[HK] VWO eindexamen 2010 III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:58

Het is alleen in Enschede.. Wel dichtbij though. :)

Populair, euh tja het is nog een vrij jonge studie.. Er is echter wel steeds meer animo en ook loting. ;( ;(

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:07

Heb je dan ook een alternatieve studie? Of is de kans niet zo groot dat je uitgeloot wordt ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:08

Oei.. heb je een goed gemiddelde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:11

Nu 7,4. Na mijn examens hopelijk 7.5, zodat ik in lotingsklasse B zit. :D Maar heb wel leuk alternatief: Bio-Farmaceutische Wetenschappen in Leiden! :)

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:20

Medisch :P

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:27

Ik dacht al dat je voor technische geneeskunde zou kiezen :D Je alternatief lijkt me ook wel leuk, wist niet eens dat dat bestond..
Zou wel mooi zijn als je van die 7,4 een 7,5 kan maken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:33

FantasyB schreef:

Wat bedoel je? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:35

astriidj schreef:
Ik dacht al dat je voor technische geneeskunde zou kiezen :D Je alternatief lijkt me ook wel leuk, wist niet eens dat dat bestond..
Zou wel mooi zijn als je van die 7,4 een 7,5 kan maken :j

Haha ja. :D Maar was heel heel heel lastig om die knoop door te hakken, want jarenlang dacht ik dat ik geneeskunde wou studeren, totdat ik ineens te horen kreeg over technische geneeskunde..

7,4 naar 7,5 moet wel lukken hoop ik, want voor die 7,4 heb ik echt geen reet uitgevoerd. :7 Maar dan zal ik nu wel keihard aan de bak moeten!

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:55

Nueve schreef:
FantasyB schreef:

Wat bedoel je? :+

Nou. Dat wat je kiest heeeeeel erg medisch gaat zijn. Het was niet gemeen bedoeld hoor :D
Ik vind het knap :D Ik zou dat noooooit kunnen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:20

Hallo dames!

Ik ben weer terug uit de Ardennen. Werk was heel leuk en heb echt super gezellige collega's. Alleen jammer dat ik elke dag half 7 op moet en dat het vooral 's avonds heel gezellig is. :') Maargoed, heb soms ook avonddiensten. Het was wel echt poedersuiker weer, maar er waren nog best veel mensen op de camping. Gelukkig had ik dit weekend nog een caravan, en geen tent. Maar van de zomer is het hopelijk toch mooi weer. :Y) Heb nu wel heel veel zin in de zomer gekregen! Die 2 maanden leken me eerst wel heel lang, maar ik mag wel tussendoor een paar dagen naar huis.

Tessa, fijn dat je een keuze gemaakt hebt! Nu heel hard hopen op die 7,5 idd. :D Stom dat zo'n klein puntje zo'n verschil kan maken eigenlijk. Maarja, ze moeten ergens grenzen trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:22

Klinkt super leuk zeg! :+:

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:25

Dr was zondag avond een Mexiaanse fiësta, met veel bier. :') En het was nogal raar om je 'leidinggevende' die avond helemaal dronken en raar te zien en dan de volgende ochtend weer normaal en streng. Dan kan ik ze echt net meer normaal aankijken. :')

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:16

Haha klinkt echt leuk zeg!

Ik heb een 8,6 voor mijn PWS. Dus nu sta ik een 8 voor het combinatiecijfer :D
Morgen 5+6e AK herkansing en 7+8e WisB herkansing... Daar gaat mijn vrije middag ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:42

Netjes zeg! +:)+ En succes met leren!

Ik heb toch maar een paar Samengevatjes besteld: Wiskunde B, natuurkunde, biologie en economie. Scheikunde hadden we al van onze school. Vind ze errug fijn! :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:50

Pfoe, wat een drukte hier! Kan niet eens rustig 4 dagen weggaan :P

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:55

Ik heb een samengevat van wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie. En aardrijkskunde van school
Heb ook nog de examenbundel van natuurkunde, scheikunde en biologie. Denk dat ik er ook nog eentje van wiskunde ga halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:58

Werkt echt fijn he, die examenboekjes? :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:09

Ik heb eigenlijk tot nu toe alleen de samengevat van AK en de examenbundel van biologie gebruikt, maar die vind ik wel fijn om mee te werken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:15

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover studie + eigen paard?
Van mijn ouders mag ik ein-de-lijk een eigen paard kopen als ik uit huis ga.. Alléén. Ik weet dus niet of het verstandig is. Ik wil het super graag, maar hoe vaak zie je wel niet een advertentie met: Te koop i.v.m. studie...
Zal sowieso het eerst eens even aankijken als ik ga studeren, voordat ik een paard koop.. Als ik er überhaupt een koop. Anders is leasen/verzorgpaard ook een goede optie denk ik.
Maar goed. To the point. Hoe denken jullie erover? En degene met eigen paard: verkopen jullie die, of kijken jullie het eerst aan, of?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:19

