Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:52

@Donja: Super leuk dat het allemaal zo goed gaat!

Uiteraard ben ik me ervan bewust dat je elke dag moet gaan, ook met slecht weer. Het scheelt dat ik door het werken met paarden gewend ben om door weer en wind te gaan, heb 4 jaar lang, elke dag op de scooter gezeten om naar de paardjes te gaan + daarbij nog mn opleiding paardenhouderij & management gedaan, dus dan leer je wel hoe je moet buffelen ;)

Enne, wij hebben hopelijk vanaf januari zelf een hondje, waarmee we ook 2x per dag een lange ronde gaan maken (naja, nog niet gelijk, want dat kan natuurlijk nog niet met een pup) en die laat je ook niet binnen zitten met slecht weer! Dus ik moet zowieso de deur al uit ;)

@Dushi: Daar is vast wel wat mee te doen! Er bestaan toch al therapie dingen met paarden? Misschien kun je zoiets gaan doen!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:23

Het lijkt me ook dat het enorm zal schelen of je een terrein in de buurt heb waar je veilig honden los kunt laten (zonder risico dat eentje 'm peert). Dan blijft het ook leuker denk ik, als je de hele club kunt laten spelen en rennen zonder dat je armen uit je lijf getrokken worden ;-).

Het is wel een leuke combi, ik zie't wel voor me, zo'n "fuzzylicious"-busje (kijk ik weet de naam nog!!! }> ), natuuuurlijk met een leuke reclame erop en waarin je ook nog allerlei leuke spulletjes voor de doggies in kwestie kunt verkopen. En vergeet niet dat je natuurlijk ook meteen de zakken hondenvoer kunt verkopen, want die neem je dan natuurlijk direct even voor de baasjes mee (die weinig tijd hebben) als je hondjelief weer af komt leveren.

Ik weet van iemand die daar een heel leuk handeltje mee opzette: niemand heeft tijd en zin om met die zware zakken hondebrokken te slepen, en juist de mensen die hun hond LATEN uitlaten hebben weinig tijd.

Tip???

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:18

Zeker een tip! Maar ik moet ff kijken of ik uberhaupt wel voer wil gaan doen, omdat ik natuurlijk relatief klein inkoop en het is houdbaar spul, weet ik niet of het haalbaar is. Maar goed, altijd goed om zoiets in het achterhoofd te houden! :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:09

Je zou kunnen doen dat als je eenmaal een paar klanten hebt voor de hondenuitlaatservice, dat je ze dan een foldertje geeft waarop ze hun voer naar keuze kunnen aankruisen. En dat je't dan op bestelling de vlg keer meeneemt. Dan weet je zeker dat het afgenomen wordt.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:49

Ik vind het wel een goed idee wat betreft dat hondenvoer, of het ook lucratief is zul je uit moeten zoeken.

Hier bezig een ondernemingsplan op te zetten, wat komt daar veel bij kijken. Vanavond mn ruwe versie rondgestuurd en erg veel tips gekregen dus ik kan de komende dagen weer aan de slag ;)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 06:59

Nou ik kan helemaal overnieuw gaan beginnen. Mijn website is weg, en de back up die we hadden geeft alleen maar foutmeldingen. Dus ik weet wat ik kan doen de komende dagen. Ik moet gewoon zo snel mogelijk weer online.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:32

Jemig, wat klote! Gehackt ofzo?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:57

OH, wat balen Horserunner. Jeetje, zul je wel met gekrulde tenen achter de computer zitten.

Succes met repareren ... pffff, wens je sterkte.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:52

He wat balen van die site, is hij nog terug te halen of moet je helemaal overnieuw beginnen??

