn nummer, gedurende een hele nacht. Geen reclame meer gekregen en ook nooit meer wat van gehoord :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:24

Ik heb alleen een mobiele telefoon en eigenlijk heb ik er (nu) weinig last van. In het begin wel bedrijvenpagina.nl en FNV zelfstandigen, maar verder niet echt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:24

Memuska schreef:
Oh bah die tele-verkopers!!!
Ik werk ook van thuis uit, en net zoals bij jou Kaisa gaat de telefoon hier dagelijks... Zowel vaste lijn als de gsm. Vroeger bleef ik vriendelijk luisteren om de goede man of vrouw in kwestie dan rustig en zeven keer uit te leggen dat ik geen interesse heb en eigenlijk ook geen tijd om te luisteren, tegenwoordig zeg ik gewoon "geen interesse, sorry, fijne dag verder" en hang ik gewoon op. Heel bot van mij maar ik heb er geen tijd voor en geen boodschap aan. Zijn idd vaak linke trucken ook ja!

Zo hadden wij trouwens iemand die consequent reclame bleef faxen. Elke dag minstens één A4. Kon je onderaan een hokje aankruisen en terugfaxen als je geen reclame meer wenste te ontvangen. Nu ben ik bitter weinig geïnteresseerd in aanhangwagens dus faxte ik het blad netjes weer terug. En nog eens. En nog eens. En nog eens. En toen was ik het beu, en heb ik een aantal zwartgekleurde papieren genomen, aan elkaar geplakt en zo in een rondje door de fax laten gaan naar zijn nummer, gedurende een hele nacht. Geen reclame meer gekregen en ook nooit meer wat van gehoord :+

_/-\o_ Creatieve ondernemer!!! haha

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:27

@ Memuska: Zodra de telefonische verkoop-persoon vraagt of ze spreken met mevr. de Vries zeg ik er mooi achter aan dat wij niet gedient zijn van telefonische verkoop en wij ingeschreven staan bij het Bel-me-niet-register (wat kennelijk niet goed blijkt te werken) en dat ik ze een fijne dag wens. Ik heb zelf ook een paar maanden bij een call-center gewerkt dus probeer ik nu wel iets vriendelijk te blijven :+

Geniale actie die met de fax _/-\o_

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:48

Hahaha die fax actie :') , briljant :') .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:08

Waah, ik ging helemaal plat met die faxactie :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:32

hahah heerlijk die fax! :D
Soms wordt je er toch echt helemaal simpel van!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:00

Hilarische actie Caroline.

Hier telefoon en mails.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:44

Jullie weten nu iig wat jullie te doen staat hé, bij vervelende faxen... :+

Heb er trouwens nog eentje voor klanten die niet willen betalen. Bij mij is het niet zo'n probleem (heb een bevriende advocaat die wel eens een briefje wilt tikken voor me met zijn hoofding op, dat helpt meestal voldoende), maar bij de zaak van mijn vriend wel. Die doet gazonaanleg en zit nogal bij "rijke klanten" die altijd moeilijk doen. Onlangs hadden we er weer eentje die na factuur en 2 aanmaningen niet wou betalen - nochtans was er helemaal niets mis en had hij nog een mail gestuurd om te zeggen hoe mooi zijn gras er bij stond.

Heb ik het factuur nogmaals afgedrukt, in een envelopje gestoken, daar in grote dikke vette letters opgeschreven "FACTUUR NOG STEEDS NIET BETAALD" en die dan... bij de (ook heel rijke) buren in de bus gestoken. Zag het helemaal voor me: rijke buurman die met het envelopje komt aanbellen "oh euhm, dit zat voor je bij mij in de bus?" En die man zich maar ongemakkelijk voelen!

Factuur was binnen de twee dagen betaald trouwens...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:39

:')

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:59

Ik heb er ook een wanbetaler bij nu. Foto's al afgedrukt, 1 bij collega gekocht en betaald maar de klant reageerd nergens op.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:04

Memuska jij bent echt creatief hier in! haha

Ik heb tot op heden nog maar 1x gehad dat er niet betaald werd, dat was echt helemaal in het begin toen ik pas net mijn bedrijfje had. zij beweerde bij hoog en laag dat ze betaald had. uiteindelijk niet opgelost. had het ook niet voldoende op papier toen. maar goed al doende leert men!