Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:51

Anne_mieke: ik doe dan een digitale foto in mijn CV en print die uit.

Ik mag volgende week op een 2e gesprek komen bij het detacheringsbureau *\o/*

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:04

Iemand aan het werk bij thuiszorg ( huizen schoonmaken van clienten)
Ga maandag starten...
Vind het best eng om bij die mensen naar binnen te stappen om daar schoon te maken.
Krijg ook een vast adresje en dat blijkt bij mensen te zijn die ik ken, dat scheelt weer :')

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:11

Nou mijn intakegesprek bij Randstad ging goed. :) Had mijn sollicitatiekleding aan, werd wel gewaardeerd. Ik moet nu nog wat dingen verbeteren / toevoegen aan mijn motivatiebrief, en dan gaat Randstad maandag rondbellen bij de Rabobank voor me. :) Ik heb alleen geen idee hoeveel kandidaten er zijn. Ik ben benieuwd!

bollebeer

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:30

Dorientjuh: leuk! Rabobank staat volgens mij wel bekend als een leuke werkgever!

Ik heb gisteren dat sollicitatiegesprek naar mijn idee echt verpest. Op een aantal vragen had ik niet echt ad rem een sterk antwoord, en toen ik naar buiten liep wist ik ineens precies wat ik had moeten zeggen. En dat terwijl het bedrijf en de medewerkers juist heel leuk op me overkwamen, dus ik had de baan wel graag gehad.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:58

@bollebeer, wellicht zien hun het anders dan jij het ziet, wacht het ff af!
Hou moed *\o/*

Soooo grappig vandaag....van 1 bedrijf een afwijzing voor medisch secretaresse, en de ander een jaaaaaaaaaaaaaaaaa gesprek op woensdag 28 september!
Heb ik ergens een begin ! Eindelijk weer eens op gesprek!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:13

Vervelend bollebeer!

byjou1983: Nice! :D Werkt motiverend he!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:18

@ marrielle
ben 1.5 jaar alphahulp geweest bij de thuiszorg leuk werk maar kan wel mentaal ook zwaar zijn door veel ziekte en eenzame mensen :))

Jeej tal dat doe je goed en nu scoren die baan :D *\o/*

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:58

OMG jongens, ik sta te stuiteren hier...... ik denk dat ik kan zeggen dat ik niet werkloos meer ben :D

Heb net een gesprek van 2 uur gehad... echt helemaal top. De baas is zó enthousiast over me, heerlijk! haha! Hij ziet het ook helemaal zitten om samen met mij een salon op te starten en we hadden het al helemaal over de locatie en blablabla.... Maar goed, eerst beginnen natuurlijk. Hij heeft 2 salons, in de een staan er 2 meiden en in de ander maar 1 voor 24 uur.. dus daar voor die salon wilde hij er nog iemand bijhebben. En het liefst jong bloed, niet te jong... tadaaa 23! precies goed..! Ik ga dinsdag en woensdag meelopen en waarschijnlijk donderdag al alleen staan ( als ik het aandurf zegt ie). Ook kan ik dit weekend samen met iemand naar de beautybeurs, als ik hem dan even bel laat hij me binnen! Meiden, er staat een lach op mn gezicht dat wil je niet weten!! :D *\o/* :D *\o/* :D *\o/* :D *\o/* :D *\o/* :D *\o/* :D *\o/* :D *\o/* :D *\o/*

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:55

Gefeliciteerd! :D *\o/*

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:14

Gefeliciteerd Suusjwah!! Echt ontzettend top! En wat fijn dat hij jou gelijk al die kansen aanbiedt, dat geeft je toch echt een boost! :D Ik zit hier bijna plaatsvervangend te stuiteren op de bank.. :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:17

klinkt goed suusjwah :))

Ik zou vandaag gebeld worden over mn sollicitatiegesprek maar niets gehoord, eerlijk gezet staat me dat heel erg tegen :(

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:19

ik was pas in arnhem winkelen ,
en daar hing bijna op elke winkle personeel gevraagd ,
hier in apeldoorn trouwens ook aardig wat banenn in winkels

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:37

Seven schreef:
klinkt goed suusjwah :))

Ik zou vandaag gebeld worden over mn sollicitatiegesprek maar niets gehoord, eerlijk gezet staat me dat heel erg tegen :(

Hier precies hetzelfde! Eind volgende week hoor je hoe of wat. Heb ondertussen ook helemaal niks meer gehoord, daarbij ook nog onder valse voorwendselen naar de sollicitatie gelokt. Kwam voor A en kreeg te horen dat het gesprek voor B ging omdat je van B naar A doorgroeit, heel leuk allemaal maar plaats dan geen vacature voor A maar voor B. Dus of ik nou voor zo'n bedrijf zou willen werken....