Nou mijn paard gaat dus absoluut de deur niet uit :P
Verder, tja ik heb het hebben van een eigen paard/paarden er altijd bij gedaan dus ga ik het nu ook gewoon proberen. Het zit ook helemaal in mijn systeem en planning, dat is toch anders denk ik dan wanneer je alles nog 'uit moet vinden' hoe het is om een eigen paard te hebben. Je zit nog wel vlakbij huis, dus dat is opzich al een voordeel. Weet niet of je perse ook op kamers wilt, maar dan wordt het denk ik wel lastiger en een stuk kostbaarder

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:19

Uhm. Ik weet dus echt niet hoe ik volgend jaar me paard en eigen huis en studie moet gaan combineren. Ik heb het vette geluk dat ik hem deek met mijn moeder. Het zal dus vooral haar paard gaan worden en ik ga dan wanneer ik kan :( Ik vind het echt stom, maar het is gewoon niet anders.

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:21

Oh, ik heb nu trouwens ook al weinig tijd voor hem. En daar baal ik al van.
Denk er trouwens ook even aan dat het een enorme overgang is als je opeens een eigen paard hebt, natuurlijk is het superleuk maar er gaat ook een stuk sociaal leven van je weg. En is je studententijd niet juist gebouwd op sociale contacten? Misschien eerst een jaartje aan gaan passen op de uni en dan kijken hoeveel tijd je overhoudt ;)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:24

Ik mag al jaren een eigen paard kopen, alleen ik heb echt geen geld voor de stalling enz. En als ik straks op kamers ga heb ik dat geld al helemaal niet.
Heb maneges eigenlijk ook wel gehad, dus denk dat ik ga kijken voor een leuk verzorgpaardje :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:25

ja, ik zou ook eerst maar eens aankijken hoeveel tijd het studeren en het studentenleven voor jou in beslag gaat nemen.
Kijk ik ben behoorlijk ambitieus en heb er ontzettend veel tijd en geld in gestoken de afgelopen, ga vaak op wedstrijd, wil ook verder komen en heb voor deze hobby er ontzettend veel opzij gezet. Ik wil het ook niet op een lager niveau beoefenen en het is gewoon het liefste wat ik doe. Ik ben geen uitgaanstype en heel veel met vriendinnen doe ik ook niet. Mijn leven draait om school en paarden, misschien dom en triest en over een paar jaartjes wel heel anders, maar zo is het op dit moment voor mij. Ik kan me voorstellen dat wanneer je dat niet eerder hebt gehad het veel zwaarder is, je moet wel een deel van je sociale contacten en studentenleven inleveren. Ik vind ook dat wanneer je een eigen paard hebt je bepaalde verantwoordelijkheden hebt. Niet alleen maar zorgen dat hij op een pensionstal staat en eten krijgt, een schone stal en weidegang. Ik vind dat daar veeeeel meer bij komt kijken. En besef je dat jij dat je paard niet kunt bieden vind ik dat je er ook niet aan moet beginnen. En dan vind ik het juist dapper dat je zegt: beter van niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:35

Dat realiseer ik me allemaal heel goed hoor.. :) Vandaar ook dat ik zei dat ik het eerst allemaal even aan kijk. Kijk hoeveel tijd ik überhaupt overhoud buiten studie en het sociale leven om.. En kijken hoeveel ik erop in zou kunnen leveren.
Áls ik een paard koop, wil ik ook dat hij de tijd en aandacht krijgt die hij verdient dus die wil ik hem ook kunnen geven.. Kan dat niet, dan stel ik het paard-kopen nog wel uit.
Ik heb wel twee verzorgpaarden gehad waarbij ik heel vrij werd gelaten en ik hoefde eigenlijk vrij weinig te doen. Niet te voeren, niet uitmesten etc. Alleen even de rijbak uitmesten voor het rijden. Verder vond de eigenares: school gaat voor. Dus als ik een keer niet kon ivm school, was dat absoluut geen probleem. Dat zal bij een eigen paard dus wel anders worden.. Maar ik heb ook gemerkt hoe fijn het is om een band met een paard op te bouwen en ergens voor te trainen, ipv elke week op een ander paard te rijden (manege). 'Paarden' is eigenlijk veel meer dan een hobby en ik wil het ook absoluut niet aan de kant zetten..

Zelf heb ik iig het idee dat ik beter eerst een paard kan leasen en kijken hoe dat zich allemaal uitwerkt. Voordeel is wel dat als ik word ingeloot, ik naar Enschede ga en dat is natuurlijk een relatief goede/makkelijke plek om een paard te houden (van alle studentensteden). En het is ook nog eens dichtbij huis, dus in het weekend zou ik zo ook erheen kunnen ook al zit ik thuis..