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:51

Nee we zouden verhuizen naar een ander domein, dus ik had vorige maand een geheel vernieuwde site gemaakt. Dus die hebben we erop gezet maar nu is er iets goed mis. We hebben nog een paar opties die mijn vriend vanavond gaat uitproberen maar als het echt niet lukt dan zet hij er vanavond een schone instalatie op en dan kan ik morgen helemaal opnieuw beginnen. Dus dat word dan de 3e keer van alle producten invoeren. Maar we blijven lachen. Alleen wel een week van geen klanten. En dat vind ik wel een beetje jammer.

@ Joyce2 lijkt me inderdaad ook een goed idee dat hondevoer. Er zijn vast wel leveranciers waar je niet gelijk erg veel in hoeft te kopen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:52

Yucca schreef:
Donja, wat leuk om iedere dag met dieren te werken binnen je eigen bedrijf. Hoe was de bank in eerste instantie gestemd over jullie ideeen? Meteen positief of?

Ik heb even op je webstie gekeken, je geeft vele info, maar ik zou oppassen dat het niet teveel tekst wordt. Ook zouden meer foto's denk ik goed staan! Hoe de 'hokken' eruit zien, ect.

We hebben de site gebouwd toen we wisten dat dit doorging, maar hier nog niet woonden. Ondertussen heb ik een heleboel foto's gemaakt, maar ja, de tijd om de site bij te werken is er niet echt...
Ik bok bv op mijn (parttime) werk, anders zou ik dat ook niet kunnen :P

Bank was in eerste instantie niet heel happig (crisis ofzo ? ) 8-) Maar we hadden gelukkig wat eigen geld (dankzij mijn ouders en de gouden handdruk die mijn vriend meekreeg toen hij bij de postbank zijn vaste baan kwijtraakte), daardoor wilden ze het avontuur met ons aangaan.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 21:53

@Guccio, ik raad je aan om eerst een ‘concept’ te schrijven voor je bedrijf, en pas daarna een marktonderzoek te doen, want dan weet je wel al wat je wil, kun je daarna je concept op bepaalde punten aanpassen. Een goed ondernemingsplan is zeker even werk, maar dan heb je wel een goed beeld van je toekomstige bedrijf en de mogelijkheden die je hebt.
@HF, wist niet dat je ook ‘heilzame soepjes’ maakte, interessant! Goed idee voor Joyce om hondenvoer erbij te verkopen!
@Yucca, oeh ik voel kriebels aan komen, probeer die maar duidelijk op papier te zetten, ben ik benieuwd wat voor creatiefs daar uit gaat komen.
@Donja, leuk om te lezen dat jullie steeds meer bekendheid krijgen.
@Joyce, wat voor een puppie krijgen jullie zelf?
@Horserunner, he dat is echt balen.

Goed nieuws hier, nog niet definitief, maar anders heb ik voor de komende maanden een vaste projectopdracht waar ik elke week een aantal uren aan kan besteden. En de opdracht is echt zooo gaaf, veelomvattend en een echte uitdaging. Helaas kan ik er nu nog niet veel over vertellen, maar dat komt binnenkort wel.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 07:48

Hee dat is echt goed nieuws Jaggie!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:41

wauw, dat is goed nieuws jaggie!! :D

dat van die hondenbrokken is wel een goed initiatief.

balen van de site horserunner :(

hier ook bezig met het ondernemingsplan...
vind het maar een naar iets met een hoop vragen die naar mijn idee niet gevraagd hoeven te worden XD

site is bijna af :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:48

@Jaggie: Wow, zou super gaaf zijn als die opdracht definitief doorgaat! Ben erg nieuwsgierig waar het precies om gaat... Laat ons niet te lang in spanning ;)

We krijgen zelf trouwens een Dobermann, hopelijk in januari (als de dekking geslaagd is, dat is namelijk nog een verrassing).