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:40

Als je een foto mee moet sturen of kan sturen.. wat voor een foto doen jullie dan? :+ Vast geen pasfoto neem ik aan? :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:47

een foto die je op zn voordeligds laat zien maar niet te persoonlijk dus een pasfoto zal wel een optie zijn :))

Ja baal dr van had me al wat verheugd op deze baan maar als een werkgever zich al niet aan een simpele afspraak kan houden..als er iets tussen is gekomen of ze weten het nog niet zeker hadden ze toch kunnen bellen.

Leuk wyoning not, stom dat ze altijd zo geheimzinnig zijn met vacatures, ik solliciteerde laatst ook krijg ik terug enkel voor studenten :( Zet dat er dan gewoon in.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:14

Gister mijn eerste werkdag gehad. Wat een verademing vergeleken bij mijn vorige.............

Heb een handleiding meegekregen,kan ik thuis even allesin alle rust dornemen.
Is echt een bedrijf waar miljoenen in omgaan, dus allesmoet zo goed mogelijk gedaan worden.
Collega was iig enthousiast over me, dat is heel fijn om te horen.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:20

Als je vrij moet nemen om te solliciteren, wat zeggen jullie dan tegen je huidige baan?
Wat voor reden om vrij te nemen, bedoel ik dan natuurlijk.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:46

Ik heb twee weken geleden een stuk meegelezen, omdat ik toen een maand op zoek was naar een baan in de winkelbranche en nog niets in zicht had. Ik heb weinig ervaring, iig niet echt als verkoopmedewerkster. Alleen bij de AH een halfjaar op de broodafdeling, maar dat zijn toch hele andere werkzaamheden. Vorige week vrijdag zag ik bij een schoenenwinkel een briefje hangen dat ze een weekendhulp zochten. Dus ik heb mijn CV in de winkel ingeleverd, werd positief ontvangen en dezelfde middag ben ik gebeld voor een gesprek :)

Donderdag had ik mijn gesprek, ging goed, ik ben geen echte verkoper, maar heb verteld dat ik wel graag klanten help en goed luister. En ik ben ter plekke aangenomen! :D

Dus als er hier iemand is die ook op zoek is naar in de winkelbranche oid, als je enthousiast en netjes binnenkomt, kan je toch meteen aangenomen worden, ook al heb je geen directe ervaring :)

Ik wilde vooral mijn verhaal met jullie delen, omdat het positief is, terwijl het op dit moment lastig is om een baan te vinden en ik er ook moeite mee had (17 CV's verspreid, 3 gesprekken gehad).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:04

Evenstar schreef:
Als je vrij moet nemen om te solliciteren, wat zeggen jullie dan tegen je huidige baan?
Wat voor reden om vrij te nemen, bedoel ik dan natuurlijk.

Toen ik voor een mogelijke andere baan een dagje moest meelopen heb ik het eerlijk gezegd tegen mijn bazinnen. Daar hoor je namelijk gewoon vrij voor te krijgen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:41

Precies, je kunt het gewoon zeggen, ze zijn verplicht je daar vrij voor te geven. Maar ik heb ook wel eens een dagje of een middag vrij genomen om "te shoppen".

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:43

je hoord inderdaad vrij te krijgen, maar ik zou er toch tegen op zien mocht je de andere baan niet krijgen dan weten ze dat je weg wil en sommige wergvloeren hebben je zo ontslaan met de smoes je past niet meer in onze groep helaas heb ik dr evaring mee

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:16

@Mar, wat vervelend zeg!

Oeh ik heb de 2 mailtje nog eens gelezen die ik terughad van de bedrijven.
Beide op dezelfde functie gesolliciteerd en 1 afwijzing en de andere word ik voor uitgenodigd *\o/*
Vreemd hoor....mahja ben wel blij dat ik eindelijk! een gesprek heb...
Maar pff wat moet ik aantrekken? Supernetjes , degelijk of casual?
Keb echt geen idee, en k heb natuurlijk ook nix in de kast hangen _/-\o_

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:21

Gefeliciteerd Byjou. Wat is het voor een functie/bedrijf?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:39

Medisch secretaresse, bij een heel leuk ziekenhuis.
Erg blij mee, het kwam echt totaal onverwacht.
Was al een maand geleden dat ik daar had gesolliciteerd...
*\o/*

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:57

Leuk joh. Hmmm. Ik zou gewoon netjes gaan. Altijd goed. Veel succes.... Zou leuk zijn zeg als dat wat wordt.