@MDH: Leuk he, ondernemingsplan, haha. Maar wel goed om over bepaalde dingen na te denken! En het kan ook zijn dat sommige dingen gewoon niet op jou van toepassing zijn. Zo heb ik niets te maken met vragen die gaan over het huren van een pand!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:51

nou precies...
dat soort vragen, maar ook vragen die in feite gewoon dubbel zijn, alleen dan anders omschreven :?
snap daar het nut niet zo van :') _O-

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:35

Goed nieuws Jaggie!
Leuk een doberman Joyce!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:44

M_D_H waar heb jij die vragen voor je ondernemingsplan vandaan? Ik ben bezig geweest met die van de kvk maar daar eigenlijk mee klaar. Moet nu wat dingen in spreadsheet zetten en toch maar beginnen aan een online marktonderzoek om weer wat verder te kunnen.

Jaggie wat een goed nieuws idd, toch geen week dus :D
En wat betreft concept helemaal klaar hebben heb je gelijk. De grote lijnen zijn ook duidelijk. Maar voor ik verder ga zal ik toch moeten weten of er uberhaupt vraag naar is. Het is toch de zorg waar je in gaat en dat is tricky dus moet goed ingecalculeerd worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:48

euhm, via de rabobank dacht ik :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:52

Ik heb hem idd ook via de rabobank!

Trouwens, even een vraagje... K zit een beetje te kijken voor die uitlaatservice, naar wat mn tarief zou kunnen zijn. Alleen om dat goed te kunnen berekenen, moet ik eigenlijk weten wat ik er uiteindelijk over hou. Vroeg me af of jullie weten hoeveel belasting je af moet dragen als je een beetje begint te verdienen. Is dat een bepaald percentage? K heb al even rond zitten neuzen op internet, maar daar staat geen hapklaar duidelijk antwoord, dus waarschijnlijk zal het wel weer ingewikkeld zijn ;)

@HannahFrouk: Had je mijn pb'tje nog gehad?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:54

geen idee eigenlijk...
volgens mij verschilt dat per wat binnen komt zeg maar...
mischien kvk ff vragen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:59

Goedemorgen, ik ben ook nog niet echt verder met mijn (winkel)idee. Met mensen waar ik het mee besproken heb vinden het geen goed idee....*zucht* haha mss is het ook wel een te ongestructeerd plan, dus ik ga het maar eens per werkveld bekijken. En dan niet meteen een heel ondernemersplan, maar eerst wat marktstudie enzo (eens kijken hoe dat moet/ik dat ga aanpakken).

Iig 6 november ga ik naar de startersdag van de KvK.

Owja, collega van me heeft ook een soort van voorzichtig voorstel gedaan om een maatschap oid op te zetten....maar daar ben ik niet zo enthousiast over (een bedrijf met haar :+)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:33

Hallo! Ik kom even binnenvallen :)

Mijn vriend heeft een hoveniersbedrijf waar ik iedere vrijdag wat administratie voor doe. Op dit moment laten wij de BTW aangifte ieder kwartaal verzorgen door de accountant maar per 1 januari a.s. wil ik dat eigenlijk zelf gaan doen zodat we de accountant in principe alleen nog maar nodig hebben voor de jaarstukken.

Zijn hier mensen die ook zelf de btw aangifte verzorgen en mij advies hierin kunnen geven mbt boekhoudprogramma of iets dergelijks dat hiervoor geschikt is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:49

Zelf je BTW-aangifte doen is echt niet moeilijk: alle binnengekomen BTW bij elkaar optellen, en alle betaalde BTW bij elkaar optellen. Heb je meer binnengekregen dan betaald (wel het uitgangspunt) dan betaal je het verschil, heb je meer betaald dan binnengekregen dan krijg je het verschil terug. Ik weet niet hoe omvangrijk het bedrijf is, maar zelfs in een excelsheet is dat voor de meeste dienstverleners prima bij te houden.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:45

joyce2 schreef:
@HannahFrouk: Had je mijn pb'tje nog gehad?

PBtje? Uuuuuuuhh (even kijken hoor) :PB

Edit: oeps ... ja die had ik gehad, maar ik denk dat ik toen niet helemaal helder in m'n hoofd was ;-) (hoofd loopt letterlijk